Stránka 6 z 8

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 17:26
od devil
najskor je treba dokoncit rozsirovanie cesty cez donovaly, zlepsit zimnu udrzbu, kontrolovat kamiony a za absenciu zimnych gum davat mastne pokuty....dokoncit 2. balik a potom spocitat o.i. kolko dni do roka budu donovaly zablokovane. ak aj napriek tomu sa vyskytne par dni tak sa nic nedeje, cez velku zimu budu problemy aj pod tatrami, dialnica-nedialnica je to tiez od 600 po vyse 800 m. n.m.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 17:31
od Dialniciar
BB zjavne nedokáže zlepšiť zimnú službu ...

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 17:36
od devil
BB cesty I. tr. nespravuje.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 17:50
od Dialniciar
devil napísal:BB cesty I. tr. nespravuje.


Ale predstav si, devil, že áno. Údržbu, t.j. zimnú službu majú na starosti LEN vyššie územné celky a dostávajú na to v min. miere financie zo štátu, ročne pre všetky kraje: 400 mil. SKK. :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 17:56
od devil
a co maju VUC s cestami prvej triedy ?

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 18:05
od konstrukt
devil napísal:a co maju VUC s cestami prvej triedy ?
Cesty prvej triedy spravuje SSC.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 18:06
od Dialniciar
Nerozumieš po slovensky ???

Údržbu vykonávajú kraje a je to také zvláštne, ale BA+TT+TN+ZA+KE dlhodobo zvládajú svoje horské priechody, len BB nezvláda dlhodobo svoje Donovaly a PO zas Tatry (len tam je to sťažené o nemožnosť soliť).

!!!!

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:17
od Thomas
Dialniciar, uklidni se.

Platí takové jednoduché nepsané pravidlo, že pokud něco napíšeš, tak zkus dát odkaz na něco, z čeho to vyplývá. A buď tak laskav a nezkoušej nám zas tvrdit, že nám nic hledat nebudeš ...

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:29
od Dialniciar
Čo akože mám nájsť ?

SSC dneska už nevlastní ani jedno stredisko údržby ciest, ani jeden sypač, ani jednu tatrovku. To vám potvrdí každý - vrátane napr. MH (expwy).

SSC už "len" financuje" údržbu ciest, ale platí len výkony, nie opotrebovanie strojov ani nové stroje ... a zrovna BB Kraj jednoducho údržbu ciest I. triedy nezvláda a celkovo ani s 22 ročnými strojami zvládať nemôže.

A odkaz dávať nebudem - ... však ty si odborník na kompetencie samosprávy, nájdi si. Ale ste už trápny keď ani toto neviete ...

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:36
od devil
Cesty prvej triedy spravuje SSC.


presne tak, ssc je zo zakona statna institucia teda zodpovednost na spravu a udrzbu ciest prvej triedy zo zakona nesie stat a stat ju aj plati. to je prva vec, druha vec je ze problemy na donovaloch existovali davno predtym ako nejake vuc vznikli....

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:38
od Dialniciar
devil napísal:
Cesty prvej triedy spravuje SSC.


presne tak, ssc je zo zakona statna institucia teda zodpovednost na spravu a udrzbu ciest prvej triedy zo zakona nesie stat a stat ju aj plati. to je prva vec, druha vec je ze problemy na donovaloch existovali davno predtym ako nejake vuc vznikli....


Zodpovednosť síce nesie SSC, ale nevykonáva tie práce. :idea:
A s prechodom na VÚC sa tie problémy znásobili. :idea:

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:46
od Thomas
no, nedozvěděl jsem se, co jsem chtěl, ale přece:

doporučuji Vaší pozornosti § 3 odst. 4 a § 3f zákona pozemných komunikáciach (135/1961 Z.z.). Jen na okraj je to u Vás jinak než u nás ...

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:48
od Dialniciar
Minulá zima PO VÚC: "Operačného plánu 2006/2007 schváleného zastupiteľstvom PSK, v ktorom je zapracovaná zimná údržba ciest I. triedy, ktorých správcom je Slovenská správa ciest Bratislava a v súlade so zákonom č.135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v platnom znení potvrdeného Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR."


PRAX:

SSC zaplatí ... ale starať sa musia VÚC. A jednoducho, skutočne mimo BB kraja a oblasti Tatier to tým krajom ide - ale MUSIA chcieť investovať do novej techniky, šoféri musia robiť a nie odpočívať kde sa dá a kraje musia uzatvoriť partnerstvo o spolupráci, aby sa nestalo, že polka horského priechodu ošetrená bude a druhá nie ... a je zaujímavé, že BB VÚC túto dohodu nemá ani so ZA, ani s TN, ani s NR, ani s PO ani s KE krajom. PO = KE sú dohodnuté o vzájomnej výpomoci, ZA = TN a aj ZA = PO sú dohodnuté, BA = TT, TT = TN a TT = NR a tiež NR = TN ... jednoducho ujo M., v župane je neschopný sa na takomto niečom dohodnúť ...

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:49
od Dialniciar
Thomas napísal:doporučuji Vaší pozornosti § 3 odst. 4 a § 3f zákona pozemných komunikáciach (135/1961 Z.z.). Jen na okraj je to u Vás jinak než u nás ...


To je teória - znovu opakujem sprostá nevykonateľná teória v praxi ... :!: Ako právnik istotne vychutnávaš túto polohu, ale pre PRAX, ktorú žiada devil musím povedať, že BB VÚC je jediný, ktorý problematiku údržby nezvláda celoplošne ... a stále mi to nikto nevyvrátil ... :idea:

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:52
od Thomas
hergot Dialniciar, zkus se podívat do těch paragrafů - potvrzují Tvoji tezi !!!

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:53
od devil
znasobil (cca zdvojnasobil) sa aj pocet kamionov za poslednych 10 rokov len aby sa nezabudlo...ze tie stroje maju xy rokov si napisal sam, vdaka :wink: kedze udrzbu plati stat tak asi tazko objektivne obvinit vuc za nieco zaco nemoze...

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 19:57
od Dialniciar
Thomas napísal:hergot Dialniciar, zkus se podívat do těch paragrafů - potvrzují Tvoji tezi !!!


http://www.zask.sk/files/odbory/doprava ... 961-Zb.doc

OK, Thomas. :P (so mnou musíš mať trpezlivosť, ale ruže nečakaj :-) )

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 20:03
od Dialniciar
devil napísal:znasobil (cca zdvojnasobil) sa aj pocet kamionov za poslednych 10 rokov len aby sa nezabudlo...ze tie stroje maju xy rokov si napisal sam, vdaka :wink: kedze udrzbu plati stat tak asi tazko objektivne obvinit vuc za nieco zaco nemoze...


Znásobil sa počet kamiónov všade, nie len na území BB VÚC. :idea:

A za čo mi ďakuješ, devil ? :arrow:

BB VÚC dokázal investovať 200 mil. SKK do nových strojov. :arrow:

BA VÚC doteraz kúpil stroje za 140 mil. SKK (je menší)
TT VÚC vrazil do strojov vyše 200 mil. SKK (má jednoduchší terén)
TN VÚC vrazil spolu so súkromníkmi a PPP vyše 400 mil. SKK.
ZA VÚC sám takmer 340 mil. SKK.
NR VÚC vyše 200 mil. SKK, tiež má rezervy, čo vidno na ťahu NR-NZ-KN.
PO VÚC vyše 300 mil. SKK, má rezervy v okolí PP a BJ.
KE VÚC do 210 mil. SKK, má rezervy v RV okrese.

