Stránka 2 z 10

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2013 16:25
od Qwert
Asi by sme chceli veľa, keby sa to robilo na 160 km/h, či?

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2013 00:37
od jarino
Keby to robili na 160, nebolo by nutné vyraziť nové tunely? Ak by postačovali súčasné(samozrejme upravené), tak by to možno až také nákladné nebolo. Aj keď čakal by som, že trať by musela ísť inak ako doteraz, keďže zákruty by nevyhovovali(asi hlavne medzi tunelmi a Vrútkami)
160-tka by po určitých úpravách mohla byť medzi ZA a Varínom(na enviroportáli som našiel dokument k zriaďovacej stanici Teplička, kde sa spomína úprava trate ZA-Varín na 160 km/h)

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2013 09:37
od Qwert
Tunely by pri zníženej rýchlosti mohli zostať, len zvyšok trate by sa musel miestami preložiť, ale teraz pozerám, že cena toho celého má byť 17,5 mil. €, čo som predtým nejako prehliadol, :) takže žiadne preložky nehrozia.

Medzi ZA a Varínom by sa tá 160-ka pýtala, pretože ide o úplne rovný úsek.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2013 18:14
od aquila
Toto je normalna oprava, ktora ale bohuzial sa u nas nerobi... A vzdy sa caka az na koridorizaciu...

Ale opravy ako napriklad bolo na 131 sa tu robia skor vynimocne

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2013 19:05
od Qwert
Tuto má tá oprava význam, lebo sem dorazí koridor veľmi neskoro, dovtedy sa to možno bude musieť opraviť ešte raz. :D Optimalizácie ako na 131 sú u nás prakticky neznámy pojem, pritom takéto relatívne malé investície by za cenu modernizácie dvoch úsekov koridoru dokázali skvalitniť a zrýchliť snáď stovky kilometrov tratí.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2013 09:59
od Andrej
Nebol usek ZA-Varin pripraveny na 160 uz v 90-tych rokoch, ked sa modernizoval?

A pri terajsej optimalizacii by sme boli radi, keby to slo aj na 100 km/h, pri tych smerovych podmienkach co tam su urcite nie je mozne dosiahnut viac bez tunelovych preloziek. A ak budeme chciet pri koridorizacii dosiahnut 160 ci 200, nepojde to zrejme inak ako dlhym tunelom resp.sustavou dlhsich tunelov medzi Strecnom a Vrutkami.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2013 10:38
od ANDi
Ma u nas vobec vyznam investovat tolko do zeleznicnej siete (tie teoreticke tunely)?

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2013 13:23
od aquila
U nas sa neoptimalizuje, ale stavia sa megalomansky, to je problem. Ako bolo spomenute pri skutocnej optimalizacii za zlomok cien by bol efekt radovo inde. Nehovoriac o karteloch, kde za ceny doteraz vytendrovane by v normalnej krajine boli minimalne pri ruzomberku ...

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2013 15:25
od mino
Toto zdaleka nie je prva optimalizacia na tejto trati, v minulosti rovnaka prebehla v useku Kralova Lehota - Vychodna, Turany - Kralovany, Lubochna - Ruzomberok a Liptovska Tepla - Liptovske Vlachy. Ide hlavne o rekonstrukciu zvrsku, zmena na bezstykovu kolaj ale vsetko v povodnom telese trate, cize v podmienkach trate Varin - Vrutky to bude max 120km/h (myslim ze na viac tam musi byt specialne zab.zar.) ale na mnohych miestach urcite este menej-napr. medzi Strecnom a Domasinskym tunelom. Co sa tyka ceny, proti koridorizacii je nepomerne nizsia pretoze sa vypustaju prelozky a nove stavby, ostrovne nastupistia v staniciach, mimourovnove krizenia a specialne ZZ, pripadne technologie ako ETCS a pod.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2013 20:30
od Qwert
Modernizovať úsek Varín - RK na 160 či 200 km/h je nezmysel. Tu sú aj teraz celom prijateľné rýchlostné pomery. Tento úsek by sa mal zmodernizovať tak, aby vyhovoval podmienkam TEN-T čo sa týka maximálnej prípustnej hmotnosti na nápravu, prejazdného profilu, mali by sa postaviť ostrovné nástupištia, mimoúrovňové križovania a zaviesť ETCS. Robiť megalomanské tunely, aby sa ušetrilo pár minút času pre IC a R je nezmysel. Miestami by nejaká menšia preložka možno prichádzala do úvahy, ale to je všetko. Samozrejme ani toto, čo som vymenoval by nebolo lacné, ale oproti megalomanskej sústave tunelov sú to drobné.

