Stránka 8 z 11

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2008 22:23
od konstrukt
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:tak techniku našich vojakov by som radšej nespomínal ... ich "kvality" sa preukázali opakovane v tom najhoršom svetle

Ja poznám majiteľa lomu Alas Trstín a tam majú 71% nákladných áut výlučne Mercedes, bagre CAT a Komatsu.

V lome mas ale vacsinou pravene cesty, uvalcovane. Ked potrebujes dostat tazky domiesavac v blate niekde na kopec, kde sa buduju zaklady domu, Mercedesy vraj zlyhavaju. Do bagrov sa nevyznam, ale Caterpilary na mna posobia majestatne. Podobne traktory John Deere.
Mercedesy zlyhávajú v teréne to je pravda. Zahraničné bágre od Caterpillaru,Komatsu,JCB... sú vysokokvalitné stroje, nepotrebujú skoro žiadnu údržbu, majú dobrú rýchlosť pri práci a neuveriteľnú silu.

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2008 01:41
od Tomas PO
konstrukt napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:tak techniku našich vojakov by som radšej nespomínal ... ich "kvality" sa preukázali opakovane v tom najhoršom svetle

Ja poznám majiteľa lomu Alas Trstín a tam majú 71% nákladných áut výlučne Mercedes, bagre CAT a Komatsu.

V lome mas ale vacsinou pravene cesty, uvalcovane. Ked potrebujes dostat tazky domiesavac v blate niekde na kopec, kde sa buduju zaklady domu, Mercedesy vraj zlyhavaju. Do bagrov sa nevyznam, ale Caterpilary na mna posobia majestatne. Podobne traktory John Deere.
Mercedesy zlyhávajú v teréne to je pravda. Zahraničné bágre od Caterpillaru,Komatsu,JCB... sú vysokokvalitné stroje, nepotrebujú skoro žiadnu údržbu, majú dobrú rýchlosť pri práci a neuveriteľnú silu.

Este by ma zaujimalo porovnanie Zetor a John Deere. Mate niekto skusenosti?

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2008 17:27
od Dialniciar
konstrukt napísal: re :Dialniciar: s tými slovenskými výrobkami nemáš pravdu, napr: Way industry vyrába UNC Locust a tie veľmi dobre konkuruju zahraničným značkám, takysto UDS je konkurencieschopný americkému Gradalu a môže mu konkurovať po každej stránke.


konstrukt: predávajú pár kusov, čo im stačí sotva na prežitie. :wink:

To je niečo ako napísať, že SR predala 22 ks húfnice Zuzana. Je to fajn, len blbé je, že by sme to potrebovali predávať každý rok a nie raz za 8 rokov. :idea:

A way industry taktiež: produkuje síce úspešnú Boženu, ale zahraničné armády ju vo veľkom nenakupujú ... je smiešne pomalá a dosť nepraktická narozdiel od odmínovích riadnych tankov.

Ale fajn - máš iný názor, ja ti ho neberiem, ale ani sa s tebou nezhodnem. :idea:

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2008 20:17
od miroa
A way industry taktiež: produkuje síce úspešnú Boženu, ale zahraničné armády ju vo veľkom nenakupujú ... je smiešne pomalá a dosť nepraktická narozdiel od odmínovích riadnych tankov.

Tak ktej Božene. Zahranicne armady ju prave nakupuju na rozdiel od tej nasej :evil: Kupuju ju hlavne sukromne odminovacie spolocnosti a su s nimi spokojne. O tom že je pomala a neprakticka sa da polemizovat. Neviem preco to pises ked si to nevidel pri robote. Ja som mal s nou dobre skusenosti ked som s nou robil v Iraku. Ked ju porovnávas s tankami to je ako ked porovnavas hrusky s jablkami. Tanky služia na rychle prekonanie mínových poli (razenie koľajových priechodov pri utoku mechanizovaných a tankových jednotiek) a preto ju chranene pred palbou nepriatela. Bozena služi na plošne odminovanie terenu (velke plochy) ktore sa potom este preveruju rucne. A Bozena 5 je skoro ako "maly tank". Je to univerzálny stroj odvodený od UNC 1203 na ktory sa daju nahodit všetky prídavne zariadenia. A way industry predava dost UNC a Božien ked vyvýja stale novsie modely. Dost zaraba aj na servise Božien po celom svete. Takže tak

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2008 21:19
od konstrukt
Dialniciar napísal:
konstrukt napísal: re :Dialniciar: s tými slovenskými výrobkami nemáš pravdu, napr: Way industry vyrába UNC Locust a tie veľmi dobre konkuruju zahraničným značkám, takysto UDS je konkurencieschopný americkému Gradalu a môže mu konkurovať po každej stránke.


konstrukt: predávajú pár kusov, čo im stačí sotva na prežitie. :wink:

To je niečo ako napísať, že SR predala 22 ks húfnice Zuzana. Je to fajn, len blbé je, že by sme to potrebovali predávať každý rok a nie raz za 8 rokov. :idea:

A way industry taktiež: produkuje síce úspešnú Boženu, ale zahraničné armády ju vo veľkom nenakupujú ... je smiešne pomalá a dosť nepraktická narozdiel od odmínovích riadnych tankov.

Ale fajn - máš iný názor, ja ti ho neberiem, ale ani sa s tebou nezhodnem. :idea:
Písal som o konkurencieschopnosti týchto podnikov so zahraničnými a nie o predaji, to je už iná položka na diskusiu.

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2008 14:42
od Dialniciar
Nebyť toho, že väčšinu tých strojov kupuje štát, tak tie firmy by skrachovali.

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2008 14:47
od Dialniciar
miroa napísal:Tak ktej Božene. Zahranicne armady ju prave nakupuju na rozdiel od tej nasej :evil: Kupuju ju hlavne sukromne odminovacie spolocnosti a su s nimi spokojne. O tom že je pomala a neprakticka sa da polemizovat. Neviem preco to pises ked si to nevidel pri robote. Ja som mal s nou dobre skusenosti ked som s nou robil v Iraku. Ked ju porovnávas s tankami to je ako ked porovnavas hrusky s jablkami. Tanky služia na rychle prekonanie mínových poli (razenie koľajových priechodov pri utoku mechanizovaných a tankových jednotiek) a preto ju chranene pred palbou nepriatela. Bozena služi na plošne odminovanie terenu (velke plochy) ktore sa potom este preveruju rucne. A Bozena 5 je skoro ako "maly tank". Je to univerzálny stroj odvodený od UNC 1203 na ktory sa daju nahodit všetky prídavne zariadenia. A way industry predava dost UNC a Božien ked vyvýja stale novsie modely. Dost zaraba aj na servise Božien po celom svete. Takže tak


Ktoré armády sveta vlastnia našu Boženu ?
Kto ju kúpil od r. 2000 a v akom počte ?

Ak by to bol skutočne taký zaujímavý prvok, tak by firma WI mala trošku iné tržby a čistý zisk. :wink:

Firma mala v r. 2005 tržby 1 mld. Sk. A to len nakladače tvorili na tom podiel 33%. Tak koľko tých Božien sa predáva ročne ? 10, 20 ? To je ten úspech ? :?: :?:

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2009 21:52
od Dialniciar
Budovanie diaľnic stavebníctvo neudrží :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11468

Samotné diaľnice nie, ale celkové štátne alebo iné investície do veľkých energetických, dopravných a ekologických projektov dokážu udržať celý sektor stavebníctva na takej úrovni, aby stavebníctvo zásadným spôsobom nestagnovalo (medziročný pokles o viac ako -5%).

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2009 18:44
od Dialniciar
Stavbári majú imunitu na krízu. Zatiaľ. Stavbári peniaze od štátu otvorene nepýtajú, no určite na verejné zákazky čakajú :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11513

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2009 19:07
od Dialniciar
Stavebníci majú prácu na pol roka istú :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11559

Môj názor: Pokiaľ štát nebude garantovať nábeh nových veľkých projektov, predovšetkým do dopravných projektov, tak sa nielenže prepadne produkcia v rádovo desiatkách mld. SKK, ale sektor stavebníctva sa dostane do silnej recesie, príde k masívnemu prepúšťaniu, prepadnú sa radikálne ceny stavebných materiálov, čo bude mať za následok straty ich výrobcov a budú tu existovať obrovské dlhy voči ďalším subjektom, vrátane napr. bankám.

Dnes všade vo svete samotné vlády robia maximum pre to, aby udržali stavebnú produkciu a robia to hlavne cez novú výstavbu alebo modernizáciu cestnej a železničnej dopravy. Pretože len takéto veľké projekty zapoja celý sektor stavebníctva, dokonca aj strojárstva.

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2009 17:05
od Dialniciar
Stavbári tŕpnu, či developer zaplatí. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=84210#84210

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2009 19:01
od Dialniciar
Stavebníctvo je nádejou v kríze :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11839

*rozhodnú cesty

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2009 12:27
od Dialniciar
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=89532#89532

*stavebné materiály idú nadole, ale tie potrebné na cesty moc nie :idea:

Inak podľa mojich informácií priškrtili investície a dokonca aj bežné výdavky prakticky všetky cementárne na Slovensku. Investovali totiž do technológií, s ktorými zvýšili produkciu a ekologizovali prevádzku, no teraz im klesol predaj. :idea:

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2009 23:35
od konstrukt
Stvebné firmy sa chystajú na cesty :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=

... len na vysvetlenie ...

