Stránka 34 z 34

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2023 18:18
od badger-FB
to myslíš toto miesto: https://www.google.com/maps/@49.0702134 ... ?entry=ttu a čo tam presne urobíš?

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2023 06:25
od ondrejko_t
áno, tento zjazd. prídem na svetelnú a ostanem stáť čakajúc na zelenú so zapnutou smerovkou doľava. vedľa mňa sa postaví niekto, čo potom ide v lepšom prípade do McDonaldu, v horšom tiež točí vľavo.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2023 15:14
od pa3ck
Vo Vranove tu kedysi bol spoločný pruh pre smery rovno a doľava a nemal som pocit, žeby sa využíval spôsobom ako v Poprade. Aj tak ho ale napokon rozdelili na dva https://www.google.com/maps/@48.8858721 ... &entry=ttu

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2023 11:23
od ondrejko_t
to isté je o križovatku ďalej a tiež to využívajú, hlavne keď sa končí ranná zmena, smerom na KK. a pri tom by sa to dalo naozaj elegantne rozšíriť, rozdvojiť a tak aj objektívne využívať.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2023 17:10
od badger-FB
ondrejko_t : vďaka za doplnenie odpovede, ja som to najprv vôbec nepochopil. Nad chovaním, resp. zmýšľaním niektorých mi ale občas rozum stojí. (v zmysle však sa dáme - má fantázia nekonečné možnosti). čiže, ak tomu chceš intuitívne zabrániť, musel by si sa sám inak postaviť, čo je ale úplné absurdum

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2024 07:24
od luboslavko

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2024 10:31
od devil
co tunel to problem

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2024 13:17
od Jonathan
Podla mňa, je to len vytváranie alibi, aby to bolo drahé a z tendra sa mohli vylúčiť firmy, čo "nezohľadnia špecifickú slovenskú geológiu".

Momentálne bola vyrazená druhá rúra tunelu Karavanken, pričom prvá rúra je rovnaká s medzstropom ako Branisko.
https://www.tunnel-online.info/en/artik ... 46958.html
https://www.google.com/maps/@46.519052, ... ?entry=ttu

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2024 14:51
od plš
Už mi je jasné, prečo normálni a veci znalí objednávatelia a stavitelia tunelov robia obe tunelové rúry naraz. Existujú predsa stavebné denníky zo stavby tunela. Podľa toho vedia tunelári stanoviť podiel metrov razených tunelbagrom a strieľaním. Určite nie 100% záberov v starej rúre sa strieľalo. Strelmajstri určite vyňúrajú systém ukladania náloží tak, aby účinok smeroval do osi tunela a nie kolmo do steny. Veď vo svete sa strieľa už niekoľko storočí. Aj starí baníci na Slovensku nestrieľali, trhali napučaným dreveným kolíkom. Hahaha. Mňa amatera napadlo, že stavebný dvor, terénne úpravy, nahnanie odborníkov, zohnanie, dovoz a nájom strojov stačí jedenkrát, veď 2 rúry vydajú za 160-170% nákladov osamelej rúry. Ale, že zložitejší tunel /s medzistropom/ narobí problém, to ma ani v duchu nenapadlo. Preto Skanska zrušila vo Višňovom medzistropy, aby neboli problémy. Keby bol k dispozícii južný ťah po R1 a R2, dalo by sa tam autá nahnať cez leto a prípadné havárie v starom tuneli za ten čas odstrániť. Je jasné, že aj starý tunel potrebuje rekonštruovať. Nechajú to vetranie pre obojstrannú prevádzku naďalej či prerobia na vetranie prúdovými ventilátormi pre 1 smer? Ak pri strieľaní padne medzistrop, tak ho do času skončenia strieľania hrubo sproste zabezpečiť a po skončení strieľania strhnúť. Axiálne ventilátory prikotvia vyššie a alebo dostanú akurát väčšie rámy na uchytenie do stien tunela. Bude to tunel Quasimodo, ale jazdiť sa bude. Tlusté tetušky raz dva väčšiu výšku vyriešia maľovkou alebo pruhmi.
Chcelo by to odborné slovo niekoho ako Magnus či Kušnír .
Toto som si všetko teraz vymyslel. Neposielajte ma do Pinelovho ústavu.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2024 15:04
od feci
https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96 ... omplikacii

može niekto vložiť celý článok do monitoringu, prosím?

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2024 09:54
od mirecko255