Stránka 32 z 34

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2019 14:13
od aquila
myslel som novu strecku co by mala byt zrejme 300+ kmh, to si chcu nemci viest po svojom uzemi

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2019 14:40
od lostrail
pa3ck: Vidim to v mapke, tak myslim, ze ano. Ale ak uz je studia vonku, mozno by ju mohli aj zverejnit, nech tieto dohady doriesime.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2019 15:19
od bukvar
nemci predsa uz jazdia z berlina do viedne mimo CR, potom co dokoncili projekt VD8 tusim sa to vola.. v cechach je uz teraz pretazeny hlavny koridor praha smer pardubice a problem maju uz aj nakladny dopravcovia.. oni ale aspon riesia VRT..

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2019 08:55
od jarino
Dávam do pozornosti:
https://www.zsr.sk/modernizacia-trati/s ... slava.html
Super, že ŽSR sa rozhodli zverejniť túto CBA.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2019 09:30
od Yoggy52
Stale mi to pride, ze sme sa nic nove nedozvedeli... :roll:

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2019 14:23
od aquila
uz som to napisal, ale toto mi nepride ako strategicky dokument, ale zakladna CBA, aby mali pokoj od EU a mohli cerpat eurofondy. nic strategicke tam nie je. nie je tam spomeny ani len tunel spajajuce vychodne so zahorim, ktory je dokonca aj v uzemnom plane kraja aj mesta.

je tam zopar spojek. casovy harmonogram do 2025 predpoklada vlastne len normalnu udrzbu. do 2030 zopar zakladnych veci a veci ktore sa mali robit uz teraz dava az po roku 2030 ..

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2019 14:48
od Yoggy52
V najlepsej ekonomickej kondicii budeme robit udrzbu a potom pocas recesie nespravime nic, lebo zla ekonomicka situacia... (aj ked velke statne projekty su v recesii prinosom, ale viete ako to na slovensku funguje)

Takze v najblizsej dobe sa nepocita s alternativou voci pristavnemu mostu a ani rekonstrukcia?

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2019 09:10
od jarino
Hodnota za peniaze nesúhlasí s CBA a s vyradením najlacnejšiehop variantu s hlavnou stanicou pre všetky vlaky.
CBA odporúčila variant s Filiálkou alebo ostatné už existujúce stanice pre regionálne vlaky.
Podľa HzP na západe dávajú miliardy, aby vytvorili jednu hlavnú stanicu. Kapacitný problém sa dá podľa nich riešiť.

https://dennikn.sk/1524358/zeleznice-ma ... -filialku/

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2019 14:32
od doktorandfei
Citujem, vyjadrenie gen. riaditeľa z júla 2019:

"ŽSR pred časom zverejnili štúdiu realizovateľnosti Uzol Bratislava, ktorá zásadným spôsobom mení dopravnú
mapu Bratislavy a okolia. Spolu so svojím tímom razím filozofiu, že zmeny sa môžu udiať iba v spolupráci
s ministerstvom dopravy a partnermi z miestnej a regionálnej samosprávy. Rokovania napredujú a rád
by som ocenil prístup vedenia hlavného mesta SR Bratislava, ktoré k téme pristupuje naozaj odborne,
korektne a ústretovo. V spolupráci s mestom Bratislava chceme do konca roku 2019 pripraviť architektonicko-urbanistickú
súťaž návrhov na revitalizáciu hlavnej stanice a predstaničného námestia. Zároveň v súlade
so závermi štúdie pripravujeme realizáciu tzv. invariantných riešení spoločných pre všetky alternatívy riešenia
železničného uzla Bratislava, medzi ktoré patrí, okrem iného, aj výstavba zastávok, ako sú napríklad Bory,
Železná Studienka, Ružinov či Vrakuňa. Čaká nás veľa práce, ale som presvedčený, že ŽSR pod mojím vedením
urobia všetko pre to, aby boli riešenia v Bratislave na úrovni tretieho tisícročia. "

zdroj : https://www.zsr.sk/files/pre-cestujucich/zsemafor-casopis/2019/zsemafor07_2019.pdf

ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2019 12:49
od KN.SK
Stanica Bratislava-Nové Mesto; výmena alebo niekde len úprava štrkového lôžka (5. október 2019):
42984 • • • 42988 • • • 42993
1140

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 11:18
od doktorandfei
Včera bola v CRZ zverejnená zmluva medzi ŽSR a spoločnosťou REMING CONSULT a.s.

Ide o vypracovanie zámeru EIA pre "Modernizáciu železničného uzla Bratislava – vetva ZÁPAD".