My potrebujeme mať interoperabilný koridor pre nákladnú dopravu vyhovujúci európskym normám, na to nie je potrebná rýchlosť 160 km/h, tá by samozrejme mala byť absolútnym minimom pre rovinaté úseky (štandardom by ale už v súčasnosti malo byť na rovine minimálne 200 km/h), ale ani v bohatších krajinách sa nemodernizujú podobné komplikované úseky na nejaké závratné rýchlosti. Resp. ak áno, tak je tam rádovo väčšia nákladná či osobná doprava než u nás.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2014 18:11
od miroslaw
Zdravím, do fotogaleria som pridal zopár fotiek z rekonštrukcie medzi Žst. Vrútky a stanicou Varín. Stavbu realizuje Eurovia, Zmluvne dohodnutá čiastka: 17 483 867 €. Doba výstavby 09/2013 - 09/2014

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2014 19:33
od andreasLMR
Modernizácia trate ma byt urobena len to nieje jasne kedy. Zavisi od penazi. ma byt prevazne projektovana v pôvodnom profile kolaji sniekolkymi smerovymi upravami. Rychlost mala byt by projektovana na 140 Km/h.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2014 20:08
od random
ziadne mapy?

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2014 18:17
od jarino
Od 3.3.2014 začali výluky na úseku Vrútky-Varín. http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=2948
Všetky vlaky chodia po jednej koľaji, práce prebiehajú hlavne na pravom moste v smere Vrútky-Varín ponad Váh. Menšie práce prebiehajú ale v podstate na uzavretej trati v úseku Vrútky-Strečno. Od agentúry JPP mám, že od apríla by mali začať práce na zvršku trate.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2014 21:36
od jarino
Ako spomínajú médiá, od 1.4.2014 začala výluka II.etapa. Vlaky chodia len po ľavej koľaji.
http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/v ... trati.html
http://www.slovakrail.sk/sk/o-spolocnos ... rutky.html
Info o konkrétnych vlakoch, ktoré sú nahradené autobusmi... sú aj na staniciach, takže trochu nechápem tej mizernej informovanosti spomínanej v článku: http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=19144 O výluke je info akurát, možno mali zabezpečiť aby to bolo v novinách a správach, aby bolo menej ľudí prekvapených.

Zo Strabagu som tam videl peknú mašinku pravdepodobne na čistenie koľajového lôžka(dlhá, s množstvom dopravníkov). Niečo takéto: https://www.youtube.com/watch?v=X-xs_XiCoQE
Na niektorých úsekoch už štrk nie je. Taktiež prebiehajú práce na trakčnom vedení. Okrem strojov Eurovie a spomínaného Strabagu vidno ešte stroje a vozidlá napr. EŽ Kysak, GJW Praha a iných...

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2014 09:13
od dragon
Akurat ze v tomto pripade nejde o ziadnu modernizaciu, skor o sanovanie uz katastrofalneho stavu trate...

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2015 10:08
od EmBe
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=3747

2016:
Projektovanie stavieb:
Žilina - Košice, modernizácia železničnej trate, úsek Žilina - Kraľovany, projektová dokumentácia (PD)
Žilina - Košice, modernizácia železničnej trate, úsek Kraľovany - Liptovský Mikuláš, PD

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2015 11:07
od mino
Na ten projekt som celkom zvedavy, zrejme pojde o vacsie zmeny vedenia trate, nakolko znacna cast useku uz presla optimalizaciou a nateraz je relativne OK, pripadna realizacia je potom asi na hodne dlhe obdobie

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2015 13:35
od milan_KM
Skôr by som videl, snahu vypustiť kilometre tunelov medzi Martinom a Ružomberkom. Ako aj menovanie úsekov hovorí, že sa zrejme upustí od Veľkej Fatry a pôjde sa cestou optimalizácie s minimálnymi preložkami...

