ferguson napísal:Tie piliere ostanu ako su, iba ich zvrchu zarovnaju?
SO 53-33-07 rekonštrukcia železničných mostov cez Váh, sžkm 250,693
V rámci objektu je riešený návrh rekonštrukcie železničných mostov, ktoré slúžia na premostenie železničnej trate ponad rieku Váh v nžkm 338,605630 - 338,714830. Riešenie železničných mostov je v rámci objektu SO 53-33-07.1, ktorý obsahuje aj
spodnú stavbu spoločnú aj pre lávku pre chodcov a cyklistov riešenú v rámci SO 53-33-07.2. Návrh rekonštrukcie mostov je z dôvodu nevyhovujúceho stavu existujúcich oceľových mostov z hľadiska požiadaviek na priestorové usporiadanie modernizovaných tratí, nevyhovujúcej únosnosti mostov a
zväčšenie šírky plavebného gabaritu v strednom poli mosta. Rekonštrukcia mostov bude zrealizovaná výmenou existujúcich mostov za úplné nové mostné konštrukcie
osadené na novú spodnú stavbu. Nové premostenie je navrhované pomocou dvoch samostatných nosných konštrukcií pod každou koľajou. Zo statického hľadiska je konštrukcia oboch mostných konštrukcií navrhnutá ako spojitý 3-poľový celo zváraný oceľový trámový most s nábehmi hornej pásnice nad piliermi a s rozpätiami polí 31,5m+46,2m+31,5m. Dĺžka oceľovej konštrukcie oboch mostov je 110,8m. Pre priebežné koľajové lôžko je navrhovaná dolná ortotropná mostovka z plechovým žľabom s vyspádovaním dna plechu. Existujúce mosty budú zdemontované po častiach v rámci 2 etáp
spolu s vybúraním existujúcej spodnej stavby.
Spodnú stavbu tvoria dve nové opory O1 a O2 spojené s krídlami budované v dvoch etapách a 2 medziľahlé piliere P1 a P2 vybudované v koryte Váhu vedľa existujúcich pilierov z vonkajšej strany.