Stránka 6 z 52

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2008 19:55
od patriot
Nemám nič proti Prešovu, ale budovať koridor na toto mesto má rovnakú prioritu ako vybudovať priame železničné spojenie Trnava - Nitra. Je to dôležité pre región, ale SR musí riešiť akútnejšie veci a nedostatky. Nehovoriac o nákladoch ... :idea:

Však PO sa dočká stavieb za miliardy na cestách (D1, R4, NK).

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2008 20:00
od Tomas PO
patriot napísal:Nemám nič proti Prešovu, ale budovať koridor na toto mesto má rovnakú prioritu ako vybudovať priame železničné spojenie Trnava - Nitra. Je to dôležité pre región, ale SR musí riešiť akútnejšie veci a nedostatky. Nehovoriac o nákladoch ... :idea:

Však PO sa dočká stavieb za miliardy na cestách (D1, R4, NK).

Nuz, neexistenciou koridoru v Presove sa len zvysuju intenzity na cestach a s tym suvisia vyssie naklady na vystavbu cestnej siete a jej udrzby. Presov ma kvalitnu MHD a preto napriek nulovej vystevbe cestnej infrastruktury Presov este dopravne neskolaboval. Existencia koridoru v Presove by urcite podnietila velmi vela ludi na ceste do Bratislavy vyuzit IC vlaky, ako vlastne auto.

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2008 20:02
od konstrukt
Tomas PO napísal:
jano.z napísal:Na stránke http://www.reming.sk/referencie_koridory.htm sú zverejnené konečné trasy pre úsek Liptovský Mikuláš - Poprad a Krompachy - Kysak.

Skoda, ze nedoslo k zmene trasovania cez Presov.
Tak to bola chyba už dávno, že sa rýchlostná železnica nepotiahla cez Prešov a teraz zase s tým nepočítajú a prešovčania ostanú zase bez rýchlovlaku.

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2008 20:14
od Tomas PO
konstrukt napísal:
Tomas PO napísal:
jano.z napísal:Na stránke http://www.reming.sk/referencie_koridory.htm sú zverejnené konečné trasy pre úsek Liptovský Mikuláš - Poprad a Krompachy - Kysak.

Skoda, ze nedoslo k zmene trasovania cez Presov.
Tak to bola chyba už dávno, že sa rýchlostná železnica nepotiahla cez Prešov a teraz zase s tým nepočítajú a prešovčania ostanú zase bez rýchlovlaku.

Je pravdou, ze priority Slovenska vychadzajuce z realnych financnych moznosti su inde ako v trasovani koridoru cez PO. Koniec koncov, z PO sa da odviezt do Kysaku a nastupit na IC tam. Nie je to nic tragicke.
Avsak modernizacia koridoru urci na dlhe desiatky rokov trasu a je to vskutku posledna moznost napravit staru chybu trasovania.

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2008 20:16
od i15
V tom letaku je aj variant cez Presov s nakladmi 46mld, variant v povodnej trase vychadza na 20mld. Variant cez Presov je vsak - podla mna ucelovo - navrhnuty na tratovu rychlost 200km/h, zatial co variant v povodnej trase je len na 160.

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2008 20:23
od konstrukt
Tomas PO napísal:
konstrukt napísal:
Tomas PO napísal:
jano.z napísal:Na stránke http://www.reming.sk/referencie_koridory.htm sú zverejnené konečné trasy pre úsek Liptovský Mikuláš - Poprad a Krompachy - Kysak.

Skoda, ze nedoslo k zmene trasovania cez Presov.
Tak to bola chyba už dávno, že sa rýchlostná železnica nepotiahla cez Prešov a teraz zase s tým nepočítajú a prešovčania ostanú zase bez rýchlovlaku.

Je pravdou, ze priority Slovenska vychadzajuce z realnych financnych moznosti su inde ako v trasovani koridoru cez PO. Koniec koncov, z PO sa da odviezt do Kysaku a nastupit na IC tam. Nie je to nic tragicke.
Avsak modernizacia koridoru urci na dlhe desiatky rokov trasu a je to vskutku posledna moznost napravit staru chybu trasovania.
Súhlasim. :wink: NA ZAMYSLENIE: Prešov je tretie najväčšie mesto na Slovensku a ľudia musia dochádzať na IC vlak do Kysaku. :x

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2008 21:15
od Andrej
Je velky problem, aby väcsine rychlikov a IC davali na koniec supravy 1-2 vozne, ktore by v kysaku pokracovali do PO, teda bolo by priame spojenie BA-PO?

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2008 21:21
od patriot
Tomas PO napísal:Nuz, neexistenciou koridoru v Presove sa len zvysuju intenzity na cestach a s tym suvisia vyssie naklady na vystavbu cestnej siete a jej udrzby. Presov ma kvalitnu MHD a preto napriek nulovej vystevbe cestnej infrastruktury Presov este dopravne neskolaboval. Existencia koridoru v Presove by urcite podnietila velmi vela ludi na ceste do Bratislavy vyuzit IC vlaky, ako vlastne auto.


Nesúhlasím s tým tvrdením, pretože výdavky na výstavbu/modernizáciu cestnej siete v Prešove sú od r. 1993 nižšie ako 500 mil. Sk, čo je na to, že to je 3. najväčšie mesto rekordne málo a aj napriek tomu je doprava v meste stále ešte celkom v pohode, až posledné roky prudšie stúpajú intenzity. Časť je síce na MHD, ale tá je fajn aj v iných mestách a vývoj je tam zlý aj so značnými investíciami do ciest. :idea:

Ja nespochybňujem, že koridor by pomohol. Len dať na to desiatky miliárd sa mi zdá neefektívne vzhľadom na iné priority. Skôr som za to, aby sa čo najskôr zmodernizoval koridor ako taký a keď to bude aktuálne, tak cez PO nasmerovať nový koridor s VMAX 200 km/h. :idea:

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2008 21:29
od aquila
Andrej napísal:Je velky problem, aby väcsine rychlikov a IC davali na koniec supravy 1-2 vozne, ktore by v kysaku pokracovali do PO, teda bolo by priame spojenie BA-PO?


v podstate hej.. potrebujes mat rezervovanu lokomotivu.. preprah.. zdrzanie priamo v kysaku ...

v tomto je lepsie pouzit nejaku elektricku jednotku ..

ako bolo uz povedane, NR tiez nema nejake napojenie na koridor a existuje ..

za tie miliardy by bolo lepsie, keby sa mozno zdvojkaljila trat a urobilo efektivnejsie spojenie PO - KE v style, ze ked prijde IC v smere od BA do KE, tak by sa napajla najaka EMU od KE do PO a vice versa ..

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2008 03:22
od jano.z
aquila: Ale veď tak to teraz funguje ...

Preprah nemá zmysel, to sa robilo za komunizmu a neosvedčilo sa to ani vtedy. Odpájanie by ešte nebol až taký problém ale opačný (a dôležitejší) smer do BA by pre vlak z Košíc znamenal zdržanie cca. 20 min. (príchod vlaku, preposunovanie vozňov na zhlavie a späť -na KE strane Kysaku nie je koľaj, kde by to šlo schovať, odpojenie vozňov od mašiny z Prešova a spojenie vozňov so súpravou z KE (t.j. spriahlo, hadica brzdy, hadica zásobovania vzduchom, prechodový mostík, káble 3000V a UIC), nový súpis vlaku, zmena brzdnej správy, zjednodušená skúška brzdy, vlakové hlásenka, pohotovosť a odjazd, pri odjazde ešte jazdná skúška brzdy - ale to sa už vlak hýbe ...).

