ŽSR - Nové trate

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod tob.tob » 06. Okt 2005 08:07

bodrik napísal:Johhan, nevieš, kadiaľ by mala viesť trasa? Prechádzala by do Poľska v oblasti Becherova, resp. Nižnej Polianky, alebo by šla z Bardejova cez Svidník a odtiaľ cez Dukelský Priesmyk na Krosno? Zaujímavý plán.


Odpoviem ti ja. Trasa bola Bardejov ... Bechcerov - Konieczna ... Gorlice
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod tob.tob » 06. Okt 2005 08:12

magnus napísal: Pochybujem, ci sa da hovorit o navratnosti Transrapidu vobec. Myslim, ze skor nie. BTW, z hladiska vystavby a mnozstva estakad by bolo trasovanie cez Za aj cez ZV rovnocenne.


Transrapid nie je o cestovaní po Slovensku. Tu budú maximálne 3 zástavky - Bratislava (100%) - Žilina (60%) - Košice (40%)
tob.tob
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Obrázky: 1
Založený: 05. Okt 2005 20:37

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 17:31

tob.tob napísal:Transrapid nie je o cestovaní po Slovensku. Tu budú maximálne 3 zástavky - Bratislava (100%) - Žilina (60%) - Košice (40%)


To nemusi byt, staci ak sa bude dat dostat az do Kyjeva. Ale myslim, ze na Slovensku sa Transrapid stavat nebude, ak tak len po Bratislavu. :lol:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod fh » 06. Jan 2006 15:17

magnus napísal:
Caesar napísal:
johhan napísal:Poprad - Nowy Targ - tatranský tunel


johhan,

odkiaľ čerpáš takúto informáciu? :twisted:


ano tato informacia preletela verejnostou uz niekolko rokov dozadu, bola o tom diskusia aj na tunelarskom komitete. ale ako daleko su prirpavym, to tazko povedat.


No už sa k tomu tunelu vyjadrujú aj v médiách, aj keď trochu z iného pohľadu... :)
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2490
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod jano.z » 06. Jan 2006 22:11

Transrapid na Slovensku ramci vnutrostatnej dopravy nehrozi. To je dufam jasne kazdemu. Takisto nehrozi spominana trat do PL. PKP robia vsetko preto aby minimalizovali medzistatne prepravy osob (aj velmi frekventovany par rychlikov z BA do Katowic jazdi len vdaka tomu ze ho davame bez KV. Resp KV tu je ale len miniaturne (1 par vlakov na usek Skalite - Zilina vs. Zwardon - Katowice). Skor by som videl ako prespektivu rozsirenia siete ZSR trat Trnovec nad Vahom - Nitra.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 07. Jan 2006 00:38

JoHnZ,

o vnutrostatnom Transrapide tu ani nikto nepise, ale o spojeni Vieden-BA s pomocou Transrapidu sa pise a hovori nie len tu. :wink:

A plany na spojenie Tatry-SR a Tatry-Polsko tu su uz 20 rokov a to su cesty+zeleznice - takze raz taka doba bude. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 07. Jan 2006 02:33

Ale rozhodne nie s PKP ... nehrozi ... BA - Vieden Transrapid by bolo super, ale v dohladnej dobe to asi tiez moc aktualne nebude. Pevne vsak verim ze raz sa budem moct odviezt z BA do Viedne za pol hodinu i menej ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod johhan » 11. Jan 2006 22:55

JoHnZ napísal:Ale rozhodne nie s PKP ... nehrozi ... BA - Vieden Transrapid by bolo super, ale v dohladnej dobe to asi tiez moc aktualne nebude. Pevne vsak verim ze raz sa budem moct odviezt z BA do Viedne za pol hodinu i menej ...


Transrapidom za 17 minút :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod jano.z » 12. Jan 2006 11:39

johann : ... i menej ... bude to naozaj velmi zaujimave, prist z BA do Viedne prv nez z hlavnej stanice autobusom na Dlhe Diely ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod B; » 12. Jan 2006 12:35

Ked to bude, bude sa dat chodit na gyros do Viedne ( konkretne miesta vid Off topic) :lol:

Kedy najskor by to asi mohlo byt pri vsetkom optimalnom?

Caka sa na nejaku novu generaciu techniky?
A potom doba vystavby?

( uz to bolo ciastocne rozoberane, ale take kratke zosumarizovanie by bolo dovodom pre vdaku)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod jano.z » 12. Jan 2006 15:41

Budem strucny:
Caka sa na novu techniku a na $$, ale najma na tu techniku.

Kedy: Nikto nevie, ale hadam do 20 rokov.
Doba vystavby: tipujem na 3-4 roky (samotna draha pre maglev je technologicky div, nie len vozidlo, a to chvilu postavit trva).
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod random » 12. Jan 2006 16:59

heh .. z ke do ba za necelu hodinku (do 45min - podla trasy {N vs. S}) ... hmmm ... este lepsie nez lietadlom :) ... inak take nieco si urcite postavil ako hracku pan Nikola Tesla pred vyse 100rokmi (genius elemag pola ... nieco ako einstein v teorii rel.) ... po jeho objavoch sa ale zlahla zem a tak transrapid sa relne objavuje az poslednych rokoch ...:) ... inak to nieje nic prevratne :P
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 19:07

Transrapid medzi Viednou a Bratislavou sa stava uz dost realnym projektom, ja som sledoval diskusiu o tom, ze tu bude priestor realne do r. 2020 zaplneny 2x dialnica, 2x dvojkolajna trat, vodna cesta, 2x letisko s tym, ze tu bude radikalny narast rozvoja turistickeho ruchu do okolia 50-100 km od tejto oblasti, dalej investicie do high-tech, vysoka podpora pre skolstvo, vedu a vyskum, ... a z toho budu "tazit" znovu aj tie okolite oblasti do cca. 100 km, ... vystavba a obnova bytov, rodinych domov atd. - tazky priemysel bude skor ustupovat atd. a Transrapid by sa mohol uplne realne po r. 2015 zacat planovat a po r. 2020 aj zacat stavat. Ekonomicka sila regionu si to bude moct dovolit. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod B; » 23. Jan 2006 19:15

Trosku OT, ale cital som, ze do Viedne lodou jednosmerny listok 17 eur.
cas 70 (75?)minut
Vlakom je to cca 8 spiatocny.
cas 45-75 minut.
Takze lod asi iba turisticka atrakcia, nie na pravidelne cestovanie.
Transrapid ked to spravi do 20 minut tak by sa aj oplatilo si doplatit "za rychlost".
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 19:19

B; napísal:Trosku OT, ale cital som, ze do Viedne lodou jednosmerny listok 17 eur.
cas 70 (75?)minut
Vlakom je to cca 8 spiatocny.
cas 45-75 minut.
Takze lod asi iba turisticka atrakcia, nie na pravidelne cestovanie.
Transrapid ked to spravi do 20 minut tak by sa aj oplatilo si doplatit "za rychlost".


Lenze kde ta ta lod "vylozi" a kde ten vlak :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod B; » 23. Jan 2006 19:42

A kde presne ides vo Viedni?
Stefansdom?
Tam by mala chodit ta lod - do centra.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 23. Jan 2006 20:32

B; napísal:Trosku OT, ale cital som, ze do Viedne lodou jednosmerny listok 17 eur.
cas 70 (75?)minut
Vlakom je to cca 8 spiatocny.
cas 45-75 minut.
Takze lod asi iba turisticka atrakcia, nie na pravidelne cestovanie.
Transrapid ked to spravi do 20 minut tak by sa aj oplatilo si doplatit "za rychlost".


vlakom je to z viedne do BA 15 euro ;)

ale mas pravdu ze lod je skor atrakcia ;) ja si pamatam ako behali este ruske "rakety" na dunaji ;) aj medzi W a BA "lietali", teraz uz neviem ako to funguje ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 23:23

B; napísal:A kde presne ides vo Viedni?
Stefansdom?
Tam by mala chodit ta lod - do centra.


No to ja neviem, ale mam nejake info ze lod je lepsie umiestnena nez vlak (teda pristav a zeleznicna stanica) a tou lodou bude tym lepsie spojenie pre istu kategoriu cestujucich nez vlakom. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod B; » 24. Jan 2006 10:02

Tak som pozrel presne, co som cital
http://bratislava.sme.sk/c/2552131/Od-maja-bude-nova-lodna-linka-do-Viedne.html
citujem:
Nové lodné spojenie by mali využívať hlavne turisti a zahraniční návštevníci Viedne s ponukou stráviť niekoľko hodín v Bratislave.


Loď však nemá byť reálnou konkurenciou cestnej alebo železničnej dopravy, ale skôr príjemná atrakcia a rýchly spôsob, ako sa dostať z centra Viedne do centra Bratislavy. Ako nástupná i výstupná stanica vo Viedni sa zvolilo námestie pri dunajskom kanáli Schwedenplatz len niekoľko desiatok metrov od viedenskej katedrály, v Bratislave sa pre zámer zrekonštruuje budova historického Propeleru.
Loď teda nebude kotviť v osobnom prístave pri Reichsbrucku, čím sa cestujúci vyhnú plavebným komorám dunajského kanála, ktoré cestu loďou za normálnych okolností zdržiavajú.


Podla mapy a webu ta katedrala nevyzera na 10-metrov ale na viac, ale nie je to daleko.
Ale z vlakovej stanice sa podla webu dostanes dopravou ku katedrale za 10-13 minut.
Ale ako to presne bude sa z tohoto clanku zial utvrdit nema, lebo letmy pohlad na mapu ukaze, ze Reichsbruck nelezi na Donaukanal ale na Donau, ale hadam sa da verit SME aspon ze lod planuju.

Ide jeden vlak, ktory BA-W robi za 47 minut, takze v sume budes rychlesie pri Stefansdome.

A listok spiatocny BA-W-BA stoji ako som sa dozvedel (vcera) 297 SK,
co nevylucuje, ze W-BA stoji 15 eur :wink:

Inak tou ruskou raketou som raz isiel, tusim sa volali "voschod", ked zavedu tuto pojdem skusit, ja mam lode rad.

links:
www.wien.at
www.vor.at
www.zsr.sk
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumen ... 0&id=76695
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 19:08

Podla mapy ake je rozlozenie trati v SR, tak jednozancne by som sa ja skor zameral na doplnenie lokalnejsich trati:

Dobudoval by som napriklad prepojenie vlakom cez trat Kuty-Nove Mesto nad Vahom, Galanta-Komarno, Poprad-Roznava. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2006 20:13

adoas, vsade na svete su lokalne trate na ustupe a konkretne spojenie kury - NMV by bola kardinalna blbost.

zeleznice sa stavaju cim dalej len kostrou
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 24. Jan 2006 20:34

Adoas: Kuty - Nove Mesto uspesne realizujeme s prestupom v Trnave, kde sme aj napriek mensej zajizdke schopni vdaka pripojom (pod 20 minut) ponuknut velmi atraktivny prepravny cas.

A dalej: Na spojenie Poprad - Roznava by bolo potrebne vynalozit zhruba rovnake naklady ako na cely koridor z BA az do TN.

Jedina rozumna nova streka, ktora ma podla mna vyznam je Trnovec nad Vahom - Nitra, po kotrej by jazdilo denne 12-16 parov vlakov z BA do NR. Autobusova doprava na tom ramene je tak pretazena, ze vlak by sa tu urcite sikol. V sucasnom polozeni infrastruktury vsak nie sme schopni busom konkurovat (velka zachadzka, nutnost jazdy po vedlajsich tratiach, ...)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 20:48

JoHnZ napísal:Adoas: Kuty - Nove Mesto uspesne realizujeme s prestupom v Trnave, kde sme aj napriek mensej zajizdke schopni vdaka pripojom (pod 20 minut) ponuknut velmi atraktivny prepravny cas.

A dalej: Na spojenie Poprad - Roznava by bolo potrebne vynalozit zhruba rovnake naklady ako na cely koridor z BA az do TN.

Jedina rozumna nova streka, ktora ma podla mna vyznam je Trnovec nad Vahom - Nitra, po kotrej by jazdilo denne 12-16 parov vlakov z BA do NR. Autobusova doprava na tom ramene je tak pretazena, ze vlak by sa tu urcite sikol. V sucasnom polozeni infrastruktury vsak nie sme schopni busom konkurovat (velka zachadzka, nutnost jazdy po vedlajsich tratiach, ...)


