Železnice v ČR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2009 21:51

Nemýlim, ja ten rozdiel poznám. Ale úprimne ma teší, keď ti tak záleží na slovíčkarení. Len skutek utek. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 20. Jan 2009 11:33

stanog, wizard112: Čoho konečným výsledkom je, že aj na toho nedotovaného súkromníka, ktorý veľkohubo vyhlasuje, ako on žiadne dotácie nepotrebuje (Jančura), sa tak či tak zložíme my ... alebo pôjdeme stopom (Praha - Liberec) ...

Thomas: Keby si videl ten bordel, čo je za IDOSom, rozhodne by si na nejaký informačný systém o tarifoch ani nepomyslel ...

dialniciar: Bordel vo vagónoch je problém, ktorý sa zatiaľ riešiť nedarí, ... o tých modernizačných programoch svedčí najlepšie Jančurov trojročný sklz s jeho vláčikmi, aktuálny rekord v skokovom zdražení čohokoľvek nedržia ČD, ale dokonca SA (zdraženie autobusových lístkov na Slovensko o vyše 110% minulý rok) a za sekery môžu v 90% veci, ktoré budú postihovať aj toho súkromníka ... holt keď sa rúbe les, lietajú triesky ...

ČSOB na svoje výpisy dáva: "V případě, že je Vám najednou doručeno vícero obálek, ubezpečujeme vás, že se z naší strany nejedná o plýtvání. Náklady na skládání vícero zásilek do jedné obálky vysoce převyšují poštovní náklady". Kedysi dávnejšie som ti písal, že takisto keď by sa mali len na inkriminované časy posilovať všetky súpravy, vyjde to drahšie, než keď sa pol dňa vozia prázdne vagóny ...

A dopravca vs. prepravca, to je tak na príjemné spestrenie internetových diskusií ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 20. Jan 2009 17:26

jano.z napísal:dialniciar: Bordel vo vagónoch je problém, ktorý sa zatiaľ riešiť nedarí, ... o tých modernizačných programoch svedčí najlepšie Jančurov trojročný sklz s jeho vláčikmi, aktuálny rekord v skokovom zdražení čohokoľvek nedržia ČD, ale dokonca SA (zdraženie autobusových lístkov na Slovensko o vyše 110% minulý rok) a za sekery môžu v 90% veci, ktoré budú postihovať aj toho súkromníka ... holt keď sa rúbe les, lietajú triesky ...


Tak v takom prípade je ale maximálne najlepšie, keď sa zákazník aspoň na nejakých linkách dočká väčšej kvality a možnosti si vybrať, čo chce.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 21. Jan 2009 22:08

A čo si vyberie ... naraz môže ísť len jeden vlak ... ono keď človek zváži, že nedotované trasy sa prihlasujú až po dotovaných, tak keď sa odpíšu hodinové diaľkové takty Bohumín - Brno, Bohumín - Praha v rámci ZDO, Brno - Praha / Hradec, potom všetky linky Ostravského a Pražského eSka a potom SPTND (tie sú tam síce len štyri za deň oboma smermi, len o to vyše zaberajú miesta) a napokon trasy na pendolína (kto trasu využíva dlhšie, má prednosť), tak už mu moc miesta tak či tak nezostane ... a keď bude mať ešte normatívy nie IC/EC ale rýchlika ... Ing. P.D., ktorý sa mu tie vlaky bude musieť nejako vopchať do GVD už teraz ľutujem ... tak ale Jančura má teraz vo svojom týme ako eso Ing. Paroubka, tak ten mu hádam niečo vybaví ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 22. Jan 2009 16:27

Jeden vlak, ale v iný čas. :-) Tí, čo cestujeme sem-tam, tak vieme, aký grafikon existuje ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 22. Jan 2009 17:06

jano.z: ale IDOS funguje, a posunul kvalitu služeb zas o něco dál. To stejné IDS JMK - to taky živí aparát lidí, ale funguje. Ono taky stačí říct - tohle je informační systém o tom, co děláte a jestli chcete být vidět, tak nám příslušené infromace připravtem, nám je jedno jestli tam budou ... a co se asi stane?

k těm obálkám ČSOB - důvod je úplně jiný - pravý Ti pochopitelně neřeknou - tahle infromace je stejná jako když voláš na operátora a ozve se Ti, že z důvodui poskytování služeb můžře být hovor moinitorován (pravý důvod - aby se dalo dokazovat o tretsném činu, pokud někoho napadneš, pomluvíš a zároveň, aby byl bič na zaměstnance call centra). Pravý důvod u obálek je, že se špatně dokazuje o tom, co v obálce bylo, když tam bylo víc věcí. Máš-li zájem o podrobnosti doporučuji IS, tady jsme dosti off topic.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod jano.z » 23. Jan 2009 19:01

Dialniciar napísal:Jeden vlak, ale v iný čas. :-) Tí, čo cestujeme sem-tam, tak vieme, aký grafikon existuje ...


