ZSSK Cargo - nákladná doprava (a ev. jej predaj)

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ale, ale, žeby vývoj v zmýšľaní...

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2006 12:08

Nick napísal:
aquila napísal:to by bola dobra sprava. kazdopadne 100% privatizacia carga by bola blbost, ale 49% kludne mozu strelit :)


aquila: pokiaľ si dobre pamätám, tak si obhajoval predaj Cargo ako celku, teda 100%, čo tak odrazu, že aj 49% by stačilo... :lol:


Ano, aquila aj podľa mňa obhajoval 100% predaj Cargo-nákladná železničná doprava v rukách štátu, ale aj si pamätám, ako bol aquila za predaj bez koľají - čo mimochodom aj privatizácia zahŕňala. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 24. Nov 2006 12:21

odporucam si pozriet hned prvy resp treti prispevok tejto temy, aby nebolo treba zavadzat :)

ja som vo svojich nazoroch docela konzistentny ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2006 12:37

aquila napísal:odporucam si pozriet hned prvy resp treti prispevok tejto temy, aby nebolo treba zavadzat :)

ja som vo svojich nazoroch docela konzistentny ;)


Tak poďme na to, aquila priebežne písal:

1. Ut Júl 19, 2005 13:12 ja osobne som za privatizaciu a tvrdim ze stat je zly vlastnik, ale privatizovat cargo je docela chore ... resp vobec zeleznice privatizovat.

2. Ut Júl 19, 2005 14:32 btw. niekedz je privatizacia dobra, ale stat si musi ponechat 51% v takychto podnikoch.

3. Št Aug 11, 2005 11:17 toto je jedna s tych vacsich chyb nasej vlady ... som za privatizaciu ale s tym ze strategicky investor bude mat 50% a stat 50% plus zlata akcia ...

4. St Aug 24, 2005 12:40 kto by to mohol sprivatizovat su DB, ktore by tymto mohli si urobit zakladnu smerom na vychod, teoreticky obist OeBB, ktore by mimochodom boli najhorsi pripad ...

5. Po Okt 17, 2005 21:15 sprivatizovat mozno hej, ale max 49%

6. Št Dec 01, 2005 02:11 dufam, ze to neprejde. cargo sa musi sprivatizovat, lebo stat neda tych chybajucich 10-40 miliard na nove prepravne jednotky .. a cargo (ako aj zssk) ich potrebuju uz ako sol, kedze posledne fungl nove stroje sa nekupovali vyse 15 rokov .. a ked bude liberalizovany trh, amen tma ..

ako som hovoril, snad to dostanu DB/railon a bolo by to fajn

7. Št Dec 01, 2005 15:01 adoas, tak nejako som sa zacal o tuto problematiku zaoberat trosku viacej. a pozistoval si viacero udajov, s cim vsak stale suhlasim, ze stat je zly vlasntik a ako som neskor napisal, ze istu cast by si mal nechat stat, aspon na urovni 66% strategicky investor + 34% stat.

ide o to ze osobna doprava je plus minus vsade stratova, ale cargo moze byt ziskove, problem naseho carga je v tom, ze sice je ziskove, v najblizsich 10tich rokoch budu nutno velmi vysoke investicie, a stat ma radsej peniaze pchat do zeleznic ako infrastruktury ako do zeleznic ako dopravca

8. Št Dec 15, 2005 10:54 JoHnZ: s neprivatizovanim carga nesuhlasim, hlavne z dovodu, ze ked bude liberalizacia a nebude mat nase cargo ziadny silny investor nastane dalsi silny prepad obsluhy.. ale zase som tiez proti celemu predaju carga, idealne by si mal stat nechat aspon 34% a najlepsie by bolo keby cargo sprivatizovali DB. potom by mohlo cargo vyrazne napredovat.

9. Št Jan 05, 2006 13:35 koksoklam, ide hlavne o dividendy, nic ine ... preto je idealne pre stat mat v takychto firmach 34%. zrieka sa zodpovednosti, ale stale ma pristup ..


V bode č. 7, čo je strana č. 2, pripúšťaš privatizáciu 66% akcií. :wink:
V bode č. 8 už to berieš ako samozrejmosť. :wink:
V bode č. 9 už to aj obhajuješ. :wink:


A to som na strane č. 3 a nemienim ešte 4 strany tu rozpisovať.

