Rychlostní silnice R56 Ostrava - Frýdek-Místek
Tato rychlostí silnice spojuje dvě důležitá města Ostravské aglomerace v budoucnu by měla být protažena až do Opavy.
Výstavba proběhla R56 v 80. letech. V dnesšní době je v provozu Ostrava - Frýdek-Místek jako směrově dělený čtyřpruh (kategorie R 26,5/120, což je na R docela dost) a Frýdek-Místek - Frýdlant jako směrově nedělený čtyřpruh (kategorie S 16,5/100, tento úsek není součástí R ani se s tím neuvažuje).
V souvislosti s výstavbou D47 bude začátek R56 posunut až na MÚK Místecká s D47. Přípravuje se soubor staveb Prodloužená Místecká I. - III.st, která propojí současný konec na MÚK s ulicí 28. řijna s D47. Výstavba by měla být zahajována postupně do roku 2007.
Výhledově se uvažuje o přeložce a zkapacitnění silnice na kategorii R 25,5/120 v úseku Opava - dálnice D47 (MÚK Místecká), která bude plnit funkci hlavního spojení Ostravy s Opavou. Po vybudování této komunikace by mělo klesnout zatížení silnice I/11 o 50%. Je uvažováno s výstavbou po etapách. V 1. etapě budou vybudovány obchvaty Kravař a Dolního Benešova v polovičním profilu. V 2. etapě výstavby úseku Opava - Kravaře a Dolní Benešov - Hlučín a ve 3. etapě dostavba na plný profil a výstavba úseku Hlučín - Ostrava.
Tento úsek by začínal u Vávrovic a vedl by jako severní obchvat Opavy. Dále pokračuje severně od železniční trati Opava - Hlučín, kde tvoří severní obchvaty Kravař, Dolního Benešova a Hlučína. Jihozápadně pokračuje kolem Ludgeřovic a napojuje se na MÚK Místecká. Na trase je navrženo 5 mimoúrovňových křižovatek. Tato silnice by byla zatíženější než silnice I/11.