Železnice v ČR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 09. Dec 2005 22:47

tatravagonka poprad je zrovna zly priklad. oni nemaju az taky bohovsky vyrobny program a skor zivoria. resp vzdy zivorili. to uz radsej nejake ZOS ;)

su tu napriklad ZOS vrutky ktore vyrabaju motorovu jednotku 840, ktora by mala sancu nasadenia na primestku dopravu. bohuzial z financnych dovodov sa vyrobilo len 6 ks.

Obrázok

alebo ZOS Zvolen a martinska mechatronicka s projektom moderneho rusna 755, ktory bol vsak z politickych dovodov zabity (mal sa dodavat od konca roku 1998) a pritom by ho ZSSK/Cargo docela potrebovali. bol vyrobeny len jeden kus ..

Obrázok

aj ked treba povedat, ze tieto stroje boli skor robene tiez na politicky objednavku, a mali kopu vaznych nedostatkov (asi najvacsi je motor :)) to pre objektivitu :) len to stalo 300 milionov vtedajsich korun t.j. tak zhruba 1 miliardu dneska :)

alebo model 772 .. ten to nedotiahol ani do prototypu :)

Obrázok
Naposledy upravil aquila dňa 10. Dec 2005 17:40, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 10. Dec 2005 17:09

Tatravagonka predava vagony do sveta - takze to nie je az taka zla fabrika, aquila.

A ZOS maju tiez velke problemy na Slovensku. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 10. Dec 2005 17:41

adoas, to robia aj ZOSky :) ZOS vrutku dokonca expandovali do ciech :)

ono vsetky vyrobne/opravne podniky co maju nieco so zeleznicou su na tom zle, lebo aj zeleznice su na tom zle ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 10. Dec 2005 22:50

aquila napísal:adoas, to robia aj ZOSky :) ZOS vrutku dokonca expandovali do ciech :)

ono vsetky vyrobne/opravne podniky co maju nieco so zeleznicou su na tom zle, lebo aj zeleznice su na tom zle ;)


Kolko je tych podnikov ZOS?

Tatravagonka je len jedna a vyraba "len" vagony a dost dobre, ... potom aj podvozky atd. Je to dobra spolocnost. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 14. Dec 2005 15:31

koho zajímá rozvoj železnic tak doporučuji následující:

http://www.ceu.cz/eia/sea/uploads/MZP019K/oznameni.zip

po rozbalení obrázek síť železnic. Je tam všechno od navrhovaných elektrizací přes výstavbu uzlů až po racionalizací tratí 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 20. Dec 2005 22:41

Ja by som len doplnil, ze aj CR ma velke problemy pri dofinancovani modernizacnych prac, ktore hradi EU. Modernizuje sa rychlejsie nez na Slovensku, ale vzhladom na siet zeleznic v CR je vyvoj priblizne podobny. A hlavne aj vyvoj ohladom hospodarenia zeleznicnych spolocnosti v CR.

CR ma vsak jednu zasadnu vyhodu oproti SR a to je fakt, ze CR nehrozi aby ju doprava po zeleznici nejako obisla, narozdiel od SR, kde to realne hrozi. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 20. Dec 2005 23:00

Ja dodam, ze jedina oblast kde su na tom na kolajniciach Slovaci lepsie nez CR su vozidla. Dostali sme "mensiu, ale lepsiu" polovicu voznoveho parku, takisto po technickej stranke su modernizacie vozidiel v SR zvladnute lepsie nez v CR (pendolina sice nemame, ale akokolvek to pekne vypada, su s tym len problemy).

Takisto okrem pendolin CD nevlastnia ziadne vozidla, ktore by mohli jazdit v spodnej polovici CR na koridorovych tratiach rychlostou 160km/h (a tak medzinarodne vlaky kat. EC a IC ako i niektore vlaky kat. R vozi pre CD ZSSK).

