Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
26. Máj 2023 15:57
od karolpp
Elektrifikácia trate Moldava nad Bodvou - Haniska pri Košiciach
https://www.youtube.com/watch?v=IkniWD2RvY4
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
26. Máj 2023 20:31
od DrX
Mna z toho UHP fakt klepne pepka. Vraj investicia sa nevyplati, lebo vlaky zo zvolena aj tak musia byt dizlove, a tak len menej ako polka bude elektricka. Tak ked je to jeden z prvych elektrifikovanych usekov, tak to tak proste musi byt, nie!?!?!?!?! Podla tejto logiky by sa nemalo stavat ani to ich tupe D1, lebo na zaciatku BA-Trnava figu pomohla pri ceste BA-KE!!!!!! To teraz, ked je 90% hotove, tak im vychadza, ze sa vyplati aj megapredrazene vYsnove, lebo sa tam uz stiahla hromada dopravy, aj ked cely ten 8-km tunel riesi jednu zatacku v lese pri rike. Fakt neverim vlastnym usiam...
PS: Kazdopadne, ten TIOP je riadny fail. Cim skor nech to presunu na stanicu MnB.
PS2: Cim skor nech pokracuju s elektrifikaciou/zdvojkolajenim aspon po Roznavu, ale tam treba presunut stanicu blizsie k mestu.
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
27. Máj 2023 04:13
od renoir99
aj prave preto verim ze nastavajuci novy MD co vzide po volbach posle konecne uhp kade lahsie a zmizne konecne ta skodna zver ako gafor a neostane po nich ani smrad.. uz by bolo nacase ..toto bola kardinalna a najvacsia chyba dolezalka ze im kryl chrbat a nabiehal im .vsak aj zato za sebou ani nic nenechal a ani nic nezacal ..a max suhlas ze ten tiop Moldava je total fail a nielen tiop ,cela elektrifikacia co sa mala robit tak v 90rokoch este, tam niekde vlastne aj zastal vyvoj celej zsr.. dnes sa uz mala robit rovno dvojkolajka a modernizacia na 160-200 ,ktora sa da velmi lahko a aj rychlo a lacno spravit minimalne az po sorosku kedze je tam sama rovina..
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
28. Máj 2023 16:23
od pa3ck
DrX napísal:Podla tejto logiky by sa nemalo stavat ani to ich tupe D1, lebo na zaciatku BA-Trnava figu pomohla pri ceste BA-KE!!!!!!
Toto nie je najvhodnejší príklad, keďže zatiaľčo auto zíde z diaľnice a pokračuje ďalej vlastnou silou, elektrický rušeň bez drôtov nad sebou ostane stáť.
Keďže, ako bolo povedané vo videu, pokračovanie sa neplánuje skôr ako v roku 2038, tak sa na tento projekt treba pozerať čisto ako na elektrifikáciu prímestskej linky. Čo je za normálnych okolností dobrý nápad, len je otázka, či má tento región dostatočný počet obyvateľov na to, aby zaplnil elektrické jednotky v hodinovom takte. Cargo má v súčasnosti depo v Haniske, takže kvôli tým pár kilometrom sa im preprahy presúvať neoplatí a ZSSK jazdí už teraz na naftu pod drôtmi úseky Košice - Bánovce nad Ondavou (- Humenné) či Bratislava - Leopoldov (- Prievidza). Ak by sa podarilo potaihnuť elektrinu po Rožňavu (resp. rovno Plešivec - ďalšie depo), tak by to pre nákladnú dopravu už bolo zaujímavejšie aj kvôli stúpaniu na Sorošku.
Ak by sme sa ale naozaj chceli pustiť do súvislej elektrifikácie južného ťahu, tak by som radšej začal od západu - rovno celý úsek Zvolen - Fiľakovo (minimálne po Lučenec). Jednak kvôli tomu, že by sa mohlo rovno pokračovať s 25 kV striedavým napätím (to by šlo aj od východu, ale zbytočne by sme si vytvorili ostrov). Ďalej by sme pokryli Os linku ZV-LC, ale hlavne by sa dali posunúť preprahy diaľkových vlakov zo Zvolena až sem (vo Fiľakove je depo ZSSK).
