Stránka 8 z 10

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 10:21
od devil
len uz je to OT. podla pri kazdej vrbe znamena v kazdej dediny cize osobaky ale vieme o com sa bavime, ze naco bude 160-ka ak budu rychliky (co su vlastne "nosne" spoje BA-KE) zastavovat po 20-30 km.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 10:23
od pohodak
uz sa chlapci ale "jemne" tocite v kruhu, prvotnym problemom pre konkurenciu na zeleznici su vlaky zadarmo a na to este pan kapitan pridal dotovane ICcka, pri tomto nastaveni im ziadny sukromnik jednoducho nema najmensiu sancu konkurovat a to si o jancurovi mozem mysliet co len chcem...zruste vlaky zadarmo alebo zruste dotovane ICcka a nejaky sukromnik co bude civilizovane jazdit BA-KE sa najde :idea:

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 12:12
od jarino
Vzniklo to z toho, že v tomtom prípade kapitána mnoho ľudí preceňuje, to je celé. Nemá ani nemal na to kompetencie.
Nie som fanúšik ani jedného dopravcu, na to mám dosť rozumu :lol:
S tým, že vlaky zadarmo sú problém pre konkurenčné prostredie súhlasím. Len potom sa nebudú kompetentní môcť pochváliť, ako rastie počet prevezených cestujúcich železnicou.

devil napísal:len uz je to OT. podla pri kazdej vrbe znamena v kazdej dediny cize osobaky ale vieme o com sa bavime, ze naco bude 160-ka ak budu rychliky (co su vlastne "nosne" spoje BA-KE) zastavovat po 20-30 km.

Aj tak sa to dá povedať. No možno teoreticky by potom narástol práve dopyt, kedy by stačilo zastaviť iba v BA, ZA, Kysaku a v KE. A nemusel by to dotovať štát.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 12:24
od Vlados
vlaky nie sú zadarmo! tie výkony platí štát. ak ich štát chce platiť tak by ich mal platiť každému prepravcovi. RadimJančura sa tváril že má IC, ale mal len rýchliky, vlaky stáli pri každej druhej vŕbe, t.j. mal mať nárok na dotáciu. hlavný prínos RJ bol že ŽSSK sa muselo prebudiť zo socialistického myslenia. dlho to však nevydržalo.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2019 12:32
od pohodak
tak jancura mal taky hybrid medzi IC a R pokial ide o zastavky, ale kvalitou to bolo zas lepsie ako 2. trieda IC a lacnejsie...ja som v danej dobe celkom pendloval BA-KE a ako mi to casovo vyhovovalo som striedal na cestovanie RJ aj IC a kvalitou sa to fakt nedalo porovnavat, az som nakoniec po zruseni RJ zacal radsej jazdit 1. triedou v R miesto 2. v IC

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 22:31
od EmBe
Zákazka: ŽST Kraľovany – ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2
Názov dodávateľa: Združenie „POD ŠÍPOM“ (vedúci člen združenia: TSS GRADE, a.s.)
15 189 985.8 €
Predmetom zákazky s názvom "ŽST Kraľovany - ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2" je uskutočnenie stavebných prác - komplexná rekonštrukcia železničného zvršku, železničného spodku v potrebnom rozsahu, úpravy trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia, rekonštrukcia nástupíšť na železničnej zastávke Stankovany, vybudovanie prístreškov a osvetlenia na danej zástavke. Účelom stavby je zlepšenie technického stavu železničného zvršku, ktorý bol naposledy rekonštruovaný v roku 1981. Realizáciou stavby sa dosiahne normový stav a zlepšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, zníženie nákladov na údržbu a dosiahnutie vyššieho kvalitatívneho štandardu osobnej dopravy.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... il/3067278

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 23:11
od frostbite
to znamena ze sa defacto modernizacia koridoru za sucasneho vedenia na 160-200 dalej za vrutkami smerom na vychod neplanuje kedze sucasne vedenie zsr sa pusta do vymeny kolajnic, toto je zle znamenie.. zial ale zrejme stav kolajiska na tom useku si to uz vynucoval..podobne ako sa nedavno menila trat na useku kosice-kostolany ci na useku medzi popradom a spisskou ..ostava dufat ze s novou vladou pride aj do cela zsr schopne a mlade drave progresivne vedenie ktore postavi zsr na nohy a poriadne zainvestuje ci uz z eurofondov ci statnych ci sukromnych penazi do modernizacie severu aj juhu na 200km/h

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 23:35
od frostbite
tak ako to robia napr aj nasi polski susedia ,kto umi ten umi kto neumi ten cumi.. nech su nam vramci modernizacie zeleznic v tomto severania prikladom..

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 09:21
od pa3ck
Zákaldným problémom je, že v slovníku ŽSR neexistuje slovo údržba. A situácia sa hasí, až keď je veľmi zle.

V súčasnosti je v úseku Kraľovany-Ľubochňa traťová rýchlosť 50 (slovom päťdesiat) km/h, takže rekoštrukcia trate je nevyhnutná. A keď to už rozkopú, tak okrem výmeny koľajníc sa spravia aj ďalšie veci, aby trať aspoň vyzerala ako v 21. storočí.

