Stránka 13 z 13
Odoslané:
10. Feb 2010 17:45
od kraken
jano.z napísal:Vozne Bdt z tretej serie (u CD znacene ako Bp) sa standardne pouzivaju v rychlikovej doprave, pricom jazdia na ramenach ako Plzen - Brno, Praha - Hradec - ..., u ZSSK sa na posilove rychliky pouzivaju dokonca aj vozne druhej a prvej serie. Dialkove spesne vlaky typu Brno - Veseli n.M. - Vlara (t.c. na ustupe) ani nespominajuc.
Vozne Bimz maju pomerne zvlastne usporiadanie (prevzate do voznov Beer CD), ktoreho cielom bolo prave povodnu dvanastoddielovost z pohladu cestujuceho maximalnym sposobom eliminovat. Myslim, ze sa to celkom aj podarilo. Otazka znie co je pohodlnejsie, ci (hoc nejakym sposobom "humanizovany") vozen UIC-Y v povodnej podobe ala Bautzen s nejakou preoravkou podvozku Gorlitz V, alebo Bimz s podvozkami na 160 ev. dokonca 200km/h a tomu v zasade zodpovedajucim jazdnym vlastnostiam.
Podle mého názoru je lepší humanizovat UIC-Y a vyměnit podvozky Görlitz za GP200.
Odoslané:
11. Feb 2010 01:09
od jano.z
Ako si predstavujes humanizaciu? Ala opravy u firmy JANOZA CZ (coz oficialne humanizacia je), alebo skor rekonstrukcie ala ZOS Vrutky? Podvozky Gorlitz za GP200 nie je rozumne menit, uz len vymena kralovskych capov v ramoch je zalezitost naskrz milionova.
Odoslané:
11. Feb 2010 17:05
od kraken
jano.z napísal:Ako si predstavujes humanizaciu? Ala opravy u firmy JANOZA CZ (coz oficialne humanizacia je), alebo skor rekonstrukcie ala ZOS Vrutky? Podvozky Gorlitz za GP200 nie je rozumne menit, uz len vymena kralovskych capov v ramoch je zalezitost naskrz milionova.
Představoval jsem si Janozu, ale Vrútky jsou asi lepší.
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
18. Nov 2010 14:30
od mino
Podobne ako ZSR aj SZDC znizuje poplatky za dopravnu cestu, avsak len pre nakladnu dopravu
viewtopic.php?f=35&t=14534
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
17. Jan 2011 17:31
od mino
Uz trosku starsia informacia o pripravovanom vstupe noveho dopravcu na trati Praha - Ostrava
http://www.zelpage.cz/zpravy/7815http://www.leovlaky.cz/index.html
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
15. Jan 2015 20:43
od ANDi
Přestavbu původně dieselové lokomotivy řady 714 provedla strojírenská skupina Vítkovice Machinery Group (VMG). Patnáct metrů dlouhá a čtyři metry vysoká lokomotiva patří k nejvýkonnějším svého druhu v Evropě. CNG verze lokomotivy má dva motory o výkonu 260 kilowatt, namísto původní palivové nádrže jsou svazky tlakových láhví, jejichž celkový objem je 3430 litrů, což představuje zásobu asi 530 kilogramů CNG. Na jedno naplnění lokomotiva, podle profilu trati a váhy vlaku, urazí až 1500 kilometrů.
http://www.novinky.cz/ekonomika/358911- ... -plyn.html
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
15. Okt 2015 20:50
od LubosG
http://www.novinky.cz/domaci/383454-pod ... brana.html Zaujímavé, so šťastným koncom pre traktoristu, až na ten šok.
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
09. Jún 2016 22:00
od LubosG
Najdlhší železničný tunel v ČR Ejpovice - TBM prerazil prvý tubus, článok obsahujúci oi. zaujímavosti z priebehu ražby
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nejdel ... su/1358597
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
10. Feb 2017 12:53
od rybana1
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
16. Mar 2017 22:08
od jarino
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
12. Apr 2017 21:34
od jarino
SŽDC má problémy s projektom Praha Hostivař - Praha Vršovice. Eurovia podala námietky.
1. Metrostav, Swietelsky Rail, SMP: 3,487 miliardy korun
2. Eurovia, Strabag, GJW Rail: 3,680 miliardy korun
3. Chládek&Tintěra, Habau: 3,686 miliardy korun
V prvom tendri najnižšiu ponuku dala firma Chládek&Tintěra za 3,4 miliardy korun. Druhí skončili Eurovia, Strabag Rail s cenou 4,2 miliardy korun. Predpokladaná cena bola 3,6 miliardy korun. SŽDC tender zrušili napriek tomu, že vyhodnocovacia komisia odporučila najnižšiu ponuku. Následne SŽDC vypísali novú súťaž s prísnejšími podmienkami a uchádzač s pôvodne najnižšou ponukou nemohol ísť sám do súťaže.