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
28. Máj 2023 19:36
od devil
Lenze potom by vyvstala otazka ci obnovit priame vlaky juhom lebo ak ma ostat prestup vo ZV tak preprah vo filakove je cas navyse
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
28. Máj 2023 20:22
od pa3ck
Áno, uvažoval som s tým, že by jazdili priame R (Ex) BA-ZV-KE.
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
29. Máj 2023 13:28
od Peter_CA
DrX napísal:Mna z toho UHP fakt klepne pepka. Vraj investicia sa nevyplati, lebo vlaky zo zvolena aj tak musia byt dizlove, a tak len menej ako polka bude elektricka. Tak ked je to jeden z prvych elektrifikovanych usekov, tak to tak proste musi byt, nie!?!?!?!?!
By ma zaujímalo, odkiaľ vzali, že menej ako polovica, keď diaľková doprava má grafikon ako noty na bubon a regionálka by sa mohla preklopiť úplne, či?
pa3ck napísal:Čo je za normálnych okolností dobrý nápad, len je otázka, či má tento región dostatočný počet obyvateľov na to, aby zaplnil elektrické jednotky v hodinovom takte.
Prečo zrazu v hodinovom? Veď podľa teoretikov z ÚHP je dvojhodinový takt úplne úžasná vec, za ktorou sa cestujúci pôjdu pozabíjať (koniec irónie).
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
29. Máj 2023 15:01
od pa3ck
Peter_CA napísal:DrX napísal:Mna z toho UHP fakt klepne pepka. Vraj investicia sa nevyplati, lebo vlaky zo zvolena aj tak musia byt dizlove, a tak len menej ako polka bude elektricka. Tak ked je to jeden z prvych elektrifikovanych usekov, tak to tak proste musi byt, nie!?!?!?!?!
By ma zaujímalo, odkiaľ vzali, že menej ako polovica, keď diaľková doprava má grafikon ako noty na bubon a regionálka by sa mohla preklopiť úplne, či?
V súčasnosti tam jazdí 9 párov Os KE-Moldava a 6 párov R KE-ZV + nočná Poľana. S nákladnými to asi naozaj bude menšina na elektriku
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
18. Sep 2023 21:27
od EmBe
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
18. Sep 2023 22:00
od VojtoTT
neviete niekto, kedy je plánované ukončenie tejto elektrifikácie? Podľa posledného videa, už chýba len dokončiť druhu koľaj medzi Mokrancami a Cecejovcami...btw. podľa mňa je celkom škoda, že už sa nezrekonstruovali aj zastávky na trati
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
18. Sep 2023 22:41
od EmBe
VojtoTT napísal:neviete niekto, kedy je plánované ukončenie tejto elektrifikácie? Podľa posledného videa, už chýba len dokončiť druhu koľaj medzi Mokrancami a Cecejovcami...btw. podľa mňa je celkom škoda, že už sa nezrekonstruovali aj zastávky na trati
Podľa plánu výluk ŽSR:
Haniska pri Košiciach - Veľká Ida - Výh. Chým - Čečejovce - Moldava nad Bodvou - Moldava nad Bodvou mesto z (súhrnne) do 30.11.23
Výh Chým, koľ. č. 1a do 10.10.23
Čečejovce - Výh Chým TK 1 do 10.10.23
ŽST Čečejovce, koľ. č. 1 do 10.10.23
Výh. Chým - Čečejovce TK 2 až do 2024
ŽST Čečejovce, koľ. č. 2 až do 2024
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
08. Okt 2023 20:31
od EmBe
Česi chystajú zmenu sústavy v dĺžke trate 21,6 km na 25 kV v úseku Státní hranice Slovenská republika (Střelná) – Vsetín (mimo):
https://www.lidecko.cz/2023/09/vv-krajs ... onverze-d/Naša strana by mala byť už nachystaná vrámci zrealizovaného projektu Púchov – Lúky pod Makytou, KR trakčného vedenia a zabezpečovacieho zariadenia; ŽST Lúky pod Makytou, KR trakčného vedenia; Lúky pod Makytou – št. hr. ČR, KR trakčného vedenia
https://www.youtube.com/watch?v=WQF1rBs8bXo
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
10. Okt 2023 12:23
od aquila
to ma prekvapilo, preco zacali aj Cesi menit sustavu ? ja som bol v tom, ze ich to moc nepali a na koridoroch, resp reko usekoch s tym ani moc neuvazuju.