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2009 15:58
od Dialniciar
Stavebným spoločnostiam (lídrom na trhu) väčšinou zostali tržby takmer nezmenené, no prudko klesol zisk. Týka sa to aj obrov: Bouygues, Mota Engil, OHL, Eurovia, Colas, Vinci atď. Mne prišla IS s otázkou že či to je preto, lebo je kríza a firmy stavajú oveľa lacnejšie. Žiaľ, nie nestavajú oveľa lacnejšie, ale práve preto že je kríza, radikálne sa zhoršila platobná bilancia súkromných firiem a štátu. Takže nielenže meškajú platby, ale ak sa niekde vykonali práce za 1 mil. € a tieto boli splatené na 50%, tak ostatných 50% je strata, presný príklad: cesta v dĺžke 1 km stojí povedzme 100 mil. SKK. Investor zaplatí 50 mil. SKK. Z tejto časti má zhotoviteľ zisk možno 4 mil. SKK. Ostatných 50 mil. SKK ale nezaplatí a tak je strata 4-50 mil. SKK. :idea:

I keď nespochybňujem, že konkrétne napr. stavebná spoločnosť Doprastav stavia lacnejšie než napr. pred 5 rokami. Je to ale logické vzhľadom na to, že už nemá monopol - 40% v diaľniciach na Slovensku. Už sa to predsa len rozdelilo medzi ďalších: Skanska, Strabag, Colas, Eurovia. Doprastav sa neprepadol čo do tržieb vďaka prechodu na pozemné stavby. Ale aj tu treba povedať, že dominujú mnohé iné spoločnosti: Skanska, Strabag (cez Zipp).

Formou PPP sa realizujú stavby (opravy ciest II. a III. triedy) po takmer celom Slovensku a tu zatiaľ dominuje Doprastav, ktorý zabodoval v ZA VÚC, kde zrealizoval opravy za 800 mil. SKK. Dodnes rastie a udržiava si tempo, možno aj presiahol 1 mld. SKK. V rámci opráv cez PPP potom nasledujú v tesnej blízkosti vedľa seba Strabag a Eurovia. Ide o opravy formou: ja dnes opravím, ty do 10-15 rokov zaplatíš. Deje sa tak vo viac ako 50% VÚC a v niekoľkých krajských mestách: BA, KE, PO, TT, TN; z menších miest prejavili záujem v PD, MT a mini projekt v hodnote 4 mil. SKK bol aj v SE, ale ten už je splatený.

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2010 18:15
od Dialniciar
3 PPP projekty dajú prácu iba tento rok viac ako 10 tis. stavbárom :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13021 .

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2010 10:16
od Vlados
Otázne je koľko z toho bude stavbárov zo Slovenska :?:

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 16:26
od Dialniciar
Cudzích nebude viac ako 2 tis. :) Už aj kvôli platom. :)

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 16:29
od Vlados
čo neexistuje lacnejšia pracovná sila ako na SK? :shock:

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2010 16:33
od Dialniciar
Vlados napísal:čo neexistuje lacnejšia pracovná sila ako na SK? :shock:
Tu sa nebude šetriť a stavať masovo s Ukrajincami, tie stavby musia byť kvalitné, aby sa minimalizovali následné opravy a zbytočná údržba, detto nevedia takíto ľudia pracovať so strojami za stovky tis. € :roll:

Na R1 pracuje 16 Francúzov, 21 Čechov. Ostatní zahraniční čo tam sú, sú iba dočasne na zaúčanie súčasných pracujúcich asi 208 ľudí. Celkovo pracuje 419.

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2010 00:26
od Dialniciar
Pokles stavebnej produkcie sa dostavil po ôsmich rokoch nepretržitého rastu. Ten v období po vstupe Slovenska do EÚ vykazoval opakovane aj dvojciferné dynamiky. Vlaňajší prepad sotil produkciu na úroveň roku 2007. Celková stavebná výroba za uplynulý rok dosiahla podľa predbežných údajov Štatistického úradu (ŠÚ) SR bezmála 5,8 mld. eur. Reálne tak bola o 11,3 percenta nižšia ako v roku 2008.

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2010 17:05
od Dialniciar
Stavbári rozbiehajú rok z mínusom :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13343

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2010 15:19
od Dialniciar
Stavbárov v SR trápi česká konkurencia :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13355

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2010 09:13
od Lionheart
Sknska je evidentne neprietaľ číslo 1 :-) Špinavé prádlo sektora sa začína prať na verejnosti. Len tak ďalej možno sa dozvieme aj nejaké ďalšie zaujímavé veci. Už teraz začína byť jasné kto za koho kope ... :-)

viewtopic.php?f=35&t=13372

Re: Stavebné spoločnosti všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2010 20:42
od Slavomir
Skanska stavia nielen u nas a staci porovnat porovnatelne projekty. Pokial dava neprimerane nizke ceny a inde take nie, zakazat jejvstup na SR napr. na 5 rokov, pokial konkurenti zavadzali verejnost, tak im dat stop tiez na 5 rokov. Da sa to.