Stránka 1 z 13

Železnice v ČR

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2005 16:08
od Majkl
http://www.novespojeni.cz/

"Nové spojení” má propojit žst. Praha hlavní nádraží a Masarykovo nádraží s žst. Praha-Libeň, žst. Praha-Vysočany a žst. Praha-Holešovice a tím umožnit kapacitní napojení tratí ze severu a východu do hlavního nádraží. V současnosti vyhovuje kapacitně a částečně i technicky pouze dvoukolejné propojení mezi Libní a Masarykovým nádražím. Mezi Holešovicemi a Masarykovým nádražím a hlavně mezi Vysočany a Masarykovým nádražím přímé spojení není. Mezi hlavním nádražím, Vysočany, Holešovicemi a Libní existuje v současnosti jednokolejné spojení tzv. Vítkovskou tratí. Od Libně je pak spojení možné ještě po jednokolejné “Hrabovské spojce”. Obě tato spojení jsou s ohledem na jejich jednokolejnost a na stávající směrové a sklonové poměry dané dobou jejich vzniku (r. 1872), nekapacitní a technicky nevyhovující. Důkazem toho je v současnosti provozovaná rychlost. Obě trati jsou pojížděny rychlostí 50 km/h s omezeními na 30 km/h. To pociťují cestující především při dojíždění vlakových souprav na hlavní nádraží, kde dochází k častým dlouhým čekáním před vjezdem do stanice a následnému zpoždění. Na “Hrabovské spojce” jsou navíc z důvodu sklonových poměrů vyloučeny jízdy některých rychlíkových souprav, které tak musí být vedeny výlučně po “Vítkovské trati”, kde jsou zase nevyhovující směrové poměry. Tyto poměry rozhodně nejsou vyhovující pro provoz na rychlíkových tratích a tratích příměstské a městské železnice hlavního města evropského státu na počátku 3. tisíciletí.


Túto stránku uvádzam ako príklad, ako sa dá prezentovať stavba širokej verejnosti, aj keď priamo nie je venovaná problematike D a RK.

upravené: zmenil som názov témy. Caesar

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2005 16:56
od aquila
take nieco sa chysta aj na slovensku .. len bohuzial tu na rozdiel od CR neni vola spoluprace mesta a zeleznic ...

a co sa tyka stranky .. staci ked si clovek poztie rsd.cz a ssc.sk resp ndsas.sk ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1011

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2005 17:05
od Alexander Velky
aquila napísal:a co sa tyka stranky .. staci ked si clovek poztie rsd.cz a ssc.sk resp ndsas.sk ...


V tomto prípade aquila nesúhlasím, pretože NDS, a.s. vznikla len prednedávnom a budú tam do r. 2006 postupne mnohé info vrátane voľne prístupných webkamier atď. a v rámci SSC, tak tam pribudlo dosť veľa nových materiálov, čitateľných a dovolím si povedať, že informačná hodnota je väčšia než na rsd.cz. :lol:

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 10:39
od Hefaistion
"Nové spojení" je najväčším dopravným projektom v ČR:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=8222#8222

ČR pokračuje v megalomanských plánoch a investíciách

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 11:40
od Caesar
Tak a je to tu.

České Dráhy chcú v Prahe postaviť tunel dlhý viac ako 19 km, ktorého cena by bola možno až 20 mld. CZK.

Vlaky by na tomto úseku premávali rýchlosťou 300 km/h a na tuneli by sa finančne podieľala čiastočne aj EÚ.

Ide o ŽP, stavbu podporujú aj odborníci.

