Stránka 29 z 34

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2019 13:46
od 4lien
Treba este brat do uvahy, ze obojsmerna prevadzka v tej jednej rure sposobuje problemy s odvetravanim, takze to nie je tak uplne len o kapacite. Napriek tomu ale suhlasim s tym, ze tu mame prioritnejsie useky

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2019 14:16
od devil
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752

pri norme 20k na jednu ruru je posledny znamy udaj 12,4k cize 62 percentna priemerna vytaznenost. pre porovnanie:

viewtopic.php?p=217279#p217279

46k intenzita na D1xR1-sered je asi 77 percent zo 60k.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2019 14:47
od Yoggy52
4lien napísal:Treba este brat do uvahy, ze obojsmerna prevadzka v tej jednej rure sposobuje problemy s odvetravanim, takze to nie je tak uplne len o kapacite. Napriek tomu ale suhlasim s tym, ze tu mame prioritnejsie useky

Pri probleme s ovetravanim sa to da poriesit so semaforom... A pri velmi velkej hodinovej intenzite sa daju auta odsuvat na stary usek.... Ani jedno tu este nemame, cize.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2019 15:33
od PK
Semafor? To bol snad vtip. Si videl co taky semafor narobi na podpriemerne zatazenej ceste 1+1 napriklad na Certovici?
Akonahle tam das semafor hodinova kapacita tunela ti padne zo 4000aut/h na 900aut/h.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2019 17:47
od Yoggy52
Ale no semafor by tam nebol zapnuty stale, ale len vtedy ked by sa to vyzadovalo, ale to by tam muselo byt minimalne 35K, co tam nebude nikdy.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2019 06:41
od ondrejko_t
no ja som zastancom druhej rury v Branisku.
jedna vec je vetranie, jedna je kapacita, kde sa zatial oba body v klidku stihaju (aj ked je fakt, ze staci jeden sofer iduci 60tkou a ti za nim uz v klidku nie su).
Skor sa bojim, aby sa stihla rura dobudovat kym sa ta jedna rura nedostane k hrane zivotnosti (kdesi som cital, ze po 30rokoch by sa to malo cele generalne opravit) a v roku 2030 by som fakt nechcel jazdit starou cestou.
co sa tyka inych usekov namiesto Braniska, uz ked, tak urcite nie Soroska, ale radsej druha rura Horelice pri CA. myslim, ze to je neporovnatelne potrebnejsi usek a po otvoreni CA-Svrcinovec to bude este horsie.
tam to uz daaavno malo stat alebo aspon na tom robit.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2019 07:52
od pohodak
ale kde, ved tam je iba o malo vyssia intenzita ako na branisku...cely problem horelice je, ze vyjazd z nej konci na semaforoch v cadci, po dobudovani useku po svrcinovec stupel zmizne

tunel soroska riesi jeden z 2 zostavajucich zasadnych problemov na juznej R2 (tym druhym su batka/bakta), tam ozaj nie je o com ci ma prednost soroska alebo 2. rura braniska

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2019 14:01
od mike75
takisto by som sa priklonil k bezodkladnej dostavbe mostov a úseku za Braniskom /smer PP/, lebo nerozumiem prečo to ešte nebolo urobené a potom začať prípravu na druhú rúru, ktorá skôr ako v 2030 aj tak nebude

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2019 15:52
od Vlados
úsek 1km by niečo zachránil?

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2019 17:04
od i15
PK napísal:Presne tak, premavka v tuneli je pomerne husta, ale snad sa este nestalo aby skolabovala kvoli hustote. Tunel sa da prejst plynule 89km/h dvoma rurami so 109km/h by sa usetrilo len asi 35 sekund na dlzke prejazdu.


89 je len zbožné želanie. Minule (cez víkend) som mal radosť, že som to aspoň udržal na 6-tke pri 76kmh, v pracovných dňoch rýchlosť kvôli zbiehaniu pruhov a hlúposti vodičov klesá aj na 65kmh

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 07:24
od mike75
Vlados napísal:úsek 1km by niečo zachránil?


