Stránka 1 z 10

ZSSK Cargo - nákladná doprava (a ev. jej predaj)

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 12:12
od aquila
co si myslite o predaji Cargo t.j. nakladnej dopravy ?

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1049

ja osobne som za privatizaciu a tvrdim ze stat je zly vlastnik, ale privatizovat cargo je docela chore ... resp vobec zeleznice privatizovat. vidno to vo velkej britanii kde to stat musel vykupovat a az po tom co sa udielo niekolko serioznych havarii a zeleznicnych nestasti, kedze vlaky aj trate boli v dezolatnom stave a este stale su.

a aj teraz nech sa to zda akokolvek az na par vynimiek su britske zeleznice na tom horsie ako slovenske a to je uz je co povedat ...

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 12:21
od Caesar
Pozor aquila, vo Veľkej Británii štát privatizoval osobnú dopravu a 2x ju kupoval naspäť, pretože sa výrazne "zoškrtali" všetky stratové linky a stúpli ceny, aby sa osobná doprava dostala do zisku, ...

V rámci nákladnej železničnej dopravy, tá bude v zisku vždy.

Štát potrebuje peniaze, ale je chybou prezentovať, koľko chce za železnice dostať. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 12:43
od Branco
Neviem, či je privatizácia ziskových štátnych podnikov vždy najšťastnejšia. My sme predali energetiku Talianom, české ČEZ ale investujú v Poľsku a Bulharsku. Ak má CARGO dobrý rozvojový plán a je v zisku nie je to nutné. Ten, kto získa CARGO by pravdepodobne tiež zrušil niektoré menej využívané linky.

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 13:06
od Caesar
Privatizácia na Slovensku prebieha ... bolo by dobré, keby peniaze z privatizácie železníc sa naspäť investovali do infraštruktúry, do železníc ako aj do diaľnic a nie na riešenie dlhov, pretože tam SR nemá žiadne problémy, ale v žiadnom prípade by sa nemalo z týchto peňazí "investovať" do sociálnej oblasti. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 13:32
od aquila
Caesar napísal:V rámci nákladnej železničnej dopravy, tá bude v zisku vždy.


hm tak slovaci dokazali zarak, totizto cargo vykazalo uctovnu stratu :lol: :roll: :shock:

btw. niekedz je privatizacia dobra, ale stat si musi ponechat 51% v takychto podnikoch.

napriklad SPP odvidlo na dividendoch viacej ako predtym co bol povinne odvody .. a to neratam danove odvody, ktore boli vyssie ;)

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 14:06
od wazari
Caesar napísal:Pozor aquila, vo Veľkej Británii štát privatizoval osobnú dopravu a 2x ju kupoval naspäť, pretože sa výrazne "zoškrtali" všetky stratové linky a stúpli ceny, aby sa osobná doprava dostala do zisku, ...


A hlavne mali problemy so spravcom infrastruktury. Mali tam dake povodne, par trati podmylo, k tomu dalsie komplikacie, nakoniec im z bezpecnostneho hladiska chodili vsetky vlaky krokom. Potom za neho stat musel platit dlhy.

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 18:03
od Alexander Velky
Ak sa bude privatizovať, tak nech sa privatizuje, mne je to jedno, ja už na Slovensku v podstate nežijem, ale mali by byť splnené základné podmienky:

1. kvalitná zmluva, ktorá bude zaväzovať investora aj investovať do viacerých oblastí a kontrolovať bezpečnosť, ...

2. nemala by sa cena takto dopredu avizovať "že toľkoto čakáme", pretože to môže vyznieť, že toľko nám stačí, takže ak aj bude viac záujemcov, tak tá cena nebude "dosť trhová v rámci súťaženia".

