ŽSR - Nové trate

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 25. Jan 2006 20:28

adoas, neda sa porovnavat co bolo za komunistov a co je teraz a ako to bolo s rakuskom.

slovenske trate su v pohode. treba mozno zopar veci, ale kostra je plus minus OK ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 25. Jan 2006 20:57

aquila napísal:adoas, neda sa porovnavat co bolo za komunistov a co je teraz a ako to bolo s rakuskom.


A preco by sa to nemohlo porovnavat :?:

Nechcem vracat historiu - ale nebol som to ja kto porovnaval z Eurostatu hustotu dialnicnej siete. :wink:

Porovnavanie. ... Ved samozrejme mne to je jasne a aj ludom v SR je to jasne co sposobilo obdobie komunizmu, zatvorenych hranic - aby ludia nebideli tie priepastne rozdiely - ... mozno nie je teraz vsetko idealne ale podla mna je viac lepsieho nez horsieho. Aj ta infrastruktura je na tom lepsie nez v minulosti. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 25. Jan 2006 21:42

Jakypak socializmus? Drviva vacsina tychto lokalnych trati pochadza z obdobia Slovenskeho statu, prvej CSR ci dokonca Rakusko-Uhorska. Posledna nova trat (ak neratam kadejake prelozky a spojky a sirokorozchodnu trat) bola u nas postavena snad trat mladeze z Hronskej Dubravy do Banskej Stiavnice a mozno este zopar trati na vychode ... takze el komancos do tohoto neplette ... na stene mam mapu ku GVD 1961/1962 a su na nej vsetky trate, ktore su na tej dnesnej + este zopar navrch (uz onehda sa skrtalo)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 25. Jan 2006 22:40

adoas: to je zrovnavanie uplne inych veci. tie veci od eurostatu bolo porovnanie porovnatelnych dat ale porovnanie situacie teraz a 20 rokov dozadu je diametralne odlisna zalezitost ..

a navyse pekne to napisal JoHnZ, nove trate sa moc nestavali ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 25. Jan 2006 22:53

Tie trate pochadzaju vesmes z doby, kedy sa vozilo po zeleznici vsetko pretoze konsky povoz siel 8km/h nakladne auto 15 km/h a vlak v tej dobe mohol ist *zavratnych* 60 a ked prisli v 1935. roku na hlavné trate Danekove "mikáda" 387.0 ktoré mohli v rovinatych usekoch Povazskej zeleznice pred Bratislavou vytiahnut s rychlikom 110km/h tak sa vsetci cumeli, ze to co je za diabolsky vynalez ... to bola posledna doba kedy sa vyplatilo (byt so statnou podporou) stavat lokalne zeleznice ... potom sa orientovalo uz len na onu kostru (prelozky, zvysovanie rychlosti, elektrifikacie, zdvojkolajnovanie, modernizacie ZabZar. a pod) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 18:17

To maju tie trate cca. 80 rokov :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 09. Feb 2006 19:03

adoas, ano a niektore aj viac ;)

aj za komunistov sa nejako nebudovali nove trate, skor vlakove vlecky ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 19:11

aquila napísal:adoas, ano a niektore aj viac ;)

aj za komunistov sa nejako nebudovali nove trate, skor vlakove vlecky ..


Sam JoHnZ pisal ze trat by sa mala modernizovat kazdych cca. 40 rokov - takze su slovenske trate bezpecne :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 09. Feb 2006 21:13

adoas, na toto johnz uz tiez odpovedal, ale v inej teme ;)

ale v skratke, ano su relativne bezpecne ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 09. Feb 2006 21:15

aquila napísal:adoas, na toto johnz uz tiez odpovedal, ale v inej teme ;)

ale v skratke, ano su relativne bezpecne ...


Tak bezpečné síce sú ale aj tak vyzerajú, ako 100 rokov za opicami, lebo sa na nich nedá ísť rýchlo, musí sa všade brzdiť pred každým prejazdom pomaly, lebo tam nie sú závory, ...

Vy si tu idealizujete slovenskú železničnú sieť. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Feb 2006 21:21

Nové trate potrebné sú, ale nestavajú sa z finančných dôvodov.

Modernizovať železničné trate je potrebné a to na všetkých tratiach je niečo čo treba spraviť, ale pre nedostatok peňazí sa realizuje veľmi malé percento.

Vlaky sú staré, veľa nových sa nekupuje nie preto, že by sme nechceli Pendolino alebo niečo iné, ale preto, že nie sú peniaze a keď už sa niečo nájde tak len min. na modernizáciu.

