ŽSR Uzol Bratislava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2007 19:12

aquila napísal:no kedze sa pise v clanku o roku 2007, tak ma to ani neprekvapuje :) vsak filialka sa najskor ma zacat az v roku 2008.

skor ma prekvapilo, ze za rok 2006 maju ZSR hruby zisk skoro 10 miliard korun :shock:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5824


Ale to nebolo čisto vlastnou činnosťou, ale úradným - vládnym - zasiahnutím, čo je aj v článku spomenuté.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod wazari » 10. Jan 2007 22:58

Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 20:38

wazari napísal:dana tema sa rozobera aj tu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=894


Si si istý :?: :roll: To sú tie isté trate :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod wazari » 17. Jan 2007 22:17

Dialniciar napísal:
wazari napísal:dana tema sa rozobera aj tu

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=894


Si si istý :?: :roll: To sú tie isté trate :?:


citujem sam seba :wink: z tej druhej temy:

v zasobniku projektov je uvedene:
Elektrifikácia trate D.N.Ves - Marchegg - 2 400 tis. EUR
Bratislava Petržalka - Kittsee-zdvojkoľajnenie trate, Bratislava hl.st. - Bratislava Nové mesto-zdvojkoľajnenie - 52 000 tis. EUR
Bratislava filiálka - 355 00 tis. EUR

Spolu 409 000 tis. EUR
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod aquila » 05. Feb 2007 10:30

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5985

musim povedat, ze tak ako som bol tymto projektom neskutocne nadseny, tak teraz som cim dalej viac sklamany, a ked sa to posti ozaj len tak, ze budu len tri _zastavky_ t.j. nebude filialka urobena so 4mi nastupnymi hranami ako je napriklad wien mitte a bez zastavky petrzalka centrum, tak fakt neviem naco budu stavat ten tunel, lebo to vyriesi este menej ako malo

a to nehovorim o zmanipulovanej sutazi, ked z troch uchadzacov dvoch vylucili a vyhrala ponuka o vye 300 milionov drahsia ...

vo svetle tychto udalosti/planov by som nedal financie na tento projekt, pokial by si nesadli mesto, kraj, MDPaT, zeleznice a SAD a nedodholi sa na dopravnom generli na aspon 30 rokov, kde by sa zadefinovalo, co sa kde bude stavat a aby to mohlo sluzit aj ludom.

a ked sme uz pri tych zelezniciach, tak momentalne som nazoru, ze ak bude filialka ozaj len v hentej rovine ako ju nadsrtli, tak elektrifikacia a zdvojkolanie trate do marcheggu + tunel pod karpatami pre nakladnu dopravu s napojenim na vychodne, by malo daleko daleko vacsiu ekonomicku navratnost a aj hlavna stanica by sa tym vyrazne odlahcila

plus zdvojkolanie do kitsee, po nove mesto, zvysenie rychlosti aspon na 80kmh, napojenie letiska a spon jedna zastavka v ruzinove, lepsie poriesit zastavku v lamaci a devinskej novej vsi a nie je o com :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 05. Feb 2007 10:44

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5992

v tomto prispevku sa zrazu pise o stanici filialka a co tam davaju mapu, tak sa tvari byt aj jarosova, aj nivy aj dostojevskeho, ale bez petrzalka centrum.

osobne si myslim, ze zastavka petrzalka centrum ma svojim sposobom vacsi vyznam stavat ako dostojevskeho rad ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

názor jedného Bratislavčana na projekt Filiálka...

Odoslaťod Nick » 09. Feb 2007 21:23

Železničný tunel Bratislava nepotrebuje

Chcel by som reagovať na informáciu, ktorá bola nedávno uverejnená v tlači, že Železnice SR pripravujú výstavbu 6 kilometrov dlhého železničného tunela v Bratislave.

Tunel by mal spojiť stanicu Predmestie cez Filiálku a oblasť Mlynských nív s Petržalkou. Na prvý pohľad ide o perfektný nápad, ale prečo vyhadzovať milióny, keď takéto spojenie už dávno existuje.

