[quote="Thomas"]cokoli se zvětšuje se stává těžkopádnýmquote]
Toto je svätá pravda, rovnako ako to napísal aj jano.z.
Ale ide o to, kto to vlastní a kto to riadi. Lebo aj s týmto stavom sa dá spraviť veľa zmien, aby gigant zostal gigantom a aby sa nerozpadol alebo aby sa nedostal do stavu že je najväčší a nikto iný na neho nemá.
Ideálne je vytvoriť skutočne oddelené (právne, finančne, manažérsky) dcérske spoločnosti. A nech sa každá venuje tomu, na čo bola vytvorená. Áno - viem, toto nie je stavebníctvo. Ale funguje to tak aj v iných sektoroch - ťažobný, energetický.
A nech materská spoločnosť má od každého max. 10% zisku z dcérskych firiem a materská firma nech sa venuje niečomu špeciálnemu alebo iba nech sú tam špičkoví ľudia na manažment, právo, IT atď.
Prečo vzniká konkurencia na železnici ?
Podľa mňa preto, lebo niečo chýba - väčšinou sú to služby.
Išiel som s jedným súkromným extra prepravcom na linke Praha-Bratislava. Nie preto, že by neišli iné spoje, dokonca to bolo mierne drahšie. Ale dostal som za 400 Kč služby - video, TV, hudba, občerstvenie. A to už nehovorím o superpohodlnom autobuse, extra obsluhe čo chodila po buse. Ani nebolo skoro cítiť D1 na starých úsekoch, iba trochu D2 v ČR.
Železnice v ČR sú na tom lepšie, než na Slovensku, ale majú ešte hoooodne ďaleko od toho, čo je v Rakúsku, Nemecku atď. Jednak kvalitou vozňou a potom hlavne službami. Keď človek cestuje na dlhšie trate, chce sa zabaviť, nie nudne sedieť - dneska je čas drahý.
Toto je iba môj skromný názor, neukameňujte ma pls.