Stránka 31 z 34

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2019 09:39
od fh
Na Vinohradoch teraz menia okná a robia nové prístupové chodníky, aspoň tam je záblesk zdravého rozumu že sa nečaká na jeden veľký projekt ale aj dopredu sa urobia sa čiastočné úpravy, veď to je tam ako v pajzli.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 08:47
od doktorandfei
A máme tu výsledok štúdie uzla. Prezentácia Ing. Podolca z Remingu z konferencie Fórum Kolajovej Dopravy 2019.
Je tam kopec dobrých vecí: modernizácia vybraných úsekov (odstránenie zastaral. kolajovych obvodov), druhá kolaj Hl. stanica - N. Mesto, tretia kolaj Hl. stanica - Lamač, TIOP Ružinov, Vrakuňa, Lamačská Brána, Patrónka, výhybňa Ružinov, zrušenie vybraných priecestí a nahradenie mimoúrovňovým riešením.
https://ulozto.sk/!LD5MybUZYf5z/5-podol ... islava-pdf

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 09:54
od Vlados
najlepšia alternatíva je 4.1, no neverím že niekto nájde peniaze na ktorúkoľvek z alternatív :(
zaujimavé že riešenie ako 4.2 preferuje Vlado Šimko no nie je lacnejšie ako 4.1

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 12:55
od aquila
doktorandfei: velka vdaka.

za mna je najlepsia alternativa c 2, s tym, ze nech tam preboha pridaju prepojenie cez letisko.

skoda, ze tam nedali do defaultnych riesenie tretiu kolaj rovno po DNV. lebo ked uz su v lamaci, tak tretiu kolaj potiahnut po DNV je malina.
TIOPy su tiez dobre, ze ich mierne upravili. vadi mi, ze konecna elektriciek nie je zladena s TIOP ruzinov.

zastavka zelezna studnicka aj lamac by sa mala riesit inak. idealne zlucit a idealne pri nemocnici s napojenim na parkovisko pri tescu.

akakolvek verzia alternativy 4 t.j. s filialkou je hlupost, rozbijanie tokov a radsej nech tie peniaze daju do prepojenia na letisko (to je asi najvacsia skoda, ze rakusania vtedy nekupili BTS, vetvu na letisko sme uz mohli mat)

dost divoky je je taj planovany megakruhac na racianskej pre variant 4.1. to mi pride ako hlupost.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 13:21
od Vlados
ten kruháč má byť na Račianskej...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 13:41
od aquila
ano jasne :) opravil som , ale chapeme sa :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 13:43
od Vlados
chápeme, aj keď máme odlišné názory :)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 14:12
od aquila
ja kruhac cez elektrickovu trat ozaj nepovazujem za dobre riesenie, najma ked tam bude relativne maly kruhac ..

pridal som do galerie aj alternativy

Alternativa 1
41612

Alternativa 2
41613

Alternativa 3
41614

Alternativa 4
41615

riesenia konkretnych bodov

Hlavna stanica

41609

podjazd Ivanska (ocenujem, ze zmizol kruhac)

41610

podjazd Hradska (taktiez je fajn, ze zmizol kruhac)

41611

zelezna studienka

41608

predmestie/vinohrady
41607

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 14:16
od Vlados
aquila napísal:ja kruhac cez elektrickovu trat ozaj nepovazujem za dobre riesenie, najma ked tam bude relativne maly kruhac ..

to nepatrilo ku kruháču, ale všeobecne

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 17:07
od magnus
Čo ja viem...mam z toho celého také zmiešané pocity. Toľko rokov to robili teraz také nič vypadlo...
Mali postaviť úplne novú stanicu na mieste rušňového depa, tam majú rovinku, tam by sa dala stanica pekne rozvinúť :-)
Jedna vec ma však trochu irituje - diaľnično-železničný most tým pádom zostáva jediným prepojením železnice na druhý breh Dunaja. Vieme že je po životnosti. Je nejaká alternatíva v zálohe?

