Moderátor: Moderátori
NA IV koridore sa nateraz ráta akurát tak s inštaláciou ETCS, čo sa veľmi modernizáciou nazvať nedá.
mino napísal:Jj, usek udolim Bieleho Vahu je dost narocny, to beriem, problem je ze tu trat musia narovnat v komplikovanom terene a zaroven respektovat existujucu infrastrukturu, uz len usek okolo Vazca bol poriadny technicky oriesok (smerovy obluk vs. obec vs. dialnica)...ale 5 mld eur je rozpocet na aky usek? To je uplne uletena suma za ktoru sa vo svete stavaju ine zeleznicne megaprojekty.
DrX napísal:Radsej ak by sa zamerali na poriadne prerobenie trate KE-PO (sucast koridoru cierne more-KE-Krakow-balt), aby tam vlaky mohli kmitat za 15min, a upravu KE-ZV-BA, aby sa tam dalo ist suvislo stovkou. To by mohlo pritiahnut na zeleznice nove hromady ludi.
Qwert napísal:mino napísal:Jj, usek udolim Bieleho Vahu je dost narocny, to beriem, problem je ze tu trat musia narovnat v komplikovanom terene a zaroven respektovat existujucu infrastrukturu, uz len usek okolo Vazca bol poriadny technicky oriesok (smerovy obluk vs. obec vs. dialnica)...ale 5 mld eur je rozpocet na aky usek? To je uplne uletena suma za ktoru sa vo svete stavaju ine zeleznicne megaprojekty.
Tých 5 miliárd je suma, o ktorej sa traduje, že by toľko mala stáť modernizácia koridoru od LM po KE. Presné čísla ale nikto nevie. Dosť záleží na tom, či sa na modernizácií koridoru zase bude priživovať kartel stavebných firiem, ako to že vraj údajne možno bolo na modernizácií trate BA - NM.
5 miliárd eur predpokladám nestála/nestojí/nebude stáť ani D1 v porovnateľnom úseku Ivachnová - Budimír a to sa narozdiel od železnice stavia kompletne v novom telese, je asi trojnásobne širšia a tunely si oproti železničným vyžadujú oveľa drahšiu technológiu a v zásade aj o jednu rúru naviac.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 39 hostí.