ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 01. Sep 2017 17:03

Nový úpn a ani zmienka o preložke trate jedinné, čo tam je, je poloha zastávky v Bešeňovej. https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... e-besenova
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 26. Okt 2017 14:25

Zo zdrojov CEF bude v SR spolufinancovaných dvadsať projektov, okrem výstavby D3 Čadca Bukov – Svrčinovec, napríklad výstavba cezhraničného mostu Komárno – Komárom, modernizácia železničných tratí v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad-Tatry a v dvoch úsekoch medzi Devínskou Novou Vsou a štátnou hranicou SR a ČR, implementácia systému GSM-R do siete Železníc Slovenskej republiky v úseku Varín – Košice – Čierna nad Tisou, ako aj dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina, úsek Žilina – Varín, či implementácia technickej interoperability v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a. s.


viewtopic.php?f=35&t=22917
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod lolo » 01. Máj 2019 08:51

ŽSR vyhlásilo sútaž na KR koľaji č.1a 2 v úseku Kraľovany - Lubochňa. Odhadovaná cena 10 mega.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ciaId=2583
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 86
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod lostrail » 01. Máj 2019 15:50

Ide len o opravu alebo aj o zvysenie tratovej rychlosti, zavedenie ETCS, t.j. "koridorizaciu"?
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod lolo » 01. Máj 2019 21:57

opravu
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 86
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod frostbite » 02. Máj 2019 01:31

Dalo sa čakať mantacizmus ŽSR na ntu zavŕšený len zatlieskat súdruhom poriesili to ukážkovo :mrgreen: :lol:
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 196
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod lolo » 02. Máj 2019 10:42

Dajte mu niekto BAN
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 86
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pohodak » 02. Máj 2019 12:54

10mega za necele 4 kilometre? :shock:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 02. Máj 2019 14:00

Predmetom zákazky s názvom "ŽST Kraľovany - ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k.
č. 1, 2" je uskutočnenie stavebných prác - komplexná rekonštrukcia železničného
zvršku, železničného spodku v potrebnom rozsahu, úpravy trakčného vedenia a
zabezpečovacieho zariadenia, rekonštrukcia nástupíšť na železničnej zastávke
Stankovany, vybudovanie prístreškov a osvetlenia na danej zástavke. Účelom
stavby je zlepšenie technického stavu železničného zvršku, ktorý bol naposledy
-1-
rekonštruovaný v roku 1981. Realizáciou stavby sa dosiahne normový stav
a zlepšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, zníženie nákladov
na údržbu a dosiahnutie vyššieho kvalitatívneho štandardu osobnej dopravy.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 06. Aug 2019 14:41

K niektorým úsekom (rýchlosť, náklady, náklady/km)
Uzol Žilina
120 km/h -> 130,53 mil. eur, 53,67 mil. eur/km
Vybraný variant s rýchlosťou 120 km/h.

Žilina - Varín
120 km/h -> 65,9 mil. eur, 9,9 mil. eur/km
140 km/h -> 65,9 mil. eur, 9,9 mil. eur/km
160 km/h -> 65,9 mil. eur, 9,9 mil. eur/km
Vybraný variant s rýchlosťou 160 km/h.

Varín - Strečno
120 km/h -> 75,57 mil. eur, 15,1 mil. eur/km -> bez tunelu, takmer žiadne preložky
140 km/h -> 110,56 mil. eur, 22,1 mil. eur/km -> drobné preložky, preloženie zast. Strečno, tunel Nezbudská Lúčka dĺžky cca 400 m
Pri vyšších rýchlostiach by musel byť tunel Nezbudská Lúčka dlhý 1 km.
Vybraný variant s rýchlosťou 120 km/h.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod lostrail » 06. Aug 2019 15:36

V sucasnosti je Varin-Strecno 100 km/h?
Nejaky odkaz na parametre dalsich usekov mozem poprosit? Dakujem.
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 06. Aug 2019 15:44

Varín - Strečno
120 km/h -> 75,57 mil. eur, 15,1 mil. eur/km -> bez tunelu, takmer žiadne preložky
140 km/h -> 110,56 mil. eur, 22,1 mil. eur/km -> drobné preložky, preloženie zast. Strečno, tunel Nezbudská Lúčka dĺžky cca 400 m
Pri vyšších rýchlostiach by musel byť tunel Nezbudská Lúčka dlhý 1 km.
Vybraný variant s rýchlosťou 120 km/h.[/quote]

Vyplieskat 15 mil eur/km na zvysenie rychlosti na 120 zo 100.... nech to stoji ...
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod random » 07. Aug 2019 11:13

okolo nas sa stavaju rate cez 200kmh a my tu ideme stavat 120 :D ... komedia je tento stat
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod frostbite » 07. Aug 2019 16:57

chore a spinave zavanajuce podvodom a odflaknutim maximalne zo strany zsr!!! hanba okamzite cele vdeneie zsr vyhodit a poslat na nutene prace do bani! toto po nastupe novej vlady verim ze neprejde a bude zmietnute zo stola, minimalka musi byt na 160km/h dnes a pod to ani bohovi.. malo by sa sustredit automaticky na 200-230km/h uz a dufam ze novy minister s novym vedenim zsr na to dohliadne a sa postara o to ze tomu tak aj bude.. !
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 196
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 07. Aug 2019 18:33

frostbite napísal:vdeneie zsr vyhodit a poslat na nutene prace do bani!

