Stránka 11 z 13
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
17. Jan 2022 10:05
od jarino
lolo napísal:celkom zaujímavé ako behom pol roka dokážu analytici spraviť B/C stavby z 0,7 na 1,4.
V harmonograme sú iba hrubé čísla z tzv. strategickej CBA.
Strategická CBA je oproti plnohodnotnej CBA zjednodušená, predovšetkým údajmi o smerovaní dopravy. Nevychádza z modelovaných budúcich dopravných tokov v dopravnom modeli, iba z dnešných údajov o stave infraštruktúry, počte vozidiel a jazdných časoch.
Z toho dôvodu tie radikálne rozdiely.
Ďalšia vec je, že podľa UHP spracovateľ štúdie nadhodnotil úspory z času pri preprave tovaru, čím sú nadhotnotené prínosy projektu.
Každopádne neverím, žeby tento projekt pri skutočných cenách aké vychádzajú z VO nebol ekonomicky rentabilný.
K čomu je hodnotenie, ktoré s veľkou pravdepodobnosťou uvažuje so zlým vstupm - príliš vysokými investičnými nákladmi.
Je síce pravda že robia sa citlivostné analýzy, ale UHP by to pri svojich hodnoteniach mal brať do úvahy, obzvlášť pri pripravených projektoch s B/C okolo 1.
Zbytočne si iba zarezávame pripravené projekty.
Samozrejme pri príprave projektov nech sa realizujú koľko chcú...
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
18. Mar 2022 09:58
od lolo
Nemá niekto info, či po nadobudnutí platnosti novely o VO bude v blízkej dobe podpísaná zmluva na modernizáciu koridoru Čadca - št. hr. A taktiež aj ostatné eurofondové sútaže, ktoré sa sútažili na juhu slovenska a v Bratislave by sa mohli tým pádom popodpisaovať a nečakať na kontrolu UVO pred podpisom.
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
21. Mar 2022 09:54
od jarino
Mala by tak byť.
Na základe úpravy zákona 343/2015 účinnej zo dňa 9.3.2022 by mal ÚVO všetky konania pred podpisom Zmluvy v ktorých zatiaľ nerozhodol zastaviť.
V prípade TIOP Lamačská Brána tak už vykonal.
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
21. Mar 2022 20:15
od lolo
UVO konanie zastaví sám alebo na pokyn obstarávateľa ? Môže konanie pokračovať v starom režime a rozhodnúť pred podpisom ?
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
28. Mar 2022 13:34
od lolo
Zmluva na modernizáciu bola dnes podpísaná
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
29. Mar 2022 01:45
od cepheus
aspon daco konecne po dlhej dobe na kysuciach.. chcelo by to este prehodotit a vratit sa vramci zelenej ekonomiky eu k tunelovemu variantu Krasno-Cadca na 160-200 a tvrdohlavej Oscadnici nechat staru nezmodernizovanu trat pre osobaky popri rieke ked tak velmi chcu..
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
21. Okt 2022 17:24
od Peter_CA
Modernizácia sa pomaly rozbieha: posledných 6 týždňov sa spevňoval
násyp nad colnicou vo Svrčinovci a zarážali sa larseny. Usilovne sa vřta vedľa trate v
oblasti veľkého zosuvu z roku 1997.
31.10. by mala začať dlhodobá výluka 2. TK
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
23. Okt 2022 01:39
od apollo
no pred tym miestom so zosuvom mohli by vyrovnat aspon ten obluk smerom od toho miesta k ceskej hranici na konci toho lesika a potom vyrovnat druhy mensi obluk pri Svrcinovci by to chcelo..
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
23. Okt 2022 07:28
od Peter_CA
Majú byť dve preložky: jedna v obci od diaľničného mosta smerom do Čadce s presunutím zastávky a náhradou násypu v osady Matiaškovci mostom, druhá nad benzínkou a motorestom.
