ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod bananarepublic » 22. Sep 2017 00:45

ako inak :))) slovak republic banana republic.. presne toto som cakal.. ze ma to uz ani neprekvapuje.. fuj necudujem sa mladym ze stadial prasia po skole kade lahsie.. pride termin oktober a presunu to na november uz teraz vam to garantujem.. :mrgreen: :lol:
bananarepublic
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 22. Sep 2017 00:05

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod snowman » 26. Sep 2017 17:47

aktualne vyjadrenie ZSR pre usek Poprad-Lucivna, body 9-13 http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=5626
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 16:02

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 11. Okt 2017 20:47

Ponuky sa predkladajú 25.10.2017. Jeden z uchádzačov poslal žiadosť o nápravu, keďže ŽSR poslali uchádzačom opravený výkaz výmer s chybami a zamknuté bunky jednotkových cien, ktoré má uchádzač vyplniť. Ak by ich uchádzač nevyplnil, mohol by byť vylúčený.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod snowman » 12. Okt 2017 15:41

Opäť ďalší preklad dátumu- aké typické pre Slovensko ,pekne.. očakávam ešte také 3-4 dátumy.. a myslím že to nezačnú ani v roku.2018 , proste ŽSR si robia z občanov a verejnosti prdel a dobrý deň.. dokončí sa modernizácia po uzol Žilina a finito, na viac proste reálne nie sú prachy..
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 16:02

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod snowman » 16. Okt 2017 19:52

Tu je všetko potvrdené http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=5688 otázne je nakoľko je to realita a nakoľko len ďalšie žvásty od ŽSR akých už vypustili neúrekom..a to nevravím že sa opäť vyhli odpovedi na jasné položenú otázku od človeka keď sa ŽSR pýtal kedy začnú konečne prvé REÁLNE práce na úseku.. odpoveď ako vždy od nich pre nich typická zatĺkať a klásť vyhýbave odpovede..proste nemajú prachy na úsek a nepovedia a klamú vedome ľuďom do očí!
snowman
návštevník
 
Príspevky: 34
Založený: 26. Sep 2017 16:02

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod daphne » 04. Nov 2017 09:25

Ponuky na úsek Svit- Lučivná Štrba sa mali predkladať 25.10. neviete niekto nové info? Či len zas ďalšie zavádzanie a klamstvá zo strany ŽSR?
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 102
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 06. Nov 2017 09:48

Otvárali sa ponuky časť Ostatné.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 15. Dec 2017 14:07

Paci sa mi, ze basnite o 200-vke ked na ZA-KE je EK schvalena ako zakladna rychlost 140 :D Budeme radi, ked vobec nejaky usek okrem Paludza - LH a Lucivna - PP-SNV pojde aspon na 160.


No aké sú oblúky Paludza PP? Stačí pridať tunel Červený kút a žiadna 140km/h nehrozí. Oblúk na konvenčné súpravy na 200km/h je 1800m pre pendolina 1300m. V projekte na enviroportali niesu obluky napisane. Ale myslím, že tam budú 1800m...
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 810
Obrázky: 20
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod daphne » 10. Jan 2018 20:00

vsetko pekne zhrnute, ide sa tendrovat a modernizovat usek PP-Lucivna https://www.youtube.com/watch?v=jfG-PqK6kDU
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 102
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 10. Jan 2018 22:42

Zaujimave je ze kolajisko stanice Poprad Tatry uz zrejme natrvalo ostane v sucasnej podobe. Napriek tomu ze tam zastavuju vsetky vlaky osobnej dopravy je to dost netypicka koridorova stanica (chyba tam par priechodnych kolaji na rychlost 160km/h) a ak si dobre pamatam je cela stanica 'vyosena' - hlavne kolaje na jednom zhlavi su v inej osi ako na druhom zhlavi (podobne ako v Ziline)
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 615
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod daphne » 11. Jan 2018 03:21

lenze Zilina sa este bude menit a budu sa uplne nanovo prerabat nastupistia podobne ako sa planuje napr aj v Kosiciach ci inych staniciach (aj BA) kdezto Poprad je uz v konecnej podobe (zial)
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 102
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 11. Jan 2018 15:40