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
12. Apr 2017 21:43
od jarino
SŽDC podpísali zmluvu na opravu Negrelliho viaduktu.
Predpokladaná cena bola 1,2 miliardy korun.
1. Hochtief, Strabag Rail, Avers: 1,046 miliardy korun
2. Metrostav, Eurovia, SMP
3. Firesta-Fišer
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
05. Aug 2018 13:19
od jarino
Štúdia realizovateľnosti na úsek Hranice na Moravě - Horní Lídeč sa musí aktualizovať. Pôvodnú štúdiu MD vzalo na vedomie, ale neschválilo.
Odhad nákladov je 16 miliárd KČ.
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
05. Aug 2018 13:25
od aquila
co bolo v tej povodnej studii ? lebo za 16 milliard na tej trase by aj aj tak vela neurobili. prepnut na striedavy prud ale asi v plane nemali
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
05. Aug 2018 13:36
od jarino
Nuž, ja moc podrobné info nemám.
Tu je článok:
https://zdopravy.cz/160-km-h-napric-val ... sko-14491/Tu je mapa:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/ ... ranice.jpgV diskusii písali, že ide o otázku, či zachovať pôvodnú trať. V aktualizovanej štúdií sa vraj má zobrať do úvahy vyššie objednávky zo strany Zlínskeho kraja.
Citujem: Vlaky by na trase jezdily rychlostí 160 kilometrů v hodině. Jde prakticky o vybudování nové koridorové tratě. V úseku mezi Valašským Meziříčím a Horní Lidčí se má rychlost zvýšit na 120 kilometrů v hodině. Součástí projektu je i vylepšení řady železničních stanic a vybudování společných terminálů pro vlak a autobus. Ve Vsetíně má začít už letos.
K projektu rekonštrukcie Negrelliho viaduktu v Prahe existuje samostatná stránka s podrobnejšími info
http://www.rekonstrukce-negrelliho-viaduktu.cz/
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
05. Aug 2018 14:42
od aquila
tak nakoniec predsa len dost velka zmena ak by ozaj urobili aj komplexnu prelozku. mna len trosku zmiatla da dlzka, ale touto prelozkou by to dost narovnali.
aj ked vobec ze aj na takychto nekoridorovych tratiach cesi uvazuju o takychto prelozkach je wow. vsak u nas pomaly taketo nie su ani na hlavnych tratiach
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
05. Aug 2018 17:08
od jarino
Je to koridor Rýn-Dunaj.
V podstate najväčší problém je, že nemáme tam my ani oni rýchlosť aspoň 100 km/h. Viď obrázok na strane 13:
https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... n_rd_0.pdfAle áno, SŽDC narozdiel od ŽSR robia celkom veľké investície aj mimo koridorov. Preto napr. hodnotenie železníc v rámci EÚ, kde sme nad ČR je pre mňa kus divné:
https://ec.europa.eu/transport/facts-fu ... ructure_en
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
06. Aug 2018 13:30
od asdf
aquila: V štúdii bolo, ak sa pamätám správne komplexná preložka trate pri Hranicích na Moravě, aby sa odstránilo tamojšie pomalé hrdlo, čím by až po ValMez vznikol súvislý úsek na 160, potom nejaké menšie preložky po Vsetín a ďalej už v stávajúcej stope (tam nie je veľmi kam prekladať). Prepnutie na 25kV samozrejme v pláne je, a mal by to byť jeden z úsekov v prvom slede spolu s úsekmi Nedakonice - Přerov (mimo), Nezamyslice - Přerov (mimo), Nezamyslice - Olomouc a Lysá nad Labem (mimo) - Ústí-Střekov.
jarino: Stavím sa, že v tom hodnotení určite zohráva veľkú úlohu ukazateľ "kilometrov ETCS v prevádzke" kde má SŽDC na konte (ešte stále) veľkú nulu. Ale zmena sa blíži.
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
04. Okt 2019 18:01
od EmBe
Interaktívna mapa pripravovaných a realizovaných stavieb:
https://www.stavby.szdc.cz/
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
10. Jan 2024 10:22
od korfo27
Re: Železnice v ČR
Odoslané:
10. Jan 2024 10:25
od korfo27
A vrt chcú riešiť cez PPP včera to zverejnili na sociálnych sieťach konkrétne na Instagrame