Modernizácia vetvy ZÁPAD spočíva najmä:
 v prestavbe železničnej infraštruktúry ŽST Bratislava hl. st. (predĺženie nástupíšť, zmena smerového vedenia koľají) za účelom zlepšenia jej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním moderných a progresívnych prvkov a tým zlepšenia jej parametrov. Súčasťou ŽST Bratislava hl.st. je aj Odstavné koľajisko (spolu s koľajiskom Skala)
 vo vybudovaní 3.traťovej koľaje v úseku ŽST Bratislava hl.st. - ŽST Bratislava Lamač – ŽST Devínska Nová Ves  v komplexnej prestavbe železničnej infraštruktúry ŽST Lamač za účelom zlepšenia jej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním moderných a progresívnych prvkov a tým zlepšenia jej parametrov
 vo výmene súčasných zastaraných staničných a traťových zabezpečovacích zariadení za moderné, elektronické a realizácia systému ERTMS (ETCS L2 + GSM-R)
 v komplexnej prestavbe železničnej infraštruktúry ŽST Devínska Nová Ves za účelom zlepšenia jej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním moderných a progresívnych prvkov a tým zlepšenia jej parametrov, vrátane návrhu zhlavia smerom na AT, ktoré umožní v budúcnosti zdvojkolajnenia trate ŽST Devínska Nová Ves (mimo) – Marchegg štátna hranica SK/AT
 modernizácia železničného zvršku, spodku, trakčného vedenia, vybudovanie nových informačných a dohliadacích systémov
 odstránenie úrovňových križovaní pozemných komunikácii so železničnou traťou a ich náhrada mimoúrovňovými za účelom zvýšenie bezpečnosti železničnej prevádzky.
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4742416&l=sk

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 11:31
od Vlados
Snáď prídu na to, že vedenie električkovej trate ponad železničnú je blbosť a navrhnú aby ju podchádzala.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 11:34
od doktorandfei
A ešte jedna zmluva:
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=4742480&l=sk

Popis stavby:
Železničný uzol Bratislava – vetva VÝCHOD (ďalej len „vetva VÝCHOD“) je tvorený traťami:
 ŽST. Bratislava hl. stanica (od železničného mosta ponad ulicu Sliacka) – zast. Bratislava
Vinohrady – Odb. Vinohrady – ŽST. Rača (po priecestie v žkm 7,1)
 ŽST. Bratislava hl. stanica (od železničného mosta ponad ulicu Sliacka) – ŽST. Bratislava Nové
Mesto (vrátane)
 ŽST. Bratislava hl. stanica (od železničného mosta ponad ulicu Sliacka) – zast. Bratislava
Vinohrady – ŽST. Bratislava Vajnory
 ŽST. Bratislava Predmestie (vrátane) – ŽST. Bratislava Nové Mesto (mimo)
 ŽST. Bratislava Predmestie (mimo) – Odb. Močiar (vrátane)
 Odb. Vinohrady (vrátane) – Odb. Močiar (mimo)
Hlavným cieľom modernizácie vetvy VÝCHOD je optimálne využitie železničnej infraštruktúry so
zameraním sa na zvýšenie priepustnosti trate, zlepšenie dopravnej obslužnosti mesta, bratislavského
regiónu, ostatných regiónov Slovenska, ale aj potreba zabezpečiť kvalitné dopravné prepojenie v rámci
euroregiónu. Trať je smerom na západ ohraničená železničným mostom ponad ulicu Sliačska, smerom
na východ železničnými stanicami Bratislava Rača (po priecestie v žkm 7,1), Bratislava Nové Mesto
(vrátane) a Bratislava Vajnory (vrátane). Trať Bratislava predmestie (mimo) - Bratislava Filiálka
(vrátane) nie je predmetom tohto zadania.
Modernizáciou technickej infraštruktúry železničnej trate sa dosiahnu parametre AGC (európska
dohoda o medzinárodných železničných magistrálach, 1985) a AGTC (európska dohoda
o najdôležitejších trasách medzinárodnej kombinovanej dopravy, 1993).
Modernizácia vetvy VÝCHOD spočíva najmä, ale nie výlučne v:
 prestavbe resp. komplexnej rekonštrukcií železničných staníc a zastávok
 vybudovaní 2.traťovej koľaje v úseku ŽST. Bratislava hl.st. – ŽST. Bratislava Nové Mesto
 vypracovaní návrhu zhlavia ŽST. Bratislava Predmestie, ktoré umožní v budúcnosti napojenie
dvojkoľajnej trate ŽST. Bratislava Predmestie (mimo) – ŽST Bratislava Filiálka (vrátane)
 výmene súčasných zastaraných staničných a traťových zabezpečovacích zariadení za moderné,
elektronické a realizácia systému ERTMS (ETCS L2 + GSM-R)
 modernizácii železničného zvršku, spodku, trakčného vedenia, vybudovaní nových
informačných a dohliadacích systémov
 odstránení úrovňových križovaní pozemných komunikácii so železničnou traťou a ich náhrada
mimoúrovňovými za účelom zvýšenie bezpečnosti železničnej prevádzky

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 19:08
od aquila
toto su vyborne spravy, keby to zrealizovali do 2030 tak to bude zazrak. som zvedavy co sa podari co i len do 2025.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 22:55
od masterplan
tu mate aj clanok ktory vsetko pekne zhrna a popisuje, snad sa to uz aj realne pohne https://www.yimba.sk/clanky/priprava-mo ... -sa-zacina? a btw. tesim sa uz konecne aj na prve realne vizualizacie hlavnej zel.stanice Bratislava, som zvedavy co vymyslia architekti ako sa vyblaznia ;)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2020 23:11
od Vlados
Vlados napísal:Snáď prídu na to, že vedenie električkovej trate ponad železničnú je blbosť a navrhnú aby ju podchádzala.

