Stránka 8 z 10

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 20:35
od Dialniciar
aquila napísal:z trosku podobneho sudka ...

100% privatizacia MAV cargo ... za 6,1 miliardy korun ..

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7580


Maďari ale musia, SR nemusí. My nemáme 10% ročný schodok HPD. :shock:

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 20:38
od aquila
potom uz ani my nebudeme musiet ;) lebo si tu budu jazdit cudzie zeleznice ;)

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 21:05
od Dialniciar
aquila napísal:potom uz ani my nebudeme musiet ;) lebo si tu budu jazdit cudzie zeleznice ;)


Nech si jazdia, kľudne aj 4 po našich, čo je na tom ?

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2007 21:21
od Dialniciar
Dialniciar napísal:
aquila napísal:potom uz ani my nebudeme musiet ;) lebo si tu budu jazdit cudzie zeleznice ;)


Nech si jazdia, kľudne aj 4 po našich, čo je na tom ?


Okrem toho, ČD tu už dávno jazdia a nikomu to nevadí. Cudzie železnice predsa neprekážajú. Dôležité je, aby koľaje boli naše. To isté letectvo: nech sú tu rôzne letecké spoločnosti a žiadna nemusí byť štátna, ale ten vzduch a vzdušné koridory sú naše. To isté mýto na diaľniciach: nech ho má iná firma, nech si nechá 20%, ale 80% bude našich a po 6 rokoch to bude 95%. To isté ropa: nech tu idú ropovody kade-tade, nech tam ide cudzia ropa, ale ide naším územím a za to sú peniaze. Toto by sa nemalo nikdy predávať. Respektíve nemali by sa zakladať také firmy, ktoré to potom môžu zničiť:

- firma na vlastníctvo ropovodov, plynovodov by mala byť pod kontrolou štátu
- nemala by byť súkromná firma na nejaké vlastníctvo všetkých leteckých ciest
- ŽSR by mali byť vždy štátne na 100%

O tom, či aj sieť diaľnic a ciest má byť plne v rukách štátu/samosprávy sa dá diskutovať.

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2007 11:28
od jano.z
ČD na Slovensku nejazdia a nateraz o jazdenie ani nemajú záujem, dosť sa toho odvezie aj doma. Okrem toho nemajú na jazdenie v SR licenciu.

Ak si aj niekde na Slovensku videl rušne s našimi logami, sú to buď rušne na vyrovnávku kilometrických prebehov za rušne SK-CARGO, resp. ZSSK jazdiace u nás.

V osobnej doprave sa to riadi dohovorom o vyrovnávke kilometrov UIC RM-3 (kde je to hovadsky komplikované - napr. slovenské rušne jazdia v ČR, za to jazdia české vozne v Nemecku a Dánsku, za to potom dánske vozne po Nemecku a nemecké jednotky ICE po Rakúsku, za to potom rakúske vozne a mašiny na Slovensku, ...)
Rušňovodiči a vlakové čaty sa potom spravidla menia na hraniciach, čo už ale od tohoto GVD už až tak celkom neplatí a naši rušnovodiči jazdia na SR a naopak (ale stále je to menšina).

V nákladnej doprave to už funguje väčšinou bilaterálne a tak možno dole stretnúť radu 230 ČD od Kútov po Štúrovo a naopak u nás radu 240 SK-CARGO až v Kutnej Hore a radu 131 SK-CARGO na Ostravsku. Tu vždy platí, že rušňovodič a réžia vlaku je v ČR u ČD a v SR z Carga.

Pri nákladnej doprave sú tiež niektoré stroje z radov 181/2 a 230 prenajaté slovenským súkromným spoločnostiam ako je BRKS, SŽDS či LokoRail.

A s hentakym poplatkom za DC tam budu jazdit akurat masochisti (rozmyslam ci Vazny zaspal alebo im to zrazu vyhovuje) ... a inak som zvedavy na to, ako sa bude rozvijat MAV Cargo v slovenskych rukach, navyse spolocnosti mimo oboru (predsalen horucim favoritom je Penta)

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2007 16:55
od tomas1
Dialniciar napísal:
aquila napísal:potom uz ani my nebudeme musiet ;) lebo si tu budu jazdit cudzie zeleznice ;)


Nech si jazdia, kľudne aj 4 po našich, čo je na tom ?

etrend: Škoda toho Carga (Komentár)

aquila mal zrejme namysli, že štátne strategicke socialistické Cargo bude postupne vygumované z trhu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2007 22:06
od jano.z
tomas1: Nebude, zas az tak sprosti ludia tam hadam nebudu. Ak to pojde takto dalej, CARGO sa naozaj poriadne zmrsti a nebude sa venovat ani tak vozeniu (mozno, ked uz fest nebude toho, kto by to odviezol), ale bude poskytovat rozne sluzby, robit udrzbu, prenajimat HKV ci pracu rozneho pomocneho personalu (posunovaci, vozmajstri) a hlavnu tiahu vykonov na ZSR preberu sukromni prepravcovia.

Potom niekoho napadne zobrat ZSSK vsetky masiny a dat ich cargu, ktore ich ZSSK bude potom prenajimat (resp. ich bude prenajimat komukolvek, ale osobna doprava bude mat prednost). Cargo tak naplni spolu so ZSSK a ZSR statut verejnopravnej institucie a ak sa rozvinie konkurencia aj pre ZSSK dojdeme zhruba do stavu, kde sa dostali britske zeleznice po tom, co ich casti vlada znovu zostatnila. A to nie je az tak zly stav.

Treba si len urcit co z toho Carga vlastne mat chceme. A to teraz chyba ...

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2007 22:28
od aquila
co ja viem, ani rakusky model nie je zly .. kde to ale rozdelili kusok lepsi, ze tam si osobna doprava a aj cargo prenajima masiny od dalsej spolocnosti.. aj ked zatial v ramci holdingu, ale rail cargo austria sa ma privtizovat (fakticky ma len vozne a kontrakty na prevoz)...

ja som to sice uz viac krat spominal, ale model rakuskych zeleznic povazujem za jeden z najlepsich

OdoslaťOdoslané: 21. Aug 2007 23:35
od jano.z
aquila: Toto od neho tiez neni daleko... akonahle by sa Cargo takto stiahlo, ZSR by prestali sabotovat prevadzku zapadnych rusnov u nas, a ak by aj URZD a MDPaT zareagovalo aj upravou ceny za DC do realnejsej roviny, prichod jedneho ci viacerych velkych hracov by mohol byt otazkou tyzdnov ... ak by sa k nemu Cargo postavilo tak, ze by mu prenajalo zopar rusnov, zabezpecilo zaskolenie personalu (v oblastiach za ktore uz nezodpoveda priamo ZSR) resp. samotny personal, poskytlo udrzbu HKV a vagonov, dostaneme sa tam, kde budu OBB po privatizacii RCA.

Interoperabilita sem, interoperabilita tam, vzdy ostane obrovske mnozstvo narodnych specifik (hned napr. jazyk ci casti predpisov) a velkemu hracovi vzdy bude pohodlnejsie prenajat si tieto sluzby u niekoho miestneho ako si nakladne obstaravat tieto sluzby vo vlastnej rezii (a pritom vyuzit vlastne "know-how" pri organizacii a obstaravani preprav).

fúzia slovenského a českého CARGO

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 17:33
od Nick
Slovenská vláda v tichosti pripravuje fúziu a.s. ŽS Cargo Slovakia s ČD Cargo, ktoré má vzniknúť 1.12.2007. Česká vláda s tým už vyrukovala.

Tu:

http://www.zeleznicne.info/preview.php? ... 2007100051

http://www.ctk.cz/zpravy/ekonomicke_view.php?id=278255


Čo vy na to??? :?:

Re: fúzia slovenského a českého CARGO

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 17:47
od Nick

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 23:24
od johhan
Skvelé

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 23:26
od Dialniciar
To je rozumné.

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 23:28
od johhan
Škoda že toto sa nám nepodarilo pri SE a ČEZ

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2007 23:28
od Dialniciar
johhan napísal:Škoda že toto sa nám nepodarilo pri SE a ČEZ


Hm, škoda veru.

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 00:09
od jano.z
Chlapcov konečne niečo zaujímavé napadlo ... "ČSD Cargo" (škoda, že skratku ČSD registrovala spoločnosť Česká Severní Dráha, ktorá má akurát 2 dieselové mašinky)
obísť už nebude až tak jednoduché :) len by ma zaujímalo, kto s tým prišiel prvý ... či naši, či česká strana, alebo DB (ktorý by tam mal ísť robiť zjavne onoho strategického partnera)

fúzia cargo

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 07:09
od Nick
Bez investícií do vozového parku to pôjde dolu vodou. Staré, 30 ročné, nehospodárne a poruchové rušne, s tým chce niekto konkurovať? A týka sa to ako SK, tak aj CZ. :?

Fúziou zlikvidujú len malé firmy, ktoré tu začali akotak fungovať. Takže žiadna konkurencia na trhu. :twisted:

:arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=54399#54399

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 12:26
od aquila
ked mam byt uprimny, vobec ale vobec sa mi to nepaci, toto je len skryta privatizacia, za ktoru ale stat nedostane zhola nic..

navyse rozdelenie CD a ZSR prebehlo uplne inak.. rozumej, ine veci "ma" CD cargo a ine ZSSK cargo ... cize to bude dost "zaujimave" ...

ale to bude uchtvat, ked tuto statnu firmu budu riadit politicky nominanti z dvoch statov.. dopadne to este horsie ako airbus :roll:

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 12:52
od Nick
Plne súhlasím, všetko v tichosti, nič transparentne, tak ako aj s BA letiskom. Radšej by privítal predaj 49% "strategickému" investorovi... :?

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 14:02
od aquila
vsak CD neuspela v tendri, tak to dostane za odmenu zadarmo .. hrozne ...

to co stvara fico je ozaj ekonomicka vlastizrada .. dzurinda aspon dostal peniaze.. ale fico zdarma da prec aj cargo, aj letisko, esteze sa stihli sprivatizovat elektrarne, lebo aj tie by daroval ...

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 14:13
od pablito
aquila napísal:vsak CD neuspela v tendri, tak to dostane za odmenu zadarmo .. hrozne ...

to co stvara fico je ozaj ekonomicka vlastizrada .. dzurinda aspon dostal peniaze.. ale fico zdarma da prec aj cargo, aj letisko, esteze sa stihli sprivatizovat elektrarne, lebo aj tie by daroval ...


Osobne som bol vzdy za privatizaciu mensinovych podielov v strategickych podnikoch s tym ze management bude robyt mensinovy vlastnik.
Dzurinda sice predal za relativne malo "slovenske striebro", ale aspon sme dostali hotovost na nevyhnutne reformy (Doch. , zdr. reforma) a podniky budu fungovat a daleko hospodarnejsie ako doteraz. Ved si len spomenme ako za Meciara fungoval SPP. Ake rozdaval dotacie zo zisku do Stat. rozpoctu. A Teraz tu mame Fica s jeho neprivatizovanim... Ale rozdavanim .... Az teraz som pochopil co tym vlastne myslel ze tato vlada da stop predavaniu slovenskych podnikov za "babku". Ide ich ten *** davat zadarmo... a nie investorovi za skusenostami ale Pente ci J&T ktore to len prelestia a predaju o par rokov za niekolko nasobok...

Hmmm Tomu vravim riadny odrb..... :x :x :x

cargo

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 16:48
od Nick
Ďalší článok o "spolupráci" Cargo, ktorú MDPT SR nechce zatiaľ upresniť.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=54463#54463

cargo

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 20:55
od Nick
Už ma to ani nebaví sem vkladať, :lol: ale toto je zaujímavé:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=54467#54467

:wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 22:37
od jano.z
Úspech v tendri je záležitosťou finančnej sily podniku. Hovorí len o tom, kto dal najviac. Nič už nepovie o tom, aké s tým kto bude mať zámery. Tzn. aj keď dá najviac, nemusí ešte investovať. Netvrdím, že budú investovať ČD (tak naivný nie som), ale keby tender vyhrali také DB, je pravdepodobné, že by sme tu mali ešte viac kamiónov ako bolo predtým, lebo DB by si podľa potreby nahrávali kšefty svojim kamiónovým divíziám (napr. pri prepravách podkladníc z US Steel Košice trvajú už dlho DB na preprave kamiónmi Schenker - DB Logistik a pritom práve do nemecka smeruje veľké množstvo tovaru a práve cez OSS DB sa platí veľká časť nákladu naopak, je tendencia sťahovať časť nákladov z MÁV na SR a v menšom množstve aj z PKP, takže zlé skúsenosti s SK-CARGO mať nemôžu).

Určite bude zaujímavé ak sa na kľúčové pozície dostanú manažéri z českej strany, na slovensku by vznikol asi zaujímavý tlak na vyhádzanie slušnej časti stredného manažmentu v príslušných okruhoch. Takisto bude zaujímavé sledovať ako sa potom bude vyvýjať sektor opravárenstva, keďže budú k dispozícii v rámci jednej firmy opravárenské základne z ČR aj SR.

Takisto sú na tom obe firmy zhruba rovnako, až na to, že jedna má k dispozícii "bomba kšeft" v podobe údržby strojov pre štátnu firmu podnikajúcu v oblasti osobnej dopravy. Zaujímavé by to bolo až pri pokuse zlúčiť osobných dopravcov (čo by tiež mohlo nasledovať), keďže v ČR budeme my (ČD) riadiť dopravu aj naďalej. Do SŽDC napokon odíde len údržba zabezpečovacej techniky (Telematika je odčlenená už dávno a kope sama za seba).

Nick: Je zaujímavé ako prišli k číslu že ZSSK Cargo minulý rok odviezlo o 50tisíc ton viacej ako ČD? Veď polovica z toho čo odvezie Cargo ide ďalej cez ČD a do toho tu máme obrovské množstvá tranzitov OBB/PKP a veľké množstvá vnútroštátnych prepráv...

Ono zasa ani zisk ČD Cargo netreba preháňať - veškerá údržba a opravy sa zjavne píšu na osobku a že sú to riadne pálky nemusím rozprávať...

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2007 23:18
od aquila
mna skor docela zarazilo, ze vykony carga sk su dokonca vyysie ako CD cargo.. to ma ozaj soklo ..

2 jano: to ma inak napadlo, ze ci cd cargo nevyuziva nahodou niektore veci "skyte" cez dotovane sluzby osobky.. preto sa mi inak paci model delenia drah v rakusku..