Železnice v ČR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lenny » 23. Feb 2006 18:34

Trať Kadaň – Karlovy Vary prošla kompletní rekonstrukcí

P l z e ň, 22. února 2006

V těchto dnech stavbaři dokončují první část celkové rekonstrukce železniční trati mezi Kadaní a Karlovými Vary. Obnova téměř padesátikilometrového úseku zahrnovala výměnu podloží, štěrku, pražců, kolejnic, rekonstrukci několika mostů, přejezdů a vybudování protihlukových stěn a připravila tuto trať na úplnou elektrizaci. Stavbu v celkové hodnotě 810 miliónů korun provedlo sdružení tří dodavatelů pod vedením společnosti Skanska ŽS od listopadu 2003 do února 2006. Investorem stavby je Stavební správa Plzeň Správy železniční dopravní cesty. Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.

Více na: http://www.skanska.cz/skanska/templates ... _1192.aspx
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Zaujímavosť ...

Odoslaťod jano.z » 06. Mar 2006 18:51

Dostal sa mi jedenzo starších vydaní KCP ešte vtedy ČSD, konkrétne z roku 1987. A našiel som v ňom túto zaujímavosť:

Ex 105 Ostravan v roku 1987 prešiel trasu Praha-Masarykovo nádraží - Ostrava hlavní nádraží 210 minút.

V súčasnej dobe IC 587 Jan Perner (zastavujúci vo všetkých staniciach, v ktorých pred 19 rokmi stavil Ostravan) potrebuje na zvládnutie vzdialenosti Praha hl.n. - Ostrava hl. 235 minút (cez Vítkov je to z hlaváka do Libne na rovnaký čas ako z Masaryka ...)

Takže napriek nasadeniu rýchlejších vozňov, rekonštrukcii rady 150 na 151 a koridoru postavenom na 95% tejto trasy došlo ku predĺženiu jazdnej doby vlaku vhej kategórie z Prahy do Ostravy o celých 20 minút ...

:shock: :?: :!:
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Re: Zaujímavosť ...

Odoslaťod Lenny » 07. Mar 2006 17:47

JoHnZ napísal:Dostal sa mi jedenzo starších vydaní KCP ešte vtedy ČSD, konkrétne z roku 1987. A našiel som v ňom túto zaujímavosť:

Ex 105 Ostravan v roku 1987 prešiel trasu Praha-Masarykovo nádraží - Ostrava hlavní nádraží 210 minút.

V súčasnej dobe IC 587 Jan Perner (zastavujúci vo všetkých staniciach, v ktorých pred 19 rokmi stavil Ostravan) potrebuje na zvládnutie vzdialenosti Praha hl.n. - Ostrava hl. 235 minút (cez Vítkov je to z hlaváka do Libne na rovnaký čas ako z Masaryka ...)

Takže napriek nasadeniu rýchlejších vozňov, rekonštrukcii rady 150 na 151 a koridoru postavenom na 95% tejto trasy došlo ku predĺženiu jazdnej doby vlaku vhej kategórie z Prahy do Ostravy o celých 20 minút ...

:shock: :?: :!:


Pěkná diskuze o tom je na foru Želpage, konkrétně:

http://forum.zelpage.cz/viewtopic.php?p ... 7aead#9112
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 14. Mar 2006 19:14

Modernizace tratí v Jihomoraském kraji

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=19599#19599
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 02. Apr 2006 13:56

V ČR sa zruší trať bez postavenia novej kvôli ťažobným aktivitám Severočeských dolov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3306
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 03. Apr 2006 09:46

Dy napísal:V ČR sa zruší trať bez postavenia novej kvôli ťažobným aktivitám Severočeských dolov. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3306


Přeložka už měla být hotová v roce 2004, ale jsou problémy s ražbou bylo několik závalů, při jednom dokonce byl zasypán razící stroj. Přeložka má být dokončena 3 měsíce po zrušení současné tratě.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 03. Apr 2006 11:22

Spojení z Chomutov - Žatec rozhodně není bezvýznamné, definitivní zrušení trati kvůli těžbě uhlí by, doufám, SD neprošlo.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 03. Apr 2006 11:39

