ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 11. Okt 2008 20:20

aj pre SEPS je to vlastne to iste .. velky klient .. cize tak ci tak to vyzera, ze budeme pri zelezniciach prejist na zapadny pristup k veci t.j. zeleznice budu mat separe prenosovky do istej miery, lebo klasicka verejna siet to neutiahne ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 12. Okt 2008 01:06

aquila:
Za komancov ta trat nemala spotrebu elektriny v podstate ziadnu ... miesto toho sa na nej ozyvalo buracanie dvojtaktnych dieselovych motorov dvojic leopoldovskych sergejov a na rychlikoch tichy bzukot okuliarnikov z depa Bratislava hlavne. So striedavou stavou z Bratislavy sa do Puchova domotali az niekedy v 88. roku. A velka cast nakladov sa udrzala az do 1993 roku v dieselovej trakcii, holt nebolo este dost elektrickych rusnov. No a potom uz zacal utlm.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 12. Okt 2008 11:06

vlastne mas pravdu .. elektrifikacia u nas prebehla kusok neskorise celkova .. tak uz chapem ;)

hm, ale potom severny koridor je asi lepsie navrhnuty alebo co .. lebo vsak tam behalo uz aj za komancov dost vlakov a stale beha.. tazsie naklady .. vid aj dvojicky ... tiez neboli robene len tak zo srandy ..

ze by jedna z nevyhod 25kv oproti 3kv ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 12. Okt 2008 17:33

aquila napísal:vlastne mas pravdu .. elektrifikacia u nas prebehla kusok neskorise celkova .. tak uz chapem ;)

hm, ale potom severny koridor je asi lepsie navrhnuty alebo co .. lebo vsak tam behalo uz aj za komancov dost vlakov a stale beha.. tazsie naklady .. vid aj dvojicky ... tiez neboli robene len tak zo srandy ..

ze by jedna z nevyhod 25kv oproti 3kv ?


to nie je o 3kV vs 25kV ale o tom že na BA-PU sa nestihlo doviesť riadne energetické zabezpečenie - a potom už nemalo význam - možno časom keď sa zdvihne preprava a keď tam SEPS naťahá VVN - ale hlavne keď bude dostatok elektriny Mochovce Kecerovce Bohunice
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod jano.z » 12. Okt 2008 21:33

aquila:
Naozaj to nie je o 3kV vs. 25kV, naopak meniaren s prepatim "vydrbu" skorej nez striedavu napajacku. Len tych meniarni musi byt podstatne viacej a dnes, po urcitom utlme, su meniarne v podstate vzajomne viacnasobne zalohovatelne, kde jedinym problemom su ubytky napatia. Ale pred 20 rokmi to tam tiez bolo na hrane ...

A dvojicky boli vytvorene kvoli velkej adhezii, ktoru v kopcovitom terene potrebuju. Pre ilustraciu obidve spojene sekcie maju dokopy rovnaky vykon (!!!) ako jedna 363. 350 je potom este vykonnejsia a proti novej 380 uz vyzeraju co do vykonu skoro ako konsky povoz. Len adhezia je vdaka dvojnasobne vacsiemu poctu naprav podstatne vyssia a tak do kopca napriek deficitu vykonu potiahne viac nakladu, kedze menej preklzuje ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod fh » 17. Apr 2009 10:28

jano.z napísal:http://www.reming.sk/ref_0501.htm Tu nájdete podrobnosti o akcii, definitívnu trasu a pod.


Pozerám, že veselo sa naprojektovali tunely a je to aj schválené, žiadne diskusie, že na tunel nie je a tak podobne.Ešteže tam nie je namontovaný DPS, lebo zase by sa hľadali estakádové varianty cez stred mesta a z ľudí by robili idiotov :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Andrej » 17. Apr 2009 20:52

fh, v okoli PB v pripade zeleznice sa ani ziadne estakadove varianty nedaju naprojektovat, kedze zeleznica ide stale hlboko v udoli.
Naopak v TN sa stale hadaju. Sa ZSR cudujem, ze sa na nich davno nevyprdli a ze nebudu modernizovat trat v povodnej trase s Vmax 100 km/h. Aj tak by to spomalilo v podstate len tie 2 IC-cka ktore v TN nestoja :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod fh » 17. Apr 2009 21:18

Andrej, môj príspevok bol ironický.

