ZSSK Cargo - nákladná doprava (a ev. jej predaj)

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 09. Feb 2006 20:32

Ked nasi nevedia hospodarit, nech risknu rakusania ... po nemecky viem, takze v najhorsom pripade ...

To s majetkom MO SR snad ani nebola privatizacia ...

Bankovy sektor ... banky vyrabaju miliardove zisky no napriek tomu stale zvysuju poplatky ... co na to povedat ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 10. Feb 2006 08:15

Hodnota železničného Carga sa mení. Minister financií Ivan Mikloš si myslí, že Cargo postupne stráca hodnotu. Podpisuje sa pod to jeho znižujúci sa podiel na slovenskom prepravnom trhu. Na druhej strane sa objavili hlasy zo Slovenskej akadémie vied, podľa ktorých naopak hodnota firmy rastie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2826

Kde je pravda :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2006 12:09

so sucasnym managementom cena carga ozaj klesa, aj ked by mohla jej cena stupat :)

cize pravda je niekde uprostred.

p.s prispevky o bankovych poplatok som premiestnil do uz existujucej temy o bankovych poplatkoch ;)

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=959
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lenny » 10. Feb 2006 20:42

JoHnZ,

chci se zeptat, která trať je nejzatíženější nákladní dopravou? Tipoval bych Žilina - Čadca nebo Žilina - Košice.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod jano.z » 10. Feb 2006 23:18

Tam je to taknejak zajedno ... ono sa dá povedať, že doprava na trati z BA do ZA ide spolovice do Polska cez Cadcu a spolovice na Kosice a 99% vlakov co idu na trati CA-ZA a nejdu do BA ide aj dalej na Cadcu a do CR (ruda, uhlie).

Na tretom mieste je trat Kuty - BA - Sturovo, potom je az trat BA-ZA + trat Horni Lidec - Puchov a nasledne trat z Hidasnemeti cez KE a PO do Muszyny. Za nou nasleduje juzny tah KE-LC-ZV-NZ a potom uz nejak pobiede aj ten zvysok ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 16. Feb 2006 22:37

Železničiarsky odborári podporujú dokončenie privatizácie Carga. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2899
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 17. Feb 2006 14:17

Ono ja si trufam povedat, ze tymto konanim (rozbehnutie privatizacneho tendra s ktorym nesuhlasila ani cela koalicia) to cele jednoznacne postavili do politickej roviny a teraz po jej rozpade a vseobecnom nazore opozicie na takuto privatizaciu (kolega sice bere stavky ze aj tak po volbach nech tam bude kto chce Cargo predaju) a v suvislosti s predcasnymi volbami bolo vystupenie KDH z koalicie a predcasne volby zaroven podpisom na rozsudku smrti carga a rozhodnutim o podstatnom utlme nakladnej prepravy na zeleznici v SR ... tesime sa na tu zalahu kamionov ...

Konkurencia ma Cargo zmapovane vratane vsetkych jeho zakazok, takze v konkurencii sa Cargo uz tazko presadi, takze ak neprivatizovat, ostava uz len riesenie na uplne opacnej strane a to v podobe opatovneho spojenia Carga a ZSSK a zaradenie nakladnych preprav do 700 ton do verejneho zaujmu a jej naslednou dotaciou statom ... tam konkurencia nehrozi. V pripade ze sem pride RCA, Railion alebo ktokolvek, pochybujem o tom, ze budu robit zmiesanu prepravu ... ti sa budu trhat len o zakazky ktore sa daju vozit ucelene

... okrem toho, sucasna konkurencia uz viacej nevezme, nemaju dostatocny vozovy park ... BRKS ma vozit pre KIU ale doteraz nebol nikto schopny povedat cim to budu vozit. ... diesle to nepozvladaju rychlostne, elektrikam stoji v ceste napatovy styk 3kV js /25kV 50Hz pri Puchove s tym ze eso im nepozicaju ani v Cechach ani tu a na Taurusa ani DB189 im zatial nikto preukaz neda ... jediny moderny zapadny rusen, ktory v sucasnej dobe ma osvedcenie je rada ER od SIEMENSu (rakusky herkules) a aj to im musi tranziter na prechode zapecatit alternator vlakoveho kurenia ... s jedinou vynimkou na trate Devinska Nova Ves - BHS - BPT - Kittsee
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 17. Feb 2006 17:11

JoHnZ napísal:...a to v podobe opatovneho spojenia Carga a ZSSK...


