ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pa3ck » 09. Okt 2020 10:46

Výcuc zo štúdie realizovateľnosti: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/ ... nad-Tisou/
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod cableguy » 09. Okt 2020 12:27

60km/h strba a bez tunelov looool takyto mackopes nema sancu u Dolezala ani Havrilu sucasneho sefa zsr prejst to ani samotna unia neschvali ako vynimku, bez sance.. 160 je zakladna a nutna podmienka tam je akutne potrebne viest trat v novom telese s tunelmi hoc aj v redukovanej forme od predosleho variantu a teda strba nemoze ostat tam kde teraz je ,podobne mackopsy su medzi kysakom a krompachmi, nerealizovatelne. kralovany sa zrejme obidu cez korbelku to mi spominal ze je v hre a obrovsku sancu ma zdruzeny tunel korbelka aj koli eu a ekologii, stara trat ostane koli osobnym a nakladnym vlakom. cesi dokonca idu zo 160 uz dvihat na 200 a budovat nove trate do 200km/h a tiez maju hory.. ak by to nahodou ostalo takto ako v tom starom plane , zas budeme na hanbu sveta.. trate ako dakde v tadzikistane.. a aj ten urazam
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 09. Okt 2020 12:38

Tá štúdia má odporúčanie z JASPERS. Nie je dôvod, aby mal Brusel s tým nejaký problém.

A združený tunel by znamenal odloženie výstavby diaľničného tunela...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod cableguy » 09. Okt 2020 13:25

od ministra mam jasne info tento mackopes bude zamietnuty a nepreslo to u MD , robilo sa to narychlo na kolene za fica a stareho skorumpovaneho vedenia zsr,v dohladnej dobe bude vydany masterplan modernizacie zeleznic, pockajte si ,pracuje sa intenzivne na tom
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod rexino » 09. Okt 2020 14:26

To by ma zaujímalo, čo minister odpísal. Ak môžeš, prosím hoď to tu.
Táto štúdia realizovateľnosti bola odpoveď na výčitky od JASPERS, ktorá vyčítala megalomanské plány pri Štrbe. Osobne si myslím, že terajšia štúdia je presný opak megalomanských plánov a určite by ma potešilo aspoň odstránenie najpomalších úsekov, ale reálne to nevidím.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod cableguy » 09. Okt 2020 15:49

je to sukromna konverzacia, neviem opytam sa ho ci to tu mozem dat.. ale bude s tym asi problem nakolko to chcu vydat ucelene ako masterplan vo velmi blizkej dobe (podobne ako vydali masterplan pre dialnice RC a cestnu infrastrukturu) ono megalomanske plany nemusia byt ale dalo a da sa to spravit vyvazene s rozumom aj s nejakymi kratsimi tunelmi pri strbe ale nie nechat v povodnej polohe stanicu aj rychlosti.. to nestalo ziadnej namahy takeho mackopsa vie spravit na kolene aj totalny amater bez dalsich skol.. trat fakticky kopiruje staru a jedno velke hovno sa tym akurat vyriesi prakticky by len vymenili kolaje a sem tam nejaka mala prelozka a kratkodobe zvysenie rychlosti a hned za dalsou zakrutou by vlak musel brzdit na minimum ,to nema absolutne ziadny vyznam takto sa zeleznice nikam nedostanu..
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pohodak » 09. Okt 2020 20:00

jarino napísal:Tá štúdia má odporúčanie z JASPERS. Nie je dôvod, aby mal Brusel s tým nejaký problém.


