Stránka 12 z 13
Odoslané:
08. Jún 2009 18:41
od jano.z
Dialniciar: Tých 3,2 mld. Kč pôjde na doplnenie toho, čo sa muselo stiahnuť z investičných prostriedkov (oných 12 mld. za prevod majetku SŽDC). Keď si kraje objednajú niečo, čo nevedia zaplatiť, to sa potom jazdí ťažko. Kdesi na internete som čítal, že o regionálnej doprave sa ako o podfinancovanej vyjadril aj Jančura.
A tá zmluva na 10 rokov mala byť len zmenšením papierovačiek. Ministerstvo malo právo kedykoľvek tie výkony ČD zobrať. ZSSK dostáva za kilometer osobného vlaku raz toľko čo ČD, takže si z toho môže dovoliť dofinancovávať aj diaľkovú dopravu (platby za kilometer rýchlika sú plusmínus rovnaké). Každopádne je to pasé, lebo nič nebude.
Odoslané:
08. Jún 2009 19:09
od Dialniciar
jano.z napísal:A tá zmluva na 10 rokov mala byť len zmenšením papierovačiek.
Zásadne nedávať dlhotrvajúce zmluvy pre štátne organizácie ...
Odoslané:
08. Jún 2009 20:11
od jano.z
Dialniciar: Noch einmal. Tá zmluva pre ČD neznamenala žiadne istoty navrch. Úprimne by som chcel vidieť toho súkromníka, čo by takúto zmluvu podpísal. Bol by to blbec. Stanovili sa tam nejaké základné ceny (na súčasnej úrovni), s tým že ČD si môžu každý rok povedať o viac, ale budú si to musieť obhájiť a ak si to neobhája, tak budú jazdiť podľa tejto ceny. Navyše ministerstvo by mohlo kedykoľvek a akékoľvek výkony ČD odobrať (aj s dotáciami). Tomu sa hovorí výhodná dlhodobá zmluva. A ešte noch einmal, žiadna zmluva nebude.
Odoslané:
08. Jún 2009 20:12
od Dialniciar
Ty si tú zmluvu videl ?
Odoslané:
08. Jún 2009 20:47
od jano.z
Náležitosti zmluvy medializovalo ako ministerstvo tak náš O16.
Odoslané:
08. Jún 2009 20:56
od Dialniciar
jano.z napísal:Náležitosti zmluvy medializovalo ako ministerstvo tak náš O16.
Ale podrobnosti, ktoré sa týkajú financií zverejnené neboli, lebo ja som si to pozrieť chcel a MF ČR údajne si to neželá, t.j. MD a ČD niečo zahovárajú ...
Odoslané:
09. Jún 2009 16:18
od jano.z
U nás z GR hovorili o základnej cene zhodnej s cenami v tomto roku aj o možnostiach zmien v ďalších rokoch tak ako som to povedal. MF to zmietlo kvôli technickým dôvodom.
Odoslané:
11. Jún 2009 19:45
od Dialniciar
jano.z napísal:MF to zmietlo kvôli technickým dôvodom.
Hm, tak máš pravdu. Pardon.
Odoslané:
16. Jún 2009 15:58
od mino
RegioJet představil nabídku na provoz vlaků
http://www.zelpage.cz/zpravy/7205
Odoslané:
25. Aug 2009 12:45
od mino
SŽDC: Limit 160 km/h bude minulostí
http://www.zelpage.cz/zpravy/7062
Odoslané:
19. Nov 2009 12:29
od mino
U Jablunkova je po zřícení tunelu opět zastaven provoz
http://www.zelpage.cz/zpravy/7468
Odoslané:
19. Nov 2009 17:37
od jano.z
mino: Tam už len zobrať bagre a spraviť z toho zárez, ako v Chocni.