Vlak síce ide po povrchu a obchádza značnú časť mesta, ale z Predmestia do Petržalky, čo je asi 14 kilometrov, sa dostane cez Prístavný most za 20 minút. Tunel by časový interval určite skátil, ale o koľko? O 10 minút? To sa mi nezdá až tak veľa na to, aby sa do stavby investovalo niekoľko miliónov eur. Ak by sa už stavba tunela realizovala, určite by bol užitočnejší pre MHD, či už električku alebo iný dopravný systém. Vlakov síce chodí do Petržalky viac ako po iné roky, ale nie zase toľko, aby potrebovali okrem mosta cez Dunaj aj tunel pod Dunajom.

Naopak MHD je na tom stále horšie, takže by sa malo uvažovať o tuneli a možno nie o jednom práve pre tento druh dopravy. Myslím si, že ŽSR by mali využiť tieto financie na rekonštrukciu alebo úplnú obnovu niektorých staníc. Za všetky spomeniem stanicu Predmestie. Precestoval som veľkú časť Európy vlakom, ale takú neútulnú a odpudzujúcu stanicu som nikde nevidel.

Tomáš Husár, Petržalka

LIST ČITATEĽA

http://www.bratislavskenoviny.sk/buxus/ ... e_id=13427

...s ktorým sa dá súhlasiť... 8)
__________________________________
špeciálne pre aquilu... :twisted:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod aquila » 09. Feb 2007 22:33

az na to, ze zrejme na nic ine by ZSR tie peniaze v BA nedostali.

aj ked faktom je ze to je skor slovensky problem .. teda nie zrovna dobry projektmanagement ...

ja si len myslim, ze bez dalsej zastavky v petrzalke vyznam filialky dost klesa, co by moznosti vyuzitia k BID ... osobne si myslim, ze zastavka v petrzalke a potom az na nivach ma vacsi zmysel ako nivy a hned par metrov aj dostojevsky rad ...

ohladne MHD, to je vec mesta .. hodl ludia si zvolili co chceli. rychlodraha do petrzalky v tomto obdobi nebude, obnova vozoveho parku tiez nie (aspon pochybujem, ze z tych 50 milionov rocne do roku 2009, ktore su vyclenene na nakup a opravu techniky, sa nieco bude kupovat)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Honda » 09. Feb 2007 22:53

aquila napísal:az na to, ze zrejme na nic ine by ZSR tie peniaze v BA nedostali.

aj ked faktom je ze to je skor slovensky problem .. teda nie zrovna dobry projektmanagement ...

ja si len myslim, ze bez dalsej zastavky v petrzalke vyznam filialky dost klesa, co by moznosti vyuzitia k BID ... osobne si myslim, ze zastavka v petrzalke a potom az na nivach ma vacsi zmysel ako nivy a hned par metrov aj dostojevsky rad ...

ohladne MHD, to je vec mesta .. hodl ludia si zvolili co chceli. rychlodraha do petrzalky v tomto obdobi nebude, obnova vozoveho parku tiez nie (aspon pochybujem, ze z tych 50 milionov rocne do roku 2009, ktore su vyclenene na nakup a opravu techniky, sa nieco bude kupovat)


Filiálka ano. To je vec železníc. Ale ked už sme pri tom tak ja tiež viac než novú výstavbu podporujem obnovu dnešných staníc.

A nezvádzal by som to na ludí Bratislavy .. aquila a ty by si akože koho volil alebo koho si volil :?: Ja som nevolil bo nemožem ale volil by som Ďurkovského. A to s ním naša rodina nič nemá čo je aj škoda v dnešnej dobe.

A pokial viem tak slúbil dať na nový vozový park MHD 1 miliardu Sk. A to tiež pomože viac jako vzdušný zámok - metro. A nemusíme si tu nič rozprávať, .. proste toto mesto samotné nemá ani na tú rýchloelektričku tak aby ju postavilo za 4 roky.

