Stránka 3 z 18

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2007 14:59
od eucitizen
Dokoncuje sa prva cast dialnice (dialnicneho privadzaca) Kragujevac-Batocina.

Tu najdete fotky o vystavbe tohoto useku:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=679

Chyba este 20km na dokoncenie celeho useku v casovom horizonte 2 roky.

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2007 14:53
od Dialniciar
Město Bělehrad (Srbsko) hodlá použít prostředky z půjčky Evropské Banky pro Rekonstrukci a Rozvoj (EBRD) na financování výstavby nového ukotveného mostu přes řeku Sávu. Město Bělehrad nyní vyzývá vhodné zájemce o předkvalifikaci na detailní návrh a postavení nového mostu přes řeku Sávu v místě Ada Ciganlija. Most by měl být ukotvený, dlouhý 929 metrů, široký 45 metrů, se 2 x 3 jízdními pruhy, kolejemi a dvěma pruhy pro pěší a cyklisty.

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2007 12:59
od Jurislav
Srbsko a ČH má max. povolenú rýchlosť na diaľnici 120, na ceste pre motorové vozidlá 100, mimo mesta 80, v obci 60. Šoférovať môžete s 0,5 promile alkoholu v krvi. (situácia pred rozdelením na 2 štáty-Srbsko, Čierna Hora)

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2007 16:47
od Ike
rozdelit tuto temu nema zmysel, ale nebolo by odveci upravit aspon jej nazov

navrhujem
Europa - Srbsko - Serbia / Čierna Hora -Montenegro

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2007 14:07
od Ike
Inak neviem ci ste si to vsimli.. ale aj v SRB maju podobny nehodovy usek ako u nas BA-TT...

Ako je dialnica A1 juzne od Belehradu po prvu Putarinu - asi 6km usek... v smere z BG je tam mierne stupanie a potom 16% klesanie a same serpentiny... da sa tam ale letiet 140kmh no z 12x co som tadial isiel som tam videl 8x vaznu nehodu (auta na streche)...

nemate niekto fotky z tohto useku? ja som nikdy nefotil :(

http://maps.google.com/maps?ie=UTF8&ll= ... &z=16&om=1
toto je ta putarina a dolava hore je az po belehrad je ten usek

inak kvalitny usek z hladiska asfaltu

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2007 14:59
od Jurislav
Serpentíny a 16% klesanie? Na diaľnici?

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2007 16:43
od i15
smerom hore mozno auta vozia lanovkou :)

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 07:10
od Ike
no ked som isiel hore tak som s Ignisom 1.3 isiel s nohou na plyne 70 v pruhu pre pomale vozidla... vlastne tam isli vsetky auta skoro :D obcas som prebiehal kamion co isiel 30:D

ale asi ta znacka bola najvacsie klesanie, lebo som to na mape meral a ratal a vyslo mi priemerne klesanie 9%.

a serpentiny nie v pravom slova zmysle, ale proste najprv zatacka dolava, potom do prava... dost to zvadza a casto tam dakto z tej dialnice vyleti

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 09:11
od kvalitná dialnica
No z tých fotiek od eucitizena tak majú úzke pásy....a ani tie dialnice nič moc....vidno že Balkán....

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 09:28
od Andrej
kvalitná dialnica napísal:No z tých fotiek od eucitizena tak majú úzke pásy....a ani tie dialnice nič moc....vidno že Balkán....

Netreba hned vsetky srbske a balkanske dialnice povazovat za zle kvoli tomuto useku, ktory bol stavany ako 1 z prvych v byvalej Juhoslavii. Na druhej strane sa cudujem, ze si dovolia ho nazvat dialnicou :roll:, ale zaroven to pride aspon ako pekne osviezenie po tej dlhej rovine smerom od Madarska :lol:

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 10:34
od Ike
kvalitná dialnica napísal:No z tých fotiek od eucitizena tak majú úzke pásy....a ani tie dialnice nič moc....vidno že Balkán....


No Srbi maju na Balkane siroko-daleko najlepsie dialnice (po chorvatsku)... od Noveho Sadu po Leskovac je to rozhodne lepsie ako u nas... co sa tyka znacenia tak rozhodne...

kazda dialnicna krizovatka je kvalitne osvetlena a napisane je tam IZLAZ, cize kazdy vie ze to neni odbocka na pumpu...