Na OpenStreetMap som to už našiel predbežne načrtnuté (bodkovanou čiarou):
Prvá preložka:
https://www.openstreetmap.org/#map=16/49.4790/18.7873Druhá preložka:
https://www.openstreetmap.org/#map=17/49.49016/18.77885Keby si chcel presnejší zákres, koordinačný výkres je na obecnom webe:
https://www.svrcinovec.sk/obec/aktualit ... 400sk.html
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
24. Okt 2022 03:06
od apollo
tu pri svrcinovci beriem, vzhladom na moznosti ake tam su celkom super poriesili, len tu druhu za tym lesom to mohli ovela viac zrezat z toho obluka (myslim ten usek km 283-284 na tej mape), to fakt tam nebude skoro ziadna zmena..
ale diki za uvedene detaily ..i tak je to len velmi kratky usek ,ovela dolezitejsie bude ako poriesia Krasno-Cadca, tam by jednoznacne mali riesit tunel, teda vratit sa k povodnemu rieseniu vystavby s tunelom Kycera, nie kopirovat povodnu trat pri Kysuci, ktora absolutne nic neriesi..
https://www.asb.sk/wp-content/uploads/i ... -image.jpg prip povodnu trat opravit a nechat kvoli Oscadnici len pre osobne a nakladne vlaky.. vsetky medzinarodne spoje, rychliky, vratane zrychlenych os. by mali chodit uz tunelom
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
24. Okt 2022 07:35
od magnus
Pôvodne bol zárez naplánovaný hlbší, ale v rámci zlacňovania sa uplatnila výnimka GR ŽSR a bude znížená traťová rýchlosť na 110 km/h. Slovenské riešenie.
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
25. Okt 2022 01:54
od apollo
no to je take typicke slovenske vsetko budeme robit na 2x a o par rokov ked sa uz pojde rovno s upravami na 200 prip tych 160 a 2x vyhodime peniaze na modernizacie... ine kocurkovo a silne sa obavam ze presne toto iste teraz hlavne kvoli krize zopakuju aj pri Krasne-Cadca , budeme jak hotentoti robit vsetko na 2x - ved vsak mame zdrojov habadej.. kedze ako medzinarodna trat koridor je toto hlboko a absolutne nevyhovujuce, ono to uz bolo nevyhovujuce taketo tratove rychlosti aj takych 20r dozadu.. mozno tak v 80 rokoch sa takto jazdilo..cize robime vlastne hlboku spiatocku? a na medzinarodnej trati EU vyznamu? vyzera to tak..
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
25. Okt 2022 06:04
od magnus
Áno, prepadávame sa na chvost EÚ vo všetkých smeroch, je to žiaľ fakt, ale s tým sa nedá nič spraviť.
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
25. Okt 2022 08:53
od jarino
apollo napísal:no to je take typicke slovenske vsetko budeme robit na 2x a o par rokov ked sa uz pojde rovno s upravami na 200 prip tych 160 a 2x vyhodime peniaze na modernizacie...
Namiesto "o pár rokov" by si tam mal mať spojenie "o pár desiatok rokov".
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
25. Okt 2022 15:28
od apollo
nestras. snad nie. EU nas do toho snad nejak dotlaci mala by vyjst nejaka jednotna norma pre staty EU pod 160 len regionalne trate a bodka.a nebavili by sa v Bruseli s nikym dotacie na tieto modernizacie koridorov a podporu zelenej dopravy uz na to davaju niekolko rokov vstekym statom EU su k dispozicii, takze vyhovarat sa nemozno.
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
25. Okt 2022 17:14
od jarino
Takto to ale nie je.
EÚ síce v minulosti vyžadovala na koridoroch aspoň 160 km/h. Potom zistili, koľko peňazí by si to vyžadovalo, takže sa od toho ustúpilo.
