Stránka 4 z 18

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2007 00:14
od Dialniciar
Generel dopravy prechádza schvaľovacím procesom

(25.01.2007, SITA)

Generel dopravy mesta Trenčín, dokument, ktorý má vyriešiť akútne problémy s premávkou v meste na roky dopredu, je momentálne vo fáze, keď sa k nemu vyjadrujú viaceré dopravné orgány.

„Nosné body generelu sú výstavba druhého cestného mosta cez rieku Váh, vybudovanie Juhovýchodného obchvatu mesta, mimoúrovňové križovania cez železničnú trať, využitie súčasného železničného mosta ako cestného po modernizácii trate, nová hlavná cesta s pracovným názvom Nová nábrežná v centre, okružné križovatky a výhľadovo ďalší cestný most medzi mestskými časťami Sihoť a Opatová,“ povedal trenčiansky primátor Branislav Celler. Vypracovanie generelu trvalo s prestávkami, ktoré zapríčinilo riešenie modernizácie trate, takmer štyri roky, podľa B. Cellera ďalší rok trvá schvaľovací proces. V ňom už boli vznesené viaceré pripomienky, ktoré samospráva do dokumentu včlení. Generel bude súčasťou nového územného plánu mesta.

Druhý cestný most by sa podľa B. Cellera mal začať stavať v priebehu roka 2007. Jediný cestný most cez Váh v Trenčíne kapacitne nestačí, je už v rokoch, keď by mal prejsť generálnou rekonštrukciou a doprava je pri dopravnej nehode na hlavnom ťahu cez mesto ľahko zraniteľná. Most bude nadväzovať na diaľničný privádzač, situovaný približne dva kilometre južne od existujúceho mosta.

Ostatné body generelu súvisia s modernizáciou železničnej trate a jej prekládkou. Podľa B. Cellera sa centrum mesta rozšíri o 80-tisíc metrov štvorcových až k rieke Váh. Rieku a centrum doteraz rozdeľovala práve trať. Dopravné riešenie ráta s vybudovaním novej cesty - Nová nábrežná, ktorá bude súbežná s Hasičskou ulicou. Mimoúrovňové križovania trate by mali vzniknúť po celom meste. Modernizácia rieši aj prílišné zaoblenie trate v meste, čo si vyžiada výstavbu nového železničného mosta, no aj zbúranie viacerých rodinných domov a letnej plavárne. Súčasný železničný most by tak mal byť sprístupnený automobilovej doprave. Medzi mestskými časťami Sihoť a Opatová by sa mal po roku 2015 postaviť ďalší cestný most cez Váh, samospráva chce v rámci generelu a nového územného plánu priestor zabezpečiť tak, aby sa nezastaval.

Zdroj: http://www.trencin.sk/27073


____________________



Vyhlásenie koalície SDKÚ-DS, KDH a HZDS v Trenčíne

(06.03.2007, SITA)