Co je mi vsak smiesne je sposob akym stavaju dialnice.... tam kde sa da jednoducho k dvojprudovej ceste 1.triede pristavia druhy smer (uz dialnicny)... a potom tam presmeruju dopravu a staru cestu rozsiria... :D

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 10:44
od Jurislav
Ike napísal:Co je mi vsak smiesne je sposob akym stavaju dialnice.... tam kde sa da jednoducho k dvojprudovej ceste 1.triede pristavia druhy smer (uz dialnicny)... a potom tam presmeruju dopravu a staru cestu rozsiria... :D
Priznám sa že toto som nepochopil :oops:

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 11:37
od kvalitná dialnica
tak že postavia druhú cestu popri existujúcej, a potom dopravu presmerujú na novú a starú rozšíria.... to je môj preklad, neviem či správny :)

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 11:44
od Ike
Jurislav napísal:
Ike napísal:Co je mi vsak smiesne je sposob akym stavaju dialnice.... tam kde sa da jednoducho k dvojprudovej ceste 1.triede pristavia druhy smer (uz dialnicny)... a potom tam presmeruju dopravu a staru cestu rozsiria... :D
Priznám sa že toto som nepochopil :oops:


No mas obycajnu cestu dvojpruhovu... smer tam smer spat... popri nej zacnu stavat dalsiu cestu, akoby dialnicu v polovicnom profile... po dostavani presmeruju premavku zo starej cesty na tu dialnicu v 1/2 profile... tu staru cestu uzavru a rozsiria ju tak aby splnala parametre dialnice... no a hla mas hotovu dialnicu v plnom profile ;)

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 12:31
od Jurislav
Kruci...ale musia niekde robiť aj preložky...cez mestá keď to ide a tak.
btw možno sa teraz na nejakom srbskom fóre smejú, ako divne staviame dialnice my :)

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 14:32
od Ike
tak ale tam kde sa da, co je tak 70% to robia takto... :) akoze neni to zle, ale ma to nevyhodu a to je absencia schoopnych pararelnych komunikacie vpripade uzavery dialnice

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 18:47
od Tomáš Rác
Jurislav napísal:Kruci...ale musia niekde robiť aj preložky...cez mestá keď to ide a tak.
btw možno sa teraz na nejakom srbskom fóre smejú, ako divne staviame dialnice my :)


Inak akože na R1, D3 atď. tiež nie sú k dispozícii plne paralelné cesty. To komplikuje dopravu pre traktory atď. :idea:

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 21:11
od kvalitná dialnica
tak pre traktory asi paralelnú cestu stavať nebudeme :) ( sú tam alternatívne, nie veľmi vzdialené cesty) a to bude stačiť....

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 21:43
od eucitizen
No Ked dokoncia obchvat okolo Belehradu tak sa vyriesi ten problem zo stupanim.
Inac obchvat BG sa stavia len na 2+2.

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 21:48
od aquila
kvalitná dialnica napísal:tak pre traktory asi paralelnú cestu stavať nebudeme :) ( sú tam alternatívne, nie veľmi vzdialené cesty) a to bude stačiť....


skoda, ze su neni paralerne cesty pre polnohospodarske a pomale mechanizmy aj v pripade ciest I triedy .. ako to je bezne na zapade ;)

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 23:06
od Ike
eucitizen napísal:No Ked dokoncia obchvat okolo Belehradu tak sa vyriesi ten problem zo stupanim.
Inac obchvat BG sa stavia len na 2+2.


aj sa nejaky stavia? :D lebo zatial maju len prietah tak ako my...

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2007 23:57
od Tomáš Rác
aquila napísal:
kvalitná dialnica napísal:tak pre traktory asi paralelnú cestu stavať nebudeme :) ( sú tam alternatívne, nie veľmi vzdialené cesty) a to bude stačiť....


skoda, ze su neni paralerne cesty pre polnohospodarske a pomale mechanizmy aj v pripade ciest I triedy .. ako to je bezne na zapade ;)


Ale to sa netýka len traktorov. Jednoducho k D a R sa stavajú vo vyspelom svete paralelné trasy a majú svoj veľký význam.

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2007 07:13
od eucitizen
Ike, myslim ze uz existuje jedna casta v polovicnom profile a este jedna v plnom profile ktora konci tam kde ide cesta do Obrenovac. Potom sa zacalo stavat cast ktora bude spajata dialnicu z NS na dialnicu Sid-Nis.

Tu je mapka:
http://img76.imageshack.us/img76/5530/n ... zsupy1.jpg

Planuje sa aj v Belehrade aj nieco ako M0 v Prahe:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=110

Este ta potesim ze sa pripravuje tender na vystavbu useku dialnice az do hranice s Macedonskom.

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2007 10:27
od Ike
No ambicionzne projekty... ten ich obchvat sa bude napajat tesne za tym prudkym klesanim.. ale aj tak neviem ako to chcu spravit... tam su kopce vsade, takze jedine tunely, alebo opat dalsie serpentiny a klesania/stupania....

Ten usek Leskovac - Vranje - Preševo je dost ambiciozny.. je tam mimoriadne hornaty teren Dinarskych Alp a v podstate jedina moznost je budovat to v doline modelovanej riekou Juzna Morava, no tam su obce a mesta a existujuca 2prudovka... takze neviem.... bude to velmi narocne, aj financne... tento usek by som totiz inak ako tunelmi neriesil, a neviem ci su to srbi schopny zvladnut financne (ked este nepostavili dialnicu Subotica - Novi Sad)

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2007 19:54
od eucitizen
Ike,
na stranke DZP pisu ze tam budu okolo 6km tunelov:

http://www.dzp.co.yu/index.php?option=c ... Itemid=115

Navyse Grecka vlada da na to 100 milionov eura.