Len snaha EU je aby nakladna a osobna zeleznicna doprava bola rozdelena a dokonca sa aj kontroluje aby nakladna zeleznicna doprava nefinancovala osobnu dopravu ked uz taketo rozdelenie existuje - ide o to aby bolo uplne jasne kolko stoji osobna doprava a ake zisky prinasa nakladna doprava a preco su niektore nakladne zeleznice v EU v strate ked nefinancuju osobnu dopravu - je to silny tlak na to, aby sa robili reformy, aby sa robil poriadok a praca bola vykonavana efektivne, aby bolo min. nehod na zeleznici a potom je EU ochotna financovat modernizaciu zeleznicnych koridorov. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 17. Feb 2006 23:17

Tam sa jedna o to, ze takymto sposobom padne Cargo za chvilu iba do oblasti kde nema konkurenciu a vleti do oblasti cervenych cisel. Ak tu nechceme zachvilu vozit vsetko kamionmi, nezostane nic ine nez zaradit tieto prepravy medzi verejny zaujem (ide o zivotne prostredie, bezpecnost na cestach, ...) ... a naco platit v statnej firme 2 sady manazmentu a vyssej prevadzky, ked to iste urobi jedna sada ... a k tomu v zisku nebude nikto, takze krizove dotacie su bezpredmetne ...

To co sa robi na zeleznici u nas vedie k maximalnej prevadzkovej neefektivite, obrovskej redundancii personalu ... a absolutnej neoperativnosti ...

O tomto najlepsie svedci jedna situacia, ktora sa v podstate s drobnymi odchylkami udiala za vsetkych zeleznicnych systemov v useku ZA-PU, 2x v PB raz v BY ... :

Do stanice vchadza rychlik ... vchadza 30 km/h zberac spusteny, bezradny vyraz v tvari rusnovodica a fakt, ze rusnovodic (v zelezniciarskom slangu ho nazvime majster) brzdi vzduchom aj na masine svedci o tom, ze nieco nie je v poriadku ... silnoprudy primarny okruh strajkuje a nejde nahodit ... 2 stanice (10 minut) za nim prave ide nakladny vlak s dvojsystemovym rusnom (rovnakej rady ako je ta na rychliku) ... a teraz co sa stalo ...

Za unitarnych zeleznic ... (ked bolo vsetko ZSR)
Vypravca videl, ze majster do toho bezradne tlce, tak zavolal dispecerovi, ze to tu chciplo, nech nieco posle ... dispecer pozrel do PISu a zbadal ten nakladak ... tak dal vypravcovi instrukcie co a ako ... masinu dali na priprah a isli dalej ... spravili 20 minut ...

Za oddelenej spravy a dopravy - ZSR a ZSSK
Vypravca si musel pockat az mu majster oficialne vyhlasi, ze to chciplo a on to dokopy neda. Potom zavolal svojmu dispecerovi ze tu je chciply vlak ... ten musel zavolat dispecerovi ZSSK, ze co s tym. Ten kukol do pisu a nasledne ho odkazal na ten naklad, tak volal dispecer opat vypravcovi nech to teda stahne z nakladu ... naklad medzitym cez stanicu presiel, tos ho museli zastavit v Puchove a s masinou sa vratit ... pripriahli a isli dokelu ... bonus 50 minut ...

Za rozdelenej ZSSK a CARGA
Vypravca opat cakal kym majster povie, ze toto dalej nepojde a treba odtahnut. Informoval o stave svojho dispecera, ten zavolal dispecerovi ZSSK, ze im to chciplo ... dispecer ZSSK kukol do PISu volal dispecerovi CARGA a opytal sa ho ci by mu z toho nakladu nepozical masinu ... ten mu povedal, ze si moze trhnut nohou, ze mu nic neda ... tak museli vystavit masinu v ZA v depe, zas nebolo ako ju na rychlik dostat tak musela ist ako Lv, Lv ma znizenu rychlost a ine parametre ...
dosli do PB, privesili a pokracovali ... urobili 145 minut ...

A teraz, kde je efektivita?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 17. Feb 2006 23:50

JoHnZ,

toto co ty tu pises je o tom, ze SR nema moderne zariadenia a vybavenie v ramci celych zeleznic - nic viac nic menej. Ta komunikacia by sa dala urcite aj skratit - ja nechcem a nebudem komentovat slovenske zeleznice. Ale OK - ja mam takyto nazor :arrow:

1. Ked SR odmieta respektovat pravidla EU - tak nech EU ignoruje SR. Bez 2 mld. EUR by SR nikdy nezmodernizovala svoj koridor. Aleby si myslis ze ano :?: :wink:

2. Zeleznice a verejny zaujem SR ako stat dava na zeleznicnu osobnu dopravu rocnu dotaciu cca. 6 mld. SKK - podla mna je to dost vzhladom na cely rozpocet SR. A este kde tie zeleznice su :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 18. Feb 2006 00:11

Tu komunikaciu neskratis nijako ... akokolvek sa budes snazit, takto to bude fungovat vzdy. ZSSK nemoze mat masiny vsade a nikdy nevies kedy ti to chcipne ... a to tu mozes mat akekolvek stroje (podla vyjadreni rakuskych majstrov ani taurusy moc spolahlivosti nepobrali. Neni dna kedy by aspon 2-3 nezdechli ... a take Talenty kapu jak hydina na vtaciu chripku ... ) a ked mas k dispozicii nakladnu dopravu, mas vacsiu sancu, ze budes mat niekde poruke masinu ...

1. Pravidla EU ... ale ked pravidla EU znamenaju fakticky koniec nakladnej zeleznicnej dopravy?!? Radsej byt bez koridoru ako mat koridor na ktorom sa nebude jazdit ... a japato ze CR dostala na koridor, aj ked jej sposob organizacie zeleznic sa uplne a dokonale vymyka onym principom, a nehrozi v najblizsej dobe zmena?

2. Ano, ale vzhladom na rozsah preprav, cenu cestovneho, naklady a fakt, ze MDPaT sa zufalo snazi sabotovat vsetky investicne kroky sluziace na jej zefektivnenie je to az zalostne malo ... u nas je problem tam, ze sprivatizovane SADky sa sustreduju na ziskove cinnosti a nechcu robit dopravnu obsluznost. To je jediny dovod, preco sa opatovne otvarala doprava na "zrusenych" tratiach ... vozenie trojvozoveho osobaku masinou s vykonom 3,7 MW (megawatt) pricom na tahanie takehoto vlaku tratovou rychlostou by stacil v pohode aj vykon kompresora co v tej masine je (700kW) ... Zeleznice supluju SAD aj tam, kde by uz davno zeleznice nemali byt, a SAD sa snazi konkurovat zelezniciam tam, kde by to ziadna rozumne nastavena dopravna strategia statu nedovolila ... tam je cely problem ... stat nas v podstate "nuti" vyuzivat dotacie neefektivne ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 18. Feb 2006 12:28

JoHnZ,

ja skutocne nedokazem plnohodnotne posudit slovenske zeleznice.