V uplynulých dňoch boli uverejnené informácie týkajúce sa modernizácie železničnej trate v Trenčíne. Koalícia SDKÚ-DS, KDH a HZDS v Trenčíne podpísala koaličnú zmluvu, ktorej text nebol správne interpretovaný.
V koaličnej zmluve je nasledovný text týkajúci sa modernizácie:
“DO PRIPRAVOVANÉHO NOVÉHO ÚZEMNÉHO PLÁNU MESTA TRENČÍN ZAPRACOVAŤ ÚZEMNÚ REZERVU PRE BUDÚCE VEDENIE NÁKLADNEJ ŽELEZNIČNEJ DOPRAVY POZDĹŽ DIAĽNICE OBCHVATOM TRENČÍNA".
Z uvedeného textu vyplýva, že pri spracovaní nového územného plánu bude vyčlenený pozdĺž diaľnice koridor pre nákladnú dopravu. Tento projekt je však dlhodobou víziou dopravy v Trenčíne a nemá súvislosť s aktuálnou modernizáciou železničnej trate v meste. Tá podľa predstaviteľov všetkých koaličných strán musí prebehnúť podľa plánu.
Primátor Mesta Trenčín Branislav Celler:
,,Modernizácia sa v žiadnom prípade nezastaví, pretože pre mesto je strategicky nevyhnutné mať modernizovanú trať, nový železničný most a všetky bezkolízne prechody pre bezpečnosť ostatných druhov dopravy a chodcov. Na túto tému debaty ani neprebiehali, text koaličnej zmluvy v tomto bode sa týka výlučne dlhodobých plánov mesta, ak by sa intenzita nákladnej dopravy zvyšovala."
Krajský predseda ĽS-HZDS Milan Rehák:
,,Moje vyjadrenia z minulého týždňa smerovali výlučne k presmerovaniu nákladnej dopravy v budúcnosti mimo mesto. Súčasná modernizácia musí prebehnúť, aby trať, ktorá v meste je, spĺňala všetky parametre modernej železnice. Je v súlade s koncepciou modernizácie koridorových tratí a stanoviskami Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Táto moderná trať môže byť využitá aj ako tepna spájajúca súmestie Trenčín - Dubnica."
Predseda mestskej organizácie SDKÚ-DS Jozef Mertan:
,,Modernizácia v Trenčíne je v stave, kedy je nezastaviteľná. Je to proces, ktorý je v stave územného rozhodnutia. V koaličnej zmluve sa jedná výlučne o nákladnú prepravu a vyčlenenie koridoru pre ňu pri príprave nového územného plánu."
Predseda klubu poslancov KDH v Mestskom zastupiteľstve v Trenčíne Marián Kvasnička:
,,Tiež tento problém považujeme za doriešený, modernizácia v jej súčasnom stave bola dlhodobo diskutovaná a uzavretá. Ak sa ukáže, že o desať, pätnásť rokov bude situácia, najmä v nákladnej doprave, iná a bude to pre prospech regiónu, nezavreli sme si dvere a môžeme hľadať pre nákladnú dopravu alternatívne riešenie."

Zdroj: http://www.trencin.sk/28067

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2008 17:53
od Andrej

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2008 17:56
od magnus
Jezis, moje obrazky som tam objavil :-)

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2008 18:15
od Andrej
magnus, a dalsie tvoje obrazky by si zverejnit nemohol? :)

Inac, takto by mala vyzerat prezentacia takychto velkych projektov :roll:

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2008 09:13
od pohodak
velmi pekne urobene, som zvedavy kedy sa cohosi podobneho dockame na strankach NDSAS :roll:

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2008 02:10
od jano.z
pohodak: Az budu zodpovedni pani inzinieri (inak velki fanusikovia zeleznice) projektovat nejaky kus dialnice :lol:

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2008 12:06
od pohodak
si rovno mohol povedat, ze na svateho dindy 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2008 11:43
od mino
je uz stanoveny presny datum zaciatku a konca vystavby useku Nove Mesto - Puchov?

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2008 14:35
od sergej
Modernizácia železničných tratí bude stáť deväť miliárd :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9771

"V rámci tejto investície plánujú vyhlásiť 14. apríla tohto roka tender na prvú a druhú etapu rekonštrukcie úsekov Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice s jednou ucelenou časťou stavby a Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce so štyrmi stavebnými časťami. Projekt, ktorý by sa mal realizovať tri roky a osem mesiacov, má podľa ŽSR predpokladanú cenu 275,75 mil. eur bez DPH, čo je v prepočte 8,956 mld. Sk."

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2008 14:51
od aquila
hm takze sa do roku 2010 nedostaneme realne ani po zilinu :roll:

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2008 15:05
od Peter Olejár
aquila napísal:hm takze sa do roku 2010 nedostaneme realne ani po zilinu :roll:


tam bude uspech ked sa dostane dialnica :twisted:

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2008 18:03
od i15
a neplanuju sa subezne rekonstruovat aj useky od Trencina smerom na sever?

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2008 18:57
od Andrej
aquila napísal:hm takze sa do roku 2010 nedostaneme realne ani po zilinu :roll:

Toto je fakt znamy uz nejaky ten rok ;) Dokonca odkedy fico skrtol eurofondy na dopravu je nerealny uz aj rok 2012 :roll:
i15 napísal:a neplanuju sa subezne rekonstruovat aj useky od Trencina smerom na sever?