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
10. Okt 2023 12:44
od EmBe
aquila napísal:to ma prekvapilo, preco zacali aj Cesi menit sustavu ? ja som bol v tom, ze ich to moc nepali a na koridoroch, resp reko usekoch s tym ani moc neuvazuju.
Plánujú prepnúť celú republiku, medzi prvými má ísť práve úsek nadväzujúci na Slovenskú trať z Púchova. 3kV jednoducho nepostačuje na energetickú náročnosť dnešných rušňov a vysokorýchlostných tratí obzvlášť.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zac ... mer-64708/https://www.asb-portal.cz/stavebnictvi/ ... va-v-ceskuhttps://zdopravy.cz/tag/konverze-trakcnich-soustav/https://www.spravazeleznic.cz/documents ... 0e3599eb03Dokonca aj Poliaci:
https://zdopravy.cz/cpk-je-o-krok-blize ... ku-170857/Postup přepínání včetně termínů je plánován ve směru od Přerova (2025) a od Jablunkova st. hr. (2032) až po ostravský uzel (2036), od Děčína st. hr. (2026) a od Kadaně-Prunéřova (2028) až po Vraňany (2035). Zpracování studií proveditelnosti
oblastí Olomoucko/Českotřebovsko a Nymbursko/Královéhradecko/Pardubicko právě probíhá, pro oblast Prahy a středních Čech se připravuje soutěž na zhotovitele. Nad rámec oblastních přepínacích studií jsou paralelně řešeny samostatné projekty vybraných traťových úseků. Vedle již zmíněné akce mezi Nedakonicemi a Říkovicemi jde o stavbu ze Střelné, respektive ze státní hranice se Slovenskem do Vsetína, kde se konverze předpokládá v letech 2025 až 2026. V rámci připravované celkové modernizace se přepnou postupně na střídavé napětí i tratě Praha-Radotín – Beroun a Děčín – Lysá nad Labem – Kolín s předpokládaným přepínáním ve směru od Děčína.
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
11. Okt 2023 14:18
od RudoLM
A neviete niekto ako plánujú napr Spišskonovoveske dvojičky lokomotívy rady 131 čo sú asi len 3kVdc jazdiť do CZ?
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
12. Okt 2023 13:41
od aquila
tie uz davno presluhuju a uz davno mali byt v muzeu
EmBe: vdaka, wow, tomu sa povie strategia.ach jaj, skoda, ze sme sa rozdelili
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
12. Okt 2023 13:42
od asdf
aquila napísal:to ma prekvapilo, preco zacali aj Cesi menit sustavu ? ja som bol v tom, ze ich to moc nepali a na koridoroch, resp reko usekoch s tym ani moc neuvazuju.
V Česku sa v rámci koridorizácie vrazila kopa peňazí do posilnenia 3kV sústavy na koridoroch a výsledky sú mierne povedané, celkom tristné, takže sa buchlo do stola s tým, že 3kV v stredno a dlhodobom horizonte končí s tým, že budú povolené len niektoré mierne rozšírenia 3kV ale vždy už s prípravou na 25kV. Oni vlastne v Česku majú skonvertované ďaleko viac než na Slovensku, kým ŽSR skonvertovali leda Púchovskú stanicu, Správa železnic už má pod striedavinou celý úsek z Nedakonic až pred Přerov (7 staníc + príslušné traťové úseky).
EmBe napísal:Dokonca aj Poliaci
Polici len v rámci VRT. Na konvenčnej sieti zmenu napäťovej sústavy nateraz neplánujú.
RudoLM napísal:A neviete niekto ako plánujú napr Spišskonovoveske dvojičky lokomotívy rady 131 čo sú asi len 3kVdc jazdiť do CZ?
Pokiaľ to bude účelné, tak sa tam prevezú dieselovou alebo viacsystémovou lokomotívou, pokiaľ to už nebude účelné, začnú sa postupne odpredávať do Poľska.
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
12. Okt 2023 13:49
od asdf
aquila napísal:EmBe: vdaka, wow, tomu sa povie strategia.ach jaj, skoda, ze sme sa rozdelili
Ono sa to v Česku oproti pôvodnej stratégii dosť omeškáva, ale postup sa zatiaľ nezmenil.
