Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod garip » 18. Nov 2016 19:00

ano, Paludza - LH je zatial posunuty az na jar 2018, zatial tam neprebehla ziadna sutaz na zhotovitela...
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 725
Obrázky: 224
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 22. Nov 2016 11:25

Hlavné trate dúfam budeme modernizovať iba 25 rokov. Ak sme začali okolo 2005. Napadlo ma že napr. Poliaci riešia PPP projekt na výstavbu železnice. I keď hlavný koridor sa dá urobiť z eurofondov dáky priestor pre PPP 200km/h by stál za zváženie napr. 120 km NR-ZH-ZV-BB. To je len idea.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 41
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 24. Nov 2016 16:16

A co sa tyka hnacich masin, vsetky medzi BA a ZA vedia jazdit na 160?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mino » 25. Nov 2016 14:42

Uplne vsetky nevedia, pokial viem len rada 350 (gorily) a nove 381ky (2ks), ale tie nie su nasadzovane na mimoregionalnu dopravu kvoli financovaniu z eurofondov. Najnovsie by mali vediet aj 361.1 co je reko starych 163ok zo Skody Plzen, tych by malo byt 18ks
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 25. Nov 2016 15:44

gorily viem, aj 381ky (stale su obe pokazene?). 361.1 ma zaujima, ci vedia. regiojet jazdi akou rychlostou?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Sentilj » 25. Nov 2016 19:56

ZSSK 381 už znovu jazdia
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 166
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mireceq » 25. Nov 2016 21:49

Netreba zabudnut, ze podla slovenskych pravidiel moze masina ist 160km/h len ak je vybavena ETCS (europskym zabezpecovacim zariadenim), a pokial mi pamat sluzi, ZSSK ma len 4 taketo masiny. Takze aj keby zajtra bola cela trat od BA po ZA zmodernizovana na 160km/h, tak rychliky aj ked su tahane gorilami 160km/h nepojdu. Ale je mozne ze stav sa zmenil (a budem rad ak ma nejaky expert poopravi)
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Obrázky: 13
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod stanley » 26. Nov 2016 00:59

tak nech vyhodia tie stare sroty co este udrziavaju nasilu z komancov(alebo nech ich preradfia na osobaky) a nech pre rychliky nakupia vectrony od siemensu-podobne ako regiojet ,tie vedia ist aj 200km/h!!! urcite sa na par lokomotiv najdu peniaze z EU fondov prip nech nakupia z plzne tie 381ky
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod stanley » 26. Nov 2016 01:19

dokonca aj skoda ma lokomotivu podobnu 381ke co da aj 200km/h,aj ked je urcena pre CD http://www.skoda.cz/cs/produkty/elektri ... -109-e-cd/
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mino » 27. Nov 2016 22:50

ETCS sa podla mna bude montovat do dalsich starsich masin, pre ZSSK je to s rekonstrukciami urcite lacnejsie riesenie ako kupa novych strojov, aj ked ta skor ci neskor tiez bude musiet prist. Regiojet pokial viem tie lokomotivy len prenajima (minimalne u Talentov do KN je to tak) a to je uplne iny biznis model. Ceske 109ny su prakticky to iste ako nase 381 s nejakymi upravami
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod eucitizen » 28. Nov 2016 10:18

ja som si myslel ze s ETCS sa moze ist az na 200 km/h na tratiach kde je 160km/h, to znamena ze sa nidky nedockame takej rychlosti na slovenskych IC?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 28. Nov 2016 10:28

nie, ETCS je je sice jedna z veci, co by tam malo byt, ale nutna je samozrejme profil trate kde je mozne mat polomery etc na 200kmh .. dalej su samozrjeme zabezpecovacky etc
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 28. Nov 2016 10:35

To 200km/h platí pre pendolina s ETCS. Aj to nie všade. 200km/h dokáže ísť aj na polomere 1300m. Ale neviem, či tak koncipujeme trate. https://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_r ... rve_radius
Už by sme mali uvažovať aj nad Pendolinami ako IC. Lebo 50% trasy BA-ZA-KE už bude čoskoro modernizovaná.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 41
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mino » 28. Nov 2016 11:04

Na to sa ale opat treba pozriet ekonomicky: ZSSK nejaky cas vobec neprevadzkovala IC vlaky, teraz ich zavadza s velmi neistym vysledkom, len velmi tazko si na seba vedia zarobit, aka je teda motivacia nakupit neuveritelne drahe Pendolina ktore musia vykazovat znacnu navratnost? No momentalne absolutne ziadna.
Mohli by sme si dovoit nakupit tak max 4-6 jednotiek, a taka mala zakazka by vygenerovala velmi vysoku cenu za kus - Cesi ich objednali svojho casu 7 (Slovensko svoju cast tendra zrusilo) a stale sa diskutuje o tom ci si na seba dokazu zarobit. Takze na Slovensku by som s tymto na dlhu dobu neratal, obrovska investicia sa voci standardnym supravam s Vmax 160km/h skratka neoplati, nehovoriac o tom ze dokoncenie celej trate BA-KE je v nedohladne. Jedinu moznost by som videl v prenajme nejakym sukromnym prepravcom.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 28. Nov 2016 11:38

