ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 10. Dec 2005 21:39

wazari, to cislo z hlavy bolo dobre :)

viac tunak

http://europa.eu.int/comm/ten/transport ... emo_en.pdf

co sa slovenska tyka tak mimo spojenia pariz - bratislava tam je spominane: vodna cesta po dunaji, zeleznicny koridor cez zilinu (sever-juh) ako aj dialnicny koridor cez zilinu sever juh ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 10. Dec 2005 22:34

Presiel som si celu tuto temu a budme konstruktivny.

Ja sa priznam, ze o zelezniciach nemam velky prehlad - je to fascinujuci sposob prepravy, ktory je citlivy k zivotnemu prostrediu. Atd.

Cena tohto projektu by mala byt 10 mld. SKK, cislo nie je podstatne, je SR pripravena dat 1 mld. SKK, ale zaroven je SR pripravena dat 8 mld. SKK? Nespochybnujem vyznam tohto projektu. Naopak.

Ja sa chcem vratit k tej scheme v 1. prispevku tejto temy. :arrow:

1. Preco vobec vznika Filialka, preco to nejde priamo na Hlavnu stanicu - ta by sa mohla aj cela zmodernizovat?

2. Je skutocne realne, aby sa postavila elektricka az po letisko? To je tiez v cene tohoto projektu?

3. A pocita sa aj s tou elektrickou cez Dunaj? A je to v ramci tohoto projektu?

...

Zeleznice budu spolupracovat, ja som o tom presvedceny, lebo spojenie Rakusko-BA je de facto len o tej Bratislave.

Ale podla mna nebolo by lepsie do BA "dostat" radsej nieco ako TGV?

A zeleznice by sa mali skor zamerat na obnovu zeleznicnych trati smerom od BA (v smere na vychod SR po severnom koridore)?

A uplne na zaver: Mne tam na tej scheme jednoducho chyba priame spojenie stanice Filialka s Hlavnou stanicou. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 10. Dec 2005 23:15

1. ono nevznikla, ona existuje a aj existovala :) cez stary most v BA bola povodne zeleznica (na moste este stale kolaje su), a jedna sa len o lepsie napojenie na koridory

hlavna stanica je na upati malych karpat a nie je ju mozne v rozumnej miere modernizovat, navyse to neriesi lepsie prepojenie na zapad. mimochodom hlavna stanica sa mierne modernizuje :)

2. realne to je, ako to dopadne sa uvidi z projektov :)

3. vyhladovo hej, teraz sa pocita vyuzitie stareho mosta na rychloelektricku z financnych dovodov.

4. TGV by bolo fajn, ale rychlovlaky nemaju ani samotni rakusania, tak na slovensku to stale nehrozi.

5. na to sa aj zameriavaju :)

6. bolo by to fajn, ale bol by nutny dalsi tunel a napojenie na hlavnu stanicu by nebolo jednoduche =? rozumej extremne nakladne :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wazari » 11. Dec 2005 15:29

Len nejak Nove Mesto nesuhlasi/nesuhlasilo aby Filialka bola znovu zeleznicna stanica.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod aquila » 11. Dec 2005 15:44

lebo stale dufaju, ze tie pozomky dostane magisteriat zdarma a vybuduje sa tam dalsie business centrum ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod ELZ » 11. Dec 2005 23:57

Add 3. elektricka ma ist cez Dunaj len "docasne" (rozumej nastalo). Ak sa niekedy v buducnosti najdu peniaze, ma to ist pod zem (nakladne, lebo treba ist pod Dunaj dost hlboko). Tento projekt by vyriesil "docasne" riesenie a zacalo by sa hned robit na trvalom. V BA by sa potom mohla riesit rychloelektricka nieco na sposob rakuskeho S-Bahn. I ked zamyslane teoreticke trate metra sa velmi s tymto koridorom nekryju

