Stránka 1 z 1

Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2007 15:18
od Jurislav

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2007 23:07
od konstrukt
Najsledovanejšia téma v sekcii Tunely je tunel Višňové 22489 prezretí

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2007 00:38
od tybs
Na D1 by mal byť ešte tunel Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Dec 2007 00:41
od tybs
Aha, pardon, to je zoznam tém..., nie zoznam tunelov

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2010 14:37
od qantas
takze tento rok bude rok tunelov po celom slovensku no pekne ... bude radost jazdit o par rokov na D1 a D3

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2010 11:35
od LubosG
Áno, ak sa to čo je naplánované na tento rok podarí začať stavať, nastane sľubovaný "rok bagra", s dvojročným oneskorením (2008). Síce "ovocie" začneme zbierať až o nejaké 3, 4 sezóny (roky :-) ), ale vydržať to je najmenej.

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2021 14:55
od cPalo
Otázka pre znalých:
Prečo sa trasy tunelov budujú v tvare S?

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2021 17:09
od feci
Podla mna pre to, aby sa tam nejazdilo prilis rychlo + snaha vyhnut sa problematickemu podloziu

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2021 17:34
od HanoX
A ja som počul, že kvôli tomu aby nebolo práve vidno svetlo na konci tunela. Potom šoféri nedávajú pozor, čo sa deje pred nimi,ale pozerajú ďaleko ďaleko dopredu. Ale neviem, či je to pravda, ale nejakú logiku to má.

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2021 15:36
od Kvík
Mne sa to s rýchlosťou nezdá. Keby šlo len o polomer krivosti, aj Branisko znesie 160 km/h. Skôr by som to videl na to svetielko na konci, to vie pôsobiť rušivo.

Zato napríklad železničný Bujanovský tunel je na celých 3,5 km dokonale rovný, profesionáli sú na takéto psychologické triky asi odolní :-)

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2021 18:12
od perets
Kvôli bezpečnosti, jazda po priamom úseku je veľmi monotónna, do istej miery uspáva, a znižuje pozornosť vodiča. V tuneli bez odstavných pruhov by aj malé vybočenie z jazdného pruhu mohlo viesť k veľmi závažnej nehode.
Vlak ide po koľajniciach tam je práve výhodné čo najviac rovných úsekov, z pohľadu opotrebenia obidvoch koľajníc.

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2021 18:38
od garip
cPalo napísal:Otázka pre znalých:
Prečo sa trasy tunelov budujú v tvare S?

ja co som pocul, tak je to aj kvoli tomu, aby sofer nebol hlavne rano a vecer, ked je slnko najnizsie nad horizontom, oslneny a nic nevidel. Samozrejme zavisi to aj od orientacie tunelovych rur, u nas hlavne v smere V - Z, co plati pre tunely Branisko, Borik, Sibenik, Visnove.

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2021 09:19
od ondrejko_t
ja som zas kedysi davno zachitil, ze je to kvoli prudeniu vzduchu. ale neviem uz ako to bolo vysvetlovane.

Re: Témy o tuneloch na tomto fóre

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2021 19:52
od mireceq
dalsi dovod je, pretoze je to zvycajne optimalne

malokedy mas taku situaciu, ze cesta vedie rovno, potom je kolmo ubocie hory s vhodnymi podmienkami na portal a na druhej strane hory je tiez vhodne miesto na portal na tom istom mieste a cesta smeruje presne tym istym smerom ...

kedze tunel sa snazia robit co najkratsi a cesta sa rozne kruti, tak casto portaly su voci sebe "posunute", a tym padom tunel musi byt "esicko".