Takisto s voznami CD su na medzinarodnych spojoch problemy (a to aj s novymi voznami od SGP typu UIC Z/RIC200). Rakusania kritizuju ze na EC z Prahy do Viedne sa nasadzuju reko vozne UIC Ym/RIC160 CD, najma v lete, nakolko tieto vozne niesu klimatizovane). Toto sa o nasich voznoch (sice tiez len rekonstrukcie UIC Ymr/RIC160) povedat chvalabohu moc neda.

Obdobne je to v nakladnej doprave. ZSSK Cargo v poslednej dobe investuje coraz viac do novych (popripade aj sekacovych) nakladnych voznov, takze pre nich na rozdiel od CD nie je problem prepravit akukolvek komoditu (po manazmentovej stranke sa uz ku Cargu nevyjadrujem)

Inak ale co sa tyka spojeni, tarifov a trati tak sa na CR zdaleka nechytame ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 20. Dec 2005 23:24

JoHnZ,

ale treba aj povedat, ze je vela vlakov, ktore z CR jazdia na Slovensko - osobna aj nakladna doprava.

A SR nema problemy s Rakuskom kvoli spojeniu tychto statov po zeleznici. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 20. Dec 2005 23:49

To iste sa da povedat aj naopak ... a vlaky z CR na Slovensko v kategorii IC/EC sa vozia supravami ZSSK ... a nasa vozba v Rakusku nie su len die 2 pary IC vlakov a 4 pary ER denne, ale aj mnozstvo prenajatych lehatkovych ci lozkovych voznov, vozne Bd na Rakuskych vnutrostatnych rychlikoch (InterRegio) z Viedne do Grazu a pod.

A co sa tyka spojenia ... kratucke Slovensko - Rakuske hranice v osobnej doprave denne prekroci viac vlakov nez v tie dlhe Rakusko - Ceske ... zaujimave, ze ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 20. Dec 2005 23:57

JoHnZ napísal:To iste sa da povedat aj naopak ... a vlaky z CR na Slovensko v kategorii IC/EC sa vozia supravami ZSSK ... a nasa vozba v Rakusku nie su len die 2 pary IC vlakov a 4 pary ER denne, ale aj mnozstvo prenajatych lehatkovych ci lozkovych voznov, vozne Bd na Rakuskych vnutrostatnych rychlikoch (InterRegio) z Viedne do Grazu a pod.

A co sa tyka spojenia ... kratucke Slovensko - Rakuske hranice v osobnej doprave denne prekroci viac vlakov nez v tie dlhe Rakusko - Ceske ... zaujimave, ze ...


JoHnZ,

lenze ty nevnimas realitu:

SR ma stare trate a velmi zly voznovy a dalsi park. Aj ked sa modernizuje na 160 km/h (a mimoriadne pomaly) tak na tom nebude mat co jazdit tak aby si na seba zeleznice zarobili. Dalsi zasadny problem je len jedna kolaj a nie elektrifikacia na juznej zeleznicnej trase na Slovensku. Mozes vnimat SR a jej zeleznice ako cokolvek, ale realita v porovnani s CR je uplne ina.

CR sice modernizuje mierne rychlejsie nez SR, ale vzhladom na rozsah siete je to tiez pomale tempo. Pendolino je extra kategoria, ale dolezite je, ze CR ma rychlovlaky. Ale vzhladom na koridory je tu uplne jasna vyhra CR nad SR.

A dalej. Porovnavas spojenie s Rakuskom vo vztahu CR a Rakusko. Lenze CR vyrazne investuje do dialnicneho spojenia s Nemeckom. Pretoze to je pre CR dolezitejsie. Nemozes davat Rakusko ako to iste medzi SR a CR. Podobne aj vlaky.

A zeleznicne prepojenie Rakuska a SR je na dost zlej urovni.

A dalej - hospodarenie a vplyv zeleznicnych spolocnosti v rukach statu v CR a v SR su tiez jasne v prospech CR. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 21. Dec 2005 00:32

realita: Pozri si poslednu vetu mojho prveho prispevku ... uznavam, ze v tratiach (i ked tie nase budu aspon kompatibilne s normami EU, kdezto Ceske ani moc nie), pocte spojeni a snad ani v tarifoch sa na CD nechytame ... nikdy som netvrdil ze okrem vozidiel su na tom nase zeleznice lepsie nez CD, neni to pravda.

