Moderátor: Moderátori
jano.z napísal:Realita je taká, že v Nemecku, keď bola pred tromi rokmi posledná taká poriadnejšia zima, DB v okolí Silvestra železnica nefungovala 3 dni. U nás sa ju podarilo rozhýbať behom cca. 12 hodín počas Silvestra a na Nový Rok sa už jazdilo plusmínus normálne. Medzi tým však už bolo prepustených/do penzí odídených mnoho ľudí, čert vie, čo by sa stalo teraz.
jano.z napísal:Realita je taká, že v Nemecku, keď bola pred tromi rokmi posledná taká poriadnejšia zima, DB v okolí Silvestra železnica nefungovala 3 dni. U nás sa ju podarilo rozhýbať behom cca. 12 hodín počas Silvestra a na Nový Rok sa už jazdilo plusmínus normálne. Medzi tým však už bolo prepustených/do penzí odídených mnoho ľudí, čert vie, čo by sa stalo teraz.
Dialniciar napísal:Pri takej zime sa väčšinou aj diaľnice zatvárajú a cesty stávajú ťažko prejazdnými. Lebo o tom je doprava ... a vidím aj meškania u nás. Takže ?
jano.z napísal:Dialniciar napísal:Pri takej zime sa väčšinou aj diaľnice zatvárajú a cesty stávajú ťažko prejazdnými. Lebo o tom je doprava ... a vidím aj meškania u nás. Takže ?
Meškania sú, otázka znie aké ... ŽSR/ZSSK sa na onen Silvester podarilo už okolo obeda pretlačiť niekoľko vlakov a navečer sa už viac či menej jazdilo (a tak väčšina Slovákov dorazila na Silvestrovské oslavy včas) ... DB stáli až do 2.1. ... Dávam otázku: Čo je lepšie?
Mám známeho, čo robil dlhé roky vo Francúzsku a v Nemecku, teraz sa vrátil kvôli rodine domov a raz som tak, keď som bol u nich na návšteve zachytil v rozhlase správu o nejakom takom peknom rozklade dopravy v Nemecku ... inu som položil otázku, že aké by tam asi boli meškania, keby tam fungovali ŽSR a ZSSK ... načož sa mi dostalo celkom prekvapujúcej odpovede "aby si sa ešte nečudoval, že by boli polovičné" ...
Na západe je tých meškaní možno menej (nová technika, lepšie trate, ...), ale keď už k niečomu dôjde, tak to stojí za to. U nás je meškaní vplyvom stavu techniky viacej, ale viac či menej sa držia v nejakých tých prijateľných časoch (z vlastných ciest západe Európy môžem skonštatovať, že pri poruche rušňa tam 2-4 hodiny meškania nie sú problémom /náhradné autobusy alebo iné riešenie? Kdežééé, a informovanosť? Ako u nás.../, u nás je štandard 50-70 minút, pokiaľ sa to naozaj nestane v nejakom odľahlom kúte republiky). Porucha zabezpečovačky potom kľudne zastaví dopravu na celý deň. U nás? Pokiaľ to nie je na extra nahustenom úseku (Praha, Brno, I. a II. koridor) do 30 minút maximálne.
jano.z napísal:...ale to je žiaľ asi tak všetko a ostatní cestujúci si to viac či menej odskáču ...
Dialniciar napísal:už len z týchto slov je vidno, že štátne kolosy by mali byť čo najskôr podstúpené konkurencii ...
jano.z napísal:Áno, lenže keď je mimo ZDO, tak musí aj fungovať tak aby ho tie lístky uživili => podkapacitnosť, povinné rezervácie a ponuka obmedzená tak, aby nevozil vzduch. A zbytok ľudí kto musí odviezť? No predsa ZDO! A na tú sa zasa treba zložiť, a to aj za tých ľudí, ktorí idú tým súkromníkom ...
jano.z napísal:zakaznik: Tomu sukromnikovi sa ale nikdy neoplati odviezt vsetkych (ani v pripade konkurencie). Vyhody konkurencneho prostredia v tomto smere koncia prvym neodvezenym zakaznikom.
V mekke a veľkom vzore kapitalizmu a konkurenčného prostredia, v USA, je osobná železničná doprava zaisťovaná štátnym monopolom, Amtrak. Prečo?
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.