Momentálne je situácia nasledovná: v smere PO-PP pred tunelom vyše kilometra 80 /pravidelne meraná - ďakujeme chlapci/, tunel 80 /ak pred tebou nejde trpák 60-70/, po výjazde z tunela je kvôli zvýšeným mostným uzáverom 60, potom možno 500m 80 a nakoniec 60 v esíčku. Takže nie, svet by to nespasilo, ale plynulosti by to určite pridalo.

Inak skúste povedať vodičom z povolania prechádzajúcim týmto úsekom viackrát do týždňa, že "druhú rúru netreba". Do očí. Teraz by ste mali bežať :wink:

D1 jednorúrový tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 08:09
od KN.SK
Aj väčšia bezpečnosť premávky je namieste, hlavne v dlhých stiesnených a menej bezpečných priestoroch, nielen všelijaké "číselné hodnoty" pre "všelijaké parametre".
1113

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 08:17
od pohodak
mike75 napísal: Inak skúste povedať vodičom z povolania prechádzajúcim týmto úsekom viackrát do týždňa, že "druhú rúru netreba". Do očí. Teraz by ste mali bežať :wink:


skus povedat vodicom z povolania, co jazdia viac krat do tyzdna po bodovych zavadach typu soroska, batka, kremnicke bane, sarissky stiavnik (...) ze tam ziadnu D/R netreba lebo musime stavat druhu ruru braniska, lebo ta aktualna prestane zvladat aktualne intenzity uz o 10 rokov :roll:

a nikto netvrdi ze druhu ruru braniska netreba, ale ma to more casu a cisla proste nepustia, osobne preferencie ludi jazdiacich po niektorych usekoch su uplne irelevantne

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 09:12
od Vlados
mike75 napísal:
Vlados napísal:úsek 1km by niečo zachránil?


Momentálne je situácia nasledovná: v smere PO-PP pred tunelom vyše kilometra 80 /pravidelne meraná - ďakujeme chlapci/, tunel 80 /ak pred tebou nejde trpák 60-70/, po výjazde z tunela je kvôli zvýšeným mostným uzáverom 60, potom možno 500m 80 a nakoniec 60 v esíčku. Takže nie, svet by to nespasilo, ale plynulosti by to určite pridalo.

750m pred portálom by tak či tak bola 80tka. to že tam merajú je najskôr dôsledkom že tam kde kto porušuje tú rýchlosť a určite viac ako o 10 km/h. (aj chapci majú rozum kde sa dá ľahšie naplniť kasa). po výjazde bhejčko nebolo hneď za portálom, o 200m začína estakáda, takže skôr ako po 600m nepočítaj. takže takmer žiadna zmena by nenastala.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 10:46
od mike75
takmer zo všetkých reakcií na môj príspevok by sa dal urobiť jednoduchý záver: najlepšie by bolo dostavať celý úsek s tunelom naraz, a teraz, a aby už bol :D

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 10:57
od mike75
pohodak napísal:
skus povedat vodicom z povolania, co jazdia viac krat do tyzdna po bodovych zavadach typu soroska, batka, kremnicke bane, sarissky stiavnik (...) ze tam ziadnu D/R netreba lebo musime stavat druhu ruru braniska, lebo ta aktualna prestane zvladat aktualne intenzity uz o 10 rokov :roll:


...trafil si klinček po hlavičke! Toto je práve ten dôvod prečo by sa malo začať už teraz, lebo na SK to bude minimálne 10 rokov kým sa to pripraví, vykúpi, vytendruje, začne stavať, vymení stavebník :lol: a nakoniec odovzdá do užívania

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 11:47
od Yoggy52
Noa, za 10 rokov bude este daleko pred svojou kapacitou. :roll:

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 11:53
od Vlados
minimálne dava tunely (Korbeľka a Havran) majú pred Braniskom prednosť. stavať paralelne 3 tunely z rozpočtu je nezmysel/nemožné/nevhodné, tak poradie je jasné. ešte sa môže stať, že východná R2 pokročí tak, že aj Soroška dostane prednosť, aby sa odľahčilo Branisko.
Višňové a Čerbať sú v poradí ešte pred Korbeľkou a Havranom :(

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 16:40
od Vceliak
Vlados napísal:tak poradie je jasné.