Tunely na novém železničním spojení Praha – Berou :arrow:

http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=465

velmi pěkně popsáno
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 13. Apr 2006 17:44

Nevím, zda už zde byl link na tento článek k navrhovanému novému spojení Praha - Beroun: http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=465 ?
Zajímavá je varianta 3 (celá trasa v tunelu), kde je navrhován ke zvážení tunel budovaný kombinovaně: Od Prahy TBM, od Berouna NRTM a mezi nimi v údolí Loděnice hloubený.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 13. Apr 2006 17:52

Jaroslav Štemberk napísal:Nevím, zda už zde byl link na tento článek k navrhovanému novému spojení Praha - Beroun: http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=465 ?
Zajímavá je varianta 3 (celá trasa v tunelu), kde je navrhován ke zvážení tunel budovaný kombinovaně: Od Prahy TBM, od Berouna NRTM a mezi nimi v údolí Loděnice hloubený.


Viz příspěvek nad.

Zatím je brána v úvahu varianta 2. Varianta 3. je navržena k posouzení, je z hlediska jak životní prostředí tak dopravy lepší, protože nezasahuje do údolí u Sv. Jana a má lepší směrové poměry.

Odkaz na proces EIA :arrow:
http://www.ceu.cz/eia/is/info.asp?kodAkce=MZP104
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod aquila » 13. Apr 2006 20:42

jedine nechapem, preco chcu stavat len jednu ruru .. chapem, ze nehccu kvoli obmedzeniam stavat dvojkolajovy jednorurovy tunel, ale jednorurovy a jednokolajovy uz mi nejako nejde do hlavy ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 13. Apr 2006 20:51

No je to proste ... neni su $$$$$ ... a ked na to urobis nejaky kvalitny DOZZ, posadis za to kvalitneho cloveka co bude inteligentne narabat s odjazdami z Prahy (resp. vyrobis si inteligentne grafikon), tak tam zrobis riesenie co aj s jednokolajnym tunelom pri pozadovanych intervaloch zabezpeci kapacitnost toho dvojkolajaku ... horsie je len ked niekto nieco posexuje ... to uz bude veselejsie a pre ten tunel sa bude muset udrziavat aj stara trat ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod mapman » 13. Apr 2006 21:12

aquila napísal:jedine nechapem, preco chcu stavat len jednu ruru .. chapem, ze nehccu kvoli obmedzeniam stavat dvojkolajovy jednorurovy tunel, ale jednorurovy a jednokolajovy uz mi nejako nejde do hlavy ...


Moment v článku z odkazu sa v kapitole záver hovorí o súčasnej výstavbe dvoch jednokoľajných rúr švajčiarského typu....
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jarda » 14. Apr 2006 10:06

mapman napísal:
aquila napísal:jedine nechapem, preco chcu stavat len jednu ruru .. chapem, ze nehccu kvoli obmedzeniam stavat dvojkolajovy jednorurovy tunel, ale jednorurovy a jednokolajovy uz mi nejako nejde do hlavy ...


Moment v článku z odkazu sa v kapitole záver hovorí o súčasnej výstavbe dvoch jednokoľajných rúr švajčiarského typu....


To je navržená alternativní varianta. Podle předběžného posouzení by byla enviromentálně nejvýhodnější, určitý problém by byl v tom, že soupravy typu TGV by musely tunel projíždět omezenou rychlostí.
Se zrušením původní trati Praha - Beroun (podle řeky Berounky) se v žádné variantě neuvažuje, měla by nadále sloužit pro příměstskou dopravu (údolí Berounky mezi Berounem a Prahou je už nyní dost hustě osídlené /+ chatové osady/ a obyvatelstva tam dále přibývá).
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 14. Apr 2006 10:08

mapman napísal:
aquila napísal:jedine nechapem, preco chcu stavat len jednu ruru .. chapem, ze nehccu kvoli obmedzeniam stavat dvojkolajovy jednorurovy tunel, ale jednorurovy a jednokolajovy uz mi nejako nejde do hlavy ...