44805

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2020 08:25
od jarino
aquila napísal:toto su vyborne spravy, keby to zrealizovali do 2030 tak to bude zazrak. som zvedavy co sa podari co i len do 2025.

Nemyslím si.
Je to iba vypracovanie Zámeru.
To je od výstavby hodne ďaleko.
DNV - Kúty od predloženia Zámeru po záverečné stanovisko trvalo rok a pol.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2020 09:02
od aquila
aha, teraz vidim, ze to su doslova len par desiatok tisic, to je v podstate nic. ked si zoberieme, ze len projektovanie filialky zozralo 50 mio euro .. ale tak to bol iny tunel.

kazdopadne ja sa tesim aj z takej malickosti, ze su tam na pocudovanie velmi rozumne veci :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2020 15:06
od masterplan
co s tymto? planuje sa este nova stanica v tejto podobe? ci uz to pustili k vode definitivne? https://youtu.be/_pIPJKFQ7p8?t=222

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2020 17:10
od lostrail
^^
Vyssie je pomerne dost jasne uvedene stanovisko generalneho, ktory tam hovori o vypisani novej sutaze na riesenie predstanicneho priestoru (a tym zrejme aj stanicnej budovy). Osobne, ked teraz vidim tuto vizualizaciu, som rad, ze sa to bude navrhovat nanovo, resp. dufam, ze zmizne cele to ohavne nakupne centrum.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2020 07:42
od PK
viewtopic.php?f=35&t=24982

Konecne nieco rozumne. Pisal som sem o tom, ze Bratislava potrebuje zeleznicnu stanicu Pristav uz par rokov. Vyzera, ze sa v tom nieco pohlo, aj ked je to asi kvoli tomu aby sa pripojili na zeleznicu developeri na Mlynskych Nivach. Takze nie verejny prospech ale prospech developerov, aj ked v tomto pripade sa kryje s verejnym.
Znamenalo by to pripojenie biznis lokacie Prievozska, Mlynske Nivy na zeleznicu a vyrazne odbremenenie od aut.
Tiez pesia dostupnost zo zeleznicnej stanice na hlavnu autobusovu.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2020 21:40
od lostrail
^^
Citaj s porozumenim. Ten nadpis treba asi niektorym prelozit, takze: "Cez zeleznicnu spolocnost sa zasa raz minu statne peniaze na vypracovanie dalsej studie do suflika, lebo dvorni projektanti tiez musia z niecoho zit, no hlavne necakajte, ze sa nieco aj realne postavi."

Okrem toho, zasa ide o nekoncepcny navrh, ktory by navrhoval koncovu stanicu (nie priebeznu). Taku, akych sa vyspelejsie krajiny vo velkom zbavuju.
Ku Skladu c.7 sa ta stanica umiestnit neda, lebo aj pri zazmureni vsetkych kurich oci by tam vosli tak maximalne dve koncove kolaje (asi ako konecna elektriciek na Jungmannovej). To je pre koncovu vlakovu stanicu sialene malo. Navyse bude poziadavka zachovat vsetky manipulacne potreby kolajiska pristavu, na co sa vyuziva aj kolaj pri Sklade c. 7. Tam ta stanica neprejde. Este niekde k Pristavnej ulici, pripadne namiesto internatu a cerpacky budiz, s prestupom na novu elektricku od Vrakune, ale s otazkou, kde by bolo zachytne parkovisko (asi jedine ako parkovaci dom) a stale bez vyriesenia faktu, ze pojde o koncovu stanicu, co bude chtiac-nechtiac vzdy likvidovat akukolvek snahu o vedenie vlakov CEZ mesto, nie DO mesta, aby predstavovali aj urcitu formu S-Bahn.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2021 17:29
od korfo27

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2021 18:38
od Vlados
Sumy a roky uvádzajú ako keby sme nevedeli že na Slovensko nič nie je dodržané. Ak tam už plánujeme pridávať ďalšiu koľaj a tunel, tak to dnes plánujme na pridanie dvoch koľají, lebo než sa to bude realizovať tak by sa uživili aj 4... a vlastne nie, veď keby sme sa mali spoľahnúť na vlaky tak radšej všetci sedíme len doma.
Môžno už v 2030 už bude dron použiteľný ako dopravný prostriedok...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2021 19:54
od korfo27