Ale:

Co sa tyka osobnej dopravy ... neexistuje taka osobna doprava, ktora by si na seba zarobila ... to uz pochopila aj BRKS ... zacala vozit ludi autobusmi ...

Juzna trasa: tebou spominane vylepsenia zatial rozhodne nepotrebuje. Nie su na to objemy preprav (a vzhladom k urovni priemyslu ani tak skoro nebudu). Mat elektrifikovanu dvojkolajku je vzdy efektne, no nie vzdy efektivne.

Prepojenie SR a Rakuska je zatial na dostacujucej urovni, naplanovane je uz aj jeho vylepsenie, druha tratova kolaj v oboch smeroch + elektrifikacia ramena cez
Marchegg. Pomerne rychlo vzrastajuce objemy nakladnej prepravy SR - Rak to budu potrebovat. Mas vsak pravdu v tom, ze prepravy SR-Rak a CR-Rak nie su to iste. Kazdopadne do Nemecka to na drahe (az na to ze vozne na EC klimu maju, vozne jazdiace vlaky nizsich kategorii su zhruba na urovni Slovenskych vnutrostatnych rychlikov, ak nie menej /a to prosim aj tie nemecke/) vypada podobne.

Akokolvek sa na voznovy park v Zapadnej Europe (ci snad v Grecku, vlakom som tam sice siel, ale nejak som nepozoroval ...) nechytame porovnavat voznovy park v SR a v CR je "nebe a dudy" ... v urovni udrzby a nasadenia vozidiel valcuje ZSSK CD na vsetkych frontoch (pre porovnanie vozne v osobnych vlakoch /ano Bratislavaci, aj vy sa vozite v lepsie udrziavanych voznoch nez napr. v Prahe/ ci beznych turnusovych rychlikoch, tu naozaj CR so zelenymi kozenkami /neopravovane povodne prve serie UIC Y/CSD140/ nedosahuje dokonca rozbitym "Bratislavskym zihlavam" z R 1601/1602 Chopok ani po kolena).

Maju rychlovlak. Ano je to uspech, ale zatial bohuzial len polovicny. Kvoli zavadam, ktore vyzaduju odstranenie zatial pendolino nemoze ist na ziadnej trati okrem trate z Prahy do Kralup nad Vltavou rychlejsie nez obycajny vlak. Ono sa tam v suvislosti s koridormi porobila v casoch rezerva, ktora sa napriek odovzdavke velkej casti usekov Pha - Ova nezmenila, a pendolino ma proste mensiu a teda vychadza casova uspora. Pre ilustraciu na ramene Breclav - Praha by aj so zvysenymi rychlostami predstavovala na EC uspora casu EMU 680CD vs. klasika 350ZSSK+supravaRIC160/RIC200 celych 10(!) minut ... Nehovoriac o problemoch, ktore sprevadzaju radu 680CD v prevadzke - otvaranie dveri, kurenie, elektronika. Su to veci, ktore sa budu vychytavat dlho. Dokonca ani tie filtre, ktore umoznili schvalenie rady 680 nie su bez problemov (main dovod, preco zatial 680CD nejazdi na Slovensko).

Hospodarenie: dovolim si nesuhlasit, CD su zadlzene az po usi (relativne ovela viac nez ZSR+ZSSK+ZSSK Cargo dokopy) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 21. Dec 2005 10:03

JoHnZ,

dakujem za odpovede.

Co sa tyka hospodarenia, tak nesuhlasim, pretoze sila ceskych zeleznicnych spolocnosti je ovela vacsia z hladiska penazi.

Slovenske zeleznice takisto dlhuju 10-tky mld. SKK roznym subjektom a maju problemy aj teraz aj ked za nimi stoji stat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 21. Dec 2005 12:00

Souhlasím JoHnZ , má pravdu.