Moment v článku z odkazu sa v kapitole záver hovorí o súčasnej výstavbe dvoch jednokoľajných rúr švajčiarského typu....


Do roku 2016 se má razit pouze jedna roura, v dalších letech v souvislosti s výstavbou VRT se bude razit druhá. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 18. Apr 2006 14:07

Dle návrhu jízdního řádu na příští rok se počítá se zavedením vlaků IC RT Expressu firmy RAILTRANS s.r.o. Vlaky by měly jezdit několikrát denně mezi Prahou a Ostravou se zastávkou v Olomouci. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 02. Máj 2006 10:25

Zajímavé stránky o železničních koridorech:

http://www.k-report.net/koridory/
Na těchto stránkách je velmi pěkně popsána výstavba koridorů, obsahuje i slovenskou sekci.

http://koridory.wz.cz/
Velmi pěkné a přehledné mapky s jednotlivými stavbami, které se právě staví.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 02. Máj 2006 11:10

Lenny napísal:Zajímavé stránky o železničních koridorech:

http://www.k-report.net/koridory/
Na těchto stránkách je velmi pěkně popsána výstavba koridorů, obsahuje i slovenskou sekci.

http://koridory.wz.cz/
Velmi pěkné a přehledné mapky s jednotlivými stavbami, které se právě staví.


Prostřednictvím odkazů na K-reportu se dostanete na další zajímavé železniční stránky.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 14:55

Nové spojení se může otevřít s ročním předstihem. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3613
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 02. Máj 2006 17:08

Dy napísal:Nové spojení se může otevřít s ročním předstihem. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3613


Část měla být zprovozněna už v roce 2007, ale na začátku roku došlo k přesunu na rok 2008. Jedná se o estakádu Slunvcová, estakádu přes depo Mas. n. a tunely.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Jarda » 02. Máj 2006 17:39

Speciálně výstavbě Nového spojení je věnován poměrně často aktualizovaný web: http://www.novespojeni.cz/
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 17:42

Jaroslav Štemberk napísal:Speciálně výstavbě Nového spojení je věnován poměrně často aktualizovaný web: http://www.novespojeni.cz/


Jaroslav, 1. príspevok v tejto téme ten odkaz má a je viackrát opakovaný. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 02. Máj 2006 17:50

Dy napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:Speciálně výstavbě Nového spojení je věnován poměrně často aktualizovaný web: http://www.novespojeni.cz/


Jaroslav, 1. príspevok v tejto téme ten odkaz má a je viackrát opakovaný. :lol:


Všiml jsem si, že odkaz už tu je, ale zopakoval jsem ho proto, že web je to dost obsáhlý a pravidelně aktualizovaný. Pokud by moderátor považoval frekvenci odkazu za přemrštěnou, nechť tyto tři příspěvky smaže.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Jarda » 04. Máj 2006 16:29

ČD prý mají nakoupit v nejbližších letech postupně 30 nových "ešusů" ( http://pajez.webzdarma.cz/471.htm ), které mají nahradit dosluhující "pantografy". Podle kamaráda, který s tím jezdí, způsobuje software u těchto souprav podobné problémy, jako byly na Pendolinech, jen se o tom zdaleka tolik nemluví a nepíše.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Lenny » 04. Máj 2006 18:03

Jaroslav Štemberk napísal:ČD prý mají nakoupit v nejbližších letech postupně 30 nových "ešusů" ( http://pajez.webzdarma.cz/471.htm ), které mají nahradit dosluhující "pantografy". Podle kamaráda, který s tím jezdí, způsobuje software u těchto souprav podobné problémy, jako byly na Pendolinech, jen se o tom zdaleka tolik nemluví a nepíše.


V současné době jich mají 19, do konce roku jich má ještě k ČD přijít 6 km, z toho 2 na Ostravu, kde mají zabezpečovat vozbu vlaků mezi OP a OV.

Výhledový stav pro Prahu je 50 ks a 15 pro Ostravsko. V současné době jsou hlavně v Praze problémy se současnými 451, které se pomalu, ale jistě rozpadají, tak je např. k vidění souprava 151 + osobní vozy + 151.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 32 hostí.