Stránka 2 z 12

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 20:23
od Andrej
jano.z napísal:... Ku koncu roka by sa malo začať kopať už aj v Žiline smer Čadca. Finišuje sa tam s projektovou dokumentáciou...

Ako je realna rekonstrukcia tohto useku v tomto roku? Bol tento projekt zahrnuty do projektov, ktore podpori EU?
Na useku ZA-Krasno by boli aj nejake prelozky trate? Vsetko na 160 km/h?

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 21:23
od wazari
Andrej napísal:Ako je realna rekonstrukcia tohto useku v tomto roku? Bol tento projekt zahrnuty do projektov, ktore podpori EU?
Na useku ZA-Krasno by boli aj nejake prelozky trate? Vsetko na 160 km/h?


v zasobniku to je
pocul som, ze mozno vsetky useky po hranicu nebudu na 160, ale ktore to budu ...

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 21:51
od magnus
Pokial viem, bude sa robit modernizacia len na 120, nie na 160km/h v celom tomto useku.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 22:08
od Andrej
magnus napísal:Pokial viem, bude sa robit modernizacia len na 120, nie na 160km/h v celom tomto useku.

Tak zalezi od toho, na kolko je dolezity tento koridor. Faktom je, ze trat je miestami v mizernom stave a akakolvek rekonstrukcia tu dost pomoze. Pri modernizacii na 120 nebudu zrejme po Krasno n.Kysucou treba ziadne prelozky trate, ale dalej smerom na Cadcu to vidim zrejme na dlhsi tunel.
Osobne ma dost prekvapilo, ze je realne zacat uz tento rok, myslel som, ze tento usek sa pred 2009 nezacne...

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2007 18:30
od jano.z
Pôvodne sa naozaj počítalo s rokmi 2009+, každopádne, keď som ešte robil tam kde som robil, dostali sme na spracovanie podklady pre rozsiahlu výlukovú činnosť "súvisiacu s modernizáciou trate", kde bola spoemnutá ako najskorší termín september 2007, pričom z povahy výluk sa jednalo o komplexné stavebné práce vo veľkých rozsahoch. Súčasťou opatrení mala byť aj prípadná mimoriadna zmena cestovného poriadku, kde by mali byť zanesené niektoré zmeny a riešila sa aj prípadná NAD za niektoré os. vlaky. Harmonogram prác mal byť zanesený určite do nového GVD s platnosťou od 10.12.2008 tzn. odvtedy by sa malo začať pracovať naplno ... Taký bol stav k poslednému januáru, ďalšie podrobné info nateraz nemám.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 00:03
od Dialniciar
Začala súťaž na modernizáciu trate Žilina-Krásno nad Kysucou :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9234

Na takmer tri roky plánovaná modernizácia dvojkoľajnej železničnej trate Žilina - Krásno nad Kysucou, vrátane štyroch železničných staníc, dosahuje predpokladanú hodnotu v prepočte 5,158 mld. Sk

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 00:12
od Andrej
Hm, takze nakoniec to bude len na 140 km/h? Na 160 by boli potrebne velke upravy sucasnej trate?

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 08:08
od magnus
Ked uz, tak tomohli urobit na 160km/h. Cesi planuju Pendolino do Ziliny cez Ostravu, ako bolo minuly rok prezentovane na jednej konferencii, asi aj to je dovod, preco spustili tento usek. Dalsi dovod je, ze v sucasnosti su velmi napate vylukove plany na rozostavanych vetvach, takze asi sa uz nemoze moc rozbiehat stavieb, kym sa neukoncia tie rozostavane. Ale detaily neviem, aj ked by ma celkom zaujimalo, ako to bude trasovane. Nema niekto situaciu?

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 18:06
od Thomas
Náklady na vyšší rychlost rostou parabolicky, zatímco efekt v podobě přírůstku časové úspory při cestování hyperbolicky klesá. Tipl bych, že mají spočítané, že 140 se vyplatí nejvíc.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 20:38
od wazari
Andrej napísal:Hm, takze nakoniec to bude len na 140 km/h? Na 160 by boli potrebne velke upravy sucasnej trate?


asi tak
od zaciatku sa to planovalo na menej
smerom k hranici (PL) to mozno este klesne

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 21:10
od aquila
tych 140 resp az 160 je pre mna skor tou lepsou spravou. lebo co ja viem, na tomto useku sa planovalo Vmax 120kmh .. takze toto beriem skor ako uspech.. ale chcelo by to vediet v akom to je rozsahu..