V bode c. 1. :arrow: nemyslim si ze by francuzske, grecke, spanielske, rakuske, nemecke atd. zeleznice mali nejake vazne problemy pre pravidla s EU - to len v CR, SR, ... pretoze odmietate spravit reformy. A ja len tvrdim ze ten kto nechce robit reformy tak ten nemusi - ale nech ani nie je podporovany z penazi celej EU. A ked mi chces tvrdit ze SR nepotrebuje modernizovat koridor - tak nech si cele forum spravi nazor co ty chces :arrow: vela penazi od statu (verejny zaujem), vela penazi z EU (koridory), spojene zeleznicne spolocnosti (lepsie riadenie podla teba), dlhy riesenie statom (teda vsetkymi ludmi v SR), ... a co tak raz zacat od zeleznic (ja nevrdim ze treba prepustat ludi) - ale daju sa spravit plany a podla nich sa riadit - preco musi zeleznicna spolocnost (teraz neviem ktora :roll: ) stavat obrovsku budovu v BA za 500 mil. SKK, preco musi mat vedenie zeleznic tie najlepsie byty v BA, tie najlepsie auta znacky AUDI, extremne odmeny (ktore vzhladom na zisk zeleznic by nemali byt ziadne) atd. - a ked to nevie spravit stat, tak nech sa to privatizuje - preco si JoHnZ zasadne proti akymkolvek zmenam :?:

Zmeny prinasaju zlepsenie - zmeny by mali viest k zisku alebo aspon k zastaveniu dlhov, zmeny by mali viest k investiciam a rastu platov na zeleznici, ... potom nech ma vedenie firmy aj dovolenku v Karibiku (alebo v Grecku :lol: ) gratis - rozumies tomu kam ja smerujem od mojho vstupu do tychto tem :?:

Maju problemy aj zeleznice v Rakusku, aj v Grecku, aj v Nemecku, aj v Japonsku, aj v USA - ale nie taketo :arrow: aj dlhy, aj straty, aj nizke investicie, aj zle a pomale riadenie (podla teba stav ked sa nieco pokazi) atd. - toto je len v takych statoch ako India, Slovensko, CR atd. :arrow: India ma vysoky hospodarsky rast, ale Indov je 1,1 mld. a ich HDP je cca. 750 mld. USD takze SR je na tom lepsie :arrow: Slovakov je 5,4 mil. a vase HDP je cca. 50 mld. USD. To pre porovnanie aby bolo jasne ze nedavam uroven SR na uroven Indie.

A k bodu c. 2. :arrow: ja nemozem hodnotit vasu SAD (autobusy ak sa nemylim) - ale autobusy (SAD a MHD) maju od statu ovela nizsie dotacie ako zeleznice - radovo ide o mld. SKK. Takze ja by som to neporovnaval.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 18. Feb 2006 13:02

Ty si vo vseobecnosti nepochopil o co mi ide ... ide mi o to, ze za sucasnej situacie sa CARGO privatizovat na 90% NEBUDE ... a inak sukromnici s napojenim na ucastnikov privatizacneho tendra to uz vyuzivaju a snazia sa CARGU vyfuknut lukrativne ksefty ... z ucelenych preprav zachvilu ostane len uhlie a ruda, lebo na to tu nikto okrem CARGA nema vozovy park ...

Teraz jedna sa o toto ... ak sa Cargo necha napospas konkurencii teraz (lebo privatizacia nehrozi) tak tym sa pomer nakladnej cestnej a zeleznicnej dopravy dostane niekam na uroven nemecka (aquila - kolko to bolo) pretoze nebude toho kto to odveze - sukromnik to nezobere a CARGO nebude ... toto fakticke zrusenie zmiesanych preprav, voznovych a kusovych zasielok by znamenalo utlm nakladnej zeleznicnej dopravy asi o 40-60%

SR modernizaciu trati potrebuje. A potrebuje aj peniaze z EU. Ale ak toto ma byt podmienkou tak je moj nazor, ze radsej stare trate na ktorych bude aj nieco jazdit ako prazdny z EU odfinancovany koridor a zapchate cesty ...