Železnice majú dlhy, ale tvárime sa že žiadne nie sú, lebo manažment sa tvári ako "páni bohovia" v drahých autách a ďalšie vybavenie atď. a zamestnanci sa tiež majú dosť dobre, pričom je tu jasná prezamestnanosť a nejaké rečičky o tom, že ich je málo viď kalamita, tak to je tak, že na kalamitu ľudská sila nestačí ani s technickým pokrokom.

Realita je, že slovenské železnice kvalitou ani výkonami neoplývajú a nezmení na tom nič ani prítomnosť jedného železničiara tu, pretože je to presne to isé ako cestná sieť, darmo ja tu píšem o všetkom čo stíham, ale úspech žiadny, pretože cestná sieť je na tom veľmi ale veľmi zle.

Toto je realita Slovenska a EU to mohla a môže zmeniť, ale to by sme sa museli naučiť robiť kvalitné projekty a menej korupcie do toho (kaník a podobne).

Cestujem aj vlakmi, aj MHD, aj SAD aj autom. :lol: A teraz mlžete kritizovať môj kritický príspevok. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 09. Feb 2006 21:23

Adoas: Modernizacia trate nie je len koridor ... ak niekto isiel v tretom kvartale 2005 po useku z Vrutok do Kralovian urcite si vsimol stavebny ruch. Prebiehala inspekcia zeleznicneho spodku a generalna oprava zeleznicneho zvrsku, nakolko tento bol v dezolatnom stave ... a takych usekov sa najde ovela ovela viac ... opravuju sa jednotlive casti ... vymienaju sa spojky a izolatory na trolejovom vedeni, vymienaju sa kolajnicove pasy a prazce, podbija sa zeleznicny zvrsok, upravuju sa obluky prevaruju sa srdcovky vyhybiek, opravuju sa zvary, rekonstruuju mosty, modernizuju napajacie zariadenia zavislej trakcie, modernizuje sa zabezpecovacie zariadenie, proste robi sa vsetko pre to, aby zeleznica ostala nadalej bezpecna ... a davam ruku do ohna za to ze je ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 09. Feb 2006 22:00

Dy:

Na vyssich uradnickych miestach mozno privela ludi je, ale v prevadzke je ku***ska podzamestnanost. Na ZSR, ZSSK i u CARGA. Na CARGO-dispecingu robil nocne cely tyzden jeden jediny clovek (maju byt traja) ... sprievodcovia maju aj 20 hodin do mesiaca nadcasy ... posunovaci nies su inde nez na zriadovackach - vozne si odpajaju majstri. Komandujucich zrusili, agendu robia vypravcovia. Vo vacsine medzilahlych stanic su nanajvys 2 ludia na smene, neda sa poriadne postavit pohotovost na sneh ... neda sa poriadne robit NIC ... keby to neboli zelezniciari, ktori svoju pracu miluju, tak sa na to vsetci vykaslu a mozeme celu drahu rovno zavret a ist si radsej porobit vodicaky na kamiony a autobusy ...

A taky dispecer u ZSSK s nocnymi, sobotami, nedelami, nadcasmi je rad ked na paske uvidi 17000,- ...

Kdesi som tu povedal, ze sa modernizuje vela, len cestujuci z toho vidi malo ... napriklad teraz sa kolauduje v dvoch staniciach (mimo koridor) nove ZabZar ... pokladaju sa siete optickych kablov pre zeleznicne telekomunikacie ... spusta sa nova generacia vnutorneho informacneho systemu ... z Vrutok prislo 10 modernizovanych a 35 opravenych voznov, co nestihli v minulom roku ... CARGO si kompletne zrekonstruovalo 2 nove dieselove masiny ... na modernizaciu toho toho roku v CARGU vela nepojde, ale ti maju dobre vozidla, ktore nebehaju na hranici svojich moznosti tak ako tie v osobnej doprave ... do lokomotiv sa hromadne instaluje nova zabezpecovacia elektronika ... chysta sa dalsie kolo modernizacii vozoveho parku a tender na nove vozidla do primestskej supravy ...

Ukaz mi jedinu novu trat potrebnu v sucasnej dobe z hladiska tovarovych tokov ...

Holt, korupcia a kradeze k Slovakom patria, tak si musime asi zvyknut na to, ze to takto pojde dalej, pretoze zmenit to by znamenalo tu asi 75% Slovakov pozabijat ...

To ze cestujes vsetkym ti nikto neberie, na slovensku je len malo ludi co pouzivaju jediny dopravny prostriedok ... auto je tu nevhodne na dlhsie cesty, zeleznica nie je vsade, SAD a MHD stoja spravidla za velke ...

Inak oproti takemu roku 1998 sa toho vela zmenilo ... napriklad vozne co vtedy jazdili na EC vlakoch jazdia teraz na R do Prievidze ... vo vacsine regionov Slovenska (len na oblast Zvolena pocujem nadavky, ale pocul som ze tam cely usek tvorby GVD vyhodili na ulicu, tak uvidime co sa zmeni) je pomerne zoptimalizovana regionalna doprava, este keby nevyrobili taku priblblu strukturu zliav, bolo by to v ramci podmienok vynikajuce ... ono projekty sa ti robia, ked mas nas sebou ministra, ktory hlada, ako by drahe najlepsie poleno pod nohy hodil ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 09. Feb 2006 22:22

JoHnZ napísal:A taky dispecer u ZSSK s nocnymi, sobotami, nedelami, nadcasmi je rad ked na paske uvidi 17000,- ...


Najkratšia poznámočka, ale dosť podstatná, pretože ty to tu píšeš ako keby nejaký cestári alebo zdravotné sestry mali plat 20 000 SKK mesačne pričom tie sestry majú cca. 10 000 a ten cestár niečo nad tým. A mohli by sme prejsť k odstupnému a k sociálnym výhodám a len tak mimochodom - pobehuje po železnici toľko isto ľudí ako aj pred 10 rokami, ale keď nejaký bezradný študent sa slušne opýta na ktorú trať príde ten-ktorý vlak tak sa všetci páni v modrom tvária, že nepočujú a nevidia. A toto nie je 1x za rok, toto je štandard na bežných linkách (teda mimo EC, IC, Slovesnká strela a rýchlikov) a to je dosť podstatná časť železníc. Takže kľudne dajte všetci výpovede a bežte robiť niečo iné, ale za 17 000 SKK by ste len tak nenašli. A už čakám to číslo kam treba zavolať keď sa cestujúcemu niečo nepáči.

Takže kde je ten železničiar? A nadčasy majú aj tieto povolania.

Ja sem asi nebudem chodiť do tejto sekcie. Lebo vy si tu dokladáte aké je to všetke perfektné a to sa nedá vôbec komentovať a už vôbec nie kritizovať, lebo som roztrhaný ako handra.

A že sú železnice bezpečné ... asi tak ako základné/stredné školy alebo vysokoškolské internáty alebo stav ciest III. triedy - teda ano, sú bezpečné. Kým tam nejde statik alebo hasič v rámci kontroly a ... nejde lebo to štát toleruje a toleruje to preto lebo je málo peňazí a stále sa každý tvári, že sa nič nedeje, akurát, že 15 rokov sa nič nedeje a až sa bude diať, tak bude neskoro niečo hovoriť, lebo aj tak nikto nepočúva presne tak ako tí železničiari toho študenta alebo aj tak ako keď ľudia nič nevedia o tom ako funguje zimná služba na cestách. Ale škoda rečí.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 09. Feb 2006 22:45

Dy napísal:
JoHnZ napísal:A taky dispecer u ZSSK s nocnymi, sobotami, nedelami, nadcasmi je rad ked na paske uvidi 17000,- ...

Ja sem asi nebudem chodiť do tejto sekcie. Lebo vy si tu dokladáte aké je to všetke perfektné a to sa nedá vôbec komentovať a už vôbec nie kritizovať, lebo som roztrhaný ako handra.


Troška to je o inom .... hlavne o tom na železnici čo napísal JoHnZ: Na vyssich uradnickych miestach mozno privela ludi je, ale v prevadzke je ku***ska podzamestnanost.

Na železnici sa robí reforma opačným postupom - vyhadzuje sa z dolných poschodí do miery aby železnica ešte ako tak na hrane fungovala. A panstvo sa hore baví - mi to pripomína Titanic :-) Sa netreba čudovať tým ľudom že frflú - robia to oprávnene, a keď náhodou by chceli niečo zmeniť - napr štrajkom tak ich idú zožrať.

Tak ale železničný manažment je špecialistom v tom ako robiť veci opačne :-)

Dalšia vec je akákoľvek chyba na železnici je trestne ohodnotená plus navrch verejné ohrozenie.