Lučivná - Poprad: Boli podané námietky
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod daphne » 12. Jan 2018 01:02

namietky na co? ohladom coho? mozes byt konkretnejsi? ved tam je takmer sama rovinka a takmer ziadne prekladky trate ..co tam zase komu vadi? uz Paludza -LH odlozili, dufam ze to necaka aj tento usek a prideme aj o posledne eurofondy urcene na zeleznice, to by bolo dost zle..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 102
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 15. Jan 2018 02:35

Prebieha verejné obstarávanie... Niekto z uchádzačov v tendri podal námietky a bude to riešiť UVO
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod daphne » 15. Jan 2018 18:06

Tak z tejto info sa veľa nedozvieme..čo už defacto je to zakonzervované až do odvolania a to je veľmi zlá správa..
Klasika už v tomto banánistane.. podľa mňa modernizácia od Žiliny na východ ani nebude toť realita.. proste nechcú priznať pravdu že niesu prachy a tak nasledujú a naťahujú stav námietkami a pod blbostami..
Žiaľ pokiaľ nenastane zmena vo vedení štátu a následne totálna obmena vedenia ŽSR podobne ako nastala u ZSSK , nedočkáme sa zmien.. tejto garnitúre už nové eurofondy len ťažko eú dá po tých "skvelých skúsenostiach" v hospodárení čo mali doteraz..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 102
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 05. Feb 2018 18:28

5.2.2018 ÚVO začalo konanie k VO Poprad-Tatry - Lučivná
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod daphne » 05. Feb 2018 22:40

No zbohom..to zas bude neverending story.. reálne to vidím tak na 5-10 rokov ešte kým sa niečo na úseku Košice-zilina začne s modernizáciou..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 102
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Nick » 13. Feb 2018 00:04

Lučivná - Poprad: https://goo.gl/Qrrs8j
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 311
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 07:18
Bydlisko: mám

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod daphne » 13. Feb 2018 04:28

taketo a +-podobne clanky uz vychadzaju dobrych 5-6 rokov ked ne viac dozadu a stale sa REALNE nic nedeje a podla mna sa ani tak skoro nezacne..budu natahovat cas namietkami a pod blbostami nieco na styl turany hubova pri D1 ,ale nikdy priamo a otvorene nepriznaju ze realne peniaze na vystavbu dalsich usekov od Ziliny po Kosice jednoducho uz nie su..nakoniec to skonci napadnutim obcanov ako pri useku LH-Paludza a bude vymalovano.. proste sa treba s tym zmierit eu zavrela sudruhovi fickovi dvere kedze sa vo veselo velkom rozkradali a tunelovali eurofondy, az jedneho krasneho dna eu povedala stop. proste sa bude nadalej jazdit po starych kolajach a lokalne sa budu vykonavat udrzby-+-tak ako to bolo doteraz, to je u nas za danej situacie momentalne asi najrealnejsi variant..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 102
Založený: 28. Okt 2017 20:45

Lučivná - Poprad-Tatry

Odoslaťod jarino » 21. Mar 2018 11:05

Konanie na ÚVO bolo dňa 7.3.2018 prerušené kvôli odbornému stanovisku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod rexino » 21. Mar 2018 11:12

Akurát nedávno ma zaujal v novinách článok, kde sa spomínalo že eurofondy a CEF na železnice ešte nie sú minuté a je tam slušný obnos. Z toho mi vychádza iba jedno - neschopnosť ŽSR.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 21. Mar 2018 13:00