to je sice fakt, ale to co sa aktualne navrhuje od kralovej lehoty po strbu je nonsens pre 21. storocie a členskú krajinu EU :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod asdf » 09. Okt 2020 21:18

rexino: Pretože na ŽSR sú "přizdisráči", ktorí miesto toho, aby v tom prípade začali navyšovať prínosy (= keď už tú železnicu musíme zakopať pod zem, tak nech je to aspoň na 200km/h, vedie to do Prešova a namiesto trvania na organickej kapacite trate ju je treba opäť začať prečerpávať autoblokom), tak to naopak radšej vykostili. V ČR sa tiež takto postavili k úseku Brno - Česká Třebová a teraz nevedia čo s tým, tých 20 minút im v konkurencii k D1 jednoducho chýba. V prípade IV. koridoru sa s tým dokázali popasovať a to zrovna Česká Sibiř nie je o moc jednoduchší terén ako dolina Váhu.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 234
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod mrcheef » 10. Okt 2020 10:48

cableguy napísal:60km/h strba a bez tunelov looool takyto mackopes nema sancu u Dolezala ani Havrilu sucasneho sefa zsr prejst to ani samotna unia neschvali ako vynimku, bez sance.. 160 je zakladna a nutna podmienka tam je akutne potrebne viest trat v novom telese s tunelmi hoc aj v redukovanej forme od predosleho variantu a teda strba nemoze ostat tam kde teraz je ,podobne mackopsy su medzi kysakom a krompachmi, nerealizovatelne. kralovany sa zrejme obidu cez korbelku to mi spominal ze je v hre a obrovsku sancu ma zdruzeny tunel korbelka aj koli eu a ekologii, stara trat ostane koli osobnym a nakladnym vlakom. cesi dokonca idu zo 160 uz dvihat na 200 a budovat nove trate do 200km/h a tiez maju hory.. ak by to nahodou ostalo takto ako v tom starom plane , zas budeme na hanbu sveta.. trate ako dakde v tadzikistane.. a aj ten urazam


Ponechať starú trať si myslel len v úseku Krpeľany-Kraľovany kvôli lokálke na Oravu? Orávka by mala následne prestupný uzol na rýchliky asi v Turanoch. Za Kraľovanmi nemá význam nechávať starú trať smer Ružomberok.
mrcheef
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 10. Okt 2020 07:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 10. Okt 2020 11:03

Kvoli vlecke v Lubochni napriklad. Tam sa naklada drevo.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pohodak » 12. Okt 2020 08:00

radovo vacsi prinos ako nakladka dreva by malo prebudovanie starej zeleznice na cyklotrasu
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod magnus » 14. Okt 2020 08:37

Teraz kukám tie súťažné podklady k EIA, niektoré úseky sú teda navrhnuté vyslovene od stola bez akejkoľvek predstavy o realizovateľnosti. Napríklad vyrovnanie trate v strečnianskej úžine v alternatívach 3.1 a 3.2 (nové tunely Holý grúň a Košariská plus rozšírenie tunela Strečno I) - nerealizovateľné a zbytočne drahé. Namiesto toho aby navrhli jeden nový tunel zasunutý do masívu, tj. iba dva nové portály a vyššie nadložie, tak navrhli 6 portálov (najdrahšia časť tunela), tunely s nízkym nadložím (čiže na 1 bm drahšie oproti tunelom s vyšším nadložím), dva zbytočné mosty v toku Váhu (otázka ekologickosti aj estetiky), niekoľkonásobné križovanie pôvodnej trate a jestvujúcej cesty I/18, problematický prístup na stavenisko portálov, nemožnosť zachovať dvojkoľajnú prevádzku na pôvodnej trati počas výstavby...z môjho pohľadu úplná hovadina, jeden dlhší tunel v novej polohe by bol lacnejší ako tento návrh.

gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=46104
Nie je to moc kvalitné, ale len pre ilustráciu...idem to lúskať ďalej, ale som riadne sklamaný
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod magnus » 14. Okt 2020 09:11

gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=46105
tu som si dovolil len dva návrhy ako by sa táto úžina mala riešiť . Červený je 160 km/h, žltý je 200 km/h (ale samozrejme dá sa s tým viac pohrať aby sa napríklad nekrížili tunely v masíve a podobne...). Nie som projektant ale z pohľadu geológa a geotechnika elegantnejšie a racionálnejšie riešenie ako to prezentované v štúdii. To len ako námet na diskusiu. Ktorá žiaľ pri vypracovávaní tejto takzvanej štúdie realizovateľnosti úplne chýbala.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Vlados » 14. Okt 2020 10:51