Ale máš svatú pravdu v tom že štát je najvačší bordelár :-) Je to dosť komplikované a nikto tu na teba neútočí z osobných dôvodov.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod jano.z » 10. Feb 2006 02:22

Dy: Doprial by som ti tu robotu na mesiac vyskusat ... milion vlakov milion papierov, milin vyhlaseni, tam sa nieco posere tam aj tam, a pritom mas nadriadeneho ktory strha za kazdu peechovinu (prerieknes sa do telefonu, napises pismenko aj v tom najmenej dolezitom udaji ) 500,- z vyplaty dole, jak za mesiac spravis 4 dostanes namiesto tych 17000,- 7000,- a jak ti maju za pol roka strhnut premie druhykrat tak letis rovno na ulicu ... alebo ak nieco poseres tak rovno do basy za verejne ohrozenie - 5 rokov a viac ... statistika: taky bezny dispecer za svoju smenu priemerne 400x zdvihne telefon, vypise 50 tlaciv (niektore aj viacstranove), do toho sleduje pocitacovy monitor s PIS a obsluhuje DZS ... a musi pritom dbat na to aby vypravcovia nedostali priestor na chaosenie, dohovarat vypravcom, kedy kde co zdrzat a obehnut, organizovat prepustanie dopravy po jednej kolaji pri vyluke tej druhej, ci riadne krizovania na jednokolajnej trati, zabezpecovat obsadzovanie vykonov a robit niektore statistiky ... a to este donedavna (zeleznice modernizuju) nemal taky dispecer ani zaznamnik telefonu a vypravca ked nieco dokazil sa mohol vyhovorit "dispecer nakazal" a nedalo sa dokazat ci dispecer nakazal alebo vypravca vymyslel ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 10. Feb 2006 07:56

Tunel pod Dunajom reálnejší. Najdrahší dopravný projekt v slovenských dejinách začnú projektovať už tento rok. Prepojenie parížsko-bratislavského koridoru so severoeurópskou železničnou vetvou územím Bratislavy má finančné krytie. EÚ dala na projektovú prípravu koridorov vyše 10,5 milióna eur. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2823
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 10. Feb 2006 08:00

JoHnZ napísal:Dy: Doprial by som ti tu robotu na mesiac vyskusat ...


JoHnZ,

kazda praca je narocna, v kazdej praci sa vyzaduje presnost, rychlost, preciznost, ... aj hmotna zodpovednost sa velmi casto podpisuje ...

Ale neporovnaval by som pracu na zeleznici s pracou na cestach - zo slusnosti oproti ostatnym by som to neporovnaval, pretoze sa ti to moze "vratit" v podobe osobnych sporov. Pretoze ti niekto moze napisat, aby si ty isiel skusit pracovat na cesty ked napriklad pada silno sneh. A dalsiu pracu, ktoru ale nikto nevidi na 1. pohlad. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 12. Feb 2006 02:34

Netvrdim ze na tych cestach je to lahsie ... ale tomu cestarovi asi nikto neberie premie za to, ze kvoli tomu ze sa s pluhom vlecie meska dialkovy autobus a nejdu ho na 10 rokov zabasnut za to, ze kvoli tomu, ze nedobre posypal zbehlo auto do smyku a skoncilo v priekope ... ale dost, nebudeme porovnavat ... a co je to hmotna zodpovednost oproti obvineniu z obecneho ohrozenia ... ked sa z takej basy clovek vylize ani za smetiara ho nezoberu ...

A dialnicni dispeceri asi neberu minimalnu mzdu ... a takisto zdaleka nie kazdy zelezniciar nezarobi mesacne 17 000,- ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod bodrik » 15. Máj 2006 14:16

tob.tob napísal:Odpoviem ti ja. Trasa bola Bardejov ... Bechcerov - Konieczna ... Gorlice


Diky :) ..nemáš aj nejaké bližšie info k tejto "plánovanej" trati :?:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Dialniciar » 16. Júl 2006 12:54

ŽSR začali s projektom spojenia s letiskom. Železnice vyhlásili súťaž na projektovú dokumentáciu na projekt prepojenia železničného koridoru zo siete TEN-T s bratislavským letiskom a železničnou sieťou v Bratislave. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4347
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Dec 2006 15:37

Podľa môjho názoru by mali mať železnice tak ako aj NDS/SSC nejaký plán rozvoja, teda ďalšej výstavby železničných tratí a postupne to realizovať. Prepájať regióny aj štáty a integrovať sa v mestách a medzi nimi a medzi mestami a letiskami.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 29. Nov 2007 11:38

na tomto obrazku je vidno trasu novej zeleznice

trnovce nad vahom - nitra

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3256
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 21. Dec 2007 17:32

Ten obrázek je Nitranský územní plán, ne?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2007 22:56

Thomas napísal:Ten obrázek je Nitranský územní plán, ne?


Áno, územný plán Trnavského a Nitrianskeho samosprávneho celku. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 37 hostí.