Ale cestuješ po Slovensku ... úsekom Ostrava hl.n. Hranice na Moravě prejde za deň cca. 150-200 vlakov osobnej dopravy, úsekom Hranice na Moravě - Přerov ešte o niečo viac. Ďalej je tu viac ako 200 plánovaných trás pre vlaky nákladnej dopravy, z toho 100 pre pravidelné vlaky, čo môže znamenať až 450 vlakov denne, čo znamená vlak približne každých 7-10 minút jedným smerom a to aj v noci ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 23. Jan 2009 19:07

Thomas napísal:k těm obálkám ČSOB - důvod je úplně jiný - pravý Ti pochopitelně neřeknou - tahle infromace je stejná jako když voláš na operátora a ozve se Ti, že z důvodui poskytování služeb můžře být hovor moinitorován (pravý důvod - aby se dalo dokazovat o tretsném činu, pokud někoho napadneš, pomluvíš a zároveň, aby byl bič na zaměstnance call centra). Pravý důvod u obálek je, že se špatně dokazuje o tom, co v obálce bylo, když tam bylo víc věcí. Máš-li zájem o podrobnosti doporučuji IS, tady jsme dosti off topic.


Ako si predstavujú to dokazovanie toho čo je v obálke bolo nejak nechytám (nijaké sériové čísllo so si na nej zatiaľ nevšimol), ale riešiť to nebudem. Každopádne tu to vychádza podobne. Keby sme chceli moc, tiež nádjeme nejaké úspory presonálu a pod. Každopádne je stále jednoduchšie jazdiť s jednou súpravou pokiaľmožno celý deň a komplikácie z nutnosti súpravy posilovať zrejme vyvážia spotrebovanú energiu.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2009 20:32

jano.z napísal:
Dialniciar napísal:Jeden vlak, ale v iný čas. :-) Tí, čo cestujeme sem-tam, tak vieme, aký grafikon existuje ...


Ale cestuješ po Slovensku ... úsekom Ostrava hl.n. Hranice na Moravě prejde za deň cca. 150-200 vlakov osobnej dopravy, úsekom Hranice na Moravě - Přerov ešte o niečo viac. Ďalej je tu viac ako 200 plánovaných trás pre vlaky nákladnej dopravy, z toho 100 pre pravidelné vlaky, čo môže znamenať až 450 vlakov denne, čo znamená vlak približne každých 7-10 minút jedným smerom a to aj v noci ...


No vidíš koľko tých vlakov je ... a predsa to je niekomu málo a ide v tom podnikať. :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 24. Jan 2009 00:22

Dialniciar napísal:No vidíš koľko tých vlakov je ... a predsa to je niekomu málo a ide v tom podnikať. :twisted:

Ja vidím koľko ich je. A preto tvrdím, že Jančura nič nespasíl, ale akurát bude nasierať ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Thomas » 24. Jan 2009 09:28

jano.z - jak jsem psal podorobněji po IS ohledně obálek. Pokud jde o téma, obávám se, že to vidíš až příliš nákladově a s obavami o změnu systému a už méně obchodně.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 24. Jan 2009 11:05

jano.z napísal:
Dialniciar napísal:No vidíš koľko tých vlakov je ... a predsa to je niekomu málo a ide v tom podnikať. :twisted:

Ja vidím koľko ich je. A preto tvrdím, že Jančura nič nespasíl, ale akurát bude nasierať ...


Trošku spomaľ. :wink: Pokiaľ viem, tak za použitie dopravnej cesty sa platí. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 24. Jan 2009 19:47

Dialniciar napísal:Trošku spomaľ. :wink: Pokiaľ viem, tak za použitie dopravnej cesty sa platí. :idea:


A tých pár osobných vlakov (platia podstatne menej než nákladné, napriek tomu, že je s nimi viac starostí) akože SŽDC vytrhne z biedy?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 24. Jan 2009 19:58

Thomas napísal:jano.z - jak jsem psal podorobněji po IS ohledně obálek. Pokud jde o téma, obávám se, že to vidíš až příliš nákladově a s obavami o změnu systému a už méně obchodně.

Choďte sa pozriet do Nemecka ... až uvidíte väčšinu dňa poprázdno jazdiacu súpravu 4 poschodových vozňov súkromníka (!!!), ktorá je plná asi na 3 spojoch z 20, tak uvidíte, že to asi až tak neobchodne nevidím.

