Stránka 45 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2022 04:25
od cepheus
No do riti, tak to snáď nie, to by bola donebavolajuca idiotina ak by sa toto stalo to prekoná ešte aj južný obchvat Košíc a fail s jeho (ne)výstavbou..
Ale v druhom vlákne zároveň čítam akurát že predĺžili stavebné povolenie na celý úsek do marca 2024 čo by znamenalo že by to napokon nemuselo byť ešte pase..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2022 18:08
od lolo
Súťaž Prievidza -Jelsovcee sa bude týkať posudzovania vplyvov na životné prostredie, takže predpokladám dodanie dokumentácie pre proces EIA.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2022 09:07
od jarino
Pravda.
Prekvapil ma plánovaný rozsah projektu:
– vybudovanie nových staničných zabezpečovacích zariadení (SZZ) a ich zapojenie do diaľkovo obsluhovaného zabezpečovacieho zariadenia (DOZZ)
– zriadenie dispečerského pracoviska pre diaľkovo ovládanú trať (DOT)
– vybudovanie nových traťových zabezpečovacích zariadení (TZZ) na celom úseku trate
– v staniciach zriadenie všetkých hlavných návestidiel platných aj pre posun
– v staniciach, ktoré nebudú plne diaľkovo ovládané vybudovanie pomocných stavadiel pre miestnu obsluhu výhybiek a výkoľajok
– úpravu alebo náhradu existujúcich priecestných zabezpečovacích zariadení
– vybavenie riadeného úseku trate rádiovým zariadením GSM-R
– vybavenie všetkých ŽST a zastávok hlasovými a vizuálnymi informačnými zariadeniami pre cestujúcich
– vo všetkých staniciach a zastávkach, rekonštrukciu nástupíšť na ostrovné nástupišťa s mimoúrovňovým prístupom
– riešenie prístupu imobilných a nevidiacich cestujúcich na nástupištia a do verejných častí staničných budov
– v niektorých oblúkoch realizáciu preložky trate
– zvýšenie rýchlosti v tomto úseku trate na v = 120km/h a to úpravou polomerov oblúkov

– rekonštrukciu vonkajšieho osvetlenia železničných staníc a zastávok
– zabezpečenie základného i prvého stupňa napájania budovaných technológií.

Myslel som že to bude bez akýchkoľvek preložiek...
Zhotoviteľ dokumentácie EIA bude mať rok od podpisu Zmluvy na naplnenie predmetu zákazky.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2022 09:46
od lolo
Takže páni na UHP mali problém keď v meste ako Humenné chceli ŽSR vybudovať podchod a tu sa bude budovať v každej zastávke a stanici ? Nejaké výkresy v ktorých miestach sa uvažuje s prelozkami asi neexistujú?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2022 09:56
od Lorenc
Je super ze sa uvazuje s reko trate. Chyba mi tu však vízia. Podla mna by bolo dobré keby sa posilia vazby MT-PD-NR. Celá trat sa po Nitru aj elektrifikuje. Železnica by potom dostala poriadok. Vznikla by tak podružná vetva BA-TT-TN-ZA. Celé by to mohlo byť ako jeden projekt. Zacat prieskumom, marketingom. Aj taký človek z KE by mohol ísť do PD vlakom. A kludne by mohlo ist aj niekolko párov rýchlikov. Bratislava -PD-Košice. Interakcia medzi regiónmi modernou verejnou dopravou je príšerná na Slovensku.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2022 02:48
od cepheus
tak dnes sa bavili a spravili pred hlavnou stanicou tlacovku MD, starosta Bratislavy aj sef ZSR ohladom modernizacie hlavnej Zel. stanice, uzla a okolia https://slovensko.hnonline.sk/21029210- ... l-s-vallom

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2022 07:18
od lolo
bola zverejnená štúdia realizovateľnosti na modernizáciu a elektrifikáciu trate Bratislava - Komárno:
https://www.zsr.sk/modernizacia-trati/s ... marno.html

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2022 21:56
od cepheus
info od MD ohladom pripravy novych usekov na useku Zilina-Kosice od Varina az po Kosice https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62809AE6 spominany podrobnejsi detailny popis k fotke:
Žilina – Varín – vo výstavbe