Inak mi to je jedno, ale tiež si myslím, že by sa mali tieto peniaze investovať naspäť do dopravy, v rámci železníc do NS MHD v BA a inak v rámci diaľničnej siete do D1 a D3. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 18:05
od Alexander Velky
aquila napísal:
Caesar napísal:V rámci nákladnej železničnej dopravy, tá bude v zisku vždy.


hm tak slovaci dokazali zarak, totizto cargo vykazalo uctovnu stratu :lol: :roll: :shock:


To je možné, ale trhová hodnota 1000-ciek vagónov a rušňov je nesmierne vysoká. :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 18:07
od Alexander Velky
Aj tak je problém, na železniciach je prezamestnanosť, takže súkromný investor bude prepúšťať. To bude jeho 1. krok.

Inak bude nákladná doprava v zisku, pretože sa dá "do poriadku" ostatný majetok ... nehnuteľnosti po celej SR, autá, ... :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 15:35
od Caesar
Alexander Velky napísal:Aj tak je problém, na železniciach je prezamestnanosť, takže súkromný investor bude prepúšťať. To bude jeho 1. krok.


Prezamestnanosť je, ale najmä v oblasti osobnej železničnej dopravy, nie v nákladnej. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 18:13
od Alexander Velky
Caesar napísal:
Alexander Velky napísal:Aj tak je problém, na železniciach je prezamestnanosť, takže súkromný investor bude prepúšťať. To bude jeho 1. krok.


Prezamestnanosť je, ale najmä v oblasti osobnej železničnej dopravy, nie v nákladnej. 8)


Caesar,

to "najmä" je veľmi dôležité, pretože aby sa nestalo, že po privatizácii 100% balíka si súkromný investor ponechá len tie najvýnosnejšie linky-trate, ... prepustí ľudí, ... popredá nehnuteľnosti a podobne, ušetrí náklady za prevádzku, predá niekoľko 1000 vagónov, aj do šrotu, ak by bolo treba a potom "zlaté vajce", ktoré mu zostane predá min. za takú cenu, za akú kúpil. Toto je úplne reálny scenár.

Je naivné si myslieť, že keď má o toto záujem aj PENTA či iné finančné skupiny, že si to nechajú ako celok, oni takto nehospodária/nebohatnú.

Jedine, že by si to štát dostatočne dobre "ošetril" aj zmluvne. :lol:

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2005 22:20
od Lenny
10.8.2005 - 15:47 - Privatizace Cargo Slovakia
Slovensko - Railion (dceřiná společnost DB) a Rail Cargo Austria (dceřiná společnost ÖBB) se dostaly do užšího výběru pro privatizaci slovenské firmy Cargo Slovakia a zdá se, že mají největší šanci na její získání. Společně s výše jmenovanými společnostmi se dále probojovaly např. maďarské dráhy (MÁV) či slovenská finanční skupina PENTA. Zájemci musí nyní předkládat závazné nabídky. Slovenské ministerstvo dopravy očekává zisk mezi 15 a 20 miliardami SKK. Nabídky musí firmy odevzdávat do 30.září 2005.

http://www.zelpage.cz/

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2005 10:17
od aquila
toto je jedna s tych vacsich chyb nasej vlady ... som za privatizaciu ale s tym ze strategicky investor bude mat 50% a stat 50% plus zlata akcia ...

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 16:13
od Caesar
aquila napísal:toto je jedna s tych vacsich chyb nasej vlady ... som za privatizaciu ale s tym ze strategicky investor bude mat 50% a stat 50% plus zlata akcia ...


aquila,

a nejde ani vždy o akcie ... viď SPP. Treba aj hlasy v daných orgánoch firmy.

Ja okrem toho už len doplním, že je chybou zverejniť, koľko chceme peňazí. Keby išlo skutočne len o to, že chceme predať dobre, tak nezverejníme min. cenu ... nepredali by sme, keby sa nám zdala nízka cena. Ale zase tu ide o to isté, o čo vždy, len o peniaze, nie o rozvoj.

Sprivatizované železnice nebudú najprv rozvíjané. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 11:11
od wazari
Asi by som to predal cele. Ak SR bude cosi vlastnit, vzdy tam vzhladom na nasu kulturu bude snaha pretlacit vlastnych spriaznenych dodavatelov a snaha druhej strany (privatizera) vyberat peniaze za poskytovanie "cennych rad" z materskej firmy.
Cargo trate nezrusi, iba vlaky, co vsak znamena menej poplatkov pre ZSR za pouzivanie kolaji.
Otazne iba je, komu to predat. Aby to bolo aj prenho zaujimave (pouzivat u nas trate) a aby za tym nebola iba snaha odpisat cast konkurencie.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 11:40
od aquila
wazari, jasne ze materska firma bude pretahovat peniaze za konzulting etc

ale SPP je pekny priklad ked dividendy & dane, za statny podiel su momentalne vacsie ako kedysi povinne odvody & dane ..

kto by to mohol sprivatizovat su DB, ktore by tymto mohli si urobit zakladnu smerom na vychod, teoreticky obist OeBB, ktore by mimochodom boli najhorsi pripad ...

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 21:07
od Caesar
aquila napísal:ale SPP je pekny priklad ked dividendy & dane, za statny podiel su momentalne vacsie ako kedysi povinne odvody & dane ..


aquila,

bude to OT, ale nesúhlasím.

Dôvod: sociálna politika vlády. SPP bol v zisku, podporoval veľa aktivít na pre verejnosť/občanov a zároveň bola cena plynu relatívne nízka, ale SPP bol aj tak v zisku.

To, čo prišlo potom, "položilo" veľa firiem a aj domácnosti "boli v šoku". Cena plynu rástla mimoriadne prudko nahore a niekoľko rokov po sebe. 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2005 12:46
od aquila
caesar, ja len by som chcel povedat, ze tento socialny system sa tiez neda tahat do nekonecna, bud vysoke dane a socialny system,alebo nizke dane, ale bez vymozenosti. neda sa to aj to ..

a cena plynu je stale este v pohode .. bude horsie ..

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2005 12:55
od Antimander
aquila napísal:caesar, ja len by som chcel povedat, ze tento socialny system sa tiez neda tahat do nekonecna, bud vysoke dane a socialny system,alebo nizke dane, ale bez vymozenosti. neda sa to aj to ..

a cena plynu je stale este v pohode .. bude horsie ..


Tentokrát súhlasím s Caesarom.

Dá sa aj jedno, aj druhé. Len na Slovensku "sa to nedá".

Aj tie reformy, ktoré na Slovensku sú, zatiaľ neprinášajú vyššie investície než do okolitých štátov. Len sú vyššie investície než doteraz.

Mzdy/dôchodky/sociálna úroveň, toto všetko je na Slovensku veľmi zlé.

Môže byť horšie, ale ľudia sa budú mať ešte horšie (ceny plynu/ropy rastú). To už aj to "moje" Grécko je na tom oveľa lepšie.

Naviac, aquila, dane rastú. Spotrebné dane pôjdu ešte viac nahore, miestne dane pôjdu nahore. Ja sledujem situáciu na Slovensku dosť pozorne, naviac poznám veľa podnikateľov zo známeho Klubu 500. :wink: ... a nie je to také "ružové", ako sa sľubuje od r. 1998-1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005.

Takže aj diaľničná výstavba na Slovensku je toho dôkazom. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2005 13:01
od aquila
antimander, ja nehovorim ze je to idealne, ale je to vec managementu. keby bol dobry management v SPP tak neni problem aj za sucasnej situacie podporovat rozne projekty ...

co sa tyka dani a reforiem, ako sa to vezme. tazko povedac co je horsie co je lepsie. za tych 8 rokov mohli toho zvladnut aj viacej, ale isty progres tu je. niektore veci sa totalne zbabrali (zdravotna reforma), niektore ciastocne ok (socialna) ale problem je ze kopu ludi co sedi na rozhodujucich miestach su tupci .. lebo stratit na predaju SPP 9 miliard je neodpustitelne ;)

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2005 13:13
od Antimander
aquila napísal:co sa tyka dani a reforiem, ako sa to vezme. tazko povedac co je horsie co je lepsie. za tych 8 rokov mohli toho zvladnut aj viacej, ale isty progres tu je. niektore veci sa totalne zbabrali (zdravotna reforma), niektore ciastocne ok (socialna) ale problem je ze kopu ludi co sedi na rozhodujucich miestach su tupci .. lebo stratit na predaju SPP 9 miliard je neodpustitelne ;)


