Stránka 1 z 34

ŽSR Uzol Bratislava

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 09:30
od johhan

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 09:50
od aquila
tak toto keby vyslo bolo by to bomba! len uz aby zeleznice aj mesto spolupracovali ..

vobec by nebolo od veci keby sa stanica filialka spojila spolu s NDS (nosnym dopravnym systemom). skor by to konecne toto dvojite riesenie vyriesilo kopu problemov. jednak by sa rapidne odlahcili spoje z hlavnej stanice ako aj inych stanic ludia by sa vyrojili v centre. vsak BA je mala :) tam to clovek v centre prejde pesi kedy chce :lol:

mno a NDS by pekne doplnanalo toto povrchovym variantom (podla moznosti mimourovnovym ..) z petrzalky a snad by sa dohodli a pokracovalo by to do filialky.

inak osobne som za hned alternativu 1, ktora by sa priamo napajala na petrzalsku stanicu.

inak rakusania so zdvojenim trate petrzalka - W pocitali uz ked ju stavali. totizto zeelznicny zvrsok a budoval ako pre 2 kolaje, aj stanice su tak stavane ze sa tam pocita s dalsou kolajou. tunak je hodl vidno ze rakusani myslia aj dlhsie ako je jedno volebne obdobie.

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 13:53
od Caesar
Len tá cena bude zase problémom. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 14:01
od johhan
Caesar napísal:Len tá cena bude zase problémom. 8)


Cena pre ŽSR by mala byť približne 15% z investície teda asi okolo 2 mld SKK ostatok by mal byť EU fond

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 14:05
od aquila
ako fakt toto by mohlo vyjist, bola by to fakt spicka ;) drzim palce a ze tuto sancu vyuziju

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 14:21
od johhan
Inak na Karadžičovej by sa to malo stavať v otvorenej stavebnej jame :-) a niekde od Čulenovej by to mal byť už razený tunel až za dialnicu na petržalskej trase :-) S tým že stanica Bratislava Fililialka by výhľadovo bola stanicou pre IC ICE a TVG vlaky v trase Paríž Waršava Moskva- Sankt Peterburg. Preto sa to robí take ..... :-)

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 14:31
od aquila
jaj, to znie este lepsie. inak to som si myslel ze by sa to robilo povrchovo ala ked vo viedni robili rennweg. lebo inak by sa tam tie multifunkcne objekty nedali urobit ;)


ale toto by BA fakt pomohlo. ono keby sa do toho zapojilo mesto tak by sa dala de fakto urobit nieco na styl ako ma vieden suedbahnhof a westbahnhof, teda dve zhruba rovnako velke stanice (aj ked okey westbahnhof je predsalen vacsia ;)

hlavne mesto kvoli NDS & prehodnoteniu dopravy

btw. ma tak napadlo hm a ako sa to buriesit ohladne VUBecky ? staticka vykopy tunel ? ehm to bude kusok trvrdsi oriesok. inak je az zazrakom ze tento pozemok ZSR nepredali ;)

ale fakt, tento projekt by mohol byt super, ak by sa fakt doviedol do dokonalosti ze by sa to spojilo s rekonstrukciou niv a urobil by sa z toho taky komplex zeleznico autobusovy. bolo by tam dost miesta aj pre vlaky, MHD, autobusy ... ale okey asi moc fantazazirujem :twisted:

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 15:08
od B;
Projekt novej, modernej, multifunkcnej stanice v BA by pomohol.
Nezda sa mi byt ale az take vyhodne dopravit ludi miesto na Hlavnu stanicu na Filialku.
Obe su dost blizko seba (tusim 3 zastavky busom) a Hlavna je podla mna kusocek blizsie do centra. Asi to bude v definicii centra ...

Ako argument by som bral skor priestorove moznosti, Hlavnu nie je moc kde rozsirit a je v kopci, Filialka je dole na rovine na jednej urovni s centrom.

Neviem si celkom dobre predstavit to TGV, malo by mat vlastne kolaje.
Resp. debatuje sa aj o mag. drahe, ta urcite musi mat vlastny koridor.
To by bolo treba asi megatunel. nefinacneho charakteru.

A este :
viete ako to chcu dalej poslat na letisko - nieco nove, alebo sa upravi ex. stav?