Iste treba hľadať optimálnu možnosť. Ako pochybujem, že by bolo až také ťažké prevádzkovať lepšie vlaky úspešne nielen na trati KE-BA. Napr aj BP-Ba-Br-Pr Ale štandard IC vlaku, ktorý ponúkaju patrí tak do roku 1995. Minule prebehol tender vo švajci na Twindexx vlaky. Veľmi podobné podmienky ako u nás.

160km/h- 190km/h max speed. 230km/h

http://www.bombardier.com/en/transporta ... units.html
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 41
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Tomas PO » 28. Nov 2016 16:46

mireceq napísal:Netreba zabudnut, ze podla slovenskych pravidiel moze masina ist 160km/h len ak je vybavena ETCS (europskym zabezpecovacim zariadenim), a pokial mi pamat sluzi, ZSSK ma len 4 taketo masiny. Takze aj keby zajtra bola cela trat od BA po ZA zmodernizovana na 160km/h, tak rychliky aj ked su tahane gorilami 160km/h nepojdu. Ale je mozne ze stav sa zmenil (a budem rad ak ma nejaky expert poopravi)

presne toto je ciel mojej otazky - dozvediet sa, kolko hnacich masin ma ZSSK takych, ze jazdia 160 medzi BA a ZA, detto RJ.
Ak niekto vie, budem rad za odpoved.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod vaclav » 29. Nov 2016 12:04

vaclav
diskutujúci
 
Príspevky: 162
Založený: 25. Aug 2010 09:16

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod bzzi » 01. Dec 2016 12:13

Keď sa dostavia celá plánovaná sieť dialnic a zrekonštruuje železnica, tak prečo nie ... v 23. storočí :D

Hlavne ma pobavili tie ich porovnávania s Gotthardom. Tak ma napadá, prečo tam nepostaviť rovno 6-pruhovú dialnicu, keď aj medzi Los Angeles a San Francicom môže byť :)
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 561
Obrázky: 32
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod JaNY » 01. Dec 2016 22:52

podla tohto "fantastickehho" napadu je vidno ako su ludia mimo, a ze to su ludia na vyssich postoch, o to je to smutnejsie.
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 06. Dec 2016 23:32

Na úseku trate Púchov –Lúky pod Makytou – št.hr. SR/ČR. je naplánovaná komplexná rekonštrukcia trakčného vedenia, ktorá sa skladá z troch samostatne realizovateľných stavieb: „Púchov - ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia“, „ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia“ a „ŽST Lúky pod Makytou – št.hr. ČR, KR trakčného vedenia“. Účelom stavby je nahradenie existujúceho fyzicky a morálne opotrebovaného trakčného vedenia (1960) a v konečnom dôsledku zmena trakčnej sústavy na ramene Púchov – Lúky pod Makytou – št. hr. SR/ČR. Nové TV bude navrhnuté na izolačnú hladinu 25 kV a do zmeny trakčnej sústavy bude prevádzkované v existujúcej trakčnej sústave 3 kV jednosmerné. Neživé časti trakčného vedenia a ostatné vodivé a čiastočne vodivé konštrukcie a objekty nachádzajúce sa v zóne trolejového vedenia a pantografového zberača, ktoré by sa mohli dostať pod napätie z trakčného vedenia v poruchovom stave, budú ŽST Lúky pod Makytou nepriamo (ukoľajnené cez opakovateľnú prierazku) spojené so zemou trakčnej siete (ukoľajnené) v súlade STN EN 122-1:2011. Vzhľadom na smerové a výškové deformácie koľaje, ako aj na nedostatočnú osovú vzdialenosť koľají, nie je vhodné navrhovať KRTV k pôvodnému smerovému a výškovému vedeniu koľaje. Vzhľadom na túto situáciu vzniká potreba úpravy smerového a výškového vedenia koľají. Zásahy do geometrie koľají v stanici značne menia polohu nástupných hrán. Aby nástupištia vyhovovali platným predpisom a potrebám dopravy, je nutné upraviť nástupnú hranu na všetkých nástupištiach min. dĺžkou 130m.V ŽST Lúky pod Makytou sa vybudujú tri nástupištia s úrovňovým prístupom cestujúcich. Nové prístrešky pre cestujúcich sa vybudujú na zastávke Strelenka na oboch nástupištiach. Na zastávke Lysá pod Makytou bude existujúci objekt zrekonštruovaný. V rámci objektu sa na zastávke Púchov závody navrhujú prístrešky pre cestujúcich na nástupišti č.1 - trojmodulová a dvojmodulová časť ako oceľová konštrukcia so stenami a zastrešením z vlnitého plechu, úprava strešnej krytiny a povrchová úprava prístrešku na nástupišti č.2. Na zastávke Dohňany a Zárečie je prístrešok riešený ako masívna železobetónová konštrukcia so stenami z debniacich tvárnic a železobetónovým monolitickým stropom na oboch nástupištiach.