Asi myslíš tento: http://vovlaku.teraz.sk/mdv-robime-vset ... ove-trate/
Nesúhlasím. No na to je nutné sa pozerať komplexnejšie. V prípade nových členských krajín z Kohézneho fondu boli Nariadením EK presunuté financie do fondu CEF. Prvé tri roky resp. prvé tri výzvy (angl. calls) bol celý obnos financií k dispozícii iba danému členskému štátu, ktorému financie boli akože z KF vzaté, vznikli tzv. národné obálky (angl. national envelope) a spolufinancovanie bolo nastavené podobne ako v KF. My sme tam mali ak ma pamäť neklame 750 miliónov eur, netuším či všetky peniaze sme si alokovali (v dokumentoch to bude, organizácia INEA, ktorá má na starosti CEF to zverejňuje). Týchto 750 miliónov bolo prevažne určených na železnice. ŽSR, NDS, Vodohospodárska výstavba, SSC, ZSSK ale napr. v ČR aj RegioJet predkladali projekty, ktoré museli byť v súlade s podmienkami pre danú výzvu (napr. v prípade infraštruktúrnych projektov to musel byť prevažne projekt ktorý je súčasťou core TEN-T identifikovaný v jednom z Nariadení EK z roku 2013 v jednej z príloh) a v Bruseli sa vybrali tie najvhodnejšie (proces nejdem popisovať, kto všetko to musí schváliť).
ŽSR získali financie na DVN - Malacky a Kúty - hranica (273 miliónov), Lučivná - Poprad (100 miliónov), Žilina - Varín (cca 60 miliónov), GSM-R Varín - Košice - hranica SR/UA 30 miliónov. Okrem toho Gabčíkovo 144 miliónov, D3 čadca cca 80 miliónov, most Komárno plus menšie projekty ako implementácia TSI v prostredí železničných spoločností, vybavenie 9 rušňov ZSSK zabezpečovacím systémom ETCS atď.
Teraz prebiehajú ďalšie výzvy, napr. teraz ide o 1 miliardu eur pre všetky krajiny EÚ, z toho na infraštruktúru, kde prednosť majú železničné projekty ide 450 miliónov eur. Ale tu už Brusel preplatí iba 30 % nákladov (nie cca 80 %, ako v prípade Lučivná - Poprad). ŽSR hádam niečo prihlásia, napr. Čadca - hranica SR/ČR.

A čo sa týka OPII. Je tam síce 850 miliónov eur. Z toho 240 miliónov je pre ZSSK - 80 miliónov ŽOS Vrútky a jej 861 a 160 miliónov na RegioPantery Škoda a ŽOS Trnava so subododávkami napr. ŽOS Zvolen. Cca 350 miliónov ide na Púchov - Považská Teplá. Okrem toho uzol žilina bude stáť možno 250 - 300 miliónov eur a sú tam ešte aj projekty ako elektrifikácia DNV - hranica SK/A.

Nezastávam sa ŽSR, ale do 2020 netreba čakať zázraky. Z veľkých projektov sa tendrovať bude to, o čom už vieme a nič viac. Ak sa nepresunú financie prípadne štátny rozpočet.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod rexino » 21. Mar 2018 13:31

Vďaka za vysvetlenie, myslel som že je to inak, ospravedlňujem sa za mylné info.
Šéf ZSSK sa vyjadril, že železnice sú v pomere železnice:cesty na európske pomery neskutočne podfinancované a niečo na tom pravdy bude... asi preto ŽSR plánuje na ZA-KE 120-160 namiesto 160-200, lebo vie, že za momentálnych podmienok je to zrejme nereálne.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 21. Mar 2018 20:58

To je v pohode. Mylné informácie sú v tých článkoch v naších skvelých médiách, ktoré sú v lepších prípadoch nejasne formulované, v horšom prípade je to mix nepresností a neaktuálnych informácii a potom som aj ja niekedy zmätený.
Áno, železnice sú podfinancované. Málo ide do údržby. Otázne je, či sa hospodári ako sa má. Teraz je to financovanie ako-tak, ale za istý čas vznikol investičný deficit, ktorý sa v podstate nedá dobehnúť.
Áno, myšlienka s priemernou rýchlosťou 140 km/h ZA - KE vznikla kvôli tomu, že investičné náklady sú veľké a množstvo dostupných financií obmedzené. Keby len ŽSR, CBA ktorú si ŽSR dali vypracovať zrejme videli aj JASPERS a EK. Chyba bola robiť BA - ZA na 160 km/h.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod crossway » 21. Mar 2018 22:17

ale ved nedavno Ersek aj s sefom ZSSK prehlasili ze ina alternativa ako minimalna rychlost 160-200km/h neprichadza do uvahy, tak potom co tu kecate o 120-140 zrazu ked to jasne pomenoval a povedal minister ze chce pretlacit a presadit rychlost 160-200km/h ze dnes je dokonca europsky standard nad 250km/h ze sa musime prisposobovat a teda 200 musi byt minimalne a ze ak chceme prepojenie KE -BA pod 4h co je Ersekova aj Hlubockeho priorita ze musime ist do vyssich rychlosti a zohnat na to peniaze ci uz z eurofondov alebo kombinaciou PPP a eurofondov no to si protireci s doterajsimi planmi ZSR, ale tak kto je vyssi a ma vacsie slovo Ersek alebo ZSR? pokial viem tak je to minister
crossway
návštevník
 
Príspevky: 25
Založený: 18. Mar 2018 15:34

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.