ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 31. Dec 2005 19:24

Andrej napísal:Spojit autob. a zel. stanicu? To by sa museli poriadne prestavat budovy a hlavne zvecsit - ved kapacitne dnes nepostacuje ani jedna z nich (teda ASMN je velka, len nedostatocne a neefektivne vyuzita). Ale kvalitne spojenie by im urcite pomohlo a hlavne umiestnit na stanice informacne tabule, smerovky... mne sa v poslednej dobe casto stava, ze nejaky cudzinec sa ma pyta, ako sa dostane na nejake miesto v BA... no ani sa mu necudujem, ked sa to nema odkial dozvediet...:roll: Ale to je uz OT...


Spojit autobusovu a zeleznicnu stanicu v BA som myslel tak, ze by sa toto velke dopravne hlavne centrum postavilo mimo samotneho centra a sirsieho centra, v oblasti, ktora dnes nie je vyrazne zastavana tak, aby sa tu dala postavit nutna infrastruktura ako je elektrickova trat, viacpruhova cesta so samotnym mestom a extra aj s letiskom.

Okrem ineho by sa ziskali dnesne priestory tychto 2 stanic v BA a tym by sa ciastocne usetrilo/zarobilo na tejto stavbe.

Lebo ked sa neda zasadne modernizovat tak naco potom modernizovat len ciastocne? Bolo by to velke dopravne centrum, kde by sa dalo stavat aj dalej cez nejake nakupne strediska atd. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod johhan » 01. Jan 2006 19:06

Tento projekt si priamo konkuruje s traťou Transrapid Viedeň - Bratislava ... ak sa pretlačí projekt Transrapidu tak podpora EU projektu Filialka zanikne.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod jano.z » 01. Jan 2006 19:55

johann: Osobne si myslim, ze projekt Transrapid Vien - BA je moc idealisticky a hlavne jednoucelovy. Filialka ma riesit aj dopravne pokrytie Bratislavy primestskymi linkami z Trnavy Novych Zamkov i Kutov (na zaustenie filialky na hlavnu stanicu staci dostavat jednu nevelmi dlhu spojku medzi tratou z predmestia na filialku a tratou z Noveho Mesta na hlavnu stanicu a k nej 2 odbocky, najlepsie dialkovo ovladane. Pozemky v tej oblasti tvoria vesmes vsetko vyradene fabriky. Rychlost by nebola velka - 60, max. 80 km/h, ale nikto nepotrebuje tam ist rychlejsie). Ide o to maximalne odlahcit hlavnu stanicu.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 01. Jan 2006 22:26

ja si tiey myslim, ze pre slovensko a BA ako taky je filialka podstatne lepsie riesenie ako transrapid
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 02. Jan 2006 22:19

Skor nez Filialka by sa malo riesit skor hlavna zeleznicna stanica a autobusova stanica k tomu. A mal by sa realizovat Transrapid. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod magnus » 03. Jan 2006 08:00

Ja si myslim, ze filialka by kludne mohla byt novou bratislavskou hlavnou stanicou. Ma lepsie situovanie, viac priestoru a vhodnejsie napojenie na ostatnu dopravu ako zastrcena a v obluku postavena sucasna hlavna stanica.
Transrapid povazujem za vedecku fantastiku, kym Filialka je vcelku realny projekt. Myslim, ze rozsah kolaji mohol byt trochu vyssi, sak v podzemi je miesta dost. Inak, rekonstrukcia historickej Hlavnej stanice bude stat nemale prachy, ktore sa ucelnejsie mohli vyuzit pri vystavbe uplne novej stanice, a v konecnom dosledku sa tam aj tak nedaju cakat zazraky - vzdy to bude taka divna zmeska moderneho a stareho, s ktorou mame doteraz vsetci skusenosti :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod fh » 03. Jan 2006 08:20

Filialka by znamenala,že Bratislava bude mať poriadnu stanicu v reálnej dohľadnej dobe, bez extrémne vysokých nákladov. Mne iné riešenie príde podobné ako multimiliardový projekt v Brne na presun hl. stanice.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod johhan » 03. Jan 2006 22:57

JoHnZ nemyslím si že to je jednoúčelový projekt. Je to úsek súčasťou koridoru Berlín - Budapešť, čo je perspektívne jeden z najvyťaženejších koridorov v EU. Je samozrejmé že sa to nebude stavať dnes alebo zajtra. Celé komerčné využitie Transrapidu sa pozastavilo vo svete len kvôli tomu že v najblžších dvoch rokoch príde 3.generácia do užívania. Tento rok prebehnú kompletné prototypové skúšky technológie. To je dôvod prečo sa dočasne utlmila výstavba vo svete. Už čakajú na 3.generáciu.