Z dôvodu ochrany novokladených káblových vedení v predmetnej trase je potrebné viesť káblovú chráničkovú trasu popri koľajach v celom rekonštruovanom úseku. Súčasťou tejto stavby bude aj úprava osvetlenia v ŽST Lúky pod Makytou. Realizácia KR trakčného vedenia a zmeny trakčnej sústavy vyžaduje vybudovanie nových rozvodov nn pre diaľkové ovládanie motorových pohonov odpájačov v ŽST Lúky pod Makytou. Na hranici SR/ČR bude zriadený styk trakčných sústav (neutrálne pole), nakoľko na území SR dôjde k zmene trakčnej sústavy z existujúcej jednosmernej (3 kV) na plánovanú striedavú (25 kV). Na území ČR bude ponechaná jednosmerná trakčná sústava. V stavbe bude vybudované neutrálne pole o dĺžky 55 m a to od žkm 21,038 po žkm 21,093. Návesť 136b vypnite prúd a návesť 137 zapnite prúd bude umiestnená v žkm 20,983 a 21,107. Dĺžka prejazdu vlaku bez odberu elektrickej energie je 124 m.

Predpokladaná doba výstavby
„Púchov - ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia“ je 12 mesiacov „ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia“ je 8 mesiacov „ŽST Lúky pod Makytou – št.hr. ČR, KR trakčného vedenia“ je 10 mesiacov
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=5062
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 990
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Gic » 31. Jan 2017 11:36

Sucasny stav rychlosti na železnici Slovensko...cca

http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=36012
Gic
nováčik
 
Príspevky: 4
Obrázky: 3
Založený: 15. Jún 2014 18:47

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 20. Feb 2017 14:28

jarino napísal:
Predpokladaná doba výstavby
„Púchov - ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia“ je 12 mesiacov „ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia“ je 8 mesiacov „ŽST Lúky pod Makytou – št.hr. ČR, KR trakčného vedenia“ je 10 mesiacov
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=5062


Nadvazujuci usek v Cesku: viewtopic.php?f=35&t=22245
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 27. Feb 2017 19:16

Zoznam pripravovaných projektov pre OPII:

Prioritná os č. 1 - Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov:
ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa – (úsek Považská Teplá /mimo/ – Žilina /mimo/)
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov - Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov - Považská Teplá)
Dostavba zriaďovacej stanice Žilina Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina – projektová dokumentácia DSP, DRS a DVZ
Dostavba zriaďovacej stanice Žilina Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina – realizácia
ŽSR, dopravný uzol Bratislava - štúdia realizovateľnosti
Implementácia TSI v podmienkach ŽSR
Elektrifikácia trate Devínska Nová Ves - št. hranica SR/Rak., realizácia

Prioritná os č. 3 - Verejná osobná doprava:
ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.1, 2, 4, 5, 6, 7 - projektová dokumentácia (DÚR)
ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.3 - projektová dokumentácia (DÚR)
ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.1, 2, 3, 5, 6, 7 - projektová dokumentácia (DSPRS)
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Vrakuňa, realizácia
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Ružinov, realizácia
ŽSR, Terminál integrovanej osobnej prepravy Trebišov – projektová dokumentácia pre stupeň DUR a DSPRS)
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v košickom regióne (TIOP Trebišov) – realizácia
Zast. Ivanka pri Dunaji – záchytné parkovisko pre IAD, projektová dokumentácia (DÚR, DSPRS, DVZ)
Zast. Pezinok – záchytné parkovisko pre IAD, projektová dokumentácia (DÚR, DSPRS, DVZ)

Prioritná os č. 5 - Železničná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE):
Cieľový grafikon GVD
Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou, realizácia
ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, projektová dokumentácia pre stupeň DUR, DSP a DRS
ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, realizácia
Komunikačná infraštruktúra služieb telematiky ŽSR
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 990
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod stanley » 27. Feb 2017 20:56

cize ako vidim na trat Kosice-Zilina totalne seru.. a vraj modernizacia PP-Lucivna-Strba-LM a PP-SNV sa mali realizovat uz tento rok.. hanba! ..a mimochodom akosi tomu nerozumiem, Puchov Zilina a pripravovany projekt modernizacie???to co tam vsetci na hlavu padli? :lol: omg! ved to sa uz davno realizuje.. dokonca uz premostuju aj Nosicku priehradu..
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 08. Mar 2017 19:48

z Media room na stranke ŽSR aktualizacia 8.3.2017

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) aj v roku 2017 pokračujú v realizácii projektov spolufinancovaných z fondov Európskej únie.
V rámci projektov intenzívne pracujeme na skvalitnení a zmodernizovaní železničných tratí, staníc a zefektívnení celkovej železničnej infraštruktúry.
V operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 ŽSR pripravujú  21 významných a dôležitých stavieb. Finančné prostriedky z európskych zdrojov na projekty z tohto operačného programu sú v predpokladanej výške 748 miliónov eur.
  
Prioritná os č. 1 - Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov:
ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa – (úsek Považská Teplá /mimo/ – Žilina /mimo/)
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov - Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. –  I. etapa (Púchov - Považská Teplá)
Dostavba zriaďovacej stanice Žilina Teplička a nadväzujúcej železničnej  infraštruktúry v uzle Žilina – projektová dokumentácia DSP, DRS a DVZ 
Dostavba zriaďovacej stanice Žilina Teplička a nadväzujúcej železničnej  infraštruktúry v uzle Žilina – realizácia
ŽSR, dopravný uzol Bratislava - štúdia realizovateľnosti
Implementácia TSI v podmienkach ŽSR
Elektrifikácia trate Devínska Nová Ves - štátna hranica SR/Rakúsko, realizácia
 
Prioritná os č. 3 - Verejná osobná doprava:
ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.1, 2, 4, 5, 6, 7 - projektová dokumentácia (DÚR)
ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.3 - projektová dokumentácia (DÚR)
ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.1, 2, 3, 5, 6, 7 - projektová dokumentácia (DSPRS)
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Vrakuňa, realizácia
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Ružinov, realizácia
ŽSR, Terminál integrovanej osobnej prepravy Trebišov – projektová dokumentácia pre stupeň DUR a DSPRS)
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v košickom regióne (TIOP Trebišov) – realizácia
Zastávka Ivanka pri Dunaji – záchytné parkovisko pre IAD, projektová dokumentácia  (DÚR, DSPRS, DVZ)
Zastávka Pezinok – záchytné parkovisko pre IAD, projektová dokumentácia  (DÚR, DSPRS, DVZ)
Prioritná os č. 5 - Železničná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE):
Cieľový grafikon GVD
Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou, realizácia
ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, projektová dokumentácia pre stupeň DUR, DSP a DRS
ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, realizácia
Komunikačná infraštruktúra služieb telematiky ŽSR
 
Najdôležitejšou stavbou je stavba „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov - Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov - Považská Teplá)“
Ide o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti. Modernizácia trate pozostáva z prestavby jestvujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zvýšenia jej technickej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním najmodernejších prvkov, a tým skvalitnením a zlepšením jej technických parametrov a ukazovateľov ako celku.
Tento úsek spojí už zrealizovaný úsek VI. etapy (úsek Beluša – Púchov)“ a realizovanú II. etapu – (úsek Považská Teplá – Žilina)
Dokončením modernizácie železničnej trate v úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou dôjde k zavŕšeniu modernizácie železničnej trate na ucelenom úseku trate Bratislava – Žilina, kde vlaky budú môcť premávať rýchlosťou do 160 km/hod. Vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši rýchlosť, komfort, bezpečnosť a plynulosť jazdy, a tým sa znížia aj negatívne účinky dopravy na okolité prostredie.
V rámci uvedenej modernizácie sa vybudujú dva tunely Diel (dĺžka 1082m) a Milochov (dĺžka 1861m) spolu s únikovými štôlňami.
Existujúce úrovňové priecestia sa rušia a nahrádzajú cestnými nadjazdmi, podjazdmi alebo len podchodmi pre peších.  
V súlade s hlukovou štúdiou sú na ochranu obyvateľstva pred nepriaznivými účinkami z dopravy na viacerých úsekoch navrhnuté protihlukové steny, ktoré budú znižovať nepriaznivé hladiny hluku na prípustnú úroveň.
 
Tento rok je naplánované dokončenie stavby „ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa – (úsek Považská Teplá /mimo/ – Žilina /mimo/)“
ŽSR má zároveň v rámci Nástroja na prepájanie Európy (Connecting Europe Facility) k dispozícii 278 miliónov eur z európskych zdrojov. Z tohto balíka budú financované stavby:
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR"
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš - Poprad Tatry (mimo) - 1.etapa (Poprad - Lučivná


http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... m=MODERNIZÁCIA
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 41
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.