ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Qwert » 20. Dec 2013 16:25

Asi by sme chceli veľa, keby sa to robilo na 160 km/h, či?
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 21. Dec 2013 00:37

Keby to robili na 160, nebolo by nutné vyraziť nové tunely? Ak by postačovali súčasné(samozrejme upravené), tak by to možno až také nákladné nebolo. Aj keď čakal by som, že trať by musela ísť inak ako doteraz, keďže zákruty by nevyhovovali(asi hlavne medzi tunelmi a Vrútkami)
160-tka by po určitých úpravách mohla byť medzi ZA a Varínom(na enviroportáli som našiel dokument k zriaďovacej stanici Teplička, kde sa spomína úprava trate ZA-Varín na 160 km/h)
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Qwert » 21. Dec 2013 09:37

Tunely by pri zníženej rýchlosti mohli zostať, len zvyšok trate by sa musel miestami preložiť, ale teraz pozerám, že cena toho celého má byť 17,5 mil. €, čo som predtým nejako prehliadol, :) takže žiadne preložky nehrozia.

Medzi ZA a Varínom by sa tá 160-ka pýtala, pretože ide o úplne rovný úsek.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod aquila » 21. Dec 2013 18:14

Toto je normalna oprava, ktora ale bohuzial sa u nas nerobi... A vzdy sa caka az na koridorizaciu...

Ale opravy ako napriklad bolo na 131 sa tu robia skor vynimocne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Qwert » 22. Dec 2013 19:05

Tuto má tá oprava význam, lebo sem dorazí koridor veľmi neskoro, dovtedy sa to možno bude musieť opraviť ešte raz. :D Optimalizácie ako na 131 sú u nás prakticky neznámy pojem, pritom takéto relatívne malé investície by za cenu modernizácie dvoch úsekov koridoru dokázali skvalitniť a zrýchliť snáď stovky kilometrov tratí.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Andrej » 23. Dec 2013 09:59

Nebol usek ZA-Varin pripraveny na 160 uz v 90-tych rokoch, ked sa modernizoval?

A pri terajsej optimalizacii by sme boli radi, keby to slo aj na 100 km/h, pri tych smerovych podmienkach co tam su urcite nie je mozne dosiahnut viac bez tunelovych preloziek. A ak budeme chciet pri koridorizacii dosiahnut 160 ci 200, nepojde to zrejme inak ako dlhym tunelom resp.sustavou dlhsich tunelov medzi Strecnom a Vrutkami.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod ANDi » 23. Dec 2013 10:38

Ma u nas vobec vyznam investovat tolko do zeleznicnej siete (tie teoreticke tunely)?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod aquila » 23. Dec 2013 13:23

U nas sa neoptimalizuje, ale stavia sa megalomansky, to je problem. Ako bolo spomenute pri skutocnej optimalizacii za zlomok cien by bol efekt radovo inde. Nehovoriac o karteloch, kde za ceny doteraz vytendrovane by v normalnej krajine boli minimalne pri ruzomberku ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod mino » 23. Dec 2013 15:25

Toto zdaleka nie je prva optimalizacia na tejto trati, v minulosti rovnaka prebehla v useku Kralova Lehota - Vychodna, Turany - Kralovany, Lubochna - Ruzomberok a Liptovska Tepla - Liptovske Vlachy. Ide hlavne o rekonstrukciu zvrsku, zmena na bezstykovu kolaj ale vsetko v povodnom telese trate, cize v podmienkach trate Varin - Vrutky to bude max 120km/h (myslim ze na viac tam musi byt specialne zab.zar.) ale na mnohych miestach urcite este menej-napr. medzi Strecnom a Domasinskym tunelom. Co sa tyka ceny, proti koridorizacii je nepomerne nizsia pretoze sa vypustaju prelozky a nove stavby, ostrovne nastupistia v staniciach, mimourovnove krizenia a specialne ZZ, pripadne technologie ako ETCS a pod.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Qwert » 23. Dec 2013 20:30

Modernizovať úsek Varín - RK na 160 či 200 km/h je nezmysel. Tu sú aj teraz celom prijateľné rýchlostné pomery. Tento úsek by sa mal zmodernizovať tak, aby vyhovoval podmienkam TEN-T čo sa týka maximálnej prípustnej hmotnosti na nápravu, prejazdného profilu, mali by sa postaviť ostrovné nástupištia, mimoúrovňové križovania a zaviesť ETCS. Robiť megalomanské tunely, aby sa ušetrilo pár minút času pre IC a R je nezmysel. Miestami by nejaká menšia preložka možno prichádzala do úvahy, ale to je všetko. Samozrejme ani toto, čo som vymenoval by nebolo lacné, ale oproti megalomanskej sústave tunelov sú to drobné.