Takisto dnes je nutné zachovať ako-takú linkovosť aby nešiel jeden vlak tam a druhý tam, lebo sa v tom cestujúci stratia a pôjdu radšej na autobus (kde už im ten chaos z nepochopiteľných dôvodov nevadí) ... Prešov je jednoducho "z uhla" ako napr. v ČR taký Liberec, a ten tiež nemá priame spojenie do Prahy (dokonca tam nemajú ani nič také ako Šarišan) ...

i15: Trať cez Prešov mala byť "poriadnym riešením", kdežto reko pôvodnej trate "ekonomickým riešením". Ďalej, traťou cez Prešov sa spraví celkom okľuka a preto ju bolo treba navrhnúť "čo najrýchlejšiu" aby výsledné predĺženie jazdnej doby do KE bolo čo najmenšie. No a napokon, napojenie krajského mesta na koridor je dôvod, na ktorý sa dajú získať peniaze z EÚ aj dodatočne a tak sa s určitým odstupom dá zrealizovať aj to aj to. Tiež preto aj tá 200.

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2008 06:08
od i15
jano.z napísal:Trať cez Prešov mala byť "poriadnym riešením", kdežto reko pôvodnej trate "ekonomickým riešením". Ďalej, traťou cez Prešov sa spraví celkom okľuka a preto ju bolo treba navrhnúť "čo najrýchlejšiu" aby výsledné predĺženie jazdnej doby do KE bolo čo najmenšie. No a napokon, napojenie krajského mesta na koridor je dôvod, na ktorý sa dajú získať peniaze z EÚ aj dodatočne a tak sa s určitým odstupom dá zrealizovať aj to aj to. Tiež preto aj tá 200.


rozdiel medzi rychlostou 200 a 160 na tak kratom useku je max 3 minuty... o kolko by vsak skratili napr. ten 8,5km tunel v oblasti, kde sa dnes stavia dialnica sa vsak samozrejme nedozvieme

videl som studiu R2 obchvatu Zvolena s dvoma vyse 4km tunelmi a sialenou cenou.. naprojektovat sa da vsetko

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2008 10:12
od jano.z
i15: Jediný rozdiel medzi traťou na 160 a traťou na 200 sú ostrejšie oblúky, aj to nie o moc. Stúpanie musí byť rovnaké, výstroj a technická realizácia musí dnes byť rovnaká ako pre 200km/h už pri rýchlosti 121km/h (normy TSI). Teda moc by tak či tak neušetrili.

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2008 12:02
od Tomas PO
jano.z napísal:Prešov je jednoducho "z uhla"

Ved aj Zilina by bola z uhla, keby koridor isiel cez Komarno :).
Faktom je, ze po prichode IC-cka sa z Kysaku zdvihne enklava automobilov, ktore ludi dovezu domov do Presova. A to znamena priame zahustovanie jednak dialnice, prilahlych komunikacii a v neposlednom rade mestskych komunikacii; nakolko je zrejme, ze ludia nevystupia z auta a neprestupia na MHD, kedze uz sedia v aute :).
Summa summarum, neexistenciou priameho zel. spojenia Presova s Blavou ludia nevyuzivaju zeleznicnu dopravu v omnoho mensej miere. A to by predsa malo byt zakladom dopravnej politiky statu, ze?...

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2008 13:58
od jano.z
Tomas PO: Nuz, ale priom vedla toho IC stoji pantograf pripraveny na odchod do Presova ... a tiez som si nevsimol, ze by pri Kysackej stanici bolo take velke parkovisko :shock:

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2008 17:08
od i15
Ake vozne jazdia z Kysaku do PO? Ono nie je velka vyhra zaplatit si 1. triedu v IC a potom prestupit do nejakeho vagona na dobytok...

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2008 19:04
od jano.z
i15: Nuž, ale tou prvou triedou príde 20-30 ľudí ... treba počkať, tender na nové elektrické jednotky do Košíc je už vypísaný ...

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2008 20:47
od aquila
i15, takych moc neni.. ja sice vlakom moc nejazdim, ale ked uz idem smerom do trnavy, tak idem prvou triedou a na to, ze to je usek hned pri BA a teda logicky tam idu aj ludia co idu na vychod, tak je to v lepsom pripade poloprazdne.. na prvu triedu si clovek ani miestenku nemusi kupovat...