Sám jsem na vlástní kůži poznal rozdíl slovenského a českého vagónu na IC Košičan, bohužel jsem jel v létě a měl jsem místenku do českého, který byl bez klimatizace na rozdíl od slovenského, kde klima byla. Zpátky už jsem jel raději slovenským.
Na IC na Slovensko jezdí ze 3/4 slovenské vozy a zbytek jsou české které většinou končí v Ostravě.

Zelené koženky jsou nasazovány na turnusové vlaky (nedělní a páteční), je to odporné jimi cestovat, zvláště sedět v zimě u okýnka, protože topení se po čase rozpálí a nejde stáhnout tak se tam ani nedá sedět.

Nejlepší vagony co ČD mají jezdí převážně do Německa, do Rakouska jsou snad taky na jednom či dvou párech nasazené. Na slovensko jezdí reko.

Pendolino má problémy s otevíráním dvěří, nejde z něj moc dobře telefonovat, nemají snad ani povoleno naklápění a o moc rychlejší oproti klasice nejsou. Trasu Prahy-Holešovic - Pardubice dají za 56 minut a to nikde nestaví. EC trasu Prahy-Holešovic - Pardubice se zastávkou v Kolíne dá za 59 min, z toho minutu tam stojí, bez zastávky jede stejně rychle. Takže ty řeči o tom jak Pendolino zrychlilo dopravu mezi Ostravou a Prahou nejsou tak absolutně pravda, protože se dokončila stavba koridoru, která zrychlila dopravu o 15 minut (z toho něco byla rezerva pro případné zpoždění) a nejede na Prahu-hl.n., ale do Holešovic kde je rychleji tak o pět minut. Loni jezdil SC Manažer na stejné trase kterou ujel za 3 a 3/4 hodiny, letos jede Pendolino za 3 hod a 31 min, ale má navíc 2 zastávky. Takže klasika by jela stejně.
ČD mají 7 pendolín, z toho do provozu může jen 5. A na plánovaný rozsah dopravy jich potřebují 6, tak jim celkem asi přišlo vhod, že Slováci ani Rakušáci jim nedovolili provoz.

K hospodaření ČD a.s., před 2(3) roky byly ČD s.o. rozděleny na dvě společnosti, na SŽDC, která převzala dluhy a infrastrukturu a ČD a.s., která byla odlužená a převzala dopravu. Nyní je ČD a.s. zadlužené znova.

Južní tah na Slovensku nikdy nebude dosahovat přepravního objemu severního. I kdyby byl jižní tah elektrizovaný, tak severní bude rychlejší, protože má lepší směrové a sklonové podmínky.

Jinak u nás platí heslo: ČD = "času dost" a nebo "čekám dlouho" :D
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod jano.z » 21. Dec 2005 16:33

Lenny: Uz som videl vozne B250 a B255 aj na pravidelnych R, ci dokonca aj v nahrade IC571 (za pendolino ...)

Adoas: Celkove zadlzenie zeleznic (ZSR+ZSSK+CARGO) je v sucasnej dobe rovnych 17mld Sk ... az sa tomu nechce verit, no je to tak ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 21. Dec 2005 17:52

JoHnZ napísal:Lenny: Uz som videl vozne B250 a B255 aj na pravidelnych R, ci dokonca aj v nahrade IC571 (za pendolino ...)

Adoas: Celkove zadlzenie zeleznic (ZSR+ZSSK+CARGO) je v sucasnej dobe rovnych 17mld Sk ... az sa tomu nechce verit, no je to tak ...


JoHnZ,

s tymto tvrdenim nesuhlasim, pretoze celkovy dlh je viac ako 25 mld. SKK - celkove dlhy teda dlhy aj voci dalsim statnym instituciam. :wink:

A este su tu aj dalsie uvery, ktore ale spadaju pod statnu zaruku podla mojich info, takze zeleznice maju jeden velky financny problem na Slovensku a v tomto ja neustupim. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 21. Dec 2005 17:55

Lenny napísal:Južní tah na Slovensku nikdy nebude dosahovat přepravního objemu severního. I kdyby byl jižní tah elektrizovaný, tak severní bude rychlejší, protože má lepší směrové a sklonové podmínky.


