Moderátor: Moderátori
Lorenc napísal:No tak môžeme stavať údolný variant železnice zhruba v údolnej trase D1.
Lorenc napísal:No tak môžeme stavať údolný variant železnice zhruba v údolnej trase D1.
A toto ma aku logiku ? Neda sa tam postavit D tak tam supneme zeleznicu ? A to sme este nedosli k vyskovym pomerom.
stanley napísal:embe vsak sa vraj ide staviat korbelka tak aka trati v povodnej trase to teraz rozpravas?v povodnej trase udolim vahu cez kralovany ostane trat pre lokalne a osobne vlaky,ostatne rychliky pojdu cez korbelku 160-200km/h a tak to dava aj zmysel..
magnus napísal:Ó áno, dá sa s tým pohrať, aby Kraľovany zostali zapojené na 160 km/h. Preložky koryta Váhu sú nereálne (moc nie je kam), ale dá sa pohrať s trasou tak aby zásahy do koryta boli minimálne a určite to nepôjde bez kratších tunelov a napríklad bez vypustenia jazierka v Šútove (2 km tunel). Takisto sa nedajú zachovať všetky zastávky v tej pozícii ako sú teraz, museli by sa skumulovať - trebárs Rojkov+Stankovany a Ľubochňa+Švošov alebo dokonca Ľubochňa+Stankovany. Podľa mňa veľký problém bude križovatka Hubová, tam je úzke miesto pre železnicu a žiaľ pri jej projektovaní sa na to nemyslelo (opäť skvelý príklad koordinačnej činnosti ministerstva).
Otázka znie, či sú Kraľovany zaujímavá stanica z hľadiska počtu cestujúcich a či je možné oravskú trať dať do takej kondície, aby pritiahla viac cestujúcich, tj. hlavne zvýšiť traťovú rýchlosť. V súčasnosti je totiž oproti IAD úplne nekonkurencieschopná. Ale to sme trochu OT od diaľnic.
Tunel Veľká Fatra je z hľadiska technického elegantné riešenie, ale myslím že zložitejšie z hľadiska vplyvov na podzemné vody ako Korbeľka (vzhľadom na niveletu), i keď samozrejme aj s tým sa dá vysporiadať technicky. škoda, že sa nezadalo do tej EIA tiež, bolo by sa dalo o tom viac naštudovať a mali by sme viac informácií. Ale nie je dôvod to viazať na železnicu, lebo tá sa dá v oboch prípadoch trasovať popri diaľničnom tuneli.
v km 4,0 je zastavka Vlachy umiestnena priamo nad prepadovym kanalom vody z Lipt. Mary
stanley napísal:no kym sa dostanu k Besenovej, tak to este hodne potrva ,podla poslednych sprav prvym modernizovanym usekom vramci modernizacie ZA-LM na 160km/h bude Zilina-Varin
dusans napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22359
V Bešeňovej chcú zriadiť zastávku vlakov priamo na hrádzi, neďaleko aquaparku
Vzhľadom na vysokú návštevnosť miestneho aquaparku by takýto počin nebol na škodu. Keby kompetentní trochu racionalizovali zastávky aj na iných úsekoch a presunuli/vytvorili ich na vhodných miestach, nebolo by to na škodu. Akurát to by sme chceli asi až príliš veľa
ŽSR z tých čísel nič nemajú. Pre ZSSK by to mohlo znamenať viac potencionálnych zákazníkov, ale pokým ŽSR k tomu niekto nedokope, tak to tam nebude ani o 10 rokov.
Stavba modernizácie železničnej trate Liptovský Mikuláš – Poprad, úsek Palúdza – Liptovský Hrádok je v súčasnosti zaradená medzi projekty Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, Prioritná os 1, a to v zozname rezervných projektov. Dôvodom zaradenia uvedeného projektu medzi rezervné je súbeh viacerých faktorov:
... Aktuálny stav, kedy nie je možné získať stavebné povolenie z dôvodov neukončených procesov majetkovo právneho vysporiadania, čo je podmienka k zabezpečeniu inžinierskej činnosť. V tomto regióne je potrebné pre realizáciu získať určité vzťahy k pozemkom či už fyzických osôb, podnikateľských subjektov a v neposlednom rade aj samosprávy v danom regióne. Tento proces je časovo veľmi náročný a zdĺhavý, a preto stav majetkovoprávneho vysporiadania nie je ešte dokončený. V prípade súhlasov je možné vydať stavebné povolenie.
... Ďalším faktorom je požiadavka EÚ na zabezpečenie nového procesu EIA (Environmental Impact Assesment) - posudzovanie vplyvov na životné prostredie predmetného úseku. Na proces zabezpečenia EIA bude mať jednoznačne vplyv aj postoj a stanoviská mesta, dotknutých organizácií, a teda aj aktivistov, ktoré v meste rozbehli viaceré akcie. Zabezpečenie tohto procesu EIA má teda logický dopad na termíny realizácie modernizácie predmetného úseku.
... Tretím faktorom zaradenia modernizácie tohto úseku do zoznamu náhradných projektov je alokácia finančných prostriedkov v Prioritnej osi 1 pre stavby modernizácie železničnej infraštruktúry. V súčasnosti je už čiastka, alokovaná pre projekty konečného prijímateľa ŽSR, naplnená. V prípade získania dodatočných finančných prostriedkov, prípadne nerealizovania iného prioritného projektu, je možné uvažovať o realizácii predmetného projektu.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.