Aquila, to by mesto najprv muselo chcieť projekt Filialky.

Magnus, rekonštrukcia hlavnej stanice sa nekoná, je to iba výstavba dalšieho shoping centra na dobrom fleku :-) teda čisto komerčná vec. A mesto sa snaží vytesniť železnicu celkom mimo, takže neviem čo bude z Filialky, asi dalšia zahodená šanca.

Pozorovateľ Filialka sa realne šplhá k 20 mld. :-)

Tak či tak Blave chýba celkové koncepčné riešenie dopravného uzla.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod jano.z » 04. Jan 2006 01:02

Jednoúčelový projekt je to z pohľadu Bratislavy. Rieši len prerpavu (diaľkovú) smier Wien a ďalej na západ.

Mesto projekt filialky nechce, pretoze tam chce (ako inak) j****t dalsie bizniscentrum ... to iste by rado videlo namiesto celej hlavnej stanice (booze kam to ta Bratislava speje)

Postoj mesta k zeleznici je taky, ze pomaly ZSSK zacne rubat vlaky na Nove Mesto (je pripraveny projekt na prestavbu stanice ak zacnu moc lamit s hlavakom) a mesto rob si co chces ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 04. Jan 2006 08:09

No, ja som mal par krat pochybnu cest cestovat zo stanice Nove Mesto, mozem vam povedat, ze vecsiu dieru som este nevidel.

Johhan: Mne je uplne jasne o co tuna ide :-) Jednoducho o pozemky. je jasne ze mesto by chcelo kseftovat a nema nijaky valny zaujem riesit dopravnu koncepciu (ved sa staci pozriet na antikoncepciu v MHD v Blave). Bohuzial, stale sa ukazuje, ze rozvoj Bratislavy (a nielen Blavy, ale aj Ziliny a dalsich miest) sa deje systemom HURA bez planovania, vizie a koncepcnosti. Stale sa dava prednost okamzitemu zisku zo vskakovakych Hyper a supermarketov, Shopping parkov (ozaj, preco sa nemoze na Slovensku pouzivat nejaky slovensky ekvivalent toho nazvu?) ako postupne rastucemu a dlhodobemu biznisu.

Ja som videl co sa Blavy tyka okrem navrhu Filialky aj navrh na uplne novu hlavovu stanicu vybudovanu v priestore Racianskeho myta (park na racku). tazko posudit, co by bolo lepsie - ci likvidivat existujucu zastavbu a park v tom priestore, alebo radsej rozsirit staru stanicu, aj ked je v obluku...Podla mna, filialka by bola daleko elegantnejsie riesenie. Nuz, ale o tom zas budu rozhodovat asi len pliticke ksefty :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod B; » 04. Jan 2006 10:22

uz si zabudol na stare dobre "Nakupne stredisko"?

Ten park na Racianskom myte je pod kopcom na ktorom ide trat, je to realne mat stanicu v "udoli"?

Odtial je ale k Filialke uz iba na skok, mohli by tam byt druhe konce peronov keby to postavili napriec.

Zaujimavy napad.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod magnus » 05. Jan 2006 07:47

B: nevbadi z park je pod kopcom, tam by bola zachovana niveleta kolaji trate a stanica by bola nad urovnou terenu, samozrejme.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Moj nazor

Odoslaťod Adaios » 06. Jan 2006 13:57

Podla mna projekt Filialka sam o sebe - len rekonstrukcia stanice a jej prepojenie cez Dunaj nie je dostatocny a v pripade spojenia s dalsimi nutnymi investiciami je neuveritelne drahy a este naviac - ak to nema byt centrum dopravy tak je to neefektivne z hladiska celkovej dopravy v BA - cestna, zeleznicna, MHD, letisko.

Je tu EU - ale aj tak, SR nebude mat 15-25% na dofinancovanie a ja pochybujem, ze EU najde tak skoro tych 75-85% na tento projekt.

Tazko predpokladat, ale ja by som sa tomuto projektu nevenoval, skor by som investoval do MHD cez Stary most a viac by som investoval do obchvatu BA. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: Moj nazor

Odoslaťod wazari » 06. Jan 2006 23:54

Adoas napísal:Je tu EU - ale aj tak, SR nebude mat 15-25% na dofinancovanie a ja pochybujem, ze EU najde tak skoro tych 75-85% na tento projekt.


dovolim si poznamku, ze SR sama moze rozhodnut, na co da peniaze z EU fondov - teda moze ich dat aj sem, samozrejme to EU este musi potom schvalit
nase ministerstvo financii raz vyhlasilo, ze na spolufinancovanie peniaze vzdy budu (v rozpocte sa s nimi rata 3 roky dopredu) - teda uvidime, ako to bude fungovat v praxi, zatial sa skor peniaze presuvaju z roka na rok kvoli ich nizkemu vyuzivaniu
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Re: Moj nazor

Odoslaťod Adaios » 07. Jan 2006 00:43

wazari,

dovolim si poznamku, ze SR sama moze rozhodnut, na co da peniaze z EU fondov - teda moze ich dat aj sem, samozrejme to EU este musi potom schvalit


Tak to je taka pravda pre teba na 51% - pretoze EU to neschvali a co potom? Vzdy sa jedna o tom aky sa ocakava vysledok.