Co sa tyka Noveho mesta - Trat BA-Filialka az po po stanicu Ba-Predmestie (pri Ba-Vinohrady) je problem, pretoze tento koridor jednak seka mestsku cast (napr. teraz sa da prejst cez kolaje na Trnavskom myte - tam kde to teraz konci, potom pri Zvaracskom ustave, Riazanska, potom tak vselijako pri Mladej Garde a potom az tusim za BA-Predmestie - celkovo asi 4-5km tratoveho koridoru v sirsom centre BA). Navyse tieto kolaje prekazaju aj dalsiemu rozvoju mestkej cestnej siete - napr. predlzenie Tomasikovej ulice po Raciansku. Uz teraz sa trat urovnovo krizuje s dost frekventovanou krizovatkou pri Zvaracskom ustave (v buducnosti by tu malo byt vyustenie severnej tangenty, ale uvazuje sa o premosteni ponad tuto krizovatku) . Myslim, ze by zeleznica mala ist od BA-Filiaka aj tu pod zem a vyliezt by mala von az za Vinohradmi. No a trasu dnesneho koridoru skulturnit a vhodne zastavat. (tak ako sa to deje na Karadzicovej)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod johhan » 12. Dec 2005 13:42

Adoas, Bratislava - Filialka je jedna z najstarších bratislavských staníc, táto fungovala už za konskej železnice. Pôvodne do do sprevádzkovania Prístavného mosta kde vzniklo nové železničné premostenie Dunaja Filialka existovala ako osobná a nákladná stanica s tám že pokračovala popri Tržnici cez Karadžičovu po Dostojevskeho rade ( v podstate pravý dvojpruh do mesta bola kedysi železnica ) cez Starý most do Petržalky a Viedne. Potom sa táto trať cez mesto zrušila. Tým sa ešte viac zaťažila BA - hlavná stanica. Problém BA - hlavnej stanice je v tom že je nevhodne situovaná ona totiž leží na úpätí kopca a ešte aj v zákrute ( nemá sa už kde rozšíriť ani vyrovnať ). Pre odľahčenie hlavnej stanice vznikla stanica BA - Nové Mesto, čo je už teraz málo využívaná.

V čase rušenia trate cez mesto sa už robili plány na vybudovanie podzemnej stanice Filialky po vzore Waršava - Centrálna samozrejme zo súčasťou metra. a prechodom popod Dunaj do Petržalky.

Filialka podľa nového má byť cieľovou stanicou TGV - ICE na ramene Paríž - Viedeň - Bratislava.

Koniec koncov toto všetko čo sa robí v Bratislave sú iba také čiastkové záplaty a riešenia. Bratislava totiž potrebuje koncepciu totálnej prestavby Bratislavského železničného uzla. Napríklad Filialka by odbremenila hlavnú stanicu, ale aj tak sa ráta s výstavbou železničného tunela popod Kramáre okolo hlavnej stanice, aby nákladná doprava obchádzala hlavnú stanicu. Inestujú sa peniaze do udržania hlavnej stanice aj keď je známe že je nevhodná, že ju bude treba časom premietniť a tak dalej :-) :-)

ELZ Od konca Kukučínovej by mala ísť trať pod zem, takže žiadne rozdelenie mesta by nebolo.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Adaios » 12. Dec 2005 19:17

Som velmi rad, ze som sa dozvedel konecne vsetko na co som sa pytal a tento projekt je teraz pre mna realnejsie predstavitelny.

Diskusia vsak moze pokracovat:

1. Vzhladom na realizaciu tohto projektu by som sa ja skor zameral uz priamo na TGV. A vsetky financie z EU by som ja na mieste Slovakov investoval na maximum do modernizacie severnej trasy a podla moznosti aj na elektrifikaciu juznej trasy. Toto treba riesit. Nemyslim si totiz ze SR teraz robi max. v modernizacnych pracach a takisto si nemyslim ze by tato moja varianta nejako poskodzovala mesto BA.

2. Ak je teda BA-Filialka jedna z najstarsich stanic v BA, tak potom uz vobec nerozumiem tomu, preco nie je spojena s Hlavnou stanicou v BA. A zase si nemyslim, ze Hlavna stanica ma az tak zlu polohu aby sa nedala nejako zmodernizovat ale hlavne spojit s Filialkou.