JoHnZ,

nie nepochopili sme sa - to by potom SR nemohla mat 80% trati ktore dnes ma.

Mne ide o rozvoj regionov. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 25. Jan 2006 08:48

Všetky tie trate sú relikt z doby kedy sa to ešte oplatilo. Dnes sa tie trate oplatí prevádzkovať aj udržiavať, no neoplatí sa stavať žiadne nové. To ti potvrdia aj v Rakúsku aj inde ... podľa môjho názoru všetky trate, ktoré sú treba sú postavené (okrem tej Nitry, a možno by sa ešte niečo našlo), a prípadné ďalšie už čisto len spojky. Každú železničnú stavbu je dnes nutné zdôvodniť komoditnými alebo cestovnými tokmi. A keď nie sú, trať nebude ...

Trať po ktorej by prešila 8x denne 812 s 15 ľuďmi a 2x denne manipulák s 3 vozňami na drevo a služobným vozňom, tú sa naozaj stavať neoplatí ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 25. Jan 2006 20:03

JoHnZ napísal:Všetky tie trate sú relikt z doby kedy sa to ešte oplatilo. Dnes sa tie trate oplatí prevádzkovať aj udržiavať, no neoplatí sa stavať žiadne nové. To ti potvrdia aj v Rakúsku aj inde ... podľa môjho názoru všetky trate, ktoré sú treba sú postavené (okrem tej Nitry, a možno by sa ešte niečo našlo), a prípadné ďalšie už čisto len spojky. Každú železničnú stavbu je dnes nutné zdôvodniť komoditnými alebo cestovnými tokmi. A keď nie sú, trať nebude ...

Trať po ktorej by prešila 8x denne 812 s 15 ľuďmi a 2x denne manipulák s 3 vozňami na drevo a služobným vozňom, tú sa naozaj stavať neoplatí ...


JoHnZ,

ale praveze ani v tej dobe ked sa tie trate stavali, tak to nebolo rentabilne. To je vseobecne zname. Socialisticky rezim (komunizmus) to vysoko dotoval a stavalo sa na takej urovni na akej sa stavala aj cestna siet - obe su dnes na tom dost zle a nesplnaju vela paramterov a potrebuju velke investicie (takto to konci vzdy ked uz v danej dobe sa nestavia tak ako si to vyzaduje doba), pretoze to bola logika socializmu: vlaky, autobusy pre narod, ... preto hlavne cesty prechadzali zasadne stredom miest/obci a nestavali sa velke parkoviska a vo velkych mestach sa postavila kvalitna siet MHD, ... a len v Prahe, Brne a mozno v BA a v KE boli problemy s osobnou dopravou ale nikde inde nie.

Dnesny stav: vsetko potrebuje velke investicie na modernizacne prace + su potrebne velke investicie na nove stavby - aj zeleznice, aj dialnice, ... takze treba 200% realne nez v minulosti a nie je dnes ani 50% toho co bolo v minulosti - existuje EU ktora sa snazi tieto rozdiely riesit, ale nie je to jednoduche - len zapadne Nemecko dalo vychodnemu viac ako 1 000 mld. EUR - a stale su tu velke rozdiely a za viac ako 500 mld. EUR sa postavili cesty, dialnice, zeleznice (podla mojich info) - a kde je ten vysledok - stale nikde.

Musel som napisat toto aby si pochopil kam tym sledujem myslienku. :arrow:

Ty velmi casto spominas Rakusko - hlavne Rakusko uz prve trate stavalo nadstandardne a dnes nema take problemy ako napriklad SR. Je jasne ze ani Rakusko dnes nema dost penazi - ale to je velmi relativne, pretoze realne vzdy najde niekolko mld. EUR nakoniec na rozvoj zeleznicnej infrastruktury - jasne setri a skrta sa, ale systemom z 6 zostane 5 mld. EUR. Napriklad.

Keby SR mala dnes 10 mld. EUR na zeleznice, tak okamzite by investovala min. 1/3 tejto sumy na chybajuce zeleznicne trate, pretoze taketo plany tu su - doplnenie zeleznicnej siete.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.