Je v podstate jedno ako to dopadne, Praha má rekordné investície do dopravných projektov, magalomanské dopravné projekty sa už v ČR realizujú a toto je ďalší k nim, pretože týmto by sa ČR dostala medzi 10 štátov s najdlhším tunelom na svete. 8)

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1700

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 12:55
od Lenny
Ten tunel bude jen jednoklejný více informací taky na http://www.k-report.net/koridory/soucasn15b.htm

Nové spojení roste pěkně tunely se začali razit i z druhého portálu, pokračuje výstavba tunelového mostu, letos bude otevřena silniční estakáda a příští rok most Palmovka. Práce budou příšrí rok pokračovat výlukou kolejí a výstavbou estakády Sluncová a pokračovat na estakádě přes Mas. nadr. Část stavby by měla být zprovozněna v roce 2007. Je to velmi púotřebná stavba, jedna z nejdůležitějších. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 13:26
od Lenny
Na trati s vmax=300 se dlouho ještě nic tak rychlého prohánět nebude, pendolino může jet až 230. U nových lokomotiv, které chtějí drahy koupit, se počítá s vmax=200. Tak to si opravdu budeme muset počkat, tím ale nechci říct, že to je špatné, že se staví něco,co nebude mít využití. Je to dobré, že bude tento úsek připraven. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 17:22
od Adaios
Lenny, myslim ze az bude tato trat aj s tunelom postavena, tak CR kupi nieco take ako TGV. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2005 22:04
od Lenny
Adoas, taky si myslím anebo tady bude jezid DB v rámci liberalizace trhu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2005 12:08
od Adaios
Lenny napísal:Adoas, taky si myslím anebo tady bude jezid DB v rámci liberalizace trhu. :wink:


Do tej doby ČD kupia nieco co bude schopne jazdit aj takou velkou rychlostou - vase zeleznicne firmy su velke a financne silne. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2005 17:50
od Caesar
V tomto príspevku nájdete všetky informácie o tom, ako sa v súčasnosti vyvíja modernizácia 4 železničných koridorov v ČR, ako prebieha výstavba Nového spojení, aké su finančné náklady a aké sú potrebné ďalšie financie. Okrem iného aj aktuálny stav. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1965

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 13:06
od Lenny
Staví se pěkně. Modernizace I. koridoru byla dokončena v roce 2004 a modernizace II. koridoru bez odbočné větve Č.Třebová-Přerov vloni. Probíhá modernizace spojovací větve, kde byli již dva úseky dokončeny. Příští rok se dokončí úsek Zábřeh-Krasíkov, kde byli vyraženy 3 nové tunely. Celá spojovací větev bude dončena v roce 2008.
Na III. koridoru se zahájí letos/příští rok jedna stavba, na další nejsou peníze. Celý koridor má být dokončen v roce 2016.
Na IV. koridoru probíhá jedna stavba a další je plánována na zahájení. Celý koridor má být dokončen v roce 2016.
Nové spojení pokračuje plynule. Na stavbu je vyčleněno v příštím roce okolo 1,7 mld. Kč. Což je nejvíc ze všech staveb.
Kromě modernizace koridorů a Nového spojení pokračuje modernizace žel. úzlů, které nebyly zahrnuty do medernizace koridorů, a některých žel. tratí.

Problémem je nedostatek peněz, který chce SŽDC řešit tím, že si vezme 9 miliardoví úvěr ma financování. Mimo to je řada staveb navržena na spolufinancování z Kohézního fondu.
1 Modernizace traťového úseku Přerov – Olomouc 71,0
2 Modernizace traťového úseku Červenka – Zábřeh na Moravě 140,0
3 Optimalizace traťového úseku Plzeň – Stříbro 187,2
4 Modernizace traťového úseku Benešov – Strančice 148,5
5 Modernizace železničního uzlu Brno (1. etapa) 285,1

Asi tak. 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 20:24
od Caesar
V Prahe sa stala nehoda vlakovej súpravy - metra - ktoré prerazilo na konci trate zábranu. Škoda je 20 mil. CZK, nikto nebol zranený. Táto súprava bola úplne nová, skúšala sa na testovacej dráhe. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1985 - aj fotky

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 11:38
od Caesar
Začala sa prvá stavba IV. železničného koridoru, t.j. modernizácia 18 km úseku trate, ktorá spája ČR a Rakúsko. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2057

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2005 20:37
od Adaios
CR ma vyrazne nedostatky pri modernizaci zeleznicnej siete. Ma malo penazi aj na doplacanie k EU. To je fakt.

Napriek tomu CR sa snazi modernizovat postupne vsetky koridory, zakazky ziskavaju aj vsetky vyznamne firmy v state len na jednom useku vzhladom na narocnost modernizacnych prac. Firmy na ceskom trhu casto spolupracuju zamerne.