3. A teraz uz len takto: Nic nie je vzdy idealne a co sa tyka hlavneho mesta Bratislava na Slovensku tak sa treba zamerat hlavne na velky vonkajsi cestny dialnicny obchvat, ktory by mal pozostavat z dialnice D4 a mal by pokracovat v smere na Stupavu cez pohorie Male Karpaty s pomocou cca. 10 km tunela a teda nie je mozne financovat aj luxusne riesenia zeleznic aj ciest. Preto nie je zatial realne aby sa cela Hlavna stanica v BA presunula niekam inam - SR ma sotva len na modernizaciu. Dovod: Priorita je MHD v meste a riesenie tranzitu. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 13. Dec 2005 12:10

Tento projekt by pomohol MHD a mohol by byt jadrom NS MHD - hlavne ten tunel pod Dunajom a prepojenie na Filialku.
Pocul som, ze ZSR idu robit projektovu pripravu, ale o jeho realizacii (financne krytie) rozhodne az buduca vlada.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Andrej » 13. Dec 2005 13:45

Adoas napísal:2. Ak je teda BA-Filialka jedna z najstarsich stanic v BA, tak potom uz vobec nerozumiem tomu, preco nie je spojena s Hlavnou stanicou v BA. A zase si nemyslim, ze Hlavna stanica ma az tak zlu polohu aby sa nedala nejako zmodernizovat ale hlavne spojit s Filialkou.


Filialka sa s Hlavnou stanicou spojit neda, pretoze Hlavna st.je polozena o cca 60 m vyssie a na takom kratkom useku by tam zeleznica z Filialky nevystupala... navyse by bol obrovsky problem - ze prepojenie by muselo ist tunelom hlboko popod mesto. :?
Inak, na Hlavnej stanici by mozno stacilo zmodernizovat len zopar objektov - tecuce strechy na nastupistach, zvecsit cakaren (alebo viac laviciek na celej stanici), upravit kolajnice-vyhybky tak, aby vlaky nemuseli ist posledne 2-3 km 30-kou, do prevadzky dat viac predajni na listky... takychto drobnosti by sa naslo vela a mnohe z nich by dost zkulturnili a zefektnivnili cestovanie vlakom :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 13. Dec 2005 16:09

andrej, problem hlavnej stanice je aj ten ze je v zakrute a neda sa uz kam rozsirovat. dalsi jej problem je, ze uz teraz je v spicke na 100% vytazena.

a to tam ani nie je poriadne primestska doprava... cize ako to navrhoval johhan, bolo by super keby sa urobila viac menej nova "hlavna" podzemna stanica s peronmi a kde by dochadzali aj ICE/TGV s tym ze sa tam aj zbiehali vlaky. navyse je to vyhodne aj pre primestsku dopravu. a keby sa este urobila aj zastavka/stanica pri nivach, tak nie je podla mna problem ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 17:02

wazari napísal:Tento projekt by pomohol MHD a mohol by byt jadrom NS MHD - hlavne ten tunel pod Dunajom a prepojenie na Filialku.
Pocul som, ze ZSR idu robit projektovu pripravu, ale o jeho realizacii (financne krytie) rozhodne az buduca vlada.


MHD potrebuje prepojenie lacne cez Dunaj a to sa da len cez Stary most, wazari.

To uz inak moze robit BA metro. V tomto nesuhlasim.

Neda sa to v BA realne skombinovat aj rychloelektricka aj zeleznice. To je financne neunosne. A rychloelektricka nemusi ist po vodou. Nakoniec prave preto sa planuje realizovat rychloelektricka a bude BA velmi rada, ked sa otvori 1. trat po r. 2010. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 17:12

Andrej,

za 1. nehnevaj sa na mna, ale da sa uplne vsetko. :arrow:

Filialka sa s Hlavnou stanicou spojit neda, pretoze Hlavna st.je polozena o cca 60 m vyssie a na takom kratkom useku by tam zeleznica z Filialky nevystupala... navyse by bol obrovsky problem - ze prepojenie by muselo ist tunelom hlboko popod mesto. :?


Da sa to spojit, len by sa museli zasadnym sposobom modernizovat aj Hlavna stanica aj Filialka. A zasiahlo by to aj do podoby mesta BA medzi tymito stanicami. A cena by bola dost vysoka, ale tak v takom pripade tu treba raz v buducnosti postavit jednu trasu rychloelektricky. :wink:

Inak, na Hlavnej stanici by mozno stacilo zmodernizovat len zopar objektov - tecuce strechy na nastupistach, zvecsit cakaren (alebo viac laviciek na celej stanici), upravit kolajnice-vyhybky tak, aby vlaky nemuseli ist posledne 2-3 km 30-kou, do prevadzky dat viac predajni na listky... takychto drobnosti by sa naslo vela a mnohe z nich by dost zkulturnili a zefektnivnili cestovanie vlakom :)


Ja som na Vasej Hlavnej stanici bol a nie raz.