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2015 13:56
od Peterman
No klasika, to uz tu mal byt dávno pripravený tunel medzi turanmi a hubovou a mohol sa budovať sucasne so železničným a za EU peniaze. To je naozaj taká neschopnosť u nás viest a riadiť dopravne stavby koordinovane a koncepčne ...?
Bolo by to úžasne postaviť vedľa seba tunely pre železnicu a diaľnicu - veď takto sa to tu aj plánovalo. V tomto useku by to bolo značná úspora času aj dĺžky trate ( bola by oveľa, oveľa priamejšia ) a stará mohla ostať s prestupnou stanicou Kralovany.

Je do neba volajúce ako vieme premrhať šancu niečo pozitívne urobiť a este aj dostať na to aj financie. Ale na SK sa strhnú žabomyšie vojny, kto si skôr čo uchmatne, na aký projekt a výsledok je jedna veľké katastrofa, alebo samé lepenie, bez ladu a skladu

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2015 22:17
od jarino
Medzi Varínom a Vrútkami znova výluka. Bude trvať viac ako mesiac. Práce prebiehajú hlavne na mostných objektoch
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=3741
Je to v podstate pokračovanie minuloročnej komplexnej rekonštrukcie zvršku a mostov.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2015 12:25
od Qwert
Z toho, že tie úseky rozdelili v Kraľovanoch mi implicite vychádza, že sa neráta s tunelom pod Veľkou Fatrou. Je to škoda, lebo takéto riešenie by bolo najlepšie, tunel by mohol byť aj na 250 km/h a stará trať by zostala zachovaná ako spojka na Kraľovany.

V podstate je to podobná situácia ako medzi Krásnom nad Kysucou a Čadcou, kde sa tiež má modernizovať trať zhruba v súčasnej trase cez Oščadnicu namiesto elegantného riešenie cez tunel. Tam by ani nemusela zostať zachovaná pôvodná trať.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2015 18:13
od EmBe
ŽSR 3.2.15:
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... -kralovany

Aké sú alternatívy vplyvu modernizácie hlavného ťahu trate č.180 na trat č.181

V súčasnosti sú na úrovni štúdie spracované dve základné varianty a ich vplyv na trať č. 181 uvádzame v nasledovných odrážkach:

... trasovanie cez ŽST Kraľovany, tzn. prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice a osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Kraľovany – Trstená v ŽST Kraľovany,
... trasovanie mimo ŽST Kraľovany (južne od Kraľovian), predĺženie trate Trstená – Kraľovany po ŽST Turany a zapojenie do trate Žilina – Košice v ŽST Turany, dôsledky:
... prestup z rýchlikov Bratislava – Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Vrútky, resp. Turany,
... prestup z osobných vlakov Žilina – Košice na osobné vlaky Turany – Trstená v ŽST Turany.

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2015 04:40
od stanley
pocujte neviete bude sa na useku Vrutky-Zilina vobec este robit prekladka trate (sucasne opravovanej) vramci uprav na 160km/h alebo sa tento usek necha v takom stave v akom je(a bude sa tam tym padom jazdit len do 130)? a kedy je v plane zaciatok realizacie ostatnych usekov na 160km/h Kralovany-Vrutky, Ruzomberok-Kralovany a L.Mikulas-Ruzomberok? v akom poradi by sa mali prerabat?

Re: ŽSR Modernizácia trate Žilina - Liptovský Mikuláš

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2015 22:35
od EmBe
stanley napísal:pocujte neviete bude sa na useku Vrutky-Zilina vobec este robit prekladka trate (sucasne opravovanej) vramci uprav na 160km/h alebo sa tento usek necha v takom stave v akom je(a bude sa tam tym padom jazdit len do 130)? a kedy je v plane zaciatok realizacie ostatnych usekov na 160km/h Kralovany-Vrutky


To, či sa bude robiť prekládka v tomto úseku nevedia ešte ani ŽSR hádam. Projektová dokumentácia na úsek ZA-Kraľovany a Kraľovany-LM sa má robiť ešte len v roku 2016 a potom ešte budú zisťovať, či je to prekladať vôbec ekonomicky výhodné alebo sa bude robiť nejaká optimalizácia trate. Momentálne je úsek Varín-Vrútky po KRŽZ a určite tak bude ešte dlho zakonzervovaný, kým sa tam začne niečo robiť. Momentálne je v tomto úseku Vmax=100 km/h.
Medzi Kraľovani a Vrútkami bol zamýšľaný tunel, tak hádam nebude mať také problémy, ako má Korbeľka.