Ale za toto si je zodpovedný kraj sám a ten BB sa o to nestará. Je pekné, že ti to je jedno a že zvádzaš zodpovednosť na iných, v tomto prípade na štát a že zrovna ty, taký pravičiar. Tam sa pozri na Murgaša. :wink:

Štát platí dosť - ale štát nikomu neplatí nové stroje údržby. Kraje majú svoje príjmy a je na nich do čoho investujú - ZA VÚC len v r. 2008 vrazil do strojov údržby cez 147 mil. SKK ... TT VÚC cez 65 mil. SKK ... a to už po opakovaných nákupoch. BB VÚC sa prebudil až teraz. :idea:

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 20:07
od Dialniciar
Je také zaujímavé, že BA VÚC posiela na Pezinskú Babu Mercedesy a ťažké tatrovky. TT VÚC posiela na kopanice (smer MY) ťažké tatrovky a na Bielu Horu Mercedes, tatrovku a po GO Liaz iba na posyp. Že ZA VÚC posiela nové mercedesy, tatrovky s novými nadstavbami na "x" horských priechodov, vrátane na donovalského, že už dali nový mercedes aj na spojnicu Kysúc a Oravy, ... ale na Donovaloch majú chudáci stále hlavne staré liazky a nezmodernizované tatrovky .......... devil, toto ja si necuckám z prsta, toto sú informácie rovno od cestárov ... a ze tento stav si môže kraj sám.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 20:11
od devil
A jednoducho, skutočne mimo BB kraja a oblasti Tatier


no vidis...sam si to napisal, lenze tu sa bavime o donovaloch - o konkretnom probleme. takze ked sa ideme bavit na temu kto co zvlada tak skusme pozriet kto ma co na starosti tj kde su podobne podmienky ako na donovaloch...len aby sme sa nebavili o ceste NR-KN...

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 20:11
od Thomas
Dialniciar napísal:
Thomas napísal:hergot Dialniciar, zkus se podívat do těch paragrafů - potvrzují Tvoji tezi !!!


http://www.zask.sk/files/odbory/doprava ... 961-Zb.doc

OK, Thomas. :P (so mnou musíš mať trpezlivosť, ale ruže nečakaj :-) )


no hlavně, že Ty jsi trpělivý. :wink:

no nic, pěkný večer.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 20:15
od Dialniciar
devil napísal:
A jednoducho, skutočne mimo BB kraja a oblasti Tatier


no vidis...sam si to napisal, lenze tu sa bavime o donovaloch - o konkretnom probleme. takze ked sa ideme bavit na temu kto co zvlada tak skusme pozriet kto ma co na starosti tj kde su podobne podmienky ako na donovaloch...len aby sme sa nebavili o ceste NR-KN...


Čo som zase napísal ? :arrow:

Myslím si, že ZA VÚC má toho viac na starosti ako BB VÚC, ale skutočne nevidím denne správy o nezjazdnosti horských priechodov.

Neuznaj si nič, lebo to by si nebol ty, ale v tomto ja neustúpim.

BB VÚC je neschopný investovať do rozvoja strojového vybavenia správy a údržby ciest II. a III. triedy. Tým nie je schopný dostatočne sa postarať o cesty I. triedy, na ktoré dostáva financie od SSC. :idea: A taktiež BB VÚC nezvláda opravu ciest II. a III. triedy, rovnako ani mostov. :idea:

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 20:35
od devil
Myslím si, že ZA VÚC má toho viac na starosti ako BB VÚC, ale skutočne nevidím denne správy o nezjazdnosti horských priechodov


mna nezaujima ze ci ustupis alebo nie....VUC BB ma na starosti 2.567 km ciest II. a III. tr. VUC ZA 1.480 km. tolko k tomu. radsej sa bavme o tom ze ktora VUC ma na starosti taky prechod ako donovaly, vymenoval si tu uz hadam vsetky vuc ale nijaky prechod.

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 20:43
od Dialniciar
devil a vieš aj čítať ?

Pezinská Baba, Biela Hora - BA a TT VÚC
V ZA VÚC ich je dostatok - ale také Strečno nikdy nemá až také problémy ako napr. Donovaly.
Tatry celkovo
Dargov