A určite je lepší tento primátor ako taký čo slubovali cestovanie zadara.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod aquila » 09. Feb 2007 23:01

heh, ze slubil :lol: a politik :lol:

a ze 1 miliardu, a odkial ? :lol:

realita je taka, ze na roky 2008 a 2009 ide na obnovu vozov len smiesnych 50 milionov korun. je to nenormalny pokles aj oproti roku 2005.

problem bratislavy je ten, ze su tam nie zrovna najschopnejsi ludia vo vedeni. v DPB su v "managemente" tak neschopni ludia, ze keby mali aj o 5 milaird viac, tak to nepomoze. ale to sme OT :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 10. Feb 2007 00:48

Honda napísal:Filiálka ano. To je vec železníc. Ale ked už sme pri tom tak ja tiež viac než novú výstavbu podporujem obnovu dnešných staníc.

Ale Filialka sa da bez problemov zaplatit z eurofondov, stanice mozu prebudovat aj sukromni investori. Aj ked napriklad projekt prestavania Predstanicneho namestia za vela nestoji a v podstate plno terajsich problemov vobec nevyriesi :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod wazari » 10. Feb 2007 11:39

no, asi by bolo idealne, ak by sa elektricka v Petrzke napojila na tunel a behala az do Race (ako 59) ci inde
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod wazari » 10. Feb 2007 11:46

wazari napísal:no, asi by bolo idealne, ak by sa elektricka v Petrzke napojila na tunel a behala az do Race (ako 59) ci inde


inak napojenie letiska je vcelku dobra myslienka, ale ci len kvoli tomu stavat tunel
na druhej strane, ten tunel by sa asi zo slovenskych penazi nestaval a ked sa postavi, tak tu uz bude a napojenie elektricky bude mozne aj v buducnosti
ale ak sa zacne este pre potrebu elektricky rekonstruovat aj Stary most, ta kombinacia uz zavana plytvanim penazi
aspon ze mame kusok koridoru :?
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Čavo » 10. Feb 2007 14:13

wazari napísal:no, asi by bolo idealne, ak by sa elektricka v Petrzke napojila na tunel a behala az do Race (ako 59) ci inde

Tiež mám ten pocit, že ak sa ten tunel naozaj bude realizovať, tak najrozumnejšie by bolo pred diaľnicou električku poslať pod zem a tunelom ju dostať na druhú stranu Dunaja. I to aby šla až do Rače by bolo načim zvážiť. Len v tom prípadne by asi bolo vhodné, aby sa do pôvodného električkového koridoru dostala už niekde na Jarošovej. I keď potom by to už potom asi nebola rýchlo električka. Uvidíme ako to radní páni rozhodnú.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod aquila » 10. Feb 2007 14:55

ja by som apriori az taky velky problem nevidel v tom, ze by elektricka isla cez stary most. dokonca by som aj povedal, ze vsak preco nie ? vo viedni chodia cez dunaj mostom 2 linky metra a dalsia uz ma most vybudovany.

za podstatne vacsi problem by som povazol to, ze sa elektricka neda pod zem v CMO. t.j. sturova - kamenne - americke, od kapicinskej po kamenne, a aspon cast nabrezia po danube.

tak by sa dalo mimo ine zabezpecit "bezkonfliktnost" a priebeznost elektricky. v istych miestach by zostal aj plac na dalsie pruhy pre IAD ...

na radialach by zase mohli byt elektricky na porvchu, lebo tam si idu tak ci tak viac menej po samostatnom telese.

inak toto som nasiel na imhd.sk od tr3mp-a a sa 100% stotoznujem s tymto navrhom ako temer idealnym linkovanim elektriciek v BA. hlavne by to velmi zjednodusilo pre vsetkych orientacie a ozaj by to mohol byt NDS. lebo terajsi choas v spojoch je hrozny ...

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2185
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

pre osvieženie pamäte, jeden názor na Filiálku priamo od ŽSR

Odoslaťod Nick » 10. Feb 2007 16:16

Takto uvažovali ŽSR o Filiálke ako o novej hlavnej stanici ešte v roku 2003, teda nie tak dávno, článok je v archíve na webe ŽSR (aspoň tam niekedy bol, a možno tam ešte je):

Ako pristupovať k riešeniu osobnej železničnej dopravy v Bratislave

Hlavná železničná stanica v Bratislave, bola ako súčasť cisársko-kráľovskej juhovýchodnej štátnej železnice Viedeň - Bratislava - Vác - Budapešť koncipovaná a budovaná v r. 1847 až 1850, pričom sa v rámci stavby stanice postupne budoval aj komplex objektov, vrátane terajšej hlavnej prijímacej budovy. Postupnými prestavbami a prístavbami sa prispôsobovala prevádzkovým podmienkam ale najmä rastúcej frekvencii a urbanistickým požiadavkám, až do dnešnej podoby.