Práve, že nie je. Pre každého je priorita na inom úseku (úsekoch). Bolo by dobré, keby niektorý admin urobil zoznam desiatich ešte nezačatých úsekov (asi s tunelmi), a tunajší diskutujúci by ich očíslovali. Celkový súčet by dal poradie dôležitosti na tomto fóre. Inak takéto niečo očakávam od vlády. Aktuálna zrejme nie je toho schopná, tak možno na budúci rok :wink:

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2019 22:35
od Jano1
pohodak napísal:ale kde, ved tam je iba o malo vyssia intenzita ako na branisku...cely problem horelice je, ze vyjazd z nej konci na semaforoch v cadci, po dobudovani useku po svrcinovec stupel zmizne

Scitanie 2015:
Horelica 15053 v/24h z toho 4830 NA/24h
Branisko 10359 v/24h z toho 2741 na/24h

A take si uz pocul "Tunel Horelica NDS priebezne uzatvara"? Domaci vedia, ze treba ist po I/11. Ked sa otvori usek D3 Cadca - Svrcinovec, cast dopravy z I/11 sa presunie do tunela, moze ist az o 2,5-3 tisic v/24h + prirodzeny narast a v r. 2022 moze byt v tuneli intenzita okolo 19-20 tisic v/24h. 20 tisic v tuneli bude najvyssi cas zacat stavat druhu ruru.

4lien napísal:Treba este brat do uvahy, ze obojsmerna prevadzka v tej jednej rure sposobuje problemy s odvetravanim, takze to nie je tak uplne len o kapacite.


Ked bude vazny problem s vetranim, tak sa moze zaviest nizkoemisna zona. Smradi pojdu cez kopec, co nie je ekologicke, ale riesi to problem vetrania.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 06:46
od mike75
Ked bude vazny problem s vetranim, tak sa moze zaviest nizkoemisna zona. Smradi pojdu cez kopec, co nie je ekologicke, ale riesi to problem vetrania.


to nemyslíš vážne! nízkoemisná zóna na diaľnici mimo zastavaného územia, si sa zrazil s nejakým tvrdým predmetom?

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 10:09
od Loe
Samozrejme že zriadenie NEZ v tuneli Horelica je absolútna hlúposť, predpokladám že sa jednalo o nadsázku.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 13:23
od devil
A take si uz pocul "Tunel Horelica NDS priebezne uzatvara"? Domaci vedia, ze treba ist po I/11. Ked sa otvori usek D3 Cadca - Svrcinovec, cast dopravy z I/11 sa presunie do tunela, moze ist az o 2,5-3 tisic v/24h + prirodzeny narast a v r. 2022 moze byt v tuneli intenzita okolo 19-20 tisic v/24h. 20 tisic v tuneli bude najvyssi cas zacat stavat druhu ruru.

a ked bude tunel prilis preplneny tak sa presunu naspat na I/11.

Scitanie 2015:
Horelica 15053 v/24h z toho 4830 NA/24h
Branisko 10359 v/24h z toho 2741 na/24h

podla tej tabulky vyssie je to 12.406 (beharovce-siroke) a 15.608 (krasno-cadca). rozdiel asi 3k pricom je zrejme ze podiel tranzitu cez branisko je vyssi.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 15:50
od i15
na D1 má Branisko prioritu č.1, lebo kapacita sa vyčerpá krátko po otvorení Višňového (keď už bude Prešov a Čebrať v prevádzke). 20000 vozidiel na C11,5 pri Ľubochni je menej nebezpečné, ako 20000 v tuneli.
D3 Horelica bude kapacita prekročená skôr, ale doba výstavby je kratšia, takže príprava by mala bežať viac menej súbežne
R2 Soroška je dar zanedbanému južnému Slovensku. Keď sa začne stavať pred Braniskom, tak to bude fajn a keď nie, tak to prežijeme. Netvárme sa, že keď sa bude stavať Soroška, nemôže sa stavať aj Horelica a Branisko

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2019 16:35
od devil
a este aj korbelka, havran a este D3 a R4. myslim ze na to naozaj nemame ani s dalsimi eurofondami. visnove vyrazne neovplyvni branisko akurat cast aut nebude chodit cez donovaly/certovicu.