Aké... ...komunistické?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod lostrail » 07. Aug 2019 22:06

Pockat, pockat. Na Strecne ziadny tunel? Teda predpokladam, ze ziaden novy, ale povodne dva zostanu, ci? Alebo to je az v dalsom useku? Ono zase, ten usek Varin-Strecno je aky dlhy? Usetril by sa tam nejaky podstatny cestovny cas, keby tam bolo 160 km/h?
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 08. Aug 2019 08:06

okolo nas sa stavaju rate cez 200kmh a my tu ideme stavat 120 :D ... komedia je tento stat


ale ved europska unia toto vsetko schvaluje :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod sendvo » 08. Aug 2019 09:22

strecnianske tunely samozrejme ostanu, tie su dostatocne rovne.. ide o to narovnat zakrutu pri nezbudskej lucke
sendvo
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Obrázky: 3
Založený: 24. Jan 2010 12:04
Bydlisko: Wien / Oesterreich (original Zilina)

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 08. Aug 2019 09:58

Ani nie.
Dokonca pri 200-vke by bol problém s diaľnicou. Trať v projekte kolidovala s portálom tunela Višňové. Úplne maximalistický variant (3.4) predpokladal časovú úsporu 54,7 minúty na úseku ZA - KE.

Čo sa týka údajov pre ďalšie úseky, všetko je v CBA. Postupne tu chcem dávať nejaké výcucy, ale limituje ma voľný čas.

Možno v okolí sú trate na 200 km/h, lenže aj iné podmienky, teda okrem Rakúska, ktorému to tiež trvá roky. Tu sa peniaze dávajú na diaľnice na fantómový regionálny rozvoj.
CBA predpokladá, že pri 120-tke potrvá reko od ZA po KE 8 rokov. Pri tomto návrhu 10 rokov (je to skôr kvôli Nariadeniu EK, že core TEN-T bude do 2030). Samozrejme je to sci-fi, lebo predpokladajú ročné výdaje až na úrovni 500 miliónov eur. Pritom v súčasnosti ŽSR disponujú rozpočtom cca 1 miliarda na 6 rokov plus nejaké drobné zo štátneho rozpočtu :lol:
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod fh » 08. Aug 2019 10:52

jarino napísal:Tu sa peniaze dávajú na diaľnice na fantómový regionálny rozvoj.


Presne vystihnuté.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 08. Aug 2019 14:27

to je fakt lebo vacsina z tych fondov isla na D1 a D3...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod rexino » 08. Aug 2019 14:39

Je otázne, či sa kvôli úspore pár minút oplatí investovať do 3-4 tunelov. Občasná 120 na 160-tkových úsekoch je o pár minútach. Ak by sme chceli, aby sa časovo takéto investície vyplatili, tak by sme museli modernizovať aspoň na 230. To by si už ale vyžadovalo nemalé investície na strane ZSSK a podobne. Pre železničnú dopravu by tie extra milióny za 160 na koridore boli zrejme platnejšie na úsekoch ako južná trasa, Nitra, PO-Kysak a podobne.

Vždy sa hovorí o okolitých krajinách, ale na druhú stranu si porovnajme veľkosť tých krajín, ich HDP a taktiež sa pozrime na to, ako sa im tieto investície vyplatili (v mnohých už zisťujú, že také ružové to nie je a štát tam nalieva veľké peniaze). A navyše masívne investície do rýchlovlakov a rýchlotratí sa takmer nikde nefinancujú z eurofondov.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 141
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod IceFox » 08. Aug 2019 15:54

rexino napísal:Ak by sme chceli, aby sa časovo takéto investície vyplatili, tak by sme museli modernizovať aspoň na 230. To by si už ale vyžadovalo nemalé investície na strane ZSSK a podobne.

Problém je, že toto je začarovaný kruh - ZSSK sa vyhovára na ŽSR, že sa im to neoplatí, keď trate sú aké sú a ŽSR to vyhovuje lebo sa zase vyhovára na ZSSK, že nemá na to techniku (pričom veselo ignoruje fakt, že ZSSK má síce monopol, ale napriek tomu nie je jediný osobný dopravca)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod random » 09. Aug 2019 10:46

Obcasna 120 na 160 tratiach nie je len o strate par minut. Je to aj o zbytocne vynalozenej energii na rozbech vlaku spat na 160, trva to istu dobu a ak je takychto usekov prilis vela rusnovodici budu mat istotne prikaz nezrychlovat lebo sa to neoplati.
To carovne slovne spojenie "sa to neoplati" je riadna hjzlovina.
Stat stavia drahe dialnice a teda hlavne D1 aby spojila KE s BA. To je v poriadku, ale ani ta D1 nie je nafukovacia, na to stoji prilis malo penazi.
Paralelne stavat zeleznicu prinasa iste financne naroky, ale ma to svoje benefity. Ak vsetci prestupia do aut a autobusov je to dost neekologicke. Zeleznica je najekologickejsia doprava. Ak sa cheme spravat zodpovedne, aby sme tu nenechali po sebe pust, tak to bude nieco stat.
Myslim si, ze keby cesta do BA trvala 3,5 hodiny a menej, tak vela ludi (miac ako teraz) bude vyuzivat prave takyto sposob dopravy. Najprv treba nieco pre to urobit, aby sa zmenili navyky ludi, ale istotne to nie su vlaky zadarmo.
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod frostbite » 09. Aug 2019 23:07

Asi tak a toto dokáže jedine nová pravicová vláda s novým vedením MD aj ŽSR veď aj sám šéf ZSSK Hlbocký spolu s Ersekom Sami viackrát tvrdili pamatam sa na ten ich rozhovor, že Ba-Ke musí ísť pod 4h že inak to nemá žiaden význam a to sa dá docieliť jedine modernizáciou na 200-230 km/h , je urgentne potrebné prepracovať celý plán modernizácie Ke-Za
A v prvom rade zrušiť tie populistické vlaky zadarmo čo je volovina na ntu, tým treba začať, iba to ešte viac potápa už aj tak zúfalé ŽSR
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 196
Založený: 16. Jan 2019 15:39

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.