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 17:42
od garip
ako to myslis, ze DŽM je po zivotnosti? vsak ten most ma len 34 rokov.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 18:40
od aquila
ten most potrebuje generalnu opravu, lebo to dozenieme zase do havarijneho stavu.. nema ani len patricnu priebeznu udrzbu ..

ale magnus ma pravdu, toto co predstavili je nieco, co malo uz byt postavane pred 20timi rokmi. nie je tam ani nic vyhladove. a tym nemyslim nezmyselnu filialku.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2019 18:46
od Vlados
toto chápem ako prvý krok. druhý by bolo prepojenie Filiálky s Petržalkou. nakoľko prvý budeme realizovať 20+ rokov nemá zmysel ani odhadovať druhý.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 06:32
od magnus
aquila napísal:ten most potrebuje generalnu opravu, lebo to dozenieme zase do havarijneho stavu.. nema ani len patricnu priebeznu udrzbu ..

ale magnus ma pravdu, toto co predstavili je nieco, co malo uz byt postavane pred 20timi rokmi. nie je tam ani nic vyhladove. a tym nemyslim nezmyselnu filialku.


Presne to som myslel, je to len poukázanie na to čo vyrieši aktuálny stav, aj to už neskoro. Ale nijaká koncepcia do budúcnosti. Žiadne rezervy na prípadnú VRT, žiadna vízia prepojenia Filiálky na Nivy a ďalej...no, podľa mňa úplne zbytočná štúdia.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 08:14
od devil
aj ziadna koncepcia je lepsia ako zla koncepcia typu nove mesto vsetko vyriesi.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 09:16
od Bager3
Mam otazku Dobre som pochopil ze pri variante 4 nebude potreba zvojkolajnit Nove mesto - Podunajske biskupice? Nadjaz pri hornbachu mohli urobit celu krizovatku mimourovnovu. Medzi variantom 4.1 a 4.2 je rozdiel taky ze 4.1 je pod zemou a 4.2 je nadzemou? (to by musela byt cela stanica filialka nad zemou a urcite by sa nedalo pokracovat tunelom do Petrzalky). Racianska s kruhacmi je dost odvaha niesom si isty ci to raciansku este viac nespomali. Trosku mi tam chyba rezerva Trate na Letisko. Asi tam naozaj chyba konciapcia do buducnosti a aj rezerva pre VRT by tam mala byt.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 20:57
od jarino
Ktovie či nejaká VRT bude. Jednak V4 High speed rail nemá hotovú Štúdiu realizovateľnosti (aspoň o tom neviem). Ďalšia vec je, že Maďari ani nerátajú, žeby na tento projekt alebo VRT Budapešť - Rumunsko (Kluž, po novom Bukurešť) sa našli peniaze v EU fondoch a skôr dúfajú v čínskych investorov. Taktiež trasovanie nie je jasné, napr. či by nebolo lepšie ČR obísť.
Podľa predpokladov len poľská časť by stála 4,6 miliardy eur, ak by využili existujúci koridor cez Katovice. V Maďarsku zas kritici tvrdia, že peniaze radšej dať do existujúcich tratí, keďže niektoré sú s obmedzeniami na 40 km/h.
A tunel popod Dunaj je podľa mňa ešte viac nereálny projekt.
Ak v tej štúdii aj boli vizionárske nápady - dosť dávno tu boli návrhy s napojením letiska, traťou cez územie Rakúska atď - podľa mňa ich tí čo to majú financovať pripomienkami zavrhli.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2019 01:00
od asdf
jarino: Aký by malo význam ČR obchádzať. ČR má úsek Brno - Ostrava v pláne aj ako vnútroštátnu VRT. Naviac má na priestrel severojužným smerom najvýhodnejšie geografické podmienky (Haná/Dolnomoravský úval a Moravská brána). Kade by mala ísť VRT mimo ČR. Považím? Údolím Hrona a Turca? Líniou Košice Prešov?

Ale áno, táto VRT je klasický holub na streche. Ak chceme naplniť nejaký potenciál 3-4 párov spojov na deň, bude bohato stačiť optimalizácia trate od Štúrova do Kútov na 200km/h (to je na tej rovine hodne reálne) a potom s pomocou českej VRT do Poľska. V Poľsku je v tomto smere k dispozícii CMK (to je taká skoroVRTka)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2019 21:05
od jarino
O obchádzaní ČR som sa iba dočítal z istých článkov, keď som zháňal niečo o V4 High speed rail. Nič konkrétne. Návrh, že VRT by išla priamo Krakovom, ale kvôli terénu by boli veľmi vysoké investičné náklady.

Tak práve úprava CMK (aby nám rozumeli aj ostatní: Centralna Magistrala Kolejowa) na rýchlosť 300 km/h a jej potiahnutie k Ostrave by vraj Poliakov stálo 4,6 miliardy eur.
Kritici taktiež nerozumejú, načo VRT medzi Budapešťou a Varšavou, keď medzi týmito destináciami nie je až taký dopyt medzi cestujúcimi. Totiž keby bol dopyt, tak leteckých liniek by bolo ďaleko viac.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2019 07:55
od richie
k madarskej VRT bolo nieco spomenute na minulotyzdnovej konferencii - tu je jeden dokument
a obrazok z neho (strana ~33) - zial moja madarcina mi nestaci aby som pochopil cely prispevok
Obrázok

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2019 13:08
od aquila
nemci uz realne svojou VRT chcu obist cesko. aj ked by bolo logickejsie urobit priamku berlin - praha - vieden, ide blizsie naokolo.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2019 15:36
od lostrail
No neviem, ja vysledok tej studie velmi nechvalim. Vyhodene boli TIOPy na Garde, Patronke, aj Trnavke, podobny osud ma TIOP Devinska Nova Ves zastavka.
Minimalne pre zapad tato studia neriesi skoro nic, akurat nejake zhustenie vlakov.
Prakticky vsetko na zapade, vari okrem Borov, ma nemoznu polohu. Zmysel by mala prave DNV zastavka a Patronka. Ale tie vypadli.
Dalsou zahodenou prilezitostou je zastavka na Einsteinovej, s pohodlnym prestupom na elektricku. Namiesto toho bude vlak stat v nemoznom mordore, odkial chodi zopar kratkych busov. Uz teda mali v studii doplnit aj odbocku elektricky k ZST Petrzalka. Nedoplnili. Z Janikovho dvora takisto nic.
Naopak, celkom nerozumiem novej stanici Bratislava-Vychod. Pomoze nanajvys par dusiam, co byvaju na prilahlom sidlisku a tym to zhaslo. Ziadna normalna MHD, vystupovanie "na konci sveta". Navyse, len o "jedno kolajisko dalej" je ZST Vajnory, kam niektori kandidati navrhovali potiahnut elektricku. Cize, tam, kde komancovia nadelili kolaji ako maku, nemame problem zriadit aj dve nezmyselne zastavky za sebou, ale tam, kde by nedajboze bolo treba nieco skutocne budovat, ale malo by to zmysel, nedame nic (Einsteinova a dalsie).

Kruhace na Racianskej su katastrofa, no a tych par nutnosti, ktore v studii su a na ktore tu cakame ako vrana na sopel uz desiatky rokov, studiu nepotrebovalo. TIOP Ruzinov tam ostal kvoli planom mesta predlzit elektricku (kvazi to bolo uz dohodnute), Bory prakticky detto, Vrakuna kvoli tomu, ze starosta necakal na kostlivcov, kym sa rozhybu a zastavku jednoducho zrealizoval. Ktovie, ci by to tam zostalo, keby to nebol byval urobil. Zjavne sa takto budu musiet vybudovat aj tie ostatne, inak to nevidim.

Navyse napisat pri Filialke, ze je to "splnený sen niekoľkých generácií priaznivcov železničnej osobnej dopravy", je teda dobra blbost. Som fanusikom zeleznicnej dopravy, ale Filialka je zabity projekt. Ku cti im sluzi aspon tolko, ze neplanuju urovnove riesenie, ale aspon ciastocne zapustene (4.1), resp. vyvysene (4.2), cize nezabudli na potrebu pokracovania zeleznice dalej, co je jedina moznost, pri ktorej pripustam ze by Filialka mohla mat nejaky zmysel niekedy v dalekej buducnosti.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 16:35
od EmBe
Nikde som nevidel aké plánujú TZZ. Dúfam, že nie automatické hradlá. Zvlášť keď je v pláne pridávanie vlakov. A dúfam, že nebudú rušiť autoblok tam, kde je.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 17:17
od pa3ck
lostrail napísal:Naopak, celkom nerozumiem novej stanici Bratislava-Vychod.

Naozaj sa plánuje využitie ŽST Bratislava-východ (Rendez) aj pre osobnú dopravu?

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2019 00:07
od Yoggy52
aquila napísal:nemci uz realne svojou VRT chcu obist cesko. aj ked by bolo logickejsie urobit priamku berlin - praha - vieden, ide blizsie naokolo.


este len chcu? ved ICE tam jazdi 200+km/h skoro vsade. (Berlin - Munchen) Inak Schwechat - Berlin letecky spiatocne za 90e cez Austrian, len blazon by isiel vlakom. (o tom kolko to stoji vlakom cez DE radsej pomlcim) A 5* prestupovat cez CR by sa mi velmi nechcelo.