Prijímacia budova železničnej stanice Bratislava Hlavná stanica vznikla historickým vývojom a iba dielčími prestavbami a prístavbami sa vždy následne prispôsobovala prevádzkovým potrebám, takže nikdy nedosiahla úroveň súbežných kapacitných potrieb alebo logických dispozícií, ktoré by vyhovovali všetkým kritériám.

Posledná veľká prestavba, resp. prístavba sa zrealizovala v rokoch 1986 až 1992, kedy bola k starej historickej budove pristavaná nová prijímacia hala. Už pri oficiálnom odovzdávaní tohoto objektu do prevádzky bolo prízvukované, že konečným riešením pre Bratislavu vzhľadom na stúpajúcu frekvenciu cestujúcej verejnosti, bude vybudovanie novej modernej osobnej železničnej stanice na vhodnejšom mieste. Teda aj táto prístavba bola považovaná za dlhodobé provizórium ktoré problém zvyšujúcej sa frekvencie cestujúcich riešilo, ale nie definitívne.

Od odovzdania tejto prístavby do prevádzky prakticky až do dnešnej doby dochádzalo v dispozičnom usporiadaní a využívaní prijímacej budovy k rôznym zmenám, za účelom skvalitnenia služieb pre cestujúcu verejnosť napr.:
- zrušila sa prevádzka balíkovej pošty obsluha vozňov poštovej prepravy čím sa uvoľnilo veľa priestorov,
- zastrešil sa priestor medzi východom zo staničnej haly a príchodom ku koľajisku električiek,
- I keď s určitými problémami na strane dodávateľov prác, ale predsa sa začali práce na prestavbe náročného celku verejných stravovacích zariadení rôznych štandardov a ich zázemia,
- zrekonštruovaním a prestavbou vhodných priestorov sa zriadili reprezentačné priestory, ktoré hlavné mesto štátu má mať. Slúžia pre potreby prezidenta republiky a ďalších ústavných činiteľov pri ich oficiálnych cestách, a tiež sú využívane aj pri oficiálnych návštevách predstaviteľov cudzích štátov v Slovenskej republike.

Popri aktivitách ktoré boli, resp. sú prínosom v oblasti skvalitnenia služieb, sú tu aj niektoré negatívne skutočnosti, napr.:
- tlak komerčných záujmov a aktivít, ktoré sa snažia lokalizovať na najatraktívnejších miestach v prijímacej budove, ale tiež v predstaničnom priestore, ktorého rozloha je nedostatočná,
- sociálne priestory prevádzkových zamestnancov t.j. šatne, umyvárne, WC a denné priestory, sú nevyhovujúce kapacitne ani z hľadiska kultúrneho štandardu, hlavne u vlakových čiat, posunovačov a staničných robotníkov,
- je potrebné riešiť umiestnenie nocľahárne vlakových a rušňových čiat v blízkosti železničnej stanice.

Komplexné posúdenie stavu železničnej stanice Bratislava Hlavná stanica a jej možností poskytovať služby na úrovni doby s akcentom na skutočnosť že je to jedna zo vstupných brán do hlavného mesta Slovenska, podnietilo iniciatívu na vytvorenie koncepcie ďalšieho postupu pri riešení usporiadania plôch v samotnej prijímacej budove, ako aj v objektoch súvisiacich s dopravno-prepravnou činnosťou s náväznosťou na sociálne zázemie železničnej stanice a na ďalšie dopravné systémy v meste.

Pre vytvorenie tejto koncepcie ako podkladu pre analýzu a rozhodovanie Železnice Slovenskej republiky zadali objednávku na vypracovanie zjednodušenej objemovej štúdie, ktorá je v súčasnej dobe už hotová.