Najnovší návrh Nariadenia EK (neviem či už prešiel, ale bude platiť na obdobie 2021-2027) nevyžaduje rýchlosť 160+ za každých okolností.
Ak sa preukáže, že "koridorová stavba" je spoločensky nenávratná, rýchlosť môže byť menej ako 160 km/h. Spoločensky nenávratné projekty Brusel finančne nepodporí, takže Investor má na výber:
1) znížiť náklady (napr. znížením rýchlosti) aby bol projekt spoločensky návratný,
2) neupravovať projekt, vďaka čomu nedostane peniaze.
ŽSR potrebujú peniaze na kysucký koridor, takže si logicky vybrali bod 1.
ŽSR si môžu dať kresliť projekty aj na 250+, ale nikto im to nezaplatí.
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
26. Okt 2022 03:17
od apollo
ak toto v eu preslo tak to je velka chyba. urcite to presadili socialisiti typu fico.. ostuda ,hanba a klinec do rakvy chudobnejsim statom vramci eu ktori plnovali modernizacie 160+ , teraz budu musiet ak chcu ozaj modernizovat zeleznice hladat ine zdroje na financovanie ,esteze su tu europska banka pre obnovu a rozvoj ci norske fondy ale aj ine zdroje stale su moznosti , je mozne aj kombinovane viaczdrojove financovanie, ale medzinarodne koridory a za tym si stojim musia ist dnes uz na 200 ci sa to niekomu paci alebo nie ,resp 160 by pre dialkove a medzinarodne kordory europskeho vyznamu co je aj tento kysucky koridor, podobne ako trat Kosice-Zilina-Bratislava, by mala byt cervena ciara.bodka. a ako som vrael pod 160 len regionalne trate, dufam ze casom k tomu niektora vlada dospeje.
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
26. Okt 2022 07:45
od milan_KM
Tešín - ZA --> 160-110-110-80-140-80-140. Koridor po Slovensky
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
26. Okt 2022 08:14
od devil
na nase pomery vyborna trat. a to na cistej rovine pri NZ sa robi 140 km/h.
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
26. Okt 2022 23:19
od apollo
milan_KM napísal:Tešín - ZA --> 160-110-110-80-140-80-140. Koridor po Slovensky
z tohto by som sa nesmial, to je skor na zaplakanie, slusna brzda tento usek..
..inak dnes ZSSK v aktualnom videu Roman Koren spominal ze v spolupraci so ZSR chcu uzatvorit akesi memorandum/dohodu a planuju spolocne hlavne koridory na 160 minimalne, nakolko potrebuju casovo stlacit dobu jazdy Ke-Ba pod 4h a vyuzivat nove supravy a vagony, ci lokomotivy z ktorych vacsina ide na 160+ takze je velka nadej ze nova strategia pojde uz len tymto smerom.. teda sanca na ovela viac usekov vramci modernizacie na ktorych rychlost nepojde pod 160 ,aspon daco..
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
21. Nov 2022 17:08
od Peter_CA
Najdôležitejšia podmienka splnená, stavbu mǒžeme považovať za plnohodnotne zahájenú
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
24. Mar 2023 13:32
od EmBe
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
29. Aug 2023 19:08
od badger-FB
nové, 10 min., video z kanálu Popradská Okružná
Modernizácia koridoru Čadca - Svrčinovec - št. hranica ČR/SR (august 2023)https://www.youtube.com/watch?v=MIdjCSrJ0qg
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
22. Sep 2023 21:23
od EmBe
Re: Modernizácia trate Žilina - Čadca - Poľsko/ČR
Odoslané:
22. Okt 2023 10:04
od EmBe
V zmysle ročného plánu výluk na rok 2024 sa bude modernizovať:
štátna hranica SR/ČR - Čadca TK 1 + TV od 05. 07.2023 - 30.09.2024
Čadca - štátna hranica SR/ČR TK 2 + TV od 01.10. 2024 - 29.07.2025