TN je špecifický. Doteraz nechápem, prečo sa tam v priestore novej železnice postavila v druhej plovici 90-tych rokoch nová plaváreň.
Nečudujem sa Trenčanom, že nie sú nadšení.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 18. Apr 2009 22:54

Na jednej strane si to tam nemali postaviť, ale na druhej strane - predsa ŽSR im postavia ako vyvolanú investíciu novú plaváreň.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Andrej » 05. Okt 2011 09:21

Vzhladom na problemy s tendrom na modernizaciu useku cez TN sa uvazuje s vyhlasenim tendra na II. usek PU-ZA, t.j. Povazska Tepla - Zilina za takmer 300 mil. €. Ak sa do decembra nepodari doriesit tender cez TN, pôjde tento usek do stavby.

viewtopic.php?f=35&t=15874
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/27871

Priblizne vo februari buduceho by mal byt vyhlaseny aj tender na I. etapu Filialky v BA.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod mino » 05. Okt 2011 14:17

Zaujimave spravy, som trochu prekvapeny ze sa v ramci tejto stavby nerata s vyznamnejsou rekonstrukciou zst.Zilina, ta asi pojde samostatne.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Lionheart » 06. Okt 2011 10:04

Priznam sa ze zeleznice nesledujem tak intenzivne ako D/RC/cesty ale nie su tie ceny za reko zeleznic v porovnani s D trochu vysoke? Predsa len pri D sa vykupuju pozemky, leje sa vela betonu, robi sa vela zamnych prac, hlbia sa tunely ...
Na prvy pohlad sa mi zdaju tie rekonstrukcie zeleznic dost predrazene. Ale opravte ma ak sa mylim.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod mino » 06. Okt 2011 14:09

No len tak vo vseobecnosti co viem sa robia zemne prace v ramci vymeny zeleznicneho spodku, pokladanie geotextilii, pri narovnani oblukov nove trasovania, komplet vymena zeleznicneho zvrsku (strku), kolaji (nove vyhybky su tusim celkom palky), trolejoveho vedenia, zabezpecovacieho zariadenia, kabelaze, co je podstatne na koridoroch zmena na mimourovnove krizenia (pri urovnovych krizeniach sa musia vybudovat komplet nove cestne podjazdy a nadjazdy), rekonstruuju sa nastupistia, buduju sa podchody v staniciach, (ocelove) mosty sa vacsinou vymenia za nove so strkovym lozkom, v pripade potreby sa razia tunely...nazbiera sa.
Usek Puchov - Povazska Tepla bude mat cast trate v novej polohe (2 tunely), tam bude cena dost vysoka...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Andrej » 06. Okt 2011 15:54

Ok, a co je potom tak drahe na useku Belusa-Puchov, ktory ma cca 7 km za cenu 200 mil. € ? To je takmer 30 mil. € / km na rovine.

Aku napajaciu sustavu budu mat nove useky od PU vyssie ?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod mino » 06. Okt 2011 17:32

Najvacsou polozkou zrejme bude kompletna rekonstrukcia zst.Puchov.
Z Puchova do Ziliny sa napajacia sustava bude menit na 25kV 50Hz, ma sa tak stat po skonceni stavby tohto useku. Na striedavu sa zmeni aj sustava na trati Puchov - hranica s CR.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Andrej » 17. Feb 2012 08:14

Vyhlaseny tender na modernizaciu Pov.Tepla-Zilina
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/33635

Cize zrejme sa v tomto obdobi uz vôbec nebude modernizovat usek cez TN.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod magnus » 17. Feb 2012 09:32

A ako to dopadlo v Dolnom Hričove? Dohodli sa na zastavke či na doplnení nástupíšť v stanici??
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Andrej » 16. Apr 2012 09:49

Dnes sa otvarali obalky na modernizaciu Pov.Tepla-Zilina. Su zname ponuky ?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Andrej » 17. Apr 2012 07:49

Najnizsiu ponuku dalo Alpine za 126,3 mil. €
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-5545515 ... -rakusania (kto mate piano, hodte to pls. do monitoringu tlace)

Najnizsia cena tvori 70% z predp.hodnoty zakazky. Ze by sa ceny stavieb opät zacali zvysovat, alebo bola konecne spravne vykonana statna expertiza? Dlzka modernizovaneho useku je 22,7 km, cize v prepocte na km je to stale vyrazne menej ako pri ktoromkolvek inom useku modernizovanom za posledne roky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod aquila » 17. Apr 2012 07:59

je to docela dlhy usek, ale jednoduchy, na rovine a v gro pripadov pojde o vyrovnavanie trate, plus cast bola postavena pocas vystavby dialnice. ale cena je aj tak nizsia ako pri BA ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Andrej » 04. Máj 2012 08:27

Opät nespokojny v poradi druhy ucastnik tendra
viewtopic.php?f=35&t=17027

Tak, ako zdrzuje Hant na dialniciach, tak to robi TSS pri zelezniciach.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod aquila » 04. Máj 2012 09:03

TSS je na zeleznicniach druhy doprastav.. vedeli "konkurovat", len ked mali politickej linke dohodene kontrakty .. podobnost ciste nahodna :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod slafko1 » 04. Máj 2012 09:53

TSS brzdi aj ten usek cez Trencin ? Ci to je niekto iny?
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 356
Obrázky: 378
Založený: 06. Feb 2010 19:22

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod aquila » 04. Máj 2012 10:12

hej aj ten usek brzdi, lebo dali ponuku o 50milionov vyssiu a chcu silou mocou aby skansku vyradili, co aj urobila minula vlada .. ale potom ju zase dali spat ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

Odoslaťod Qwert » 04. Máj 2012 13:58

Čo sa čudujeme, TSS Grade údajne patrí Poórovi, a ten je sponzor veď viete koho. :roll:
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.