Kde zacat? Treba skutocne opravit zeleznicne objekty - budovy, nastupiste - vsetkych 5-6, ich strechy, zlepsit system stankov, viac laviciek atd.

Stanica je miesto kadial nemusia ist vlaky rychlo, ale tie kolaje by potrebovali vymenit podla mna, alebo aspon tie kamene atd. A boli tam este aj drevene klady namiesto betonovych.

Vnutri priamo na stanici ... je to dost taka socialisticka podoba. Ja som potreboval ist na WC - tak tam by to potrebovalo zasadnu modernizaciu.

Spokojny som bol s mnozstvom stankov, bufetov atd. - to keby som potreboval noviny alebo FAST FOOD tak problem nebol.

Predajne listkov - nekupoval som, ale videl som cca. 5 velmi velkych rad a cca. 3-4 okienka boli zatvorene. Bol den.

A este nieco. Problem, ktory je v mnohych statoch ale na Hlavnej stanici v Bratislave je to dost vyrazne - vela "pochybnych ludi" sa tam prechadzalo a chybalo tam viditelne aspon 2-4 zeleznicni policajti.

Ale toto bolo este minuly rok. Mozno sa to uz zmenilo. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 13. Dec 2005 17:24

Adoas napísal:MHD potrebuje prepojenie lacne cez Dunaj a to sa da len cez Stary most, wazari.

To uz inak moze robit BA metro. V tomto nesuhlasim.

Neda sa to v BA realne skombinovat aj rychloelektricka aj zeleznice. To je financne neunosne. A rychloelektricka nemusi ist po vodou. Nakoniec prave preto sa planuje realizovat rychloelektricka a bude BA velmi rada, ked sa otvori 1. trat po r. 2010. :wink:


Ak bude tunel, samotne zeleznice ho nevyuziju dostatocne a tak by sa MHD mohlo pridat.
Parkrat sa uz spominalo, ze kolaje MHD v BA az na par vynimiek su pripravene aj na sirsi/vlakovy rozchod.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 17:34

wazari napísal:Ak bude tunel, samotne zeleznice ho nevyuziju dostatocne a tak by sa MHD mohlo pridat.
Parkrat sa uz spominalo, ze kolaje MHD v BA az na par vynimiek su pripravene aj na sirsi/vlakovy rozchod.


MHD je v BA otazkou penazi. Podobne zeleznice.

Ak ma byt taky megaprojekt na vyuzitie tunela, tak ja to prajem BA ale potom by sa nemala stavat ziadna rychloelektricka ale sem presunut peniaze, ... to sa ale nedeje, v r. 2006 da BA na pripravu dokumentacie na NDS MHD 3 mil. EUR. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 13. Dec 2005 17:36

adoas, to je vseobecny problem na slovensku sa dohodnut... ostatne zeleznice tiez ako alternativu dokonca chceli do projektu zakomponovat aj trasu metra. resp zeleznice v trase metra.

ale zrovna vyuzitie tunela vs. vyuzitie stareho mostu by som ako hlavny problem nevidel, skor rozumne napojenie v oblasti stareho/nove mesta na NDS .. a hlavne dohody :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 20:50

Ako daleko su od seba vzdialene Hlavna stanica so stanicou Filialka? :?:

A este mam jednu otazku: Ako daleko od Hlavnej zeleznicnej stanice je Hlavna autobusova stanica? :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 13. Dec 2005 22:02

adoas, su blizko aj daleko zaroven. vzdusnou ciarok to tipujem tak 4-6 km max (mozno aj menej).

hlavna zeleznicna a autobusova su od seba hodne vzdialene. a navyse aj docela blbo prepojene ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod ELZ » 14. Dec 2005 00:06

