Stránka 30 z 34

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 09:56
od devil
vlaky zadarmo su smiesne peniaze ich usetrenie je ako kvapka v mori. taky isty humbuk ako ich zavedenie by bolo aj ich zrusenie. nove mesto s jednou elektrickou nespasi pol BA.....

devil: V Berlín investovali DB miliardy do toho, aby zlúčil vlaky z hlavových staníc na jedno prejazdné hlavné nádražie. Vo Viedni investovali ÖBB miliardy do toho, aby zlúčila vlaky z rôznych hlavových staníc na jedno prejazdné hlavné nádražie. V Prahe investovali ČD/SŽDC miliardy do toho, aby mohli stiahnuť vlaky z Holešovic na hlavné nádražie. A v Bratislave, ktorá má jednu prejazdnú hlavnú stanicu, naviac relatívne dobre umiestnenú, sa bude investovať do toho, aby sa vlaky rozdelili na viac smerov? Má to logiku?


ale prahe ostala masarykova -hlavova- stanica ktora privadza cp do centra. v budapesti su 3 hlavove stanice ktore vedu tiez do centra. vieden a berlin nechaj na pokoji to je ako ked slovan riesi ze akych hracov ma real madrid.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 12:37
od aquila
masarykova je jednak temer pri hlavnej a za dalsej stale su plany masarycku zrusit.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 14:49
od devil
a vlaky potom daju na hlavnu alebo na nejaku okrajovu stanicu ?

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 16:27
od aquila
na hlavnu, ale to je podmiene dokoncenim noveho spojeni II.
dokonca to bolo aj oficialne schvalene uz v roku 2008. len potom sa rozhodlo, ze napojenie letiska pojde asi na masarycku

https://www.novinky.cz/domaci/146602-pr ... drazi.html

aktualnejsie, kde sa viac menej vyhladovo s masaryckou tak ci tak nepocita, presne z dovodu,ze je hlavova stanica a regionalne vlaky nemaju co koncit na hlavovej stanice ale maju prechadzat mestom. tak ako je to bezne aj v takom brnom, nieto vieden, alebo nemecme mesta.

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/masar ... zpravy_rsr

tych 300+ milionov euro, ktore treba na filialku, keby sa investovali do uzla bratislava vo forme navysenie kapacity, pridaine kolaji kde sa da a najma odstranenie urovnovyh krizovat, by bolo daleko prinosnejsie.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 16:36
od Bager3
Bratislavska hlavna stanici potrebuje sme DNV aj tak novy tunel tak nech spravia stanicu dvojurovnovu rovnako ako je v prahe alebo vo Viedni. vyriesi sa tam vela veci a nebolo by tak komlikovane aby bola dvojurovnova.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 16:47
od devil
no vidis, cize nebudu presuvat vlaky dalej od centra ako niektori by tu presuvali na nove mesto.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 17:01
od Vlados
Bager3, tá stanica je +- v stave v akom ju postavili za Františka Jozefa. Za 170 rokov sme neboli schopní spraviť ani priestranné vstupy na peróny, nieto ešte eskalátory...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 17:46
od Čavo
Devil: Len také podpichnutie. A kde budú zastavovať vlaky v čase, keď to budú prestavovať? (Optimistický variant tak 20 rokov prestavby.) Či by sa to dalo zdvojúrovniť za plnej prevádzky?

Z mojej strany to bol len taký nápad. Myslím si, že určite realizovateľnejší (asi aj finančne, ale nie len) ako zdvojúrovňovanie Hlavnej stanice. I keď predstava by to bola pekná. :-)

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 19:02
od jarino
Nemyslím si, žeby ŽSR išli do projektu zdvojúrovňovania BA hlavnej stanice.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 08:39
od devil
prestavbu coho myslis ?

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 09:39
od Čavo
Prestavbu Hlavnej stanice na dvojúrovňovú.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2019 10:20
od devil
tak toto by som vobec teraz neriesil. a mozno to nikdy nebude.

uzol ZSR sa mi vobec nezda nerealny, su tam len zakladne veci ale mesto je totalne bezradne a nie je to otazka penazi. ani by som to neriesil ale nove mesto sa polohou ani vyznamom ani nepriblizuje hl. stanici tak z nej nerobme spasitela hromadnej dopravy. a co sa tyka filialky mi pripada ako moznost za malo penazi urobit dalsiu vazbu vlak-elektricka - a to si myslim ze by mal byt nosny system BA dopravy.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2019 17:42
od EmBe
Filiálka – nová železničná stanica v Bratislave
Publikované 5. marca 2019