Jej účelom je:
- skompletizovať stavebnú dokumentáciu predmetných objektov do prehľadných dispozičných výkresov,
- zostaviť dislokáciu podľa súčasného obsadenia s odlíšením funkčnosti,
- sumarizovať plochy a priestory, ktorých účel už bol určený alebo dohodnutý,
- súpis návrhov účelového určenia podľa prevádzkových potrieb alebo zásad --dispozičného riešenia určených pre podrobnejšie rozpracovanie,
- preukázať širšie urbanistické náväznosti.

Štúdia rešpektuje delenie prijímacej budovy bratislavskej hlavnej stanice na štyri trakty pracovne pomenované:
A. Dopravný trakt - severovýchodné krídlo pristavené v r. 1943 až 1947.
B. Stredný trakt - východné krídlo historickej budovy z r. 1871 až 1873 niekoľkokrát účelovo prestavované.
C. Centrálny trakt - pôvodná historická budova postavená v r. 1871 až 1873 rozšírená o novú časť vestibulu postavenú v r. 1986 až 1992.
D. Poštový trakt - západné krídlo pôvodnej historickej budovy niekoľkokrát účelovo prestavovanej a pristavené západné krídlo, v ktorom boli doteraz umiestnené prevádzky balíkovej pošty.

Verejnú časť budovy tvoria:
- zo stredného traktu priestory verejných stravovacích zariadení,
- celý centrálny trakt s výnimkou služobných miestností,
- zo západného poštového traktu časť obchodnej haly,
- všetky komunikačné a čakacie plochy vrátane podchodov a nástupíšť.

Hlavné služby a vybavenie cestujúcich sa predpokladá v centrálnom trakte vrátane novej vstupnej haly. Budú tu osobné pokladnice, hlavné informačné systémy, stánky rýchleho občerstvenia. V pravom krídle tohoto traktu bude: dozorca prepravy, informácie ŽSR, čakáreň pre krátkodobé čakanie, čakáreň pre matky z deťmi, zmenáreň a obchodno-rezervačná kancelária ŽSR. V ľavom krídle bude informačná kancelária mesta (BIS). Bude tu tiež podaj a výdaj batožín s batožinovou pokladňou a schodište pre prístup k hygienickým zariadeniam umiestnených v suteréne.

Odchodová hala je vytvorená v terajšom dispozičnom riešení. Výhľad predpokladá uprednostnenie tých prevádzok, ktoré predstavujú služby a vybavenie cestujúcich zo strany ŽSR, resp. komerčných služieb informačných a zmenárenských.

Na prvom poschodí zasklenej prístavby s obvodovou terasou sa predpokladá umiestnenie čakárne pre dlhodobé čakanie a tiež kaviarenská časť (espresá) a iné komerčno-obchodné aktivity.
Je potrebné členiť prúdy odchádzajúcich a prichádzajúcich cestujúcich usmerneným používaním podchodov a vytvoriť aj priestor plniaci funkciu príchodovej haly. V nej sa predpokladá sústredenie služieb pri príchode cestujúcich t.j. úschova batožín, výdaj batožín, novinový stánok a p. Ľavé krídlo odchodovej haly je zároveň spojovacím koridorom oboch hál a navrhujú sa sem služby potrebné pri odchode aj príchode, napr. manipulácia so s príručnými batožinami a príchod k hygienickým zariadeniam. Stredný trakt je určený pre reštauračný komplex.

Štúdia nedoporučuje v žiadnom prípade dovoliť používanie priestoru pred stanicou na parkovanie a odstavovanie vozidiel.

Hlavným cieľom štúdie je vytvoriť účelné dispozičné usporiadanie priestorov prijímacej budovy v súlade s jej hlavným cieľom, ktorým je vypravenie cestujúceho a ako zákazníkovi železníc mu poskytnúť všetky náležité služby.

Usporiadanie priestorov v prijímacej budove by malo zodpovedať predovšetkým hierarchii hodnôt z hľadiska cestujúceho zákazníka ŽSR. Toto si bude vyžadovať nápravu viacerých nesprávnych aktivít, ktoré hraničili s nepochopením hlavného zámeru ŽSR a ich náprava bude komplikovaná rušením viacerých zmluvných vzťahov, dohôd a prísľubov.