Odoslané:
14. Jan 2010 19:35
od Dialniciar
Odborár tvrdí, že ČD zmizlo 8 mld. Kč za rok 2009, ČD naopak tvrdia, že sumu preinvestovali do nových vlakov
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12935
Odoslané:
22. Jan 2010 21:01
od mino
České dráhy budú modernizovať viac než tisícku osobných vozňov
http://www.zelpage.cz/zpravy/7544
z článku ma zaujalo:
Nově vyrobené samostatné vozy pro osobní denní dálkovou dopravu si v poslední době pořizuje z evropských dopravců snad jen slovenská ZSSK...
asi "máme nato"
Odoslané:
23. Jan 2010 00:22
od jano.z
mino: Zabudli na PKP. A keď to vezmeme do dôsledku aj OBB. RailJety nie sú klasické vysokorýchlostné jednotky, ale len súpravy klasických osobných vozňov s rušňom na jednej strane a riadiacim vozňom na strane druhej. Keby sme škrtli ten posledný vozeň dostaneme klasický rýchlik, ako na Slovensku. Takisto OBB, DB, SNCF, MAV, ... majú za sebou veľké tendre na osobné vozne a teda majú nových vozňov relatívny dostatok a idú cestou rekonštrukcii. Navyše Slovensko je podľa mňa krajinou, kam sa klasické vozne ešte stále hodia. Rozdiely medzi všednou prevádzkou a sťahovaním národa (piatok/nedeľa) sú priveľké na to aby to čo jazdí rozumne naplnené v 5/7 jazdilo v ostatné dni totálne prázdne ale zároveň primalé na to aby sa posilovalo na dvojnásobnú dĺžku súpravy, pridávalo významnejšie množstvo spojov a podobne.
Navyše tieto naše vozne boli vyrobené v ŽOS Vrútky s cenou, za ktorú by SIEMENS neposlal ani ponuku (oproti adekvátnym vozňom ČD boli tieto vozne lacnejšie o cca. 10 miliónov, čo je šestina ceny za kus).
Odoslané:
23. Jan 2010 12:39
od mino
jano: Suhlasim. Snad este dodam ze ide o prve nove vozne u nas hadam po 20tich rokoch, takze nakup je urcite opodstatneny. Mne osobne sa interier voznov Bmpeer az tak nepaci, nepohodlne opierky, tvrde sedadla a pod. aj ked zrejme vylepsene v druhej generacii. Zda sa mi prilis odvodeny od predchadzajucich rekonstrukcii v ZOS Vrutky...
Treba ale podotknut ze vozne z Vrutok nemaju tlakotesne skrine a podvozky na rychlost vyssiu ako 160km/h (najnovsia generacia pocita len s moznostou jednoduchsich uprav na 200km/h) na rozdiel od ceskych Ampz/Bmz zo Siemensu (ktore si mal asi na mysli), takze nejaky cenovy rozdiel je relevantny. Cesi tusim nasadzuju Ampz/Bmz na medzinarodnych EC vlakoch, kdezto ZSSK hlavne vo vnutrostatnej doprave, to zrejme tym ze mame len 2pary medzinarodnych ECeciek...
Odoslané:
23. Jan 2010 23:51
od jano.z
Ono za medzinárodné vyrovnávky týchto vagónov sa inkasujú celkom slušné kredity ktoré sú buď vyrovnávané výkonmi ostatných železníc alebo finančne. Vozne UIC-Z160ZSSK zo ŽOS Vrútky majú podvozky SIEMENS GP-300 zhodné s Ampz/Bmz ČD. Vozňom Bmpeer z 1.série akurát chýba dosadená Mg brzda a tretie zloženie kotúčovej brzdy avšak všetky prípravy na to sú uskutočnené. Vozne Ampeer a Bmpeer 2. série by mali mať Mg brzdy aj tretie brzdové zloženia dosadené. ZSSK má len dva medzinárodné EC vlaky preto lebo zatiaľ "žije" z nasadzovania rady 350 pre ČD, čo ale pomaly končí. Potom sa budú musieť začať snažiť pretlačiť sa s vagónmi, lebo si nezarobia ani na chleba.