https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinie ... bratislave

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2019 19:00
od fh
Zaujímavé návrhy, urobiť z Račka veľký kruháč...mne tam vždy príde logické zapustiť pod zem aspoň Račiansku a rozvetvit na Radlinského a Šancovú. Samozrejme to nástupište na električky tam potrebuje zmenu, je malé a nebezpečné tam kde sa ide na prechod pre chodcov. Autor tam presadzuje Filiálku, ale stále tam vidím len tú jednu koľajnicu od Slimáka po Predmestie a kto tam niekedy aj fyzicky bol a videl priestorové pomery tak bez búrania okolitých budov to nepôjde. Ak toto nebude vyriešené tak kapacita trate bude veľmi obmedzená.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2019 20:03
od aquila
toto je nerealizovatelne a najma hlupe riesenie.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2019 20:56
od Vlados
Vlado to myslel asi najlepšie možne, že tunelové či polozapustené riešenia sú pre Bratislavu cenovo nedostupné, ale neviem si to funkčne ani urbanisticky predstaviť. Škoda prepásnutej šance podzemnej trate.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2019 21:37
od Outererror
Podľa mňa je nejako schodnejšie opraviť Hl. stanicu. Áno, neprinesie to zvýšenie kapacity, ale aspoň by sa Bratislava nemusela hanbiť pred turistami.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 09:15
od aquila
plus je tam blbost, ze hlavna stanica ma plnu kapacitu. to je len ciastocna pravda. lebo keby sa patrizne urobila modernizacia uzla, pridal sa dalsi tunel na tretiu kolaj a to iste smerom raca, to iste linkovanie vlakov, tak samotna stanica nema problem s kapacitou.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 16:36
od Outererror
Máš pravdu aquila. Napríklad v Prahe vyriešili nedostačujúcu kapacitu novým tunelom paralelne k tomu starému...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 23:26
od asdf
Aquila: To nie je samospásne riešenie, zvlášť ak priestor na zhlavie je aký je. Treba vymyslieť čo tým tunelom bude jazdiť. S ohľadom na rozloženie nástupíšť by bolo rozumné, aby tade napr. obojsmerne jazdili vlaky z Viedne, ale to by vyžadovalo ešte mimoúrovňový presmyk na opačnú stranu.

Outererror: Nie, tam vymenili dve jednokoľajky (z toho jedna s tunelom) za dva dvojkoľajné tunely (idú inou trasou, v tom pôvodnom je chodník/cyklotrasa). Ale pretože nemali poriadne urobenú dopravnú technológiu (tunely sú usporiadané traťovo, mali byť smerovo), tak už ďalší rok potom sa im tam tie vlaky zasa nezmestili (a dnes je prejazd úsekom Libeň - hl.n. bez zastavenia už dokonca pomerne raritná záležitosť) ...

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2019 17:18
od lostrail
V aktualnej politickej situacii (a priznajme si rovno, ze zrejme aj v akejkolvek, ktora pride) si neviem predstavit taketo useknutie Sancovej ako hlavneho mestskeho tahu. KDI by skakal 8 metrov patdesiat a dovolim si tvrdit, ze to by bol este najmensi problem (bez severnej tangenty je take nieco utopia, pricom rozsirenie Pionierskej a Jarosovej zabite uzkym Jaskovym radom asi tazko moze sluzit ako co i len ciastocna nahrada Sancovej). Okrem toho autor navrhu nepise nic o tom, co by bolo s trolejbusmi. Pretrasovat spolu s elektrickami cez Kominarsku? Hm.
Chapem, ze ked to nejde pod zemou, moze to ist nad zemou, ale tak teda dobre, preco tie pesie vazby na MHD nevybudovat prave ako nadzemne, s moznostou zostupit na kazde nastupisko samostatne, bez nutnosti prekonavat komunikacie?

Este prebudovanie Racka na megakruhac by nemusel byt zly napad, napokon kazdy smer tam sype "material" priblizne rovnako a zaobislo by sa to bez svetiel, ale tiez by bolo k veci ten kruhac zapustit pod zem, aby nezvnikli zbytocne kolizne miesta s elektrickou (pri tej prilezitosti konecne dat na poriadok aj ten bordel s pruhmi na Radlinskeho). Nad tym by mohol vzniknut zeleny parter, resp. cokolvek po com urbanistom srdce plesa. Elektricky krizom cez kruhac uz na Slovensku mame, staci sa ist pozriet do Kosic. Podla mojho nazoru je to jedna z najblbsich krizovatiek vobec. Zastavky busov by kludne mohli byt nizsie, chodci by sa dolu dostali eskalatormi a vytahmi. Ale tu Sancovu rozhodne nevidim realne a mozno je to tak aj dobre.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2019 13:58
od Yoggy52
Taketo veci si mozes tak akurat postavit v Cities Skylines. Mne by momentalne kludne stacilo aby opravili aspon vytlky alebo rovno novy koberec. (napr. taka prievozska :) )

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2019 16:10
od lostrail
Ale ved iste, no to je debata na celkom inej urovni.

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2019 22:13
od Yoggy52
Inak ako to vyzera s TIOP Ruzinov? Bude sa vobec nieco diat v tomto roku?

Re: ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2019 08:51
od aquila
oficialne vsetky stavby cakaju na dokoncenie studie uzla ..