Lenny,

podobne, ja sa nikdy nestotoznim s tvrdenim, ze juzny tah nepotrebuje ani elektrifikaciu ani zdvojkolajnenie.

Nikdy s tym nebudem suhlasit ani co sa tyka tvrdeni, ze sever na tom bude vzdy lepsie a juh nebude nikdy vytazeny. Ani sever nie je vytazeny a juh nema byt ako, ked celkovo zaostava.

Aj keby vas tu bolo 100 na mna jedneho tak ja mam svoj nazor (podobne ako Alexander, Dialniciar atd.) ohladom juznej zeleznicnej trasy. :wink:
Naposledy upravil Adaios dňa 21. Dec 2005 17:56, celkovo upravené 1 krát.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 21. Dec 2005 17:56

JoHnZ napísal:Lenny: Uz som videl vozne B250 a B255 aj na pravidelnych R, ci dokonca aj v nahrade IC571 (za pendolino ...)

Adoas: Celkove zadlzenie zeleznic (ZSR+ZSSK+CARGO) je v sucasnej dobe rovnych 17mld Sk ... az sa tomu nechce verit, no je to tak ...


To je možné, jezdí většinou na vedlejších tazích normálně a na koridoru většinou jako turnusy. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 21. Dec 2005 17:59

Lenny napísal:Jinak u nás platí heslo: ČD = "času dost" a nebo "čekám dlouho" :D


A na toto jednoducho musim reagovat extra.

Ja ked som bol na Slovensku (este ako "pubertak") tak mi Dialniciar povedal "pravy" vyznam skratky ČSAD - čakajte somári autobus dojde. :wink: - a skutocne ja ked som bol v Tatrach tak sme chceli ist autobusom z jednej dediny do druhej a cakali sme 15 min. a boli sme v predstihu na zastavke 5 min. a autobus nikde ... a potom ze treba chranit prirodu ... a potom som sa dozvedel ze autobus jazdi ako sa da ... niekedy 10 min. pred prichodom a niekedy aj 20 min. neskor ked je zima, ale ze v lete je to OK. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 21. Dec 2005 18:36

No co sa tyka toho dlhu, mas pravdu, clovek sa raz spolahne na informacie co mu povie osobne minister dopravy a takto dopadne ... holt malo ma napadnut ze Prokopovic bude asi kecat, fakt sorry ...

Sucasny stav juzneho tahu je viacmenej jednokolajna, na exponovanych miestach dvojkolajna trat, elektrifikovana v useku Bratislava - Nove Zamky (Surany) - Zvolen.


No ale co sa tyka juznej zeleznicnej trasy ... pises ze Zeleznice su vo financnom srabe (co je ostatne zialbohu pravda), ale tymto im chces prirobit este vacsi ... elektrifikacia a zdvojkolajnenie (bez akychkolvek optimalizacnych prac) juznej trate by stala zhruba 3x tolko co prestavba celeho severneho tahu (a to sa tie najtazsie useky zdvojkolajnili a na elektrifikaciu pripravili uz za socializmu, no potom sa /este v roku 1988/ dalsia stavba zrusila ako nepotrebna /a za vyclenene peniaze sa zacali robit pripravy na elektrifikaciu 340 /v Cechach/, no zmena rezimu a financie to potom strihli aj tam/ ).

A to uz ani nehovorim o tom, ze ZSR by potom z trzieb za DC nezaplatili ani elektrarne. Posilnovat sa ma tam, kde to treba nie tam kde to netreba.

Takisto na strane ZSSK by potom bola nadalej tendencia nasadzovat tam dieselelektricke rusne, kedze nedisponuje ziadnou ekonomicky vhodnou nahradou (elektricke jednotky pod striedavym systemom sluzia v okoli Bratislavy a najslabsi striedavy rusen ZSSK ma vykon 2,8 MW) ...