Varín – Paludza – pred spustením verejného obstarávania na zhotoviteľa EIA

Paludza – Liptovský Hrádok – hotová EIA, na základe ktorej sa aktualizuje projektová dokumentácia

Liptovský Hrádok – Lučivná – spracováva sa EIA

Lučivná – Poprad – prebieha modernizácia

Poprad – Vydrník – pripravuje sa verejné obstarávanie na zhotoviteľa, vyhlásenie sa predpokladá v lete

Vydrník – Spišská Nová Ves – aktualizuje sa projektová dokumentácia, následne sa vyhlási verejné obstarávanie (prvá polovica roka 2023)

Spišská Nová Ves – Krompachy – projektová príprava bude pokračovať po skončení obstarávania predchádzajúceho úseku

Krompachy – Kysak – spracováva sa EIA

Kysak – Košice – ukončená EIA, spracováva sa dokumentácia stavebného zámeru

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2022 18:07
od lolo
Nemá niekto info v akom stave je VO na úseky, ktoré sa majú realizovať z eufondov. Napr Fiľakovo-Holisa, červená skala -Telgartt, Šaštín a ďalšie. Tieto projekty sú uverejnené na stránke ŽSR a dodnes nebolo VO vyhlásené https://www.zsr.sk/modernizacia-trati/p ... ernizacie/

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2022 21:37
od EmBe
Máme nejaké info, prípadne mapku, ako bude VOLVO zapojené vlečkou do železničnej siete? Do ktorej stanice a ako do ŠRT?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2022 20:49
od jarino
Pozri rokovanie vlády.
Bolo to súčasťou predkladaného materiálu.

Bánovce nad Ondavou - Humenné

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2022 09:48
od jarino
Projektu už zrejme nič nebráni.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/12/Hod ... 220713.pdf
Zaujímavosťou je požiadavka UHP súťažiť jednotlivé časti projektu zvlášť v rámci jedného VO.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2022 10:10
od pa3ck
S potenciálnym predĺžením Zemplína sa už teda nepočíta? Keďže pri dĺžke 300 metrov to vychádza maximálne na súčasnú zostavu 11 osobných vozňov (+ autovozeň, ktorý nemusí stáť pri nástupišti)

Re: Bánovce nad Ondavou - Humenné

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2022 10:48
od MuelMI
jarino napísal:Projektu už zrejme nič nebráni.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/12/Hod ... 220713.pdf
Zaujímavosťou je požiadavka UHP súťažiť jednotlivé časti projektu zvlášť v rámci jedného VO.

V tomto súhlasím s HzP, že podchod v MI a heje nepotrebný, takisto nejaké extra zastávky pre dediny netreba, kedze sú v pohode napojené busmi. Prioritné by malo byť zvýšiť rýchlosť, kde sa dá na 140, keďže je to rovina a jazdia tam takmer výlučne diaľkové vlaky, aby sa skrátil čas a tým sa zatraktívni železničná doprava oveľa viac, ako nejakým podchodom. Ale to skrátenie nástupíšť je pomerne krátkozraký argument, že keď v súčasnosti tam nejazdia vlaky s 300m, tak netreba nástupište, takto sa nikam neposunieme.

pa3ck napísal:S potenciálnym predĺžením Zemplína sa už teda nepočíta? Keďže pri dĺžke 300 metrov to vychádza maximálne na súčasnú zostavu 11 osobných vozňov (+ autovozeň, ktorý nemusí stáť pri nástupišti)

To asi nie, keďže (z nejakého divného dôvodu) zastavuje napr. v Banovciach nad Ondavou. Kto tamad išiel aspoň dvakrát vlakom, má prehľad o tom, ako je tá stanica vyťažená. Nechápem, bol by to až taký veľký problém napr. posunúť odchod Rex z KE/HE o 10 minút neskôr/skôr, aby sa vlaky míňali v TV/MI? Fakt nechápem, prečo sa toto nerieši pri zostavovaní GVD.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2022 11:29
od Ister
takze uz sa vie na aku rychlost sa to bude rekonstruovat?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2022 11:45
od jarino
120 km/h.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2022 11:59
od Ister
tak to sme sa teda daleko nepohli ...