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 15:22
od aquila
asi sa to posle po klasickych kolajach len sa nieco prebuduje od vajnor ... nieco ako prerobili S7 vo viedni pocitam

inak neviem, co "centra" sa lahsie dostanes z karadzicky ako z hlavnej. vsak za 5-10 minut si pred "tescom" :lol:

a celkovo, vsetko je take dostupnejsie .. ale to je mozno len moj pohlad. potom aj ruzinov je viac dostupnejsie a celkovo ma moznost zachytit viac obyvatelov. kde vydim sancu je ze sa tam da lepsie vybudovat nejaky stycny bod ako je napr oper pri viedni, alebo nieco na styl suedbahnhofu/westbahnhofu.

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 15:44
od Caesar
johhan napísal:
Caesar napísal:Len tá cena bude zase problémom. 8)


Cena pre ŽSR by mala byť približne 15% z investície teda asi okolo 2 mld SKK ostatok by mal byť EU fond


Z najnižších nákladov pri najlacnejšom variante ...

A nezabudni doplniť, že železnice dnes už financujú max. a tu nestojí otázka tak, že "len" 15%, pretože tu je situácia takáto: 2 mld. SKK už jednoducho nie sú a v otázke nových úverov je to zložité, presnejšie ak tak jedine nové úvery.

Toto je luxus, aj koridory aj BA aj nové vlakové súpravy, je to podobný "luxus" ako naraz D1, D3, R1, R2, R3, R4, R5. Tiež to nebude, aj keď Mengusovce-Jánovce sú financované predovšetkým z EÚ, ale ten štát, čo dáva ten "zbytok" už ide na max.

Nemám nič proti novým projektom, ja som ten posledný, ale v týchto prípadoch "treba otvoriť oči" a byť realistom. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 15:47
od aquila
caesar: novy supravy nebudu :) na to stat nema, koridory hold treba ;)

toto myslim by riesilo velmi vela veci. aj ked kopu ludi to bude vnimat s nevolou ... ide o to ze mesto chce svoje, ministerstva a BSK svoje. keby sa spojili dalo by sa to vyuzit ...

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 15:49
od Caesar
aquila napísal:caesar: novy supravy nebudu :) na to stat nema, koridory hold treba ;)

toto myslim by riesilo velmi vela veci. aj ked kopu ludi to bude vnimat s nevolou ... ide o to ze mesto chce svoje, ministerstva a BSK svoje. keby sa spojili dalo by sa to vyuzit ...


Nové súpravy budú, okrem iného, aj sa priebežne kupujú a opravujú.

Okrem iného už je v zámere vlády nakúpiť aj nové rušne.

A dosť "dobré kusy" jazdia po Tatrách. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 15:52
od Caesar
aquila napísal:toto myslim by riesilo velmi vela veci. aj ked kopu ludi to bude vnimat s nevolou ... ide o to ze mesto chce svoje, ministerstva a BSK svoje. keby sa spojili dalo by sa to vyuzit ...


aquila,

nie je dosť peňazí. Jedine nové úvery aj od mesta BA, aj od BA VÚC aj od štátu, aj od železníc.

A priority sú v mnohých prípadoch niekde inde, než v železniciach.

Nemalo by sa zabúdať na to, že BA VÚC podporil celú regionálnu dopravu, ktorá len vďaka nemu je zachovaná.

A takisto by sa nemalo zabúdať na to, že mesto BA sa stará o celú električkovú sieť v meste. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 15:55
od aquila
jasne ;) ale uvidime ako to dopadne ;) ja by som bol za :lol:

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 18:42
od Alexander Velky
To, čo tu predniesol johhan, je dosť reálna stavba, pretože železnice si idú svojím smerom a mesto sa rado pripojí, štát sa nemusí. :lol:

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 20:25
od wazari
aquila napísal:
btw. ma tak napadlo hm a ako sa to buriesit ohladne VUBecky ? staticka vykopy tunel ? ehm to bude kusok trvrdsi oriesok. inak je az zazrakom ze tento pozemok ZSR nepredali ;)



Predpokladam, ze myslis centralu VUB. A nejak ma napadlo, ze tusim nevies, ze HB Reavis tam uz stavia cca 6 dalsich budov, jedna ma byt taka isto velka ako VUB. Tam, kde kedysi isla zeleznica po Karadzicke.

:wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2005 20:28
od wazari
Caesar napísal:
A nezabudni doplniť, že železnice dnes už financujú max. a tu nestojí otázka tak, že "len" 15%, pretože tu je situácia takáto: 2 mld. SKK už jednoducho nie sú a v otázke nových úverov je to zložité, presnejšie ak tak jedine nové úvery.


Moze byt taky predpoklad, ze stat, tak ako teraz, ZSR pri fondoch EU doplati do 100 % zo statneho rozpoctu. Vsak to nebude za rok postavene ...

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 13:58
od Caesar
wazari napísal:Moze byt taky predpoklad, ze stat, tak ako teraz, ZSR pri fondoch EU doplati do 100 % zo statneho rozpoctu. Vsak to nebude za rok postavene ...


Mohlo by to tak byť, ak to nebude suma príliš vysoká, niekoľko mld. SKK by už bolo asi moc, alebo sa bude pomalšie riešiť v železničnej doprave niečo iné, ... neskorší nákup rušňov, či pomalšia modernizácia koridorov alebo pomalšia elektrifikácia južnej trasy. Bude sa šetriť v rámci železníc.

A potom je ešte aj otázkou, či štát nedá na výber mestu BA: Buď podpora NS MHD alebo tomuto projektu. 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2005 13:59
od mmaros
Ja som sa pri vystavbe VUB tiez o to zaujimal, ci sa tam metro neskor zmesti. Vzdy tam bolo miesto vyhradene pre tento koridor. Ked zacali stavat tych dalsich 6 budov, tak pisali, ze s metrom sa tam neskor stale pocita. Pozeral som si to tam a myslim, ze medzi cestou a tymi budovami naozaj ostava priestor na dve kolaje metra (resp. zeleznice).

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 22:39
od Adaios
Ak bude na tom EU dobre aj nadalej, tak vam prajem, aby ste toto postavili. :wink:

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2005 20:46
od aquila
nema niekto nahodou nejake cerstve infos ? :)

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2005 18:17
od Adaios
aquila napísal:nema niekto nahodou nejake cerstve infos ? :)


Ja nemam info o tom, ze by bol plan toto zrealizovat vasimi zeleznicami do r. 2010 sa nema ani zacat. A EU podla mna tiez na tento projekt neda peniaze a ak ano, tak nie do r. 2013.

Naviac, je to v Bratislave. :wink:

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2005 20:16
od wazari
Adoas napísal:A EU podla mna tiez na tento projekt neda peniaze a ak ano, tak nie do r. 2013.

Naviac, je to v Bratislave. :wink:


Zeleznicne prepojenie BA-Vieden je zaradene medzi prioritne projekty EU. Cize na to by mohli ist peniaze z fondu TEN. Prispevok je tam iba 20 percent max., mozno v buducom programovacom obdobi sa to skombinuje este s Koheznym fondom, tak sa da dosiahnut az 90 % z EU.
Uvidime ...

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2005 20:59
od Adaios
wazari napísal:
Adoas napísal:A EU podla mna tiez na tento projekt neda peniaze a ak ano, tak nie do r. 2013.

Naviac, je to v Bratislave. :wink:


Zeleznicne prepojenie BA-Vieden je zaradene medzi prioritne projekty EU. Cize na to by mohli ist peniaze z fondu TEN. Prispevok je tam iba 20 percent max., mozno v buducom programovacom obdobi sa to skombinuje este s Koheznym fondom, tak sa da dosiahnut az 90 % z EU.
Uvidime ...


wazari, v ktorom buducom? Na kolko odhadujes naklady?

Ale inak sa priznam, ze som nevedel ze je to prioritne - teda konkretne tento projekt v tejto teme pre EU. :oops:

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2005 21:10
od wazari
Adoas napísal:
wazari, v ktorom buducom? Na kolko odhadujes naklady?

Ale inak sa priznam, ze som nevedel ze je to prioritne - teda konkretne tento projekt v tejto teme pre EU. :oops:


2007-2013

no, ja ich neodhadnem, ale pocul som o sume 10 mld. Sk

zoznam prioritnych projektov - je ich tusim 30, SR sa dotykaju 4, myslim, ze to bolo v Nariadeni 884/2004 (to som dal len tak z hlavy to cislo nariadenia)