Sucasne rusne, nasadzovane na tuto trat -najmodernejsie "socialisticke" dieselelektricke lokomotivy 754 a 750 v osobnej a rychlikovej doprave, nove dieselelektricke jednotky 840 v okoli Zvolena /ach, preco ich musi byt len sest/, rekonstruovane motorove vozne 812 v regionalnej preprave osob, rekonstruovane rusne 773 a 736 s motormi splnajucimi normy EURO 3 (CAT) v nakladnej preprave, vsetky zvladajuce bez problemov maximalne povolene rychlosti do 100 km/h, ktore su na tejto trati ... v ucasnej dobe ani v blizkej buducnosti neexistuje dovod na zmenu tohoto stavu.

Ako si sam napisal inde "A treba riesit na Slovensku to, co treba ..." a to juzny tah momentalne rozhodne nie je.

ale toto uz do tejto diskusie nepatri ... toto nie su cechy
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 22. Dec 2005 22:12

Ja len chcem zdoraznit, ze CR narozdiel od SR ma jednu velku vyhodu.

Cez CR idu dolezite koridory a nie je ziadny zamer ze by sa mala CR obchadzat cez zeleznicne siete inych statov, zatial co pri SR to hrozilo a dnes este stale hrozi. SR len preto zacala konecne investovat do modernizacie severnej trasy a teraz pod tlakom bola donutena privatizovat zeleznicnu spolocnost, aby sukromny investor investoval viac penazi. Toto su rizika, ktore CR nema, prave naopak.

Dalsou vyhodou CR a jej zeleznic je fakt, ze CR zeleznice vyrazne financne neustale zlepsuje, riesi jej dlhy a investuje v tomto smere, zatial co SR to len planuje a ma ovela horsiu poziciu aj v tejto oblasti.

V CR je prezamestnanost na zelezniciach, ale podobne aj na Slovensku. Ani jedny zeleznice nie su v zisku. A obe potrebuju razantne investicie a v tomto smere je na tom znovu CR mierne lepsie. A naviac - zeleznice v CR, to je aj metro v Prahe a v tomto SR uz vobec nema ziadnu sancu.

Z hladiska vlakov, ak odbornici v zelezniciach na forume tvrdia, ze je na tom SR lepsie - OK. Pendolino - tiez pozorujem, ze su tu problemy, ktorych je az prilis vela a ja by som na mieste CR radsej investoval do obnovy rychlikov alebo by som zlepsil vagony atd.

Tolko moj pohlad na zeleznice v CR a porovnanie so SR. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 23. Dec 2005 00:50

Takisto ako sa da obist SR, da sa obist aj CR. A aj sa to robi. Tranzity polskeho uhlia do juznej Europy (Taliansko, Rakusko, zapadny Balkan, i napr. Francuzsko) smeruju takmer vyhradne cez uzemie SR. Takisto doprava medzi SRN a Rakuskom sa realizuje po kolajniciach DB a OBB ... a to napriek pritomnosti koridorov (nepytaj sa ma preco, ja sam sa tomu divim) ... I v smere vychod-zapad smeruje velka cast tranzitu UZ-ZSR-OBB ...

A takisto su dovody preco neobchadzat SR. Napriklad na vychodnej hranici mame k dispozicii najvykonnejsie a najmodernejsie vymenne terminaly medzi dvoma rozchodmi. Takisto pre dopravu v smere vychod-zapad je pouzitie nasich zeleznic oproti PKP podstatne rychlejsie. MÁV sú pre takéto prepravy nepoužiteľné, nakoľko je nutný následný transfer cez Rumunsko a tamojšie trate takéto nápory by proste nezvládli. Infraštruktúra PKP zďaleka nedosahuje úrovne ŽSR, traťovo ani vozidlovo (pomaly ako najmodernejšie vozidlá sa tam prezentujú u nás pre morálnu zastaralosť vyradené rušne 140 a 121, či 182 /r.v. 1951-1966/)