Odoslané:
01. Feb 2010 13:46
od mino
CD zrusili tender na nakup ojazdenych osobnych voznov
http://www.zelpage.cz/zpravy/7574
Odoslané:
05. Feb 2010 12:33
od kraken
Aspoň Češi nebudou mít typ UIC-X, ale jen UIC-Y a UIC-Z.
Odoslané:
05. Feb 2010 12:34
od kraken
kraken napísal:Aspoň Češi nebudou mít typ UIC-X, ale jen UIC-Y a UIC-Z.
Jednotlivé pojmy najdete
tady.
Odoslané:
10. Feb 2010 15:51
od jano.z
kraken: Čo sa získa na tom, že vozne budú len dvoch typových stavieb?
Odoslané:
10. Feb 2010 16:38
od kraken
jano.z napísal:kraken: Čo sa získa na tom, že vozne budú len dvoch typových stavieb?
UIC-X je typ, s kterým jsem krajně nespokojený, co se týče do komfortu. Nepřipadá ti moc 12 oddílů ve 2. třídě?
Odoslané:
10. Feb 2010 16:46
od jano.z
kraken: Tak máme vozne s 11 oddielmi na dĺžku klasického Y vozňa (Bdt, Bt) a neprídu mi najhoršie...
Odoslané:
10. Feb 2010 17:22
od kraken
jano.z napísal:kraken: Tak máme vozne s 11 oddielmi na dĺžku klasického Y vozňa (Bdt, Bt) a neprídu mi najhoršie...
Ale to je na krátké vzdálenosti a dá se to vydržet - ale na dlouhé vzdálenosti je to fakt o h**u.
Bt, Bdt jsou vozy dobré jen na krátké vzdálenosti a na dlouhé vzdálenosti navíc ani nebyly stavěny.
Bimzáky (to jsou ty vozy, co chtěly odkoupit ČD) vznikly rekonstrukcí západoněmeckých Bm, a ty byly hrozné. Bm ale už téměř nejsou, už je téměř nahradily Bimzáky, které vznikly hromadnými rekonstrukcemi Bm. A Bimzáky jsou určeny pro dlouhou vzdálenost. Jenže kvůli tomu, že to původně byly 12-oddílové vozy, tak na dlouhou vzdálenost to není žádné pohodlí!
Pokud chcete vědět, co to Bimzáky jsou, tak tady to je:
vůz 2. třídy typu UIC-X, délka 26 400 mm, 12 fiktivních oddílů, vůz s kombinovaným uspořádáním (částečně oddílový a částečně velkoprostorový s postranní chodbičkou), provozovatel DB, písmenné označení (podle DB) Bimz, ČD je chtěly označit po nákupu jako Bmeer
Fotky Bimzáků:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_Bimz.php
jano.z, nic proti Bt nebo Bdt!
Odoslané:
10. Feb 2010 17:42
od jano.z
Vozne Bdt z tretej serie (u CD znacene ako Bp) sa standardne pouzivaju v rychlikovej doprave, pricom jazdia na ramenach ako Plzen - Brno, Praha - Hradec - ..., u ZSSK sa na posilove rychliky pouzivaju dokonca aj vozne druhej a prvej serie. Dialkove spesne vlaky typu Brno - Veseli n.M. - Vlara (t.c. na ustupe) ani nespominajuc.
Vozne Bimz maju pomerne zvlastne usporiadanie (prevzate do voznov Beer CD), ktoreho cielom bolo prave povodnu dvanastoddielovost z pohladu cestujuceho maximalnym sposobom eliminovat. Myslim, ze sa to celkom aj podarilo. Otazka znie co je pohodlnejsie, ci (hoc nejakym sposobom "humanizovany") vozen UIC-Y v povodnej podobe ala Bautzen s nejakou preoravkou podvozku Gorlitz V, alebo Bimz s podvozkami na 160 ev. dokonca 200km/h a tomu v zasade zodpovedajucim jazdnym vlastnostiam.