A Frosbite, ak by sa aj nejakým zázrakom podarilo zabezpečiť financovanie, tak nie je veľmi reálne, aby modernizácia v tejto oblasti bola hotová do času, kým by sa súčasná trať úplne rozpadla.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 12:15
od lolo
Táto časť streky bola v dezolatnom stave, ako píše patrik, ŽSR nezvláda ani základnú údržbu, a to na rýchlo sa tam menili tento rok podkladnice a podvaly aby ta streka vydrzala aspoň do tejto rekonštrukcie. Opravy realizovala firma Tempra. O modernizacii na tomto úseku sa môže najbližších 20 rokov snívať. Neviem či tam je vôbec EIA hotová.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 12:27
od jarino
Hotová je iba CBA.
Na základe nej teraz sa aktualizuje EIA na úseky od LM smer KE. No aj medzi ZA a LM by sa našli úseky, kde by sa 160-tka dala dosiahnuť za rozumné peniaze, takže by konečne mohli popracovať aj na tejto časti trate.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2019 12:31
od lolo
Za-LM nieje aktuálna, teraz sa rieši LM-Ke ako píše jarino a plus sa podľa mňa bude tlačiť na dokončenie koridoru na Čadcu.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2020 20:51
od Lorenc

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2020 22:38
od skyo
uschovna.cz? blahoželám ŽSR :D
Lorenc napísal:https://www.zsr.sk/pre-media/vyjadrenie-media/2020/jul/ziadost-ocenenie-vykazu-poloziek-modernizacia-trate-zilina-kosice-usek-trate-varin-paludza-ucel-stanovenia-predpok.html

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2020 12:41
od magnus
Mna by zaujimalo, ako chcu dosiahnut tu avizovanu cielovu priemernu cestovnu rychlost 143 km/h, co mala byt akoze konkurencia k IAD, ked vyhadzali vsetky zasadne useky, ktore najviac spomaluju (napr. Strba, Besenova a pod.) a v ziadnom zo zostavajucich usekov sa nespomina tratova rychlost nad 160 km/h. To mi potom matematicky akosik nevychadza. Iba ak by tam vobec neratali cas straveny na zastavkach :-P

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2020 16:17
od Lorenc
Ak by to nechceli modernizovať na 160-200 kmh tak nech to len zrekonštruujú.
Riešením tohto zadania by malo byť prehodnotenie uzlu Kraľovany s presmerovaním na Ružomberok. S tým že Orávka by sa zrýchlila na 80-100-120km/h až do Bieleho Dunajca.

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=36241
Tak by vznikla rýchla a efektívna železnica v najnáročnejšom prostredí. Ešte sa i keď len miestnymi nadšencami plánuje aj obnova korytnickej železnice, ale potenciál to má.
korytnickazeleznica.eu

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2020 14:27
od lostrail
^^
A potom pride najvacsi pan sef z Podbrezovej, rozkaze prepojit cerstvo vybudovanu Ciernohronsko-Dumbiersku zeleznicku s tou Korytnickou direk 20km tunelom a budeme mat novy unikat.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 20:54
od EmBe
Modernizácia trate Žilina – Košice, úsek trate Varín – Paludza
Predmetom zákazky je vypracovanie a dodanie dokumentácie EIA a zabezpečenie inžinierskej činnosti pre stavbu "Modernizácia trate Žilina - Košice, úsek trate Varín - Paludza".
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/427939

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2020 17:12
od Yoggy52
magnus napísal:Mna by zaujimalo, ako chcu dosiahnut tu avizovanu cielovu priemernu cestovnu rychlost 143 km/h, co mala byt akoze konkurencia k IAD, ked vyhadzali vsetky zasadne useky, ktore najviac spomaluju (napr. Strba, Besenova a pod.) a v ziadnom zo zostavajucich usekov sa nespomina tratova rychlost nad 160 km/h. To mi potom matematicky akosik nevychadza. Iba ak by tam vobec neratali cas straveny na zastavkach :-P

Znizia MPR na dialnici na 110km/h lebo Gretka a hotovo. :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2020 22:13
od cableguy
WAU takže Doležal pritlacil a idú robiť na 160-200 Varín Vrútky Ružomberok LM(Paludza) ako celok takto sa mi to páči! Už nie je na čo čakať, treba modernizovať naplno poriadne a čím skôr.. A hlavne nový zákon o VO +stavebný nech sú tu čím skôr.. No ja som hlavne zvedavý ako poriesia úsek okolo Kraľovian hlavne oblasť Ľubochňa Stankovany Kraľovany ktoré by mali zaniknúť a trať by mala ísť cez Korbeľku.. Čo dúfam aj zrealizuju aj sám minister spolu s Havrilom spomínali že tak by to bolo najlepšie

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 00:18
od cableguy
a co sa tu trepalo ze vyhadzali useky zo 160-200 uz to neplati, to bolo este za smeru za stareho vedenia ZSR ktore vytvorilo mackopsa, Dolezal mi potvrdil ze pod 160 sa na severe uz nepojde, teda okrem hlavnych stanic.. teda na hlavnej trati urcite nie

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 06:39
od braino.swk
Paráda, takže ŽSR ide objednať EIU, do 2030 máme možno stavebné povolenie, do 2040 viťaza tendra a do 2050 možno dokočený koridor :D ... to už budem počítať posledné roky do dôchodku a potom sa budem tešiť, že sa preveziem s dôchodcovskou zľavou na koridorovej trati... miestami možno aj 160 km/h medzi RK-KE... neviem sa dočkať :D

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 09:41
od lolo
cableguy napísal:a co sa tu trepalo ze vyhadzali useky zo 160-200 uz to neplati, to bolo este za smeru za stareho vedenia ZSR ktore vytvorilo mackopsa, Dolezal mi potvrdil ze pod 160 sa na severe uz nepojde, teda okrem hlavnych stanic.. teda na hlavnej trati urcite nie

prosím ťa kukni si tú študiu realizovateľnosti na ktorú sa ide robiť EIA, predtým ako začneš zasa chválospevy
https://www.zsr.sk/modernizacia-trati/s ... st-hr.html

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 10:34
od Lorenc
Tam je aj variant na 160- 200km/h Ak by sa robi 160- 200 je to v poriadku.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 10:39
od cableguy
Asi tak a minister mi na fb potvrdil práve tento variant