Si sa zbláznil??? ;) dlhé tunely? a pri Žiline? Istí diskutujúci majú tep pred infarktom, detto aj niektorí "odborníci". Určite dajú protinávrh stavať novú trať juh (na 160-200km/h)... čo tam potom, že by sme ju stavali desiatky rokov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod magnus » 14. Okt 2020 11:27

Ja som vypichol len jeden úsek z celej tej štúdie, je tam viacero takých. To len na ilustráciu, že ako sa od stola rozmýšľa a kreslí bez nápadu a súvislostí. Že krátke tunely neznamenajú automaticky nižšie náklady na výstavbu, práve naopak, kombinácia viacerých portálov a úsekov s vyššou triedou razenia a vystrojovania (rozumej horšie geologické podmienky plytko pod povrchom) vygeneruje vyššie náklady v porovnaní s dlhším tunelom v lepšej geológii (rozumej hlbšie pod povrchom a s menším počtom portálov). To platí aj na južnom ťahu, to je úplne jedno kde. Proste treba to vždy viac rozobrať, nielen nakresliť čiaru do mapy.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod cableguy » 14. Okt 2020 11:59

S magnusom max súhlasim a takto to chce robiť aj minister Doležal radšej raz a poriadne a hlavne efektívne zainvestovat ako zrealizovať mackopsa ktorý neprinesie akýkoľvek želaný efekt
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pohodak » 14. Okt 2020 12:13

ked to chce tak urobit preco sa potom v podkladoch pre EIA nachadzaju take nezmysly ako pise magnus?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod cableguy » 14. Okt 2020 12:37

Ja ten magnusov plán náčrt dnes prepošlem MD , nech sa na to pozru vyzerá to celkom rozumné a ešte by sa aj ušetrilo, podobne šikovne a rozumne sa dá spraviť napr aj Štrba či Kraľovany alebo Bešeňová a ďalšie problematické body na trase
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 14. Okt 2020 13:07

S magnusom max súhlasim a takto to chce robiť aj minister Doležal radšej raz a poriadne a hlavne efektívne zainvestovat ako zrealizovať mackopsa ktorý neprinesie akýkoľvek želaný efekt
a aky efekt by si chcel mat, 200 km/h pre bezne rychliky je zbytocnost aj na severe aj na juhu. a tych par kapitanovych ic zato tiez nestoji. trat treba optimalizovat a 120-140 km bohato staci.

Určite dajú protinávrh stavať novú trať juh (na 160-200km/h)... čo tam potom, že by sme ju stavali desiatky rokov.
trat kuty-sturovo jednoznacne na 200 km/h, cista rovina to uz mali davno zacat. vylepsit/elektrifikovat trate do NR, PD, HE a samozrejme na ZV na 100-120 aspon scasti pridat druhu kolaj. to su realizovatelne plany, tie tvoje tunely nebudu ani o desiatky rokov staci ked padne kohezny fond.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod cableguy » 14. Okt 2020 13:31

Veľký prdlajz Doležal to odmietol a nikdy nezrealizuje takého mackopsa, pod 160 sa na hlavnom ťahu na severe nepôjde osobne mi to potvrdil v rozhovoroch viackrát. Keďže je to neefektívne mrhanie financiami, Mačkopes vytvorený starým skorumpovaným vedením ŽSR pod Ficom sa realizovať nikdy nebude,Bodka. Skôr sa zvažuje ísť ešte vyššie, na 200km/h
cableguy
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 03. Sep 2020 16:05

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod sendvo » 14. Okt 2020 15:21

devil napísal:
S magnusom max súhlasim a takto to chce robiť aj minister Doležal radšej raz a poriadne a hlavne efektívne zainvestovat ako zrealizovať mackopsa ktorý neprinesie akýkoľvek želaný efekt
a aky efekt by si chcel mat, 200 km/h pre bezne rychliky je zbytocnost aj na severe aj na juhu. a tych par kapitanovych ic zato tiez nestoji. trat treba optimalizovat a 120-140 km bohato staci.