Mne sa to ťažko hodnotí, keď na Slovensku už nežijem, ale ja si osobne myslím, že práve zdravotná reforma ide správnym tempom, rieši sa dlh v celom rezorte. Len by to asi chcelo viac peňazí do systému na obnovu nemocníc/..., lebo povedať, že SR dáva najviac peňazí zo systému na lieky len znamená, že v systéme je málo peňazí a nie že ľudia "sú na liekoch", často chorí atď.

Čo je dobré, je dôchodková reforma určite aj rovná daň, 19%, ktorá by mohla klesnúť na 18% a postupne aj na 15%. Takisto bolo správnym riešením limitovať sociálne dávky na deti, keď Rómovia na Slovensku mali aj viac ako 10 detí, ...

Ale privatizácia SPP, ZSE, SSE, VSE, Slovenských telekomunikácií nebola spravená dobre.

Ja si takisto myslím, že sa SR dosť skoro zameriava na prijatie EURA, teraz treba investovať do školstva/vedy a výskumu/infraštruktúry, t.j. zadlžovať sa a potom sa to rozbehne. Pretože mať 2,9% schodok verejných financií a nemať rozvoj škol./vedy/infr. je oveľa horšie ako mať 6-8% schodok 5-6 rokov, ale mať aj rozvoj.

Okrem toho 0% schodok SR mať tak skoro nebude, stačí len splácať viac ako si požičiavať. :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2005 17:23
od Antimander
Keďže sa privatizujú rôzne firmy, ktoré súvisia s dopravou a zároveň tieto firmy vytvárali rôzne dlhy, tak by sa podľa mňa mali príjmy z privatizácie týchto firiem investovať len do dvoch oblastí:

1. Splácanie štátneho dlhu.

2. Investície do rozvoja cestnej a železničnej dopravy. :wink:

Podobne sa mali riešiť firmy ako SPP, SE, ZSE, SSE, VSE:

1. Splácanie štátneho dlhu.

2. Riešenie dostatku el. energie ako aj jej ekologizácia výroby.

Atď. Je to odporúčanie medzinárodných finančných inštitúcií. Dá sa pokračovať aj ďalej:

Privatizácia bankového sektoru (často nedobytné úvery):

1. Riešenie finančného trhu.

2. Zníženie výšky štátneho dlhu.

Privatizácia ST:

1. Investície do informatizácie spoločnosti - školstvo.

...

Zisk s tejto privatizácie bude 15-20 mld. SKK podľa vlády, je to dosť svojím spôsobom, tak uvidíme, či aspoň 5 mld. SKK sa dá na diaľničnú výstavbu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2005 15:27
od Caesar
Tak, ČR privatizovať CARGO sama nebude, vypadla, ... už môže nanajvýš ísť do nejakého konzorcia.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=9711#9711

Takže ani ČEZ neuspel o SE, teraz ČD sami neuspeli u Carga. :roll:

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 22:26
od Adaios
Precital som si tu rozne prispevky a suhlasim s vami, ze nie je dobre, ked privatizujete len nakladnu dopravu a este naviac ked stat dopredu povie, kolko za to chce penazi. To je chyba.

Podla mna by zeleznicna doprava mala kryt straty osobnej dopravy. Je to tak vsade vo svete. :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2005 09:50
od Lenny
Caesar napísal:Tak, ČR privatizovať CARGO sama nebude, vypadla, ... už môže nanajvýš ísť do nejakého konzorcia.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=9711#9711

Takže ani ČEZ neuspel o SE, teraz ČD sami neuspeli u Carga. :roll:


Co by to bylo za privatizaci? Privatizovat statní majetek a získá ho zahraniční firma, která patří státu, který sám chce tu firmu privatizovat později. V podmínkách privatizace SE tuším bylo, že ucházející firma nesmí být vlastněná státem.