Hl.ST - Filialka - asi tak 2 km vzdusnou ciarou, pricom je tam ten vyskovy rozdiel. Btw. na napojenie na Filiaku by sa dala vyuzit odbocka z Hl.St na Ba-Nove Mesto - ale je tam opat problem toho koridoru v sirsom centre, co som spominal (tato odbocka sa vedie v predmetnej casti po nasypoch). Resp. da sa tam dostat "cuvanim" - treba vybehnut za BA-Vinohrady a vbehnut spat cez BA-Predmestie

Hl-St. - Autobusova stanica - vzdusnou ciarou asi 3 km, po ceste trochu viac. Filialka je k autobusovej stanici blizsie. Byvala povrchova trat (ako pisal johann) viedla povedla terajsej autobusovej stanice. A podzemny variant v podstate kopiruje byvaly povrchovy.
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod slim » 14. Dec 2005 09:46

Adoas, sledujem, ze sa ti ludia snazia objasnit, kde sa nachadzaju jednotlive stanice v BA. Tu je mapa, ktora to objasni. Kedze tam nie je mierka, mozem ti to ulahcit asi tak, ze trolejbusom z hl. stanice k Filialke (konkretne na Trnavske myto, co je hned vedla) to trva 6 min., z Hl. stanice na autob. stanicu to tiez trolejbusom trva 10 min.
Ciernou som nakreslil trate cez Hl. stanicu a trat do Filialky,, ruzovou je byvala trat cez Stary most do Petrzalky, ktora je uz zrusena (zostali iba zbytky na moste, co tu uz bolo spominane.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=579
slim
nováčik
 
Príspevky: 5
Obrázky: 1
Založený: 14. Apr 2005 14:23

Odoslaťod Andrej » 14. Dec 2005 10:43

Adoas napísal:Andrej,

za 1. nehnevaj sa na mna, ale da sa uplne vsetko. :arrow:

Filialka sa s Hlavnou stanicou spojit neda, pretoze Hlavna st.je polozena o cca 60 m vyssie a na takom kratkom useku by tam zeleznica z Filialky nevystupala... navyse by bol obrovsky problem - ze prepojenie by muselo ist tunelom hlboko popod mesto. :?


Spojit by sa to dalo len tym sposobom, ako napisal ELZ - cize spiatockou na Vinohrady a tak vystupat na Hlavnu stanicu

Adoas napísal:Da sa to spojit, len by sa museli zasadnym sposobom modernizovat aj Hlavna stanica aj Filialka. A zasiahlo by to aj do podoby mesta BA medzi tymito stanicami. A cena by bola dost vysoka, ale tak v takom pripade tu treba raz v buducnosti postavit jednu trasu rychloelektricky. :wink:

Inak, na Hlavnej stanici by mozno stacilo zmodernizovat len zopar objektov - tecuce strechy na nastupistach, zvecsit cakaren (alebo viac laviciek na celej stanici), upravit kolajnice-vyhybky tak, aby vlaky nemuseli ist posledne 2-3 km 30-kou, do prevadzky dat viac predajni na listky... takychto drobnosti by sa naslo vela a mnohe z nich by dost zkulturnili a zefektnivnili cestovanie vlakom :)


Ja som na Vasej Hlavnej stanici bol a nie raz.

Kde zacat? Treba skutocne opravit zeleznicne objekty - budovy, nastupiste - vsetkych 5-6, ich strechy, zlepsit system stankov, viac laviciek atd.

Stanica je miesto kadial nemusia ist vlaky rychlo, ale tie kolaje by potrebovali vymenit podla mna, alebo aspon tie kamene atd. A boli tam este aj drevene klady namiesto betonovych.

Vnutri priamo na stanici ... je to dost taka socialisticka podoba. Ja som potreboval ist na WC - tak tam by to potrebovalo zasadnu modernizaciu.

Spokojny som bol s mnozstvom stankov, bufetov atd. - to keby som potreboval noviny alebo FAST FOOD tak problem nebol.

Predajne listkov - nekupoval som, ale videl som cca. 5 velmi velkych rad a cca. 3-4 okienka boli zatvorene. Bol den.

A este nieco. Problem, ktory je v mnohych statoch ale na Hlavnej stanici v Bratislave je to dost vyrazne - vela "pochybnych ludi" sa tam prechadzalo a chybalo tam viditelne aspon 2-4 zeleznicni policajti.