Planuju, este tento rok sa ma vyhlasit tender aj na usek tusim Belusa-Puchov. Buduci rok potom usek cez Trencin a dalsie useky za Puchovom :)

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2008 19:18
od Peter Olejár
Andrej: pokial viem tak ta snaha ficovcou zmenit nastavenie eurofondou za im uz nepodarila, lebo EU to neschvalila a schvalil sa plan delenia podla dzurindovej vlady .. nastastie :D

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2008 19:26
od Andrej
ale nejaka cast penazi sa predsa podarila presunut, nie? Ubralo sa hlavne skolstvu a doprave, pridalo polnohospodarom :roll:

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2008 19:34
od Peter Olejár
Andrej napísal:ale nejaka cast penazi sa predsa podarila presunut, nie? Ubralo sa hlavne skolstvu a doprave, pridalo polnohospodarom :roll:


ale to myslim len v ramci statneho rozpoctu ze tam to dofinancuju eurofondy .. ale neviem nechcem sa hadat

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2008 19:44
od jano.z
Kedy koridor bude, vtedy bude, holt si budete musieť počkať ... ale začínam mať dojem, že skôr sa bude slávnostne podpisovať posledný "koridorizačný" rozkaz o výluke na trati Brno - Přerov (100km, začína sa do dvoch rokov) a otvorí projekt storočia s názvom brnenské nové nádraží ...

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2008 06:59
od Thomas
Koridor Brno - Přerov? tato trať leží mimo koridory - to je něco nového? Nějaký zdroj?

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2008 18:21
od Lermik
Thomas napísal:Koridor Brno - Přerov? tato trať leží mimo koridory - to je něco nového? Nějaký zdroj?


O tom se už nějakou dobu mluví. Vypadá to na zdvoukolejnění a modernizaci na rychlost 160/200 km/h. Jak se ukazuje, tak tato trať má obrovský potencionál a je ho třeba využít, navíc kapacita této tratě už je skoro nebo úplně vyčerpána.

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2008 15:22
od Thomas
Jen dobře by to bylo.

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2008 22:10
od jano.z
Nie je mi presne jasný legislatívny rámec ani to skade sa na to budú brať peniaze, isté je len to, že v roku 2009/2010 by sa malo začať kopať, predpokladá sa kompletné zdvojkoľajnenie, mohutné prekládky a zakopávania trate pod zem, trvalá rýchlosť 160/200 km/h v súlade s najnovším rámcom TSI, ktorý zrušil kategóriu tratí 120-160km/h a zaviedol iba jednu kategóriu 120-200km/h.

Súčasná trať je miestami vyťažená na 110%, zaťažená ca. 80 vlakmi osobnej dopravy a a až 30 vlakmi nákladnej dopravy sa svojim výkonom vyrovnáva nejednej hlavnej trati, najexponovanejší úsek je Holubice (Blažovická spojka) - Nezamyslice (oddelenie trate do Olomouce) v dĺžke ca. 40km

zdroj: Veľká fúra rôznych interných dokumentov SŽDC a ČD

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2008 15:33
od Peter Olejár

Železnice vyhlásili súťaž za deväť miliárd

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2008 17:05
od Majkl
Železnice vyhlásili súťaž za deväť miliárd

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na prvú a druhú etapu rekonštrukcie železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce v predpokladanej hodnote 275,75 mil. eur bez DPH, čo je podľa aktuálneho kurzu 8,887 mld. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2008 19:55
od Andrej
Velmi pomaly ta modernizacia pokracuje dalej, ak sa ma tento usek robit do r. 2012 tak po Zilinu sa pride az niekedy v r. 2020 :roll: pritom prave teraz mozme cerpat najviac z eurofondov. Co ma potesilo, ze kriteria sutaze su nastavene tak, ze Vahostav sa tusim ani nemoze zucastnit :)

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2008 19:17
od jano.z
Andrej: Vahostav sa tam ani nebude prihlasovat ... zeleznice su domenov Doprastavu, Skansky a Alpine SK ... tito sa prihlasuju do sutazi no ktokolvek vyhra, okamzite prizyva zvysnych dvoch ako subdodavatelov ... skratka, kartel jak prasa ...