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2008 21:16
od i15
nemusia byt priamo osobne vozne prvej triedy, ale nech su aspon pripoje na IC na urovni... aspon ako druha trieda IC, alebo kvalitnejsie rychliky...

a aby som nebol kriticky len k zelezniciarom - chyba mozno nastala aj v uzemnom planovani v Presove. Podla tych plagatov je potrebne tam postavit tunel pod obyvanu oblast a Torysu, lebo zrejme nie je ziaden pozemny koridor, ktorym by ta prelozka mohla viest

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2008 07:22
od magnus
Moj nazor je, ze ak chceme v budicnosti prilakat viac ludi na zeleznicu, tak treba zainvestovat aj do takych dnes nepredstavitelnych projektov ako zapojenie Presova do koridoru. Myslim, ze ako tretie navacsie mesto na Slovensku si to zasluzi.

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2008 17:04
od Čavo
magnus napísal:Moj nazor je, ze ak chceme v budicnosti prilakat viac ludi na zeleznicu, tak treba zainvestovat aj do takych dnes nepredstavitelnych projektov ako zapojenie Presova do koridoru. Myslim, ze ako tretie navacsie mesto na Slovensku si to zasluzi.

Ešteže sa Nitra pomaličky prepadáva v počte obyvateľov na nižšie pozície. Aspoň nebude treba robiť tadiaľ železnicu. :-)

Len musia na MDPaT (myslím, že tam sa deje plánovanie) dúfať, že sa v NR nepodarí postaviť nové plánované sidlisko na Parovských lúkach. To by sa tam potom mohlo nasťahovať viac ľudí. ;-)

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2008 18:11
od johhan
magnus napísal:Moj nazor je, ze ak chceme v budicnosti prilakat viac ludi na zeleznicu, tak treba zainvestovat aj do takych dnes nepredstavitelnych projektov ako zapojenie Presova do koridoru. Myslim, ze ako tretie navacsie mesto na Slovensku si to zasluzi.

Neviem Magnus ale zapojenie PO do koridoru je nakoniec moc drahá záležitosť - reálne za tie peniaze sa toho moc nezíska - efektívnejšie je tie peniaze investovať ( zrýchlenie vyrovnatie trate - spojky atď ) do trate KE - BA južným ťahom a viesť niektoré vlaky tadial

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2008 18:14
od johhan
Čavo napísal:Ešteže sa Nitra pomaličky prepadáva v počte obyvateľov na nižšie pozície. Aspoň nebude treba robiť tadiaľ železnicu. :-)

Len musia na MDPaT (myslím, že tam sa deje plánovanie) dúfať, že sa v NR nepodarí postaviť nové plánované sidlisko na Parovských lúkach. To by sa tam potom mohlo nasťahovať viac ľudí. ;-)


Zapojenie NR na koridor BA - Budapešť sa pripravuje - takže sa vyrieši aj rýchle spojenie NR BA vlakom

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2008 18:17
od Thomas
Já si taky myslím, že později se stejně bude upravovat i jkižní tah a bude lépe vlaky BA - PO tahat tudy.

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2008 15:27
od mino
tak ma napadlo, znamena to, ze Reming ma vypracovanu projektovu dokumnetaciu na useky Lipt.Mikulas - Poprad a Krompachy - Kysak (i ked tu su podla http://www.reming.sk/referencie/0609/0609b.pdf v hre este 3 varianty vedenia trate), ze v ramci useku Zilina - Kosice sa prave tieto useky budu modernizovat ako prve?

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2008 16:16
od magnus
Asi tak. Useku Žilina - Liptovský Mikuláš sa boja všetci dvaja infraštruktúrni investori - NDS i ŽSR. Myslím že ani jeden ani druhý nezačnú stavať v tomto úseku. Bude sa to všelijako šolichať, len nebude toho boha, čo by tresol po stole a odsúhlasil nejakú normálnu koncepciu hodnú 21. storočia a čo by sa jej držal.