Generálne riaditeľstvo ŽSR si je vedomé tej skutočnosti, že dynamický rozvoj Bratislavy ako hlavného mesta štátu a tiež mesta ktoré leží na priesečníku dvoch medzinárodných železničných koridorov si vyžaduje mať modernú dopravnú infraštruktúru, v ktorej má rozhodujúce úlohu železničná doprava.

Napriek tomu, že bola vybudovaná a daná do prevádzky moderná železničná stanica Bratislava Petržalka a v štádiu projektových príprav je prestavba železničnej stanice Bratislava hlavná stanica, je nevyhnutné vybudovať ďalšiu železničnú osobnú stanicu, ktorá by bola situovaná do centra mesta tak, aby funkčne naväzovala na mestskú dopravnú infraštruktúru s prihliadnutím na trasy prípadného metra. Podmienka že novú železničnú stanicu je potrebné situovať prakticky do centra mesta, predurčuje použiť variant tzv. hlavovej stanice, to znamená s koncovým zaústením koľají. Rešpektujúc tieto východiskové podmienky a po posúdení možných lokalít sa ako najvýhodnejšie javí postavenie tejto stanice v priestore bývalej železničnej stanice Bratislava Filiálka.

Okrem už uvedených dôvodov, sa ŽSR pre túto lokalitu rozhodli aj preto, že má zachované koľajisko, ktoré má funkčné napojenie do železničnej stanice Bratislava Predmestie a v súčasnosti sa využíva ako miesto na vykládku prípadne nakládku nákladných vozňov.

Na základe objednávky ŽSR, bola v novembri minulého roku vypracovaná štúdia s názvom: Urbanistická štúdia - Bratislava Filiálka, variant 4a.

Nová železničná stanica Bratislava Filiálka by mala byť vybudovaná v pôvodnej polohe ako nadzemná stanica slúžiaca pre osobnú dopravu s medzistaničným úsekom Predmestie - Filiálka v pôvodnej trase.

Predmetná urbanistická štúdia si kladie za cieľ prezentovať optimálne urbanisticko-architektonické a dopravné riešenie vymedzeného územia, ako i dopravné riešenie križovania železnice a komunikácií stredného dopravného okruhu.

Výhodou tohoto riešenia je aj skutočnosť, že priestor stanice je v kontakte s mestskými polyfunkčnými komerčnými a kultúrno-spoločenskými zariadeniami ako sú mestská tržnica, POLUS CITY CENTER, ISTROPOLIS, tiež s priemyselnými areálmi Mlyny a pekárne, FIGARO, transformujúcimi sa areálmi BEZ a FERONA, a tiež mestskými športovými areálmi Tehelné pole a Pasienky.

Vzhľadom na charakter navrhovanej stanice vo forme mestského polyfunkčného bloku sú priestory železničnej stanice priebežne napojené na priestory mesta pozdĺž celého objektu. Poloha stanice umožňuje peší nástup cestujúcich do centra mesta a ich dopravu do rozhodujúcich priestorov mesta bez prestupov a prestojov.
Vďaka týmto danostiam železničnej stanice Filiálka je možné integrovať železničnú dopravu prímestského charakteru s mestskou dopravou v železničnej stanici, resp. v koridore Filiálka - Rača zabezpečiť efektívnu, ekonomickú a ekologickú obsluhu príslušnej časti mesta a priľahlého regiónu.

Železničná trať zo smerov Trnava a Galanta je pripojená do stanice Bratislava - Filiálka jednokoľajnou traťou cez Žst. Bratislava - Predmestie. Riešenie predpokladá možnosť priameho koľajového prepojenia na trasu A metra v úseku medzi Riazanskou a Pionierskou ulicou, čo umožní prípadné vedenie kompatibilných prímestských vlakových súprav z predmestských tratí ŽSR do systému metra Bratislavy resp. naopak. V tejto súvislosti návrh predpokladá aj zriadenie novej traťovej zastávky Slovany, v priestore Riazanskej ulice.

Aktualizované: 06/02/2003 Autor: PhDr. Miloš Čikovský
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Re: názor jedného Bratislavčana na projekt Filiálka...