Nehnevaj sa ale to je podla mna tvoj nazor, ze si za stanicu Filialka. A preto ju budes obhajovat za kazdu cenu - ale OK - nech si da SR ako prioritu tuto stanicu - kludne. Mne to je jedno. Ale potom moze forum o dialniciach zaniknut. Ale to moze aj tak - lebo z EU neviete stavat na D1 vobec. Nechaj tak - mam taku naladu. :roll:

nase ministerstvo financii raz vyhlasilo, ze na spolufinancovanie peniaze vzdy budu (v rozpocte sa s nimi rata 3 roky dopredu) - teda uvidime, ako to bude fungovat v praxi, zatial sa skor peniaze presuvaju z roka na rok kvoli ich nizkemu vyuzivaniu


... :twisted: ...

Presne tak - peniaze su, ale SR nedokaze vycerpat ani to, co sa bezne dalo cerpat za minulych "chudobnych statov" - SR sa nechala kupit za 5 mld. SKK pre Jadr. Elektr. Bohunice a hlasovalo sa za GB, nic viac. Moj nazor. Ani H, ani CR ani PL nepristupilo na SR variantu. :idea:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Re: Moj nazor

Odoslaťod wazari » 07. Jan 2006 15:56

Adoas napísal:wazari,
Tak to je taka pravda pre teba na 51% - pretoze EU to neschvali a co potom? Vzdy sa jedna o tom aky sa ocakava vysledok.

Nehnevaj sa ale to je podla mna tvoj nazor, ze si za stanicu Filialka. A preto ju budes obhajovat za kazdu cenu - ale OK - nech si da SR ako prioritu tuto stanicu - kludne. Mne to je jedno. Ale potom moze forum o dialniciach zaniknut. Ale to moze aj tak - lebo z EU neviete stavat na D1 vobec. Nechaj tak - mam taku naladu. :roll:


pocul som, ze financovanie tohto projektu z Kohezneho fondu je v SR v stadiu uvah - ano, bude to zavisiet na EU - ale v doprave sa este tusim nestalo, zeby EU neschvalila SR projekt.
mne na tom projekte nepripada tak zaujimava Filialka, ako ten tunel popod Dunaj :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod jano.z » 07. Jan 2006 22:33

Ad. tunel popod nas najvacsi vodny tok: Je vobec potrebny? Aky je rozdiel v tom, ze sa z Filialky do Petrzalky dostane vlak za 5 min (tunel) ci za 12 min (sucasna trat). A to este po drobnych upravach BNM - UNS da toto cislo stahnut kludne aj o 2 minuty ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 07. Jan 2006 23:23

JoHnZ napísal:Ad. tunel popod nas najvacsi vodny tok: Je vobec potrebny? Aky je rozdiel v tom, ze sa z Filialky do Petrzalky dostane vlak za 5 min (tunel) ci za 12 min (sucasna trat). A to este po drobnych upravach BNM - UNS da toto cislo stahnut kludne aj o 2 minuty ...


Ten tunel potrebny je, ... za 20 rokov bude potrebne stavat tazku formu metra v BA a potom bude potrebny tunel pod Dunajom. Ja inak tiez nie som presvedceny o tom, ze SR potrebuje teraz nejaky tunel pre vlaky. A taka podoba ze by tu bol aj priestor pre MHD - kvoli cene sa to stavat podla mna nebude a je to teraz zbytocne. Ale je to len na SR co chce stavat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 08. Jan 2006 13:14

hej, kvoli vyuzitiu pre nosny dopravny system (NDS) je ten tunel zaujimavy
uz som videl daku mapku, kde s nim NDS pocital
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod aquila » 08. Jan 2006 15:53

wazari, len realne mesto s nim mesto nechce pocitat. jednak kvoli tomu ze by to samozrejme bol problem vyuzit kvoli rozchodu, ako aj kusok problem zosynchronizovat odchody/prichody MHD so zeleznicnou dopravou, kedze sa pocita s vyse 100 vlakmi za den na filialku.


co je horsie, mesto samozrejme chce stavat NDS cez most (co samo osve nie je az take zle), ale chce to "docasne" (rozumej dfiniticne) napojit na safku. co je vsak vazny problem, ze mesto si stale narokuje na koridor trasy B ktora sa v istych segmentoch kryje s filialkou.

osobne si myslim, ze keby mesto nebolo hlupe a ludia tam boli schopnejsi, tak si postavia tu petrzalsku elektrickovu radialu (kedze to sa uz NDS neda nazyvat) a neblokuju fililaku aj s tunelom, ale by tlacili nech ZSR urobi aspon zastavku (ala rennweg vo viedni) pri nivach a ciste teoreticky este zastavku petrzalka centum.

ale to sa zrejme nestane ;)

mne sa projekt filialky ako tunelu paci hlavne kvoli tomu, ze sa snad prvy krat na slovensku bude aj nieco stavat vyhladovo a nie ze sa budu latat uz prekrocene kapacity .. nehovoriac, ze by sme mohli mat uz druhu pekne vyzerajucu a modernu zeleznicnu stanicu :lol:

a dalsia vec, co je na tom projekte zaujimava a snad najzaujimavejsia, su peniaze z EU ;) keby to malo cvaknut ciste SR som proti, ale ked da EU 80-90% ? preco nie ..

2 Johnz: osobne sa mi nikdy v zivote nepodatilo dostat z petrzalky na hlavnu za 12 minut...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 08. Jan 2006 19:51

Ja som to vztahoval podla jazdnych dob na zst. Filialka ... na hlavnu stanicu z Paterzilky by to malo trvat pokial sa nic nepokasle presne: 18 minut IC, 22 minut R (zastavuje aj na BNM a BVY). Osobne vlaky BHS-BPT si VUC ani Mesto neobjednalo a teda nie su ... Pokial sa pamatam, mesto v tychto ohladoch na MDPT podniklo urcite kroky, aby sa taketo vlaky ani nezavadzali na komercnej baze (nie je tak davno, kedy sa chodilo z BHS do Viedne oboma smermi ...

Poznamka: ked sa nieco pokasle moze to trvat aj viacej (meskanie) aj menej (kratena jazdna doba + pobyty).
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod wazari » 08. Jan 2006 20:40

aquila napísal:wazari, len realne mesto s nim mesto nechce pocitat. jednak kvoli tomu ze by to samozrejme bol problem vyuzit kvoli rozchodu.


hej, mesto sa od toho drzi bokom, ale to sa tu uz rozoberalo
no a niekde som cital, ze elektrickove trate su predpripravene na zvacsenie rozhodu - dakych 70% trati tusim to bolo uvedene, mozno aj viac
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod ELZ » 08. Jan 2006 21:15

mne sa projekt filialky ako tunelu paci hlavne kvoli tomu, ze sa snad prvy krat na slovensku bude aj nieco stavat vyhladovo a nie ze sa budu latat uz prekrocene kapacity .. nehovoriac, ze by sme mohli mat uz druhu pekne vyzerajucu a modernu zeleznicnu stanicu

A ktora je ta prva? :D
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod jano.z » 08. Jan 2006 21:41

Snad mysli na Petrzalku ... ale ja poznam stanice ovela krajsie nez je ta Petrzalka ... Liptovsky Mikulas, Kezmarok (vyslovene kastiel s napisom ZSR), Povazska Bystrica je tiez velmi pekna, dalej taky Zvolen ci Banska Bystrica, Filakovo, najde sa ich kopec, ktore aj pekne aj cisto aj moderne (v ramci moznosti - Zst. Kezmarok je pamiatkovo chranena stavba)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 08. Jan 2006 22:04

wazari napísal:no a niekde som cital, ze elektrickove trate su predpripravene na zvacsenie rozhodu - dakych 70% trati tusim to bolo uvedene, mozno aj viac


to je pravda, ale mesto nema ani na opravu zvrsku, takze zmena rozchodu v celej sieti za doslova zopar stoviek milionov ak nie miliard neprichadza do uvahy.

o zmene rozchodu sa uvazovalo, aby sa vyrabal len jeden rozchod elektriciek pre celu CSSR (kvoli usetreniu nakladov a skusok), co teraz az taky problem nie je :)

v liberci s tym zacali tesne po revolucii a aj to dokoncili, ale tusim len pred par rokmi (ak je to vobec dokoncene)

ale ako som povedal, rozchod nie je problem.

2 ELZ: ano je to petrzalka :)

2 Johnz: hm, v tomto s tebou nesuhlasim. stale sa mi zda byt petrzalka krajsia a praktickejsia a hlavne je tam kompletna peronizacia :) ostatne stanice co si vymenoval, mozu byt vzhladom k faktu, kedy boli stavane docela OK, ale petrzalka sa mne osobne paci viac :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.