My potrebujeme mať interoperabilný koridor pre nákladnú dopravu vyhovujúci európskym normám, na to nie je potrebná rýchlosť 160 km/h, tá by samozrejme mala byť absolútnym minimom pre rovinaté úseky (štandardom by ale už v súčasnosti malo byť na rovine minimálne 200 km/h), ale ani v bohatších krajinách sa nemodernizujú podobné komplikované úseky na nejaké závratné rýchlosti. Resp. ak áno, tak je tam rádovo väčšia nákladná či osobná doprava než u nás.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod miroslaw » 11. Jan 2014 18:11

Zdravím, do fotogaleria som pridal zopár fotiek z rekonštrukcie medzi Žst. Vrútky a stanicou Varín. Stavbu realizuje Eurovia, Zmluvne dohodnutá čiastka: 17 483 867 €. Doba výstavby 09/2013 - 09/2014
miroslaw
diskutujúci
 
Príspevky: 119
Obrázky: 2065
Založený: 09. Mar 2010 16:26

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod andreasLMR » 26. Feb 2014 19:33

Modernizácia trate ma byt urobena len to nieje jasne kedy. Zavisi od penazi. ma byt prevazne projektovana v pôvodnom profile kolaji sniekolkymi smerovymi upravami. Rychlost mala byt by projektovana na 140 Km/h.
andreasLMR
nováčik
 
Príspevky: 1
Založený: 26. Feb 2014 19:27

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod random » 27. Feb 2014 20:08

ziadne mapy?
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 05. Mar 2014 18:17

Od 3.3.2014 začali výluky na úseku Vrútky-Varín. http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=2948
Všetky vlaky chodia po jednej koľaji, práce prebiehajú hlavne na pravom moste v smere Vrútky-Varín ponad Váh. Menšie práce prebiehajú ale v podstate na uzavretej trati v úseku Vrútky-Strečno. Od agentúry JPP mám, že od apríla by mali začať práce na zvršku trate.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 04. Apr 2014 21:36

Ako spomínajú médiá, od 1.4.2014 začala výluka II.etapa. Vlaky chodia len po ľavej koľaji.
http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/v ... trati.html
http://www.slovakrail.sk/sk/o-spolocnos ... rutky.html
Info o konkrétnych vlakoch, ktoré sú nahradené autobusmi... sú aj na staniciach, takže trochu nechápem tej mizernej informovanosti spomínanej v článku: http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=19144 O výluke je info akurát, možno mali zabezpečiť aby to bolo v novinách a správach, aby bolo menej ľudí prekvapených.

Zo Strabagu som tam videl peknú mašinku pravdepodobne na čistenie koľajového lôžka(dlhá, s množstvom dopravníkov). Niečo takéto: https://www.youtube.com/watch?v=X-xs_XiCoQE
Na niektorých úsekoch už štrk nie je. Taktiež prebiehajú práce na trakčnom vedení. Okrem strojov Eurovie a spomínaného Strabagu vidno ešte stroje a vozidlá napr. EŽ Kysak, GJW Praha a iných...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod dragon » 05. Apr 2014 09:13

Akurat ze v tomto pripade nejde o ziadnu modernizaciu, skor o sanovanie uz katastrofalneho stavu trate...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod EmBe » 09. Máj 2015 10:08

http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=3747

2016:
Projektovanie stavieb:
Žilina - Košice, modernizácia železničnej trate, úsek Žilina - Kraľovany, projektová dokumentácia (PD)
Žilina - Košice, modernizácia železničnej trate, úsek Kraľovany - Liptovský Mikuláš, PD
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod mino » 11. Máj 2015 11:07

Na ten projekt som celkom zvedavy, zrejme pojde o vacsie zmeny vedenia trate, nakolko znacna cast useku uz presla optimalizaciou a nateraz je relativne OK, pripadna realizacia je potom asi na hodne dlhe obdobie
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod milan_KM » 11. Máj 2015 13:35

Skôr by som videl, snahu vypustiť kilometre tunelov medzi Martinom a Ružomberkom. Ako aj menovanie úsekov hovorí, že sa zrejme upustí od Veľkej Fatry a pôjde sa cestou optimalizácie s minimálnymi preložkami...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Peterman » 11. Máj 2015 13:56

No klasika, to uz tu mal byt dávno pripravený tunel medzi turanmi a hubovou a mohol sa budovať sucasne so železničným a za EU peniaze. To je naozaj taká neschopnosť u nás viest a riadiť dopravne stavby koordinovane a koncepčne ...?
Bolo by to úžasne postaviť vedľa seba tunely pre železnicu a diaľnicu - veď takto sa to tu aj plánovalo. V tomto useku by to bolo značná úspora času aj dĺžky trate ( bola by oveľa, oveľa priamejšia ) a stará mohla ostať s prestupnou stanicou Kralovany.

Je do neba volajúce ako vieme premrhať šancu niečo pozitívne urobiť a este aj dostať na to aj financie. Ale na SK sa strhnú žabomyšie vojny, kto si skôr čo uchmatne, na aký projekt a výsledok je jedna veľké katastrofa, alebo samé lepenie, bez ladu a skladu
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 12. Máj 2015 22:17

Medzi Varínom a Vrútkami znova výluka. Bude trvať viac ako mesiac. Práce prebiehajú hlavne na mostných objektoch
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=3741
Je to v podstate pokračovanie minuloročnej komplexnej rekonštrukcie zvršku a mostov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Qwert » 17. Máj 2015 12:25

Z toho, že tie úseky rozdelili v Kraľovanoch mi implicite vychádza, že sa neráta s tunelom pod Veľkou Fatrou. Je to škoda, lebo takéto riešenie by bolo najlepšie, tunel by mohol byť aj na 250 km/h a stará trať by zostala zachovaná ako spojka na Kraľovany.

V podstate je to podobná situácia ako medzi Krásnom nad Kysucou a Čadcou, kde sa tiež má modernizovať trať zhruba v súčasnej trase cez Oščadnicu namiesto elegantného riešenie cez tunel. Tam by ani nemusela zostať zachovaná pôvodná trať.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod EmBe » 17. Máj 2015 18:13

ŽSR 3.2.15:
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... -kralovany

Aké sú alternatívy vplyvu modernizácie hlavného ťahu trate č.180 na trat č.181

V súčasnosti sú na úrovni štúdie spracované dve základné varianty a ich vplyv na trať č. 181 uvádzame v nasledovných odrážkach:

... trasovanie cez ŽST Kraľovany, tzn. prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice a osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Kraľovany – Trstená v ŽST Kraľovany,
... trasovanie mimo ŽST Kraľovany (južne od Kraľovian), predĺženie trate Trstená – Kraľovany po ŽST Turany a zapojenie do trate Žilina – Košice v ŽST Turany, dôsledky:
... prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Vrútky, resp. Turany,
... prestup z osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Turany.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod stanley » 27. Máj 2015 04:40

pocujte neviete bude sa na useku Vrutky-Zilina vobec este robit prekladka trate (sucasne opravovanej) vramci uprav na 160km/h alebo sa tento usek necha v takom stave v akom je(a bude sa tam tym padom jazdit len do 130)? a kedy je v plane zaciatok realizacie ostatnych usekov na 160km/h Kralovany-Vrutky, Ruzomberok-Kralovany a L.Mikulas-Ruzomberok? v akom poradi by sa mali prerabat?
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod EmBe » 27. Máj 2015 22:35

stanley napísal:pocujte neviete bude sa na useku Vrutky-Zilina vobec este robit prekladka trate (sucasne opravovanej) vramci uprav na 160km/h alebo sa tento usek necha v takom stave v akom je(a bude sa tam tym padom jazdit len do 130)? a kedy je v plane zaciatok realizacie ostatnych usekov na 160km/h Kralovany-Vrutky


To, či sa bude robiť prekládka v tomto úseku nevedia ešte ani ŽSR hádam. Projektová dokumentácia na úsek ZA-Kraľovany a Kraľovany-LM sa má robiť ešte len v roku 2016 a potom ešte budú zisťovať, či je to prekladať vôbec ekonomicky výhodné alebo sa bude robiť nejaká optimalizácia trate. Momentálne je úsek Varín-Vrútky po KRŽZ a určite tak bude ešte dlho zakonzervovaný, kým sa tam začne niečo robiť. Momentálne je v tomto úseku Vmax=100 km/h.
Medzi Kraľovani a Vrútkami bol zamýšľaný tunel, tak hádam nebude mať také problémy, ako má Korbeľka.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.