Som prevádzkar, nie obchodník. Keď mám platiť na desiatkach staníc dvoch posunovačov, vozmajstra, rušňovodiča na zálohe, energiu/naftu do zálohy, predkurovací stojan a statický dobíjač, a to všetko len kvôli tomu aby tam 2x odpojili/zapojili 2-3 vagóny, vďaka čomu mi klesne spotreba energie o ja neviem 5%, to asi neni čo do efektivity to pravé jahodové s orieškami ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Thomas » 24. Jan 2009 21:32

jano.z - to je jeho problém jestli se uživí, a případně i problém systému, pokud takovou dopravu financuje ... ale není problém toho, že se tím vytvoří konkurence. Mimochodem se určitě nebavíme o dálkové dopravě, ale místní, že?

Mimochodem to určitě není o posunovačích, apod. - ti mohou sloužit pro vlaky všech. Miomochodem, dlouho si kladu otázku, zda je stávající sytém efektivní - člověk s plácačkou, který vychází na perón je tak trochu k ničemu, nahradit ho už dávno měla automatizace. To stejné platí o posunovačích. Mimochodem si pamtuju z doby před 15 lety takový zážitek z jistého západomorvaského nádražíčka, kde jsem po čundru čekal asi 4 hodiny na vlak: Byla tam parta posunovačů, ktěří během půlhodiny zaparkovali a mírně přestavěli nákladní vlak a pak jen mastili karty ... Ach ta efektivita.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod jano.z » 25. Jan 2009 00:29

Thomas:
Ale koľko iných vlakov tam otočia? Jeden manipulák (ktorý si ale kvôli ostatným staniciam veze dieselovú mašinu, posunovačov a vozmajstra so sebou?)

Ten človek s plácačkou je náhodou efektívny celkom dosť, keďže okrem zdvíhania tej plácačky vykonáva kopu ďalších činností, a tak je jeho náhrada automatizáciou vo väčšine prípadov dosť drahá (= bezpečné rádiotelefónne spojenie, bezpečné dátové prenosy na rušeň, diaľkový dohľad/ovládanie zabezpečovacieho zariadenia, podstatne väčší počet automatických zariadení na detekciu defektov podvozkových častí vlaku) na to, aby ho zaplatila ...

Každopádne aj tak sa už s nástupom akýkoľvek modernejších technológii hľadajú spôsoby redukcie počtu personálu ... kde boli 2 výpravcovia, je už len jeden, nácestnú stanicu, kde by boli traja už človek nenájde. Na veľkom počte staníc už výpravca v rámci redukcie práce ani tú plácačku nezdvíha, len obsluhuje zabezpečovačku, vydáva rozkazy a dozerá na prejazd vlaku. Staničné operátorky na 90% siete nahradili plechové huby. A to s tými posunovačmi tiež už dávno neplatí, dnes aby človek posunovača pohľadal ... vozmajstrov tiež porušili kde kade a predpisovo upravili funkcie "vlakvedúceho a sprievodcu nákladných vlakov" tak, aby s nimi nemusel na manipulačných vlakoch chodiť vozmajster. Pri obiehaní súprav posun zvládajú rušňovodič s vlakvedúcim, aj celú súpravu nabok prestaviť zvládajú, ale vyvesiť vagón by im trvalo už neúmerne dlho.

Prednostov staníc a všetkých dopravných a technických námestníkov zrušili, závorári sú na vymretie, výhybkárov a signalistov tiež každým rokom ubúda. Niekde ostal jeden výhybkár povýšený na staničného dozorcu (maže výhybky, kontroluje, odmetá sneh, kúri, niekedy aj upratuje v celej stanici). Traťovákov outsourcujú, takže tam to už teda zariadi ten trh. Za chvíľu budú outsourcovať aj zabezpečovákov/oznamovákov. Nástupištní dozorcovia ostali z prevádzkových dôvodov len na Wilsonovi a v Brne.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Thomas » 25. Jan 2009 08:37

vzhledem k tomu - to bylo za nádraží tak už nejspíš žádný, nejvýš 1. Samozřejmě je to 15 let zpět, ale opravdu mi neříkej, že provoz na trati nelze řídit z 1 bodu. Samozřejmě vím, že se automatizuje, ale z mého pohledu nějak pomalu. Přitom mzdové náklady jsou mor každého podniku. Vůbec se nedivím, že spoustu funcí zrušili a je to dobře - to se tu drželo od R-U monarchie a vycházelo to z toho, že není žádná mechanizace, nejvýš telegraf.