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
22. Okt 2023 10:31
od EmBe
Zverejnený ročný plán výluk na rok 2024:
štátna hranica SR/AT - Devínska Nová Ves TK od 01.03. - 25.12.2024
Haniska pri Košiciach - Veľká Ida TK od 23.04. - 26.04.2024, 03.05. - 13.05.2024, 21.05. - 24.05.2024
ŽST Veľká Ida, celá ŽST od 23.04. - 26.04.2024, 21.05. - 24.05.2024
ŽST Veľká Ida koľ. č. 1, 3, 5, výh. č. 6, 7, 16, 17, 19 od 03.09. - 18.10.2024
ŽST Veľká Ida koľ. č. 2, 2a, výh. č. 8, 9, 13 od 09.07. - 09.08.2024
ŽST Veľká Ida koľ. č. 4, 6 od 13.08. - 15.08.2024, 20.08. - 22.08.2024
ŽST Veľká Ida, plešivecké zhlavie od 19.03. - 22.03.2024, 18.06. - 21.06.2024
Veľká Ida - Chým TK od 05.-08.03., 12.-15.03., 19.-22.03., 09.-12.04., 16.-19.04., 23.-26.04., 07.-10.05., 14.-17.05., 21.-24.05., 28.-31.05., 04.-07.06., 11.-14.06., 18.-21.06., 25.-28.06.2024
Výh Chým - Čečejovce TK 1 od 05.-08.03., 12.-15.03., 19.-22.03., 09.-12.04.,16.-19.04., 23.-26.04., 07-10.05., 14.-17.05., 21.-24.05., 28.-31.05., 31.05. - 30.08.2024
Čečejovce - Výh. Chym TK 2 od 05.12.2023 - 31.05.2024
ŽST Čečejovce, koľ. č. 2 od 05.12.2023 - 31.05.2024
Čečejovce - Moldava nad Bodvou TK od 05.-08.03., 12.-15.03., 09.-12.04.,16.-19.04.,07-10.05., 14.-17.05., 28.-31.05., 04.-06.06., 11.-14.06., 25.-28.06.2024
ŽST Humenné (celá ŽST), Humenné - Strážske TK, Kamenica nad Cirochou - Humenné TK, Udavské - Humenné TK od 25.09.2023 - 15.10.2024
ŽST Strážske, celé Humenské zhlavie od 15.01. - 03.09.2024
ŽST Strážske, celé Vranovské zhlavie, Strážske - Nižný Hrabovec TK od 04.09. - 15.10.2024
ŽST Strážske, celé Michalovské zhlavie, Strážske - Michalovce TK od 16.10.2024 - 30.07.2025
ŽST Michalovce nsk od 01.07. - 15.10.2024
Michalovce - Bánovce nad Ondavou TK od 16.10.2024 - 30.07.2025
ŽSR, Elektrifikácia trate Haniska – Moldava nad Bodvou
Odoslané:
22. Nov 2023 10:57
od jarino
Lehota výstavby sa predlžuje do 1.10.2024
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
22. Nov 2023 15:30
od DrX
A ako je to s "štátna hranica SR/AT - Devínska Nová Ves"? To planuje fakt byt hotove do konca 2024. Cize od 1.1.2025 vsetky ICcka mozu jazdit KE-BAhlst-VIE?
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
24. Nov 2023 20:15
od Peter_CA
Čadca - hranica bude meškať, žilinský uzol tiež úplne ružovo nevidím (vyše dva roky sú preč a prvá polovica stanice nie je hotová ani zďaleka), o Poprad - Lučivná je škoda sa vôbec zmieňovať. Jednoducho každý jeden projekt sa naťahuje a predražuje, ale nikoho to netrápi a ŽSR bude iba fňukať, ako potom nemajú peniaze. Keď rozdrbú aj tú trochu, čo majú...
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
19. Apr 2024 21:33
od EmBe
Video elektrifikácie Moldava-Haniska z 29.03.24:
https://www.youtube.com/watch?v=bN4hzX65d0w
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
17. Máj 2024 21:39
od EmBe
Na 22.-25.5.24 je naplánovaná "kontrola izolátorov pred konverziou" v úseku Bytča - Púchov, blížime sa teda, zrejme, postupne k prepínaniu na 25 kV.
Re: ŽSR - elektrifikácia tratí
Odoslané:
26. Júl 2024 23:09
od EmBe