lebo ked sme pri tom, ani koridor BA raca - piestany neni cely na 160kmh ;)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 21:53
od Thomas
U úseků po Čadcu je to slušný nárůst, je tam 70-100.
http://www.k-report.net/koridory/rychlo ... kia_6k.htm

jsem zvědavý, co se bude dít za Čadcou - bez přeložek nebude víc než 100 a taky jestli se opraví úsek Čadca - Jablunkovský průsmyk

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 22:52
od Andrej
aquila napísal:lebo ked sme pri tom, ani koridor BA raca - piestany neni cely na 160kmh ;)

Raca-Piestany je na 160 okrem prietahu TT (kde by museli zburat kus mesta, keby chceli vytiahnut 160, navyse tam aj mnohe IC-cka stoja, takze naco 160) a taktiez kratky usek pred Leopoldovom je postaveny "len" na 145, kde taktiez stoja vsetky rychliky :)

No, dufajme, ze na VI koridore bude mozne aspon na rovnom useku v okoli KNM vytiahnut 160 :)

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 23:22
od aquila
vsak na to som narazal, ze viacere pristanicne useky nie su na 160kmh ;) aj pred piestanmi je len 140kmh ak sa nemylim ..

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2008 00:31
od jano.z
aquila: Holt kvoli 20km/h navrch ti nikto pol mesta zburat nedovoli, je to tak vsade a bude to tak takmer vsade, kde zeleznica vedie cez mesto ...

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2008 00:43
od aquila
vsak ja sa nestazujem, skor naopak... a dufam, ze to 160kmh vs. 140kmh v tej sprave bude nieco podobneho, ze medzistanicne useky budu na 160kmh a len nasi novinari zase nieco spackali ;)

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2008 21:17
od jano.z
aquila: Tiez si cosi take myslim, jediny problem je, ze na tych Kysuciach je to dedina na dedine ...

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 23:58
od wazari
aquila napísal:vsak ja sa nestazujem, skor naopak... a dufam, ze to 160kmh vs. 140kmh v tej sprave bude nieco podobneho, ze medzistanicne useky budu na 160kmh a len nasi novinari zase nieco spackali ;)



obavam sa, ze to pochopili dobre

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2008 16:33
od Thomas
Já bych pro 140 nebrečel - rozdílný efekt (úspora jízdní doby) - není tak velký.

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2008 16:59
od Thomas
A je to levnější - menší spotřeba energie :-) To ale neznamená, že bych byl odpůrcem 160tky.

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2008 22:56
od jano.z
Inak, čo vyplakávali technológovia, v nových normách TSI bolo zrušené stavebné pásmo 121km/h - 160km/h, takže trate od rýchlosti 121km/h musia byť stavebne a bezpečnostne rovnako vystrojené ako trate na 200km/h. Malo by to platiť pre všetky stavby schválené po r. 2009. Takže nejaké šetrenie na rýchlosti prestane byť efektívne.

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2008 14:51
od sergej
Železnice Slovenskej republiky vyhlásili verejné obstarávanie na Stavebný dozor na stavbe: „ŽSR, Modernizácia trate Žilina – Krásno nad Kysucou“.

Predpokladaná hodnota zákazky bez DPH: 4 634 240,00 EUR.

Obdobie v mesiacoch: 38 (od uzatvorenia zmluvy).

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2008 12:07
od Andrej
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10731

Skvele, tender sa vydaril na prvy krat a s usporou vyse pol miliardy oproti statnej expertize :)
Ostava dufat, ze vyluky na trati nebudu velke.

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2008 22:39
od jano.z
Andrej: Nebudu ... robit 19 km tri roky, to nech si daju za klobuk ... za taky cas by mali by si uz minimalne mali podavat ruky so stavbarmi Skanskej vo Svrcinovci na hranici SZDC/ZSR ...

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2008 08:13
od Andrej
jano,nechvalil som tempo, ale pomerne dobre zvladnuty tender, aj ked tych 5 mld. Sk je dost na 19 km, navyse len na 140 km/h.

Tempo modernizacie je katastrofalne. V podstate sa posledne mesiace dokopy uz nic nerobi. Uz davno mal byt rozostavany usek NM-PU a kompletne pripraveny usek PU-ZA :roll: