Moderátor: Moderátori
mireceq napísal:Netreba zabudnut, ze podla slovenskych pravidiel moze masina ist 160km/h len ak je vybavena ETCS (europskym zabezpecovacim zariadenim), a pokial mi pamat sluzi, ZSSK ma len 4 taketo masiny. Takze aj keby zajtra bola cela trat od BA po ZA zmodernizovana na 160km/h, tak rychliky aj ked su tahane gorilami 160km/h nepojdu. Ale je mozne ze stav sa zmenil (a budem rad ak ma nejaky expert poopravi)
jarino napísal:
Predpokladaná doba výstavby
„Púchov - ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia“ je 12 mesiacov „ŽST Lúky pod Makytou KR trakčného vedenia“ je 8 mesiacov „ŽST Lúky pod Makytou – št.hr. ČR, KR trakčného vedenia“ je 10 mesiacov
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=5062
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) aj v roku 2017 pokračujú v realizácii projektov spolufinancovaných z fondov Európskej únie.
V rámci projektov intenzívne pracujeme na skvalitnení a zmodernizovaní železničných tratí, staníc a zefektívnení celkovej železničnej infraštruktúry.
V operačnom programe Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020 ŽSR pripravujú 21 významných a dôležitých stavieb. Finančné prostriedky z európskych zdrojov na projekty z tohto operačného programu sú v predpokladanej výške 748 miliónov eur.
Prioritná os č. 1 - Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov:
ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa – (úsek Považská Teplá /mimo/ – Žilina /mimo/)
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov - Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov - Považská Teplá)
Dostavba zriaďovacej stanice Žilina Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina – projektová dokumentácia DSP, DRS a DVZ
Dostavba zriaďovacej stanice Žilina Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina – realizácia
ŽSR, dopravný uzol Bratislava - štúdia realizovateľnosti
Implementácia TSI v podmienkach ŽSR
Elektrifikácia trate Devínska Nová Ves - štátna hranica SR/Rakúsko, realizácia
Prioritná os č. 3 - Verejná osobná doprava:
ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.1, 2, 4, 5, 6, 7 - projektová dokumentácia (DÚR)
ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.3 - projektová dokumentácia (DÚR)
ŽSR, Terminály integrovanej osobnej prepravy v Bratislave, úsek Devínska Nová Ves – Bratislava hlavná stanica – Podunajské Biskupice, TIOP č.1, 2, 3, 5, 6, 7 - projektová dokumentácia (DSPRS)
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Vrakuňa, realizácia
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v Bratislave – Ružinov, realizácia
ŽSR, Terminál integrovanej osobnej prepravy Trebišov – projektová dokumentácia pre stupeň DUR a DSPRS)
Výstavba terminálov integrovanej osobnej prepravy v košickom regióne (TIOP Trebišov) – realizácia
Zastávka Ivanka pri Dunaji – záchytné parkovisko pre IAD, projektová dokumentácia (DÚR, DSPRS, DVZ)
Zastávka Pezinok – záchytné parkovisko pre IAD, projektová dokumentácia (DÚR, DSPRS, DVZ)
Prioritná os č. 5 - Železničná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE):
Cieľový grafikon GVD
Elektrifikácia trate Haniska pri Košiciach – Moldava nad Bodvou, realizácia
ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, projektová dokumentácia pre stupeň DUR, DSP a DRS
ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, realizácia
Komunikačná infraštruktúra služieb telematiky ŽSR
Najdôležitejšou stavbou je stavba „ŽSR, Modernizácia železničnej trate Púchov - Žilina, pre traťovú rýchlosť do 160 km/hod. – I. etapa (Púchov - Považská Teplá)“
Ide o investične aj technicky najnáročnejšiu stavbu ŽSR od ich samostatnosti. Modernizácia trate pozostáva z prestavby jestvujúcej železničnej dopravnej cesty za účelom zvýšenia jej technickej vybavenosti a použiteľnosti zabudovaním najmodernejších prvkov, a tým skvalitnením a zlepšením jej technických parametrov a ukazovateľov ako celku.
Tento úsek spojí už zrealizovaný úsek VI. etapy (úsek Beluša – Púchov)“ a realizovanú II. etapu – (úsek Považská Teplá – Žilina)
Dokončením modernizácie železničnej trate v úseku medzi Púchovom a Považskou Teplou dôjde k zavŕšeniu modernizácie železničnej trate na ucelenom úseku trate Bratislava – Žilina, kde vlaky budú môcť premávať rýchlosťou do 160 km/hod. Vybudovaním modernej železničnej trate sa zvýši rýchlosť, komfort, bezpečnosť a plynulosť jazdy, a tým sa znížia aj negatívne účinky dopravy na okolité prostredie.
V rámci uvedenej modernizácie sa vybudujú dva tunely Diel (dĺžka 1082m) a Milochov (dĺžka 1861m) spolu s únikovými štôlňami.
Existujúce úrovňové priecestia sa rušia a nahrádzajú cestnými nadjazdmi, podjazdmi alebo len podchodmi pre peších.
V súlade s hlukovou štúdiou sú na ochranu obyvateľstva pred nepriaznivými účinkami z dopravy na viacerých úsekoch navrhnuté protihlukové steny, ktoré budú znižovať nepriaznivé hladiny hluku na prípustnú úroveň.
Tento rok je naplánované dokončenie stavby „ŽSR, Modernizácia trate Púchov – Žilina, pre rýchlosť do 160 km/hod., II. etapa – (úsek Považská Teplá /mimo/ – Žilina /mimo/)“
ŽSR má zároveň v rámci Nástroja na prepájanie Európy (Connecting Europe Facility) k dispozícii 278 miliónov eur z európskych zdrojov. Z tohto balíka budú financované stavby:
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR"
ŽSR, Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš - Poprad Tatry (mimo) - 1.etapa (Poprad - Lučivná
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.