RudoLM napísal:Tu som dal nový článok zo sme Liptov a oni tu riešia všetko možné, ale to že minister Doležal zrušil celú modernizáciu Paludza - LH v live streame to tu nie je ani náznakom.
Majú oni nejaké nové info, alebo žijú v pozitívnej nevedomosti?
viewtopic.php?f=35&t=26226
Ktovie kedy sa novinárka informovala o danom projekte. Plus ŽSR ešte asi oficiálne nedisponovali stanoviskom UHP z tohto mesiaca, ktoré mnohé projekty hádže do koša. Napríklad aj preložku trate medzi Markušovcami a SNV, kde aktuálne prebieha vo veľkom výkup pozemkov...
Koniec koncov zaradiť tento projekt medzi rezervné nie je zlý nápad, keďže je naozaj pripravený. Nič nebráni ŽSR v kreativite nejako UHP presvedčiť.
Je noazaj škoda hádzať projekt do koša, ak je v podstate pripravený na vyhlásenie VO, no má B/C rovné 0,93. Oveľa rozumnejšie by bolo pohľadať rezervy v projekte, aby šiel do realizácie.
Doležal nič nezrušil. Rešpektuje postoj UHP a MF SR.
cepheus napísal:tak teraz jasne aj podla tohto clanku vyslo najavo ze Dolezalko trepal vo svojich videach dve na tri
Bohužiaľ netrepal...
cepheus napísal:a navyse bola by to maximalna volovina ak by defacto pripraveny projekt v celom rozsahu useku zmietli zo stola len preto lebo sa to niekomu (ne)paci a niekomu o desatinu nevychadza jeden blby koeficient (uhp, ktorym sa dolezalko tak verne a neustale ohana)
Ten blbý koeficient je podmienka pre financovanie z eurofondov.
Alebo inak povedané: Ak ŽSR nebudú vedieť preukázať B/C vyššie ako 1, nedostanú na projekt peniaze z eurofondov...
Čo okrem iného znamená nemožnosť ho realizovať, keďže ŽSR skrátka nedisponujú takými financiami, aby to utiahli z vlastných zdrojov.
Pacho napísal:Veď zdravý sedliacky rozum vraví, keď som už do niečoho investoval nemalé prachy /projekt..../, tak to by museli byť veľmi závažne skutočnosti aby som tú prácu len tak zahodil.
V prvom rade by mohol zdravý rozum hovoriť, že projekt je len časť celkových investičných nákladov...
Pacho napísal:celé to trapne divadielko s pretrasovaním, a zmenou projektu, bol len dovod aby sa projekt nemusel realizovat, proste vyhovorka.
Projekt by sa už realizoval, nebyť zbytočne prehnaných požiadaviek samosprávy...
Pacho napísal: Podobne to bolo ako na úseku TU-HU. Bol komplet projektovany všetko na korbelku , a zrazu neaká "múdra" hlava vymyslela povrchový variant, zasa len divadielko aby sa to nemuselo robiť.
Čo to znamená kompletne projektovaný konkrétne v prípade Korbeľky?
KN.SK napísal:Cepheus, čítaj:
„Medzi miestnymi obyvateľmi sa téma modernizácie železničnej trate dostala do popredia predovšetkým z dôvodu rozdielnych názorov obyvateľov na súvisiacu výstavbu nového cestného mosta ponad Váh v predĺžení ul. Belopotockého v Liptovskom Mikuláši. Proti výstavbe tohto mostného prepojenia bola spísaná v roku 2015 petícia, v ktorej približne 1600 signatárov žiadalo využitie prepojenia novej stanice prostredníctvom výstavby južného variantu cesty smerom na lokalitu Kamenné pole – Tesco a vyjadrilo nesúhlas s výstavbou mosta cez Váh medzi ulicami Belopotockého a Hlbokým," uvádza sa v správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie.
Petíciu v Európskom parlamente predniesol vtedajší europoslanec Richard Sulík. Európska únia, z ktorej zdrojov sa má prekládka financovať, napokon nariadila nové posúdenie vplyvov na životné prostredie, ale už len pre úsek pri Liptovskom Mikuláši, ktorý výrazne oklieštila.
„ Vzhľadom na to, že most na Belopotockého ulici bol zdrojom napätia medzi občanmi a protesty proti nemu viedli k spísaniu petície, bol tento most na základe pokynu nadriadeného orgánu z projektu vypustený," píše sa v správe o hodnotení vplyvov na životné prostredie.
Pre "politikov", nie len našich", zväčša platí:
Jeden 19 a druhý 20 bez 1. Žiaľ.
1779
Informácie v tom článku sú nekompletné a dosť zle podané.
Bolo to trošku inak.
Samospráva (Liptovský Mikuláš) požadovala značné investície, ktoré nemali so železnicou nič spoločné. To je už taký národný šport, ktorý by mal byť jednoznačne limitovaný. Jednou z požiadaviek bola aj výstavba mosta, ktorý mal slúžiť pre prístup k novopostavenej stanici.
ŽSR pomaličky projekt pripravovali, lenže v samotnom meste sa vytvorili dva tábory, ktorých stanovisko sa líšilo v požiadavke výstavby mosta. Jedna zo skupín bola za most, druhá proti. Dôvody boli rôzne, myslím že z jedných neoficiálnych boli osadníci na druhej strane mosta...
Vystupňovalo sa to až do rôznych petičných akcií, kedy sa tým zaoberali samosprávny kraj atď., lebo bolo zjavné, že takéto handrkovanie povedie k tomu, že ŽSR pôjdu do alternatívneho projektu (uzol Žilina nebol tak pripravený).
Až následne to Sulík vytiahol v Európskom parlamente. Myslím že tým chcel preukázať, že EÚ z eurofondov financuje zbytočnosti.
Koniec-koncov skončilo to stretnutím kompetentných, kde JASPERS vysvetlili samospráve, že jej požiadavky sú prehnané a nemôžu byť financované z peňazí určených pre železnice. Znamenalo to, že ŽSR nemajú ako tieto požiadavky zafinancovať.
Samospráva z požiadaviek musela ustúpiť, ŽSR zabezpečili projekčnú dokumentáciu, ale realizácia ich starosťou nie je.
Že tie požiadavky boli prehnané krásne ukazuje skutočnosť, že kedysi odhadované náklady presahovali 500 miliónov eur.
V tom článku novinárka spomína 380 miliónov eur (predpokladám že to získala cez infožiadosť).
Na druhú stranu tých 900 miliónov čo spomína UHP je snáď aj s kozmodrómom v Podturni
Asi na UHP zamestnali Fantozziho...