Zeleznicna spolocnost slovensko (ta ju stavala) nestavia ziadnu budovu ... ministerstvo to zrusilo (o tom, ze pri sucasnych prenajmoch tych 500 milionov za par rockov padne na ne...) ... budova uz stoji a je v nej republikova centrala UniBanky ... to preco vedenie musi mat velke premie a auta a luxus a ... by som sa aj ja rad opytal ... svedci to o ich urovni a ja neberiem, ze je to nahovno ... v statnej firme to asi ani ine nebude ... a preto sa pytam, naco mat tieto manazmenty 3 ... cely manazment je podosadzovany politicky a vacsina z nich o zeleznici nema ani paru ... a ti co su tam zelezniciari byvali boli spravidla neschopaci uz v prevadzke (heslo: kto umi - umi a kto neumi - ten tomu sefuje) ... toto je prva zmena ktora sa musi udiat, a ktora sa zialbohu neudeje ... je to zle, ale ja, ty a asi nikto s tym nic neurobi ... to by sa najprv musela zmenit mentalita ludi ... a to trva dlho ...

A s tym prepustanim ... vedel by som o vela zdvojenych a nepotrebnych funkciach na uradnickych miestach, z ktorych by sa dalo vyhadzat na ZSSK aj 500 ludi bez toho ze to prevadzka pociti ...

Som za zmeny, ale nie za zmeny k horsiemu ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod wazari » 20. Feb 2006 10:06

Adoas napísal:Len snaha EU je aby nakladna a osobna zeleznicna doprava bola rozdelena


z hladiska EU myslim, ze staci ked maju oddelene uctovnictvo, nemusia byt fyzicky rozdelene na dva podniky
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Lenny » 25. Feb 2006 23:44

Slovenská vláda potvrdila, že do červnových parlamentních voleb už nepřijme žádné privatizační rozhodnutí. :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=18818#18818
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod jano.z » 02. Mar 2006 16:38

Lenny: Tak teda povedzme nášmu milovanému Cargu posledné zbohom ...

posledné 2 mesiace neni týždňa čo by Cargo neodhlasovalo aspoň jednu trasu, ide to s ním dole vodou, už dokonca kvôli výkonom (do štatistík pre úvery) majú poznižované interné normatívy a jazdia s kratšími súpravami ... len aby sa jazdilo ... na druhej strane to má pozitívny efekt v tom, že sa značne znížili dodacie doby ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 22. Mar 2006 17:58

Poradca dostal 23 miliónov Sk aj napriek zastaveniu privatizácie Carga. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3231
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 23. Mar 2006 16:03

A preco by ju nemal dostat? Ved svoju robotu odviedol, s ohladom na zaujemcov podla mojho nazoru aj dobre ... tak preco nie ... za to ze vo vlade mame neschopakov privatizacny poradca nemoze ...

Inak mimochodom Cargo minuly tyzden prihlasilo nove trasy, a asi sa jeho momentalna situacia opat zlepsuje, podla toho co som videl v ich dokumentoch, dokonca v ramci logistickych produktov vyfukli ksefty nejakym cestnym dopravcom ... dufam, ze im v tejto cinnosti pomozu aj vypravcovia ZSR, ktori budu brat vlaky logi.Nex s prislusnou vahou (za urcitych okolnosti maju prednost aj pred osobnymi vlakmi)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2006 16:56

Výsledok transformácie železníc pod vedením SDKÚ-DS je katastrofálny, pretože CARGO dosiahlo v r. 2005 stratu viac ako 700 mil. SKK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4217
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 28. Jún 2006 17:15

Tak určite ... to čo je v CARGU ani iný výsledok nemohlo mať ... a teraz to možno zaklincuje Spoločnosť, ktorá zrejme bude v BA v BB a v KE budovať vlastnú servisnú základňu ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2006 17:55

JoHnZ napísal:Tak určite ... to čo je v CARGU ani iný výsledok nemohlo mať ... a teraz to možno zaklincuje Spoločnosť, ktorá zrejme bude v BA v BB a v KE budovať vlastnú servisnú základňu ...


No ale to je fatálna chyba, ... lebo stratová osobná doprava stojí na aspoň miernej ziskovej nákladnej doprave ...

Neviem prečo v SR sa takmer vo všetkých oblastiach uplatňujú rôzne 20 a viac ročné plány pri modernizačných prácach, rozvoji a že sa zároveň ospravedlňujú rôzne takéto chyby ako nutnosť pri premene na trhové hospodárstvo atď. ... občan zaplatí. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 28. Jún 2006 20:18

Osobá doprava sotjí sama na sebe, nákladná sama na sebe, nikto nikoho nesmie financovať, nie je to hlavné motto EÚ a transformácie železníc?

Ešte sa nechajme prekvapiť, čo spraví nová, ľavicová vláda ... podstatné je, že ak ZSSK vypovie zmluvu o údržbe, bude CARGO nepredajný tovar ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2006 20:22

JoHnZ napísal:Osobá doprava sotjí sama na sebe, nákladná sama na sebe, nikto nikoho nesmie financovať, nie je to hlavné motto EÚ a transformácie železníc?

Ešte sa nechajme prekvapiť, čo spraví nová, ľavicová vláda ... podstatné je, že ak ZSSK vypovie zmluvu o údržbe, bude CARGO nepredajný tovar ...


1. To je v poriadku, ale tu ide o zlú transformáciu ako takú (mal byť použitý rakúsky model, ak vieš čo to je :lol: ) a všeobecne sa to dá potom finančne riešiť v rámci rozpočtu, lebo tam tie peniaze končia.

Neviem, prečo narážaš stále tak rád na EÚ :?: Len SR si to upravuje podľa seba, ... a nebyť EÚ, tak nie je ani modernizovaný železničný koridor. :o

2. Pokiaľ viem, tak celé železnice sú ešte štátne, takže budú zmeny globálne spravené a ja si osobne myslím, že nákladná železničná doprava sa má sprivatizovať v max. podieli, ktorý tvorí 49% a nie 100%.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 28. Jún 2006 20:52

Plne súhlasím, Rakúsky model fungovania železníc (holding spojený prevádzkovo, oddelebý účtovne) je podľa mňa optimum. Proti tomuto systému som ja odjakživa. V prevádzke nám nič pozitívne nepriniesol, akurát sa zvýšil počet aparátnikov o polovicu a prevádzka sa ide pri toľkých aparátnikoch utelefonovať a pružnosť išla ta tam.
Napríklad minule sme menili mašinu od nahlásenia poruchy po odchod 35 minút a to náklad s vhodnou mašinou stál na vedľajšej koľaji ... a telefón som dvíhal asi 20x!

To za ŽSR stačilo zavolať kontrolnému, že chcem z nákladu zobrať mašinu (nikdy námietky nemal, ty si prevádzkový, ty si rieš), potom vozidlovému, že mením turnus a napokon výpravcovi, nech ich vymení (čo už on medzitým iniciatívne urobil a čakal len na mňa, takže keď som pokladal telefón rýchlik už odchádzal) ... medzitým si vozidlový opatril na náklad mašinu a ja som ju už len buď strojne alebo po závesoch dostal k odstavenej súprave ...

Proti EÚ nič nemám.

Ja stále počúvam šuškandu, že CARGO je vlastne už predané, len sa čaká na formality a preto som zvedavý, ako to bude po zmene vlády. Privatizácia 49% je podľa ňa tiež najvhodnejšia.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 09. Júl 2006 21:46

ZSSK Cargo chce mať v r. 2006 vyrovnané hospodárenie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4310

Bolo by už načase aj dosiahnuť zisk. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.