Meníš názor na vec, nič na tom nie je, veci sa vyvíjajú.

My si tu o tom píšeme, ako keby ja som predával a ty kupoval. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 24. Nov 2006 14:07

dialniciar, ano pripustam max privatizaciu 66% so strategickym investorom. vzdy som bol proti 100% privatizacii.

tie nazory su konzistentne. len niekedy reflektuju iste zmeny a fakty. ale merito veci je nemenne.

tak ako si myslim, ze stat je zly vlastnik, tiez si myslim, ze je zle privatizovat 100%. tak isto som pisal, ze _aspon_ 34% co znamena 34% A viac :) tolko z pravnickeho slovniku :)

takze hovorim, v principe je to stale ten isty nazor ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2006 20:45

kauza "nevyhodneho" predaja voznov z inej strany

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5578

ze by dalsia ozaj vyfabulovana ficova afera ? :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod romanca » 30. Nov 2006 21:59

co si cakal? od premiera, ktoremu nesli ani rovnice o jednej neznamej. on len videl na jednej strane 90 milionov a na druhej 362 milionov. a kedze mu rovnice nikdy nesli tak sa potesil kua ale nachytam tych modrakov. pan boh ochranuj nasu ekonomiku, ked ju bude riesit ako nerovnice.
romanca
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Založený: 03. Feb 2005 21:54

Odoslaťod johhan » 30. Nov 2006 22:28

No k tomuto nejako neviem čo ... ale pozrel som si TA3 dnes a malo to pokračovanie. Ono kúpenie nových vozňov by stálo o 100 mil menej ako prenájom rekonštruovaných. Tak nejako neviem.

Sa mi celkom páči ako sa do toho TA3 chytila ... a pekne to graduje .. vždy vychádzajú s dalšími vecami - pekne postupne :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 30. Nov 2006 22:40

johhan, ako kazdemu je jasne, ze sa tam ulievalo, ale zase tak ako to prezentuje fico, je kusok prehnane...

ked sa mam priznat, tak sa mi nechce verit, ze jeden vagon stoji len 3 miliony korun, ked aj vlecny vozen za elektricku stoji niekolko milionov korun a to stary repasovany.

2 romanca: no vyzera ze nastastie pociatek riesit rovnice vie :) horsie by to bolo so sulajom :lol:

ale celkovo som rad, ze sa v tom niekto rype. jen houst :)

edit: hm, tak to vyzera, ze tie 3 miliony su nakoniec viec nez realisticke. resp som moc nehladal do hlbky, ale ked moze bombardier dodat SBB dodat 200 nakladnych podvozkov za 25 mio frankov, tak by aj tatravagonka vyrobit normalne vagony v podobnych relaciach :) da sa tam sice este argumentovat operativnym leasingom, len ten na slovensku vo vacsine pripadov funguje tak kusok "inak" ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod romanca » 01. Dec 2006 08:57

kazdy biznis sa robi zo ziskom. takze asi aj tento. ak som to spravne pochopil, tak ten prenajom je aj so zabezpecenim servisu. 100 mil deleno 12 rokov, to predstavuje 8,3 mil rocne. na 400 voznov je to cca. 21 tisic. fakt netusim co stoji servis jedneho vozna rocne ale viem, ze v autoservise zaplatim skoro desatisic rocne len na servisnych prehliadkach.

tu je problem v tom, ze fico vazne nerozumie ekonomike a nie je schopny pochopit narocnejsie financne operacie a ich zmysel, ktory je castokrat ovela komplikovanejsi a prejavi sa mozno v buducnosti na prevadzkovych nakladoch a podobne. on to skratka berie ako nakup v tescu.
romanca
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Založený: 03. Feb 2005 21:54

Odoslaťod Dialniciar » 01. Dec 2006 09:59

romanca napísal:tu je problem v tom, ze fico vazne nerozumie ekonomike a nie je schopny pochopit narocnejsie financne operacie a ich zmysel, ktory je castokrat ovela komplikovanejsi a prejavi sa mozno v buducnosti na prevadzkovych nakladoch a podobne. on to skratka berie ako nakup v tescu.