Česká Republika rieši dlhy ČD krajne nesystémovým spôsobom. To sa musí povedať, je to niečo podobné akko "oddlžovanie" našich železníc ešte za Mečiara. Hrozí tam reálne riziko, že sa ČD vo svojich dlhoch utopia a škaredo na tom zájde aj samotný štát. (keď si človek zoberie, že jedno blbé penolíno stojí cca. 800 miliónov KČ). Občas mám možnosť stretnúť sa s prevádzkovou realitou ČD. Pracovníci majú probém obstarať si tlačiv, nedisponujú predpísanými pracovnými, či ochrannými pomôckami (videl som napríklad aj sprievodcu, ktorý napriek tomu, že pracoval v tejto funkcii už 2,5 roka, stále nemal nafasovanú uniformu. Takisto väčšina vlakov sa lepí "tak aby aspoň došla", niekedy ani nedôjde (napr. od tohoto GVD zavedený pravidelný príprah pre R241 v úseku Púchov - ZA). To čo predvádzajú ČD je síce na prvý pohľad pekné, ale žiaľbohu umelo živené a neudržateľné.

A privatizácia Carga sú len sladké rečičky tejto koalícia (a MDPaT SR, ktoré sa potrebuje nabaliť aj na niečom inom než diaľnice, lebo na tom sa môže nabaliť len niekto), ktoré oni sami nevedia rozumne odôvodniť. V skutočnosti pre ňu nie je žiaden dôvod.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 23. Dec 2005 15:18

JoHnZ,

OK - proste sa nezhodneme. Si odbornik na zeleznice na tomto forume, ale ohladom koridorov a financovania na zelezniciach v CR a na Slovensku ja mam svoje info, svoje nazory a ja neustupim.

Nie je vymysel vasej vlady to, ze SR hrozi ze strati podiely na nakladnej zeleznicnej preprave v EU, pretoze SR ma vysoke poplatky za kolaje, ma zanedbane trate a nie je to az take velke uzemie, aby sa nedalo obist. V CR nic taketo nehrozi, prave naopak. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 23. Dec 2005 17:24

Ja ani netvridm, ze financovanie koridorov a ich stavba je nejaka super vec, osobne si takisto myslim, ze je to velky bordel ...

Takisto netvrdim, ze SR ma super infrastrukturu (tvrdim vsak, ze trate, ktorymi by sa SR mala obchadzat su v 5x horsom stave ...), k poplatku za DC sa nevyjadrujem (nechcem byt vulgarny) , videl som o tejto problematike taku peknu polhodinovu diskusiu s panom Prokopovicom, v ktorej ani on sam nevedel zdovodnit preco to tak je (opat prichadza teda na rad odpoved, ze "lebo jeho brat je jeden z najvacsich podnikatelov v oblasti nakaldnej automobilovej doprave v SR"), a preco sa s tym nic nerobi.

V CR taketo nieco hrozi, lebo CR vlada sa v takichto volovinach strasne rada opicuje po Slovensku ... novy vzorec pre SZDC pre vypocet poplatku za DC v Cechach sa az nechutne podoba tomu u nas ... fuj ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 23. Dec 2005 19:49

JoHnZ napísal:... (keď si človek zoberie, že jedno blbé penolíno stojí cca. 800 miliónov KČ).


Pokial viem, tak 7 suprav vlakov Pendolino stalo 4,5 mld. CZK, co je jeden vlak o cca. 160 mil. CZK menej nez tvoja suma.

Okrem toho, znovu JoHnZ ja si tu pripadam ako keby si ma testoval. Vysvetlim.

Je pravda a ja to tu neskryvam, ze ja priamo o vlakoch atd. neviem takmer nic, ale co sa tyka viacerych oblasti od financovania, cez pomocnu ruku statu (lebo nepoznam zeleznice, ktore by nemali v statnych rukach problem a v sukromnych je to hroza co sa tyka prevadzky) az po rozne realne studie a odhady na zaklade ktorych postupuju jednotlive vlady tak tu mam prehlad velmi dobry. A co ja napisem v tychto oblastiach tak v tomto ty okamzite "ustupujes" - dlhy slovenskych zeleznic, aj teraz cena Pendolino, dalej cena pouzitia vasich kolaji, koridory, moznost obidenia statov - vsade najprv "vyskocis" a potom "nastupuju" tvoje slova - "ved ja netvrdim, ze", lenze praveze naopak.

Takze tak. Ja tvrdim, ze po celkovej stranke su na tom zeleznice v CR ovela lepsie. A ze nema jeden vypravca uniformu? ... So SR by som to neporovnaval.

Ja viem, ze SR ma vela zeleznicnych tunelov a vela trati, viem, ze CR ma najhustejsiu zeleznicnu siet - ale to nic nemeni na aktualnom vyvoji a ten je na Slovensku mimoriadne negativny.

Sucast zeleznic CR je metro - ako tento fakt porovnas so SR?
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 23. Dec 2005 20:42

Zacnem od konca:

Metro:
Porovnas jablka s orechami ... metro ma so zeleznicou spolocne len to ze je na kolajniciach. Okrem toho, ze by som bol strasne zvedavy, ci by ho bez toho, ze by sme tu mali 40 rokov "socika" vobec Praha mala, plati, ze je to sposob MHD vo velkom meste. Je to system sam pre seba nezavisly a priamo nenapojeny na zbytok zeleznicnej siete. Jeho rozvoj je uplne nezavisly od ostatnej zeleznicnej siete. Je teda moznost, ze metro je na spickovej urovni a ostatna zeleznicna siet je na .... . To iste palti naopak. Takisto metro neplni ziadne statne zaujmy (okrem toho, ze sa uradnici dostanu prv do roboty). Neda sa pouzit na prepravy nakladu, je limitovane vystavbou drahych podzemnych trati, ... ani nehovorim ze Metro ma s CD a SZDC spolocne len to, ze sa obcas po kolajach SZDC vezie lokomotivou CD suprava metra do Plzne na opravy.

Pendolino:
Ta cena je po zlave a uplatneni skod sposobenych 5-rocnym meskanim Alstomu s uvedenim pendolina do prevadzky. Inak stoji nova el. jednotka typu ETR405 zhruba 800 mil. CZK

No a ten zbytok:

Ten sprievodca v CR rozhodne nie je sam ... chybaju papiere, mundury pre pracovnikov, nie su patricne navestne zariadenia, NTPckari nemozu v noci poriadne robit lebo nemaju lampy, vozmajstri robia skusky brzd nohou (co je asi proti 8 predpisom), lebo nemaju blbe dute kladivo ... vidavam to na pohranicnych staniciach CD v podstate denne. Nedostatky niektorych tychto prostriedkov vazne ohrozuju bezpecnost na drahe.

Atributy ako cena za DC a pod. su len vysledkom toho, ze vsetky generacie ministrov dopravy v CR mali radsej zeleznicu. To sa o Prokopovicovi ani Palackovi neda povedat. Ale aj tito ministri sa zacali opicit po Slovensku tym najnestastnejsim sposobom. SZDC je v stratach a preto vymysleli poplatok za DC v podstate rovnaky ako je na Slovensku. Koridory su postavene takym sposobom, ze do prvych modernizovanych usekoch je (po ani nie 10 rokoch) nutne opat vrazat tazke miliardy. Nehovoriac o tom, ze na nich v podstate nemozu, resp. len s problemami mozu jazdit moderne vozidla. OBB chceli vozit svojimi lokomotivami EC vlaky az do Prahy (dokonca na svoj ucet). Avsak aj na modernizovanych koridoroch to je jednoducho nemozne. Na modernizaciu tamojsieho (rozpadajuceho sa) vozidloveho parku budu vdaka zanedbavanej udrzbe potrebne desiatky miliard CZK. A to uz onedlho. Pendolina uz stihli urobit dvakrat pruser na priecesti (nezavreli ho), a len vdaka politickemu tlaku ich statny drahovy urad nedal odstavit.

Takisto v CR sa k novemu GVD zatvorilo 8 zeleznicnych trati. Je predpoklad ze v buducom roku ich budu nasledovat dalsie ...

A ja nevyskakujem, len neviem, ako ti ukazat, ze tvoje presvedcenie je jednoducho nespravne ... CD su v riadnom srabe, podla mna este ovela vacsom nez zeleznice v SR. Len vdaka tamojsej vlade to nie je az tak vidno. A to je to.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.