Ale toto bolo este minuly rok. Mozno sa to uz zmenilo. :wink:


Tu uz s tebou suhlasim na 99% az na tie WC - tie su v pohode, a uz dlhsie ako 1 rok...Mimochodom, tie okienka na predaj listkov su zavrete aj v spicke, cakacia doba je okolo 10-30 min.

Ale co sa tyka celkovej zel.dopravy v BA, som na 100% za prepojenie Filialky (samozrejme s modernizaciou stanice) s Petrzalkou s vyuzitim nielen na vlakovu prepravu ale zaroven aj ako mestsku dopravu s viacerymi zastavkami. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod B; » 14. Dec 2005 10:57

Andrej napísal:
Spojit by sa to dalo len tym sposobom, ako napisal ELZ - cize spiatockou na Vinohrady a tak vystupat na Hlavnu stanicu


Spojit by sa to dalo pod zemou, ked uz megalomansky projekt tak s GIGA riesenim.
Celu filialku zakopat pod zem a tunelom hop hore na HL. stanicu, kde by to bolo tiez pod zemou, tak aby vlak dokazal vystupat ten kopec. (nie 60m pod povrchom, kto by opravoval eskalatory)
A je to. 8)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 14. Dec 2005 21:48

slim napísal:Adoas, sledujem, ze sa ti ludia snazia objasnit, kde sa nachadzaju jednotlive stanice v BA. Tu je mapa, ktora to objasni. Kedze tam nie je mierka, mozem ti to ulahcit asi tak, ze trolejbusom z hl. stanice k Filialke (konkretne na Trnavske myto, co je hned vedla) to trva 6 min., z Hl. stanice na autob. stanicu to tiez trolejbusom trva 10 min.
Ciernou som nakreslil trate cez Hl. stanicu a trat do Filialky,, ruzovou je byvala trat cez Stary most do Petrzalky, ktora je uz zrusena (zostali iba zbytky na moste, co tu uz bolo spominane.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=579


slim,

dakujem Ti (aj ostatnym) velmi pekne. 8)

Mozno by bolo dobre aj Hlavnu zeleznicnu aj Hlavnu autobusovu stanicu spojit a vybudovat uplne nove niekde inde, kvalitne to spojit so stanicou Filialka a s letiskom v BA a "stare plochy" prenechat pre obchodne centra atd. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Andrej » 14. Dec 2005 22:56

Adoas napísal:slim,

dakujem Ti (aj ostatnym) velmi pekne. 8)

Mozno by bolo dobre aj Hlavnu zeleznicnu aj Hlavnu autobusovu stanicu spojit a vybudovat uplne nove niekde inde, kvalitne to spojit so stanicou Filialka a s letiskom v BA a "stare plochy" prenechat pre obchodne centra atd. :wink:


Spojit autob. a zel. stanicu? To by sa museli poriadne prestavat budovy a hlavne zvecsit - ved kapacitne dnes nepostacuje ani jedna z nich (teda ASMN je velka, len nedostatocne a neefektivne vyuzita). Ale kvalitne spojenie by im urcite pomohlo a hlavne umiestnit na stanice informacne tabule, smerovky... mne sa v poslednej dobe casto stava, ze nejaky cudzinec sa ma pyta, ako sa dostane na nejake miesto v BA... no ani sa mu necudujem, ked sa to nema odkial dozvediet...:roll: Ale to je uz OT...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod wazari » 15. Dec 2005 09:28

Andrej napísal:Spojit autob. a zel. stanicu? To by sa museli poriadne prestavat budovy a hlavne zvecsit - ved kapacitne dnes nepostacuje ani jedna z nich (teda ASMN je velka, len nedostatocne a neefektivne vyuzita). Ale kvalitne spojenie by im urcite pomohlo a hlavne umiestnit na stanice informacne tabule, smerovky... mne sa v poslednej dobe casto stava, ze nejaky cudzinec sa ma pyta, ako sa dostane na nejake miesto v BA... no ani sa mu necudujem, ked sa to nema odkial dozvediet...:roll: Ale to je uz OT...


nepamatam si dobre, ale tusim bratislavsku SAD ziskal aj HB Reavis a ten s nou mal velke plany, ca sa tyka prestavby stanice
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.