Outsourcing je moderní termín, se kterým se poslední dobou nakládá podivným způsobem (což zde bude obdobný případ), ale o tom určitě není to, co se snažím říct. Tím už ale taky mícháš hrušky s jabkama - jedna věc je jak postavíš náklady a dodavatelskou strukturu a druhá věc je které činnosti na trhu (v osobní dopravě dálková) lze nechat soukromníkům, "ať se porvou" Koleje jsou jedny - správa kolejí bude vždy centrální, se vším všudy (tedy i s traťováky).
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jan 2009 11:01

jano.z napísal:
Dialniciar napísal:Trošku spomaľ. :wink: Pokiaľ viem, tak za použitie dopravnej cesty sa platí. :idea:


A tých pár osobných vlakov (platia podstatne menej než nákladné, napriek tomu, že je s nimi viac starostí) akože SŽDC vytrhne z biedy?


Máš zvláštny meter ... nezabúdaj na to, že ČD sú štátne a živia ich daňoví poplatníci. Rovnako aj lístky živia daňoví poplatníci. Rozdiel u súkromníka je ten, že jeho živia iba tie lístky ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 25. Jan 2009 13:40

Dialniciar napísal:Máš zvláštny meter ... nezabúdaj na to, že ČD sú štátne a živia ich daňoví poplatníci. Rovnako aj lístky živia daňoví poplatníci. Rozdiel u súkromníka je ten, že jeho živia iba tie lístky ...


Áno, lenže keď je mimo ZDO, tak musí aj fungovať tak aby ho tie lístky uživili => podkapacitnosť, povinné rezervácie a ponuka obmedzená tak, aby nevozil vzduch. A zbytok ľudí kto musí odviezť? No predsa ZDO! A na tú sa zasa treba zložiť, a to aj za tých ľudí, ktorí idú tým súkromníkom ...

vzhledem k tomu - to bylo za nádraží tak už nejspíš žádný, nejvýš 1. Samozřejmě je to 15 let zpět, ale opravdu mi neříkej, že provoz na trati nelze řídit z 1 bodu. Samozřejmě vím, že se automatizuje, ale z mého pohledu nějak pomalu. Přitom mzdové náklady jsou mor každého podniku. Vůbec se nedivím, že spoustu funcí zrušili a je to dobře - to se tu drželo od R-U monarchie a vycházelo to z toho, že není žádná mechanizace, nejvýš telegraf.

DOZZ na trať s cca. 10 dopravňami, vrátane všetkých potrebných vecí (optokáblové okruhy, rádiospojenie, informačné systémy, ...) ide do rádovo stoviek miliónov Kč ... A to páni na AŽD vymysleli systém, ako je možné tie náklady ďaleko znížiť ... a náklady na prevádzku (rôzne preskúšania, opravy, ...) sú taktiež nezanedbateľne vyššie než pri roztrúsenom riadení. Pritom na každej stanici musí tak či tak niekto byť (enem nemusí mať kvalifikáciu výpravcu) návratnosť takéhoto systému je potom minimálne 15 rokov ...

Outsourcing je moderní termín, se kterým se poslední dobou nakládá podivným způsobem (což zde bude obdobný případ), ale o tom určitě není to, co se snažím říct. Tím už ale taky mícháš hrušky s jabkama - jedna věc je jak postavíš náklady a dodavatelskou strukturu a druhá věc je které činnosti na trhu (v osobní dopravě dálková) lze nechat soukromníkům, "ať se porvou" Koleje jsou jedny - správa kolejí bude vždy centrální, se vším všudy (tedy i s traťováky).

S tým trhom som to troška prehvízdol, každopádne traťovku, a od 2010 zrejme aj zabezpečovačku, dostanú na starosť súkromnící.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jan 2009 18:43

jano.z ... ty a ja to skrátka vidíme inak. Ty hovoríš o nevídanom znižovaní počtu pracovníkov na železniciach a ja hovorím o prezamestnanosti a železničných odboroch ... ja hovorím, že komunizmus/socializmus sa skončil a do takmer všetkých činností štátu, ale hlavne do dopravy sa jednoducho dostanú súkromné spoločnosti a je to normálne podľa mňa a podľa teba možno nie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 25. Jan 2009 22:49

Dialniciar:
Kde vidíš tú prezamestnanosť? V kanceláriách? Možno v tých vyšších (ja sám teda tiež sedím v kancelárii, každopádne nepretržite komunikujem s ľudmi vonku). Vonku pri trati rozhodne už prezamestnanosť nie je. Na mašine bývali 2 ľudia, ostal jeden, v menšej stanici bývali 7 ľudia, ostali 2-3, na väčších staniciach tiež ostala menej než polovica ľudí. Vlakové čaty sa pozmenšovali na max. 1-2 ľudí. Dispečerský aparát nenabobtnal ani rozdelením ŽSR ani ČD. V depách sa porušilo ľudí, traťovka bola zúžená, osádky elektromontérov boli znížené o jedného človeka, atď.