Odoslaťod B; » 12. Feb 2007 11:45

Nick napísal:Železničný tunel Bratislava nepotrebuje
Vlak síce ide po povrchu a obchádza značnú časť mesta, ale z Predmestia do Petržalky, čo je asi 14 kilometrov, sa dostane cez Prístavný most za 20 minút. Tunel by časový interval určite skátil, ale o koľko? O 10 minút? To sa mi nezdá až tak veľa na to, aby sa do stavby investovalo niekoľko miliónov eur.

Nejde iba o skratenie doby "tranzitu" vlakom ale aj o nove zastavky, ktore
maju obsluzit uzemie blizko centra mesta.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

železničná trať Filiálka - Petržalka a nosný systém...

Odoslaťod Nick » 14. Feb 2007 18:01

na www.imhd.sk je článok o železničnom prepojení Filiálka - Petržalka:

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=21362 ... 1f&id=4455

autor článku zrejme vychádza zo zverejnených "štúdií", v článku reaguje aj na spojenie železničnej trate s nosným systémom, citujem:

"Druhá vetva pokračuje spod Dunaja priamo a napája sa na trať rýchlodráhy MHD. ... 6,5-kilometrový úsek by mal umožňovať súčasnú prevádzku železničných vozidiel a vozidiel nosného dopravného sýstému. Umiestnenie staníc ešte nie je definitívne, takže je možné, že dôjde k zmene štúdie a obslúžená bude aj Autobusová stanica Mlynské nivy, čím sa odstráni súbeh s električkou v centre mesta."

jedine s čím sa dá 100% súhlasiť je záver:

"Termín realizácie celého projektu a jeho finančné krytie sú však ešte nejasné, nakoľko ešte nebola dokončená dokumentácia potrebná pre územné rozhodnutie, takže nie je isté, či projekt bude schválený v navrhovanej podobe."

no uvidíme... :twisted:
-------------------------------------------------------------
B; to napísal čitateľ Bratislavských novín... :wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 12:41

Projekt Filiálka využije hlavne finančný potenciál EÚ :P a hospodársky potenciál Viedeň-BA, o ktorom sa už pár rokov hovorí ako o oblasti, kde bude jeden z najväčších stavebných a hospodárskych boom-ov v celej EÚ. Je chyba, ak sa to odkladá alebo neplánuje realizovať. :idea:

BA bude vždy nad priemerom SR a našťastie je aspoň tá BA nad priemerom. Bude tu viac pracovných miest, zväačší sa a narastie význam pre celú SR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Majkl » 22. Feb 2007 17:52

Komentár jedného čitateľa BN k projektu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6181
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod wazari » 25. Feb 2007 13:48

dva prispevky z MT - tykaju sa rychloelektricky, ale aj tunela pod Dunajom

Na rýchlu električku mestu prispeje štát aj eurofondy

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6210

Pôrod neistý

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6211
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 12:53

Majkl napísal:Komentár jedného čitateľa BN k projektu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6181


BN sú Bánovce nad Bebravou, ako si prišiel na to, že je odtiaľ :?: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod ELZ » 26. Feb 2007 12:57

Dialniciar napísal:
Majkl napísal:Komentár jedného čitateľa BN k projektu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6181


BN sú Bánovce nad Bebravou, ako si prišiel na to, že je odtiaľ :?: :roll:


BN = Bratislavske noviny
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod Majkl » 27. Feb 2007 18:55

Dialniciar napísal:
Majkl napísal:Komentár jedného čitateľa BN k projektu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6181


BN sú Bánovce nad Bebravou, ako si prišiel na to, že je odtiaľ :?: :roll:


Čitateľ je z Bratislavy a nie z Bánoviec. Proste mám na to čuch :wink:
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2007 19:09

Majkl napísal:
Dialniciar napísal:
Majkl napísal:Komentár jedného čitateľa BN k projektu :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6181


BN sú Bánovce nad Bebravou, ako si prišiel na to, že je odtiaľ :?: :roll:


Čitateľ je z Bratislavy a nie z Bánoviec. Proste mám na to čuch :wink:


Ale však už mi to vysvetlil ELZ. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.