keby sme tu mali poriadne trate na 200kmh tak by sa tu urcite nebali chodit jazdit aj zahranicni dopravcovia ako OBB a CD s railjetmi (max 230kmh) a railjet express z zurichu by nemusel koncit v bratislave ;) zatraktivnilo by to trate pre dopravcov a rychle vlaky by zasa zatraktivnili vlakovu dopravu pre cestujucich. ja som zastanca filozofie "postavme to a ludia pridu".
https://freebitco.in/?r=41546130
Obrázok používateľa
sendvo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 505
Obrázky: 54
Založený: 24. Jan 2010 11:04
Bydlisko: Wien (A) / original Zilina

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Lorenc » 14. Okt 2020 18:24

magnus napísal:https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=46105
tu som si dovolil len dva návrhy ako by sa táto úžina mala riešiť . Červený je 160 km/h, žltý je 200 km/h (ale samozrejme dá sa s tým viac pohrať aby sa napríklad nekrížili tunely v masíve a podobne...). Nie som projektant ale z pohľadu geológa a geotechnika elegantnejšie a racionálnejšie riešenie ako to prezentované v štúdii. To len ako námet na diskusiu. Ktorá žiaľ pri vypracovávaní tejto takzvanej štúdie realizovateľnosti úplne chýbala.


Ten červený vyzerá na toto prostredie akurát. Zastávka Strečno by bola v obidvoch variantách v oblúku meandra pri západnom portáli, kde by mohla slúžiť aj pre Varín.

To boli posledné tunely aby mi zapadli do mozaiky Varín Paludza. :-)

V tomto návrhu by sa šlo na 200km/h s prestavbou uzla Kraľovany.
Pre Ružomberok je veľmi potrebný železničný tunel Čebrať kvôli, tomu že by mesto získalo nový koridor pre obslužnú komunikáciu v meste. Tunel mních je bonus, kde by pokračovali nákladné vlaky do nákladnej stanice Lisková a osobné by stáli v meste.
36241
Minimálny oblúk na 200km/h naše normy uvažujú na 1800m alebo 2000m ?

Ja som mapu railjetu uz naskicoval :-) 39597
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 14. Okt 2020 19:45

railjet chodi do prahy aj budapesti a nemaju trate 200 km/h ba ani 160 po celej dlzke. asi to nie je vsetko o rychlosti na trati
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pa3ck » 14. Okt 2020 21:07

Lorenc napísal:Pre Ružomberok je veľmi potrebný železničný tunel Čebrať kvôli, tomu že by mesto získalo nový koridor pre obslužnú komunikáciu v meste. Tunel mních je bonus, kde by pokračovali nákladné vlaky do nákladnej stanice Lisková a osobné by stáli v meste.
36241

Čiže mám tomu správne rozumieť, že Ružomberok by mal trať cez mesto aj tunel poza stanicu? To nemá ani Bratislava (kde je to potrebnejšie, keďže pri problémoch na Hlavnej je najbližšia obchádzka trať Trnava - Kúty).

Lorenc napísal:Ja som mapu railjetu uz naskicoval :-) 39597

Len dve poznámky:
1. V Bratislave by mal mať ešte jednu zastávku (Petržalka)
2. Kysak by si ako prestupná stanica pre Prešov zaslúžil väčšiu bodku :D
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod okorec » 14. Okt 2020 21:54

pa3ck napísal:
Lorenc napísal:Pre Ružomberok je veľmi potrebný železničný tunel Čebrať kvôli, tomu že by mesto získalo nový koridor pre obslužnú komunikáciu v meste. Tunel mních je bonus, kde by pokračovali nákladné vlaky do nákladnej stanice Lisková a osobné by stáli v meste.
36241

Čiže mám tomu správne rozumieť, že Ružomberok by mal trať cez mesto aj tunel poza stanicu? To nemá ani Bratislava (kde je to potrebnejšie, keďže pri problémoch na Hlavnej je najbližšia obchádzka trať Trnava - Kúty).

Tak akože povedzme si otvorene, že Lorenc nemá problém si vysnívať hyperloop Ružomberok - Dolný Kubín :D
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.