Ďalšie znižovanie personálu (vlak bez vlakovej čaty, 0-1 človek v stanici, 1-2 ľudia vo väčšej stanici, ďalšie znižovanie údržbového personálu) už znamená výrazný zásah do spôsobu organizácie a zabezpečenia dopravy a vyžaduje stámiliónové až miliardové investície do vybavenia. Napr. na trati Bratislava - Nové Mesto nad Váhom sú v každej stanici 1-2 ľudia, plus sú k tomu 4 riadiaci dispečeri. Lenže zabezpečovacie zariadenie, ktoré to umožnilo, stálo okolo 20 mil. € ... Obdobne v ČR na trati Břeclav - Přerov, Praha Holešovice - Kralupy a už zanedlho na trati Přerov - Ostrava. Takisto to, aby pri daných rýchlostiach a ramenách mohol byť na mašine len sám rušňovodič vyžaduje prítomnosť vlakového zabezpečovača, ktorý stojí cca. 500 tis. €.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod fred » 26. Jan 2009 22:21

jano.z mas uplnu pravdu a treba dodat, ze tento trend bude pokracovat aj v tomto roku. to viem na 100%
Obrázok používateľa
fred
diskutujúci
 
Príspevky: 58
Obrázky: 16
Založený: 19. Jún 2005 14:00

Odoslaťod Dialniciar » 26. Jan 2009 23:40

jano.z napísal:Dialniciar:
Kde vidíš tú prezamestnanosť? V kanceláriách? Možno v tých vyšších (ja sám teda tiež sedím v kancelárii, každopádne nepretržite komunikujem s ľudmi vonku). Vonku pri trati rozhodne už prezamestnanosť nie je. Na mašine bývali 2 ľudia, ostal jeden, v menšej stanici bývali 7 ľudia, ostali 2-3, na väčších staniciach tiež ostala menej než polovica ľudí. Vlakové čaty sa pozmenšovali na max. 1-2 ľudí. Dispečerský aparát nenabobtnal ani rozdelením ŽSR ani ČD. V depách sa porušilo ľudí, traťovka bola zúžená, osádky elektromontérov boli znížené o jedného človeka, atď.

Ďalšie znižovanie personálu (vlak bez vlakovej čaty, 0-1 človek v stanici, 1-2 ľudia vo väčšej stanici, ďalšie znižovanie údržbového personálu) už znamená výrazný zásah do spôsobu organizácie a zabezpečenia dopravy a vyžaduje stámiliónové až miliardové investície do vybavenia. Napr. na trati Bratislava - Nové Mesto nad Váhom sú v každej stanici 1-2 ľudia, plus sú k tomu 4 riadiaci dispečeri. Lenže zabezpečovacie zariadenie, ktoré to umožnilo, stálo okolo 20 mil. € ... Obdobne v ČR na trati Břeclav - Přerov, Praha Holešovice - Kralupy a už zanedlho na trati Přerov - Ostrava. Takisto to, aby pri daných rýchlostiach a ramenách mohol byť na mašine len sám rušňovodič vyžaduje prítomnosť vlakového zabezpečovača, ktorý stojí cca. 500 tis. €.


Výborne janoz. :wink: ja som nepovedal, že vidím prezamestanosť - ale bola a je po nej, ale prepúšťať sa bude naďalej a aj keď ty budeš hromžiť, vlaky pôjdu ďalej ... :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 27. Jan 2009 08:59

Dialniciar: Ked pani tie rezervy najdu, tak prosim. Hromzit budem az ked budu vyhadzovat mna (coz ja vdaka rozdeleniu CD zatial chvalabohu nerealne). Len nech sa potom nikto necuduje az tie vlaky nepojdu (uz dnes nema v stanici napr. kto odhrnat sneh a v pripade tuhsieho nastupu zimy by sme sa mohli maximalne tak necinne prizerat ze co sa to deje ... kazdopadne jazdit by sa nedalo ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 27. Jan 2009 17:48

Ale pôjdu vlaky stále, čo by nešli :-) To je taká vetička fungujúca skoro v celej Európe, ale v skutočnosti je za tým vydieranie cez štrajky atď. ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.