Re: Bánovce nad Ondavou - Humenné

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2022 13:16
od pa3ck
MuelMI napísal:Prioritné by malo byť zvýšiť rýchlosť, kde sa dá na 140, keďže je to rovina a jazdia tam takmer výlučne diaľkové vlaky, aby sa skrátil čas

Zvýšenie rýchlosti nad 120 km/h znamená nutnosť prenosu návesti na HDV. A teda by zrejme bolo nutné ETCS...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2022 17:07
od MuelMI
No, veď tomu sa mala venovať ťa štúdia, že či by to stálo za ten ušetrený čas a zatraktívnenie dopravy. ETCS netreba az od 160?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2022 08:57
od pa3ck
Toľko k tomu hovorí vyhláška: https://www.zakonypreludi.sk/zz/2010-351#p10

Nemusí to byť nevyhnutne ETCS,ale ja ako laik neviem o tom, žeby bol niekde na Slovensku použitý autoblok s prenosom návestí cez koľajové obvody použitý na jednokoľajnej trati (a aj na dvojkoľajných sa pri modernizácií postupne nahrádza kombináciou automatické hradlo + ETCS)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2022 16:23
od cepheus
od toho neschopneho dolezalovskeho hovna necakajte 140 toboz nie 160 ked sa neustale pcha do analu koeficientom a uhp a pod grazlom.. takto modernizacie nikdy na slovensku nespravime.. na severe na hlavnom koridore by sme uz mali robit rovno na 200 dnes a tieto trate na zemplin 140 minimalne, ideal 160 z kosic na humenne ci na ciernu prip z kysaku na lipany

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2022 18:51
od Vlados
frostbite, aj keď si otočil kabát, slovník ťa prezrádza. Počul si že trať BA-ZA má už zanedbanú údržbu? Pri rozpočtoch ktoré dávame na železnice posledných 50 rokov máme čo máme, ale ty by si chcel aby sme síce na kúsku mali 200 a na zvyšku 30.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2022 19:37
od lolo
Železnice vyhlásili súťaž na rekonštrukciu traťového úseku Šaštín -Kuty
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ciaId=2583

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2022 10:15
od Martin08
pa3ck napísal:Toľko k tomu hovorí vyhláška: https://www.zakonypreludi.sk/zz/2010-351#p10

Nemusí to byť nevyhnutne ETCS,ale ja ako laik neviem o tom, žeby bol niekde na Slovensku použitý autoblok s prenosom návestí cez koľajové obvody použitý na jednokoľajnej trati (a aj na dvojkoľajných sa pri modernizácií postupne nahrádza kombináciou automatické hradlo + ETCS)
MuelMI napísal:No, veď tomu sa mala venovať ťa štúdia, že či by to stálo za ten ušetrený čas a zatraktívnenie dopravy. ETCS netreba az od 160?


Tu narážaš na problém, že ak chceš modernizovať trať s použitím EU fondov, tak o použití národného zabezpečovača triedy B(v našom prípade LS - líniový vlakový zabezpečovač, ľudovo pre laikov Autoblok) nemôžeš ani uvažovať. EU ho jednoducho nezaplatí a vyžaduje použitie zabezpečovača triedy A (ETCS). Dalo by sa to iba tak, že trať sa zmodernizuje z EU fondov a traťové zabezpečovacie zariadenie z vlastných zdrojov ŽSR, čo je nereálne.

Na Slovensku Autoblok umožní kvôli zábrzdnej vzdialenosti iba rýchlosť 140 km/h (toto sa využíva na trati Žilina - Krásno nad Kysucou, na Záhorí a na úseku Senec - Sládkovičovo), aby sa mohlo u nás na Autobloku jazdiť 160km/h ako v ČR museli by sa buď predĺžiť priestorové oddiely, alebo používať štvorznakový autoblok namiesto trojznakového.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2022 13:57
od ferguson
Stale mi to pride tak, ako keby sa vsetci bali pouzitia ETCS. Pre mna ako laika je to buducnost (ci chceme alebo nie), tak preco to neurobit rovno poriadne...