V porovnani so SR je samozrejme na tom CR v oblasti modernizacnych prac zeleznicnej siete ovela lepsie. :wink:

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2005 08:42
od Lenny
Caesar napísal:Začala sa prvá stavba IV. železničného koridoru, t.j. modernizácia 18 km úseku trate, ktorá spája ČR a Rakúsko. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2057


Modernizace začala už dříve na konci září. A první výluka koleje začala 1.10. :wink:

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2005 20:21
od Caesar
Lenny napísal:
Caesar napísal:Začala sa prvá stavba IV. železničného koridoru, t.j. modernizácia 18 km úseku trate, ktorá spája ČR a Rakúsko. :arrow:

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2057


Modernizace začala už dříve na konci září. A první výluka koleje začala 1.10. :wink:


Ano, nepresne som sa vyjadril, Lenny.

Ohľadom ČD (České dráhy) odporúčam tento komplexný článok. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2081

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2005 10:12
od Adaios
aquila napísal:navyse sa im jeden uz aj vykolajil, sice na testovacej drahe ale predsa ..


aquila,

ale to bolo MHD v Prahe a bola to suprava metra. :wink:

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2005 23:22
od Adaios
Planuje sa v CR niekedy TGV? :wink: Lebo BA napojenie bude mat. :wink: TGV = nieco ako takyto rychly vlak, nieco este nad 160 km/h.

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2005 09:27
od Lenny
Adoas napísal:Planuje sa v CR niekedy TGV? :wink: Lebo BA napojenie bude mat. :wink: TGV = nieco ako takyto rychly vlak, nieco este nad 160 km/h.


V ČR se plánuje síť vysokorychlostních tratí s rychlostí 300 km/h. Jsou navrženy čtyři tratě:
- Praha - Plzeň - Norimberk
- Praha - Ústí n.L. - Berlín
- Praha - Brno - Vídeň (- Bratislava)
- Brno - Ostrava - Katowice

Jako první se bude stavět podle plánu Praha - Plzeň - Norimberk. S tím, že dnes se připravují některé stavby, které se později využíjí pro VRT. Jde o 19-ti km tunel Praha-Beroun a část přeložky tratě (cca 6 km ) v úseku Rokycany - Plzeň. 8)

Více info na:
http://www.mdcr.cz/cs/Drazni_doprava/Ro ... struktury/Železniční+vysokorychlostní+tratě.htm

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/9032A2C ... /a_prz.pdf

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2005 18:24
od Adaios
Planuje CR este realizovat nejaky nakup rychlych vlakov do r. 2010? :?:

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2005 19:15
od aquila
rychlych vlakov co viem, tak nie.

ale planuju kupit univerzalnu lokomotivu rady 380 z CKD s max okolo 200kmh okolo roku 2007-2009, podla toho ako to vyrobia :)

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2005 19:17
od Adaios
aquila napísal:rychlych vlakov co viem, tak nie.

ale planuju kupit univerzalnu lokomotivu rady 380 z CKD s max okolo 200kmh okolo roku 2007-2009, podla toho ako to vyrobia :)


Jednu lokomotivu? :roll:

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2005 20:23
od aquila
heh, viacero ich bude, ja som len chcel poukzat na typove oznacenie. je to zatial len na vykresoch a ani tam nie je finalna podoba. co je chvalihodne ze si chcu podporit svojich vyrobcov ;)

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2005 20:52
od Adaios
aquila napísal:heh, viacero ich bude, ja som len chcel poukzat na typove oznacenie. je to zatial len na vykresoch a ani tam nie je finalna podoba. co je chvalihodne ze si chcu podporit svojich vyrobcov ;)


To je normalne, aj ceske vladne auta su znacky Skoda velmi casto.

Na Slovensku by sa mohla podporit firma: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2184 a pomohlo by to aj samotnym zelezniciam.

Ale mam nastudovane vladne auta SR - SR ma velmi vyhodne obchodne vztahy s BMW a ma dost vysoke zlavy na auta, takze SR spravila velmi dobre, ze vlada pouziva jednotne BMW a uz aj AUDI. :wink: