ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod devil » 13. Aug 2019 11:21

len uz je to OT. podla pri kazdej vrbe znamena v kazdej dediny cize osobaky ale vieme o com sa bavime, ze naco bude 160-ka ak budu rychliky (co su vlastne "nosne" spoje BA-KE) zastavovat po 20-30 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 123
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pohodak » 13. Aug 2019 11:23

uz sa chlapci ale "jemne" tocite v kruhu, prvotnym problemom pre konkurenciu na zeleznici su vlaky zadarmo a na to este pan kapitan pridal dotovane ICcka, pri tomto nastaveni im ziadny sukromnik jednoducho nema najmensiu sancu konkurovat a to si o jancurovi mozem mysliet co len chcem...zruste vlaky zadarmo alebo zruste dotovane ICcka a nejaky sukromnik co bude civilizovane jazdit BA-KE sa najde :idea:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 13. Aug 2019 13:12

Vzniklo to z toho, že v tomtom prípade kapitána mnoho ľudí preceňuje, to je celé. Nemá ani nemal na to kompetencie.
Nie som fanúšik ani jedného dopravcu, na to mám dosť rozumu :lol:
S tým, že vlaky zadarmo sú problém pre konkurenčné prostredie súhlasím. Len potom sa nebudú kompetentní môcť pochváliť, ako rastie počet prevezených cestujúcich železnicou.

devil napísal:len uz je to OT. podla pri kazdej vrbe znamena v kazdej dediny cize osobaky ale vieme o com sa bavime, ze naco bude 160-ka ak budu rychliky (co su vlastne "nosne" spoje BA-KE) zastavovat po 20-30 km.

Aj tak sa to dá povedať. No možno teoreticky by potom narástol práve dopyt, kedy by stačilo zastaviť iba v BA, ZA, Kysaku a v KE. A nemusel by to dotovať štát.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 888
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod Vlados » 13. Aug 2019 13:24

vlaky nie sú zadarmo! tie výkony platí štát. ak ich štát chce platiť tak by ich mal platiť každému prepravcovi. RadimJančura sa tváril že má IC, ale mal len rýchliky, vlaky stáli pri každej druhej vŕbe, t.j. mal mať nárok na dotáciu. hlavný prínos RJ bol že ŽSSK sa muselo prebudiť zo socialistického myslenia. dlho to však nevydržalo.
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pohodak » 13. Aug 2019 13:32

tak jancura mal taky hybrid medzi IC a R pokial ide o zastavky, ale kvalitou to bolo zas lepsie ako 2. trieda IC a lacnejsie...ja som v danej dobe celkom pendloval BA-KE a ako mi to casovo vyhovovalo som striedal na cestovanie RJ aj IC a kvalitou sa to fakt nedalo porovnavat, az som nakoniec po zruseni RJ zacal radsej jazdit 1. triedou v R miesto 2. v IC
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod EmBe » 27. Dec 2019 23:31

Zákazka: ŽST Kraľovany – ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2
Názov dodávateľa: Združenie „POD ŠÍPOM“ (vedúci člen združenia: TSS GRADE, a.s.)
15 189 985.8 €
Predmetom zákazky s názvom "ŽST Kraľovany - ŽST Ľubochňa, rekonštrukcia k. č. 1, 2" je uskutočnenie stavebných prác - komplexná rekonštrukcia železničného zvršku, železničného spodku v potrebnom rozsahu, úpravy trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia, rekonštrukcia nástupíšť na železničnej zastávke Stankovany, vybudovanie prístreškov a osvetlenia na danej zástavke. Účelom stavby je zlepšenie technického stavu železničného zvršku, ktorý bol naposledy rekonštruovaný v roku 1981. Realizáciou stavby sa dosiahne normový stav a zlepšenie bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy, zníženie nákladov na údržbu a dosiahnutie vyššieho kvalitatívneho štandardu osobnej dopravy.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... il/3067278
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1182
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod frostbite » 28. Dec 2019 00:11

to znamena ze sa defacto modernizacia koridoru za sucasneho vedenia na 160-200 dalej za vrutkami smerom na vychod neplanuje kedze sucasne vedenie zsr sa pusta do vymeny kolajnic, toto je zle znamenie.. zial ale zrejme stav kolajiska na tom useku si to uz vynucoval..podobne ako sa nedavno menila trat na useku kosice-kostolany ci na useku medzi popradom a spisskou ..ostava dufat ze s novou vladou pride aj do cela zsr schopne a mlade drave progresivne vedenie ktore postavi zsr na nohy a poriadne zainvestuje ci uz z eurofondov ci statnych ci sukromnych penazi do modernizacie severu aj juhu na 200km/h
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 328
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod frostbite » 28. Dec 2019 00:35

tak ako to robia napr aj nasi polski susedia ,kto umi ten umi kto neumi ten cumi.. nech su nam vramci modernizacie zeleznic v tomto severania prikladom..
frostbite
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 328
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod pa3ck » 28. Dec 2019 10:21

Zákaldným problémom je, že v slovníku ŽSR neexistuje slovo údržba. A situácia sa hasí, až keď je veľmi zle.

V súčasnosti je v úseku Kraľovany-Ľubochňa traťová rýchlosť 50 (slovom päťdesiat) km/h, takže rekoštrukcia trate je nevyhnutná. A keď to už rozkopú, tak okrem výmeny koľajníc sa spravia aj ďalšie veci, aby trať aspoň vyzerala ako v 21. storočí.

A Frosbite, ak by sa aj nejakým zázrakom podarilo zabezpečiť financovanie, tak nie je veľmi reálne, aby modernizácia v tejto oblasti bola hotová do času, kým by sa súčasná trať úplne rozpadla.
pa3ck
diskutujúci
 
Príspevky: 129
Založený: 30. Máj 2018 10:34
Bydlisko: VT/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod lolo » 28. Dec 2019 13:15

Táto časť streky bola v dezolatnom stave, ako píše patrik, ŽSR nezvláda ani základnú údržbu, a to na rýchlo sa tam menili tento rok podkladnice a podvaly aby ta streka vydrzala aspoň do tejto rekonštrukcie. Opravy realizovala firma Tempra. O modernizacii na tomto úseku sa môže najbližších 20 rokov snívať. Neviem či tam je vôbec EIA hotová.
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod jarino » 28. Dec 2019 13:27

Hotová je iba CBA.
Na základe nej teraz sa aktualizuje EIA na úseky od LM smer KE. No aj medzi ZA a LM by sa našli úseky, kde by sa 160-tka dala dosiahnuť za rozumné peniaze, takže by konečne mohli popracovať aj na tejto časti trate.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 888
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

Odoslaťod lolo » 28. Dec 2019 13:31

Za-LM nieje aktuálna, teraz sa rieši LM-Ke ako píše jarino a plus sa podľa mňa bude tlačiť na dokončenie koridoru na Čadcu.
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.