To by si nebol ty romanca, nepliesť sem politiku. :evil:

Hlavne, že Dzurinda vedel presne, čo je to ekonomika. Nie náhodou je od tohto minister financií :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čumil » 01. Dec 2006 11:30

Dialniciar napísal:
romanca napísal:tu je problem v tom, ze fico vazne nerozumie ekonomike a nie je schopny pochopit narocnejsie financne operacie a ich zmysel, ktory je castokrat ovela komplikovanejsi a prejavi sa mozno v buducnosti na prevadzkovych nakladoch a podobne. on to skratka berie ako nakup v tescu.


To by si nebol ty romanca, nepliesť sem politiku. :evil:

Hlavne, že Dzurinda vedel presne, čo je to ekonomika. Nie náhodou je od tohto minister financií :?:


Mna vcelku zaujal ten Stanek, co je vraj ekonomicky expert.
Na TA3 niekolkokrat vysielali jeho vyjadrenia, aky nevyhodny obchod je to (co posudit neviem) s argumentom, ze pomer medzi predajnou cenou starych voznov a cenou za 12 rocny prenajom je prilis vysoky. Na to clovek nemusi byt ekonomicky expert aby vedel, ze to je uplna blbost porovnavat tieto cisla. Podstatne je snad, kolko stoji obnova tych voznov a nie povodna zostatkova cena.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Dialniciar » 01. Dec 2006 11:33

Čumil napísal:
Dialniciar napísal:
romanca napísal:tu je problem v tom, ze fico vazne nerozumie ekonomike a nie je schopny pochopit narocnejsie financne operacie a ich zmysel, ktory je castokrat ovela komplikovanejsi a prejavi sa mozno v buducnosti na prevadzkovych nakladoch a podobne. on to skratka berie ako nakup v tescu.


To by si nebol ty romanca, nepliesť sem politiku. :evil:

Hlavne, že Dzurinda vedel presne, čo je to ekonomika. Nie náhodou je od tohto minister financií :?:


Mna vcelku zaujal ten Stanek, co je vraj ekonomicky expert.
Na TA3 niekolkokrat vysielali jeho vyjadrenia, aky nevyhodny obchod je to (co posudit neviem) s argumentom, ze pomer medzi predajnou cenou starych voznov a cenou za 12 rocny prenajom je prilis vysoky. Na to clovek nemusi byt ekonomicky expert aby vedel, ze to je uplna blbost porovnavat tieto cisla. Podstatne je snad, kolko stoji obnova tych voznov a nie povodna zostatkova cena.


Minister financií je pán Stanek :?: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čumil » 01. Dec 2006 11:38

johhan napísal: Ono kúpenie nových vozňov by stálo o 100 mil menej ako prenájom rekonštruovaných


Ale to asi za predpokladu, ze budu zaplatene v momente kupy, kdezto ten prenajom bude zrejme formou rocnych splatok. Nie je to tak?
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2006 15:52

inak je to aj tak jedno, kto je pri koryte. som len zvedavy, co bude fico hovorit na to, ze dneska ZSSK vyhlasila sutaz na odpredaj 84 voznov za minimalnu uhrnnu sumu 13,6 miliona korun...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 02. Dec 2006 02:09

aquila: Su to vacsinou vozne burane, rozbite ci z inych dovodov zrusene a odstavene (prehnute ramy, narusene upevnenia podvozkov, strukturalne vady skrine) ... tych skoda nebude ... idu na srot ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 15. Dec 2006 13:50

Cargo ovláda 1/5 nákladnej železničnej dopravy. Ja by som sprivatizoval 49%, aby som poplatil dlhy aspoň čiastočne a investor nech sa stará o ďalšie investície a keby to fungovalo, tak by som predal ešte ďalších 20% a nechal by som si balík len na dividendy - doplácanie na osobnú dopravu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 12:53

Takže CARGO sa predávať nebude, nastúpilo na novú cestu ... slová ministra DPT. :o

A teraz prax: aký rozvoj sa plánuje, je k tomu nejaký dokument :?: Môže tu nejako pomôcť aj EÚ - napr. na nákup nových vlakov :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 02. Jan 2007 21:52

O dokumente zatial neviem ...

Inak Cargo je lokomotivne zabezpecene pomerne slusne, vlastni viacmenej rusne, ktore jeho cinnost vyzaduje, potrebne su azda len stroje schopne zachadzat na OBB (v elektrickej trakcii) a dieselove stroje o ev. nizsom vykone na manipulacne vlaky.

To iste vozne, v tomto roku sa bude spustat aj novy informacny system ulahcujuci sledovanie a vykazovanie cinnosti.

Co vsak Cargo potrebuje, to mu ani EU nemoze dat. Je to schopny a kvalitny stredny manazment, ktory bude mat o pracu zaujem a nebude odhanat zakaznikov k cestnej preprave. Lebo toto sa dialo a deje, spolocnost prichadza o zakazky nie z dovodu nedostatocnych technickych prostriedkov ani neschopnosti dopravnych zamestnancov, ale neschopnosti riadiacich struktur cokolvek vyjednat a ich nezmyselnych nariadeni obmedzujucich pracu dopravy ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 20:55

JoHnZ napísal:Co vsak Cargo potrebuje, to mu ani EU nemoze dat. Je to schopny a kvalitny stredny manazment, ktory bude mat o pracu zaujem a nebude odhanat zakaznikov k cestnej preprave. Lebo toto sa dialo a deje, spolocnost prichadza o zakazky nie z dovodu nedostatocnych technickych prostriedkov ani neschopnosti dopravnych zamestnancov, ale neschopnosti riadiacich struktur cokolvek vyjednat a ich nezmyselnych nariadeni obmedzujucich pracu dopravy ...


Presne tak. Musí byť každému jasné, že firma bude štátna a mala by byť zisková. Tu by som normálne zaviedol systém: keď dosiahne firma zisk nad 1 mld. SKK, nech si najvyššie vedenie rozdelí 10%, keď 2,5 mld. SKK, nech kľudne stále 10%. Toto sa volá motivácia a potom tie výkony aj záujem nastanú. Potom si riaditelia upracú aj pod sebou a dosiahnu stav, že z 2,5 mld. SKK si oni nechajú na odmenách 5% a 5% posunú ďalej a stále to je lepšie pre nich ako 100 mil. SKK a lepšie ako pre štát, keď zisk sotva 0,5 mld. SKK alebo aj strata. :?

Viem, že na železnici musia byť aj tí, čo tomu rozumejú, ale na finančnom oddelení by mali sedieť aj ekonómovia a tí tam zadarmo nebudú, podobne chýbajú manažérské skúsenosti.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Jan 2007 12:42

Šéfom ZSSK Cargo pravdepodobne zostane Matej Augustín. Dozorná rada ZSSK Cargo odporučila na základe výberového konania ponechať vo funkcii súčasné vedenie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5906
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Feb 2007 13:47

V Košiciach predstavili nový nákladný vozeň :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6218

Nákladný vozeň Scmmrs.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 25. Feb 2007 14:33

No nejak mi tam nesedi oznacenie ... ak je vozen s akoukolvek zatazou (tj aj ked tam nalozite co i len jednu tehlu, nedajboze 20t/naprava) schopny jazdy 120km/h mal by mat na konci ss teda by mal byt oznaceny Scmmrss
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 20:32

jano.z napísal:No nejak mi tam nesedi oznacenie ... ak je vozen s akoukolvek zatazou (tj aj ked tam nalozite co i len jednu tehlu, nedajboze 20t/naprava) schopny jazdy 120km/h mal by mat na konci ss teda by mal byt oznaceny Scmmrss


No, ale je to aj vo viacerých odbornejších zdrojoch:

http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?lang=1&id=2052
http://www.zscargo.sk/sk/media-room/o-n ... mieru.html

A ak aj zadáš do www.google.sk dve "s", tak nenájde ani jeden odkaz. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 11. Mar 2007 23:17

Dialniciar: Nuz to oznacenie vymyslali asi vacsie hlavy ako som ja, ale mam za to, ze predpisy UIC su predpisy UIC a treba ich dodrziavat. Ak zacnu jazdit, som zvedavy, kolkokrat budu odpapierovane na max. 100km/h (lebo sak to ma na konci len jedno s). Ale po tom co mi bola ukazana zmena slovenskeho knizneho cestovneho poriadku, resp. jeje technicka realizacia mi je jasne, ze mozne je asi vsetko.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2007 11:23

z trosku podobneho sudka ...

100% privatizacia MAV cargo ... za 6,1 miliardy korun ..

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7580
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.