Stránka 9 z 10

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2007 00:05
od jano.z
aquila:

Tuna je marketingovy dokument priamo od SK-CARGO ktory hovori jasne, ze za rok odvezu menej ako CD a to o 40 percent, co robi zhruba 30 milionov ton nakladu

http://www.zscargo.sk/files/vystavy/Obc ... k-2007.pdf

Nejake udaje o statistikach nakladnej dopravy CD sa daju vycitat aj tu

http://www.cdcargo.cz/wps/wcm/resources ... _07_12.pdf
http://www.cdcargo.cz/wps/wcm/resources ... _07_13.pdf

Co sa tyka dotovanych sluzieb su to podla mojho nazoru urcite priame naklady na udrzbu rusnoveho parku a srdecne netusim ako sa asi do zisku zapocitavaju vyplaty napr. rusnovodicov a pracovnikov divize kolejovych vozidel ...

depo kaput

OdoslaťOdoslané: 27. Okt 2007 18:14
od Nick
Niečo o rušení depa v Prešove je aj tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2007100072

Kšefty fungujú. :twisted:

OdoslaťOdoslané: 29. Okt 2007 12:20
od jano.z
Nick: Kšefty sú (predpoklad je, že to kúpi ČMKS a bude tam opravovať stroje ČME-3 pre zákazníkov zo štátov býv. ZSSR) , ale z môjho laického pohľadu dopraváka je Prešovské depo už v podstate zbytočné ...

Jeho hlavnou úlohou bolo strojné obhospodarovanie hlavnej trate Kysak - Plaveč - PKP v časoch keď ešte nebola pod drôtmi. Na to depo disponovalo flotilov strojov 752, ktoré v najnáročnejších úsekoch nasadzovali na nákladné vlaky až v štvoriciach. Takisto disponovali strojmi 753 na osobnú a 754 na rýchlikovú dopravu. Potom čo trať zelektrifikovali, nákladnú vozbu na tej trati prebral rad 131 RD Spišská Nová Ves, osobnú dopravu 163 RD Košice a napokon rýchlikovú dopravu Hidásnémethi - Muszyna (napäťový styk 3kV/25kV na slovensko-maďarských hraniciach) stroje 362 a 350 RD Bratislava - hlavné.

Ďalšími výkonmi bolo obhospodarovanie trate do Humenného (spolu s tamojším RD) a lokálnej trate do Bardejova. Podotýkam, že sa jednalo o časy "reálneho socializmu", kedy tá železničná doprava bola predsalen o "čosi" hustejšia. Dnes sú na tejto trati výkony pätinové.

Depu Prešov tak ostali výkony klasických do Humenného (čo sa dá robiť aj naopak - aby Humenské mašiny zachádzali do Prešova), lokálka do Bardejova (asi najväčší problém celého presunu - trať leží presne v polovici medzi RD Humenné a RD Margecany a odvšadial je tam ďaleko). Celková turnusová potreba je tak v depe 5 klasických rušňov a 6 motorových vozňov. A to je na depo rozsahu Prešova príliš málo. Pre ilustráciu potreba v depe Zvolen je 14 klasických rušňov a 25-30 motorových vozňov (v osobnej/rýchlikovej doprave a dieselovej trakcii).

Keďže Prešovské depo je jedno z najmladších na Slovensku patrí k tým lepšie vybaveným (lepšie sú na tom asi už len depá Zvolen a Bratislava - východ, Košice sú na zhruba rovnakej úrovni). Je vybavené technikou na kompletnú diagnostiku dieselových motorov, a zariadením umožňujúcim vykonanie aj generálnej opravy rušňa. Tým tiež argumentujú odporcovia zrušenia, lenže k čomu je Prešovčanom všetko to ich vybavenie, keď im postupne odobraly vykonávanie EH opráv na čomkoľvek, čo sa tam robilo pre opodstatnené námietky ostatných RD voči kvalite, a kde mali 50% správkový stav MV 812, ktoré inde na Slovensku (depá Košice, Zvolen, BA-hlavné, Nové Zámky, dokonca aj ono Humenné) jazdia takmer 100%?

tunel cargo

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2007 14:39
od Nick

cargo holding

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 11:33
od Nick

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 14:22
od jano.z
Sa mi hrozne páči ten text, ako Proko(ko)tovič tvrdí, že ho chceli predať za 20mld. a 5 riadkov podtým je napísané, že by dostali max. 13 :lol:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 14:52
od aquila
pri cukrarovi sa mam aj ja tendenciu zakoktat ;) ale v tom ze to slovensku nic neprinejsie ma pravdu ...

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 14:55
od johhan
jano.z napísal:Sa mi hrozne páči ten text, ako Proko(ko)tovič tvrdí, že ho chceli predať za 20mld. a 5 riadkov podtým je napísané, že by dostali max. 13 :lol:


Ak by vôbec dostali niečo - pretože zmluva bola postavená klasicky že predajná cena sa presne stanoví po prevzatí spoločnosti na základe interného auditu ... ja by som povedal že by kúpna cena skončila okolo 4 mld - ved Cargo je na pokraji krachu a keďže poriadne nespláca úvery - Cross default je realny - je to len o tom či niektorej banke praskú nervy a začnú žiadať okamžité splatenie a potom to ide ako lavína

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 17:20
od aquila
a prave preto bolo lepsie ked sa to preda .. ale nemali tam byt depa .. to jedine mi na tom celom vadilo ...

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 20:19
od Nick
aquila napísal:a prave preto bolo lepsie ked sa to preda .. ale nemali tam byt depa .. to jedine mi na tom celom vadilo ...


To som od teba predtym nezaregistroval , ale aj tak si to neviem celkom dobre predstavit kde by potom "parkovali rusne" keby neboli depa v cargo., mozno keby patrili depa zssk, ale to by bol teda gulas.

ja osobne som bol proti 100 percentnemu predaju, ale som radsej zato aby sa to predalo, ako by sa to malo strcit niekomu do |3... skoda reci a nemam nic proti cechom ale ich rychla iniciativa je mi neni po srsti ale asi to bude asitak ze zase neznali politici urobili vrasky na cele rozumnym odbornikom na slovenskom ministerstve a dufam ze opatrne reakcie mdpt sr naznacuju snahu vykorculovat z politickeho a dostat vec viac do odborneho.


staci sa pozriet do nemecka ako kyve nakladna doprava s ekonomikou


fuj ma ruky bolia od tolkeho pišania.... :oops: :lol:

mimochodom chodte hlasovat na moj skromny web: :wink: :oops:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 20:54
od aquila
depa, opravovne etc mali byt vyalokovane extra .. tak isto aj trakcia mala byt extra .. uz som to spominal hned na zaciatku, hrozne sa mi paci model holdingu OeBB.

kde cargo ma len vozne, ale aj osobna doprava ma len vozne a jednotky. a trakciu, lokomotivy si prenajima ...

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2007 00:47
od jano.z
Zialbohu je na malo vykonov moc aparatu ... a neni toho kto by to zivil ... na Cargu je mozno 60% rezerva aparatnikov, s moznostou prepustit viac nez 1500 ludi bez nutnosti siahnut na prevadzkove profesie ...

Kazdopadne bude zaujimave sledovat ako si poradi Cargo s uvermi ... zacina sa asi naplnat ten scenar, podobny tomu, ktory som tu kedysi spominal, akurat s tym rozdielom, ze tu bude spustacom krach carga, tzn. cargo bude z uverov vykupene statom resp. predajom vacsiny vozidiel privatnym dopravcom a svoju cinnost po znacnej redukcii zacne zakladat na poskytovani sluzieb ostatnym dopravcom, pricom casom by mohlo byt zaclenene pod ZSR a do dopravnej cesty by presli aj sluzby ako udrzba vozidiel, kratkodoby a dlhodoby prenajom vozidiel, postrkova sluzba a podobne ...

Urcite by to ale znamenalo obrovsky narast kamionovej dopravy, kedze zakazky pod 400t po zeleznici sukromnici vozit nebudu ... jedine, ze by niekto zacal s vyuzitim prave tychto podpornych sluzieb prevadzkovat pravidelny usekovy vlak a zaviedlo by sa tu nieco na sposob americkych zeleznic ...

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 23:48
od jano.z
http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=2238

Dávam do pozornosti tento článok ... a ešte sa pozrite sem ...

http://www.orsr.sk/vypis.asp?ID=37562&SID=2&P=1

Ak si všimnete, vo vedení SŽDS stoja/stáli všetko bývalé špičky ŽSR a neskôr aj ZSSK. Najmarkantnejšie tam pôsobí meno dnes už nebohého pána Egyeda ... Takže to, čo na štátnom nešlo, na súkromnom ide? Pánov Kmetza a Rapanta poznám osobne (síce oni na mňa už asi spomínať nebudú) ... a rozhodne nepatrili medzi najaktívnejšie osoby, resp. osoby ktoré by sa nedajbože o niečo snažili ...

budúcnosť Cargo Slovakia

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2008 10:27
od Nick
Vláda bude rokovať o a.s. ZS Cargo Slovakia:
http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument

:o

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2008 17:20
od sven
Aj Cargo si trúfa štát rozvíjať bez partnera

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=61588#61588

Po znížení poplatkov za použitie železničnej dopravnej cesty by mal byť nákladný železničný prepravca schopný existovať na liberalizovanom stredoeurópskom trhu aj bez vstupu strategického investora.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2008 18:57
od jano.z
sven: Pokial sa v Cargu nevyhadze cely obchodny usek, polka divizie kolajovych vozidiel (ta druha polka dokazala aspon poriadne vagony objednat) a este aj par ludi z GR, tak moze byt poplatok za DC nech aj nulovy a nepomoze to ...

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2008 19:10
od sven
V tomto Ti verim, aj ked nepoznam detailne situaciu v Cargu. Ta veta o poplatkoch vyznieva tym padom dost smutne...

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2008 22:13
od Dialniciar
Na druhú stranu, Slovensko má jedny z najvyšších poplatkov za koľaje ... :idea: v EÚ.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2008 23:45
od jano.z
Dialniciar: Teraz to nie je len o tych 25% plosnych nakladov, ale aj napr. o tom, ze pani vozovi dispeceri nie su prednostnu zasielku schopni vybrat od prepravcu za 2 dni alebo miesto 10 vagonov dodaju 2 a dalsie na druhy den ... a to uz je chyba inde ...

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2008 13:03
od jano.z
Rakúšania zrejme získali MÁV Cargo vďaka lobistom

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=65548#65548

Že by?

privatizácia vraj bola nevýhodná

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2008 11:59
od Nick
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9693


o tom ako to vyzerá s cargom hovorí najlepšie počet vlakov roznych súkromných spoločnosti, ktoré na radosť fotografov v hojnom a zvyšujúcom počte brázdia slovenské trate :lol: alebo teda :cry:

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2008 12:14
od Peter Olejár
ja co viem od kolegov tak na slovensku su 2 najvacsi prepravcovia z radov sukromych firiem VW (1/4 podiel) a byvale VSZ (1/10 podiel) alebo teda mozno je to v ramci statneho carga ale chcem tym povedat ze najviac sa tu prepravuje auta a plechy (+uhlie). :D

odpoved opozicie

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2008 13:01
od Nick
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=67466#67466

hmm asi tak, alebo sa caka na maj ci bude alebo nebude euro

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2008 21:00
od racto
ZSSK CARGO vyhralo spor s Protimonopolným úradom SR


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=69514#69514

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2009 12:34
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11597

mohli sme mat 14 miliard z privatizacie a mozno aj funkcne cargo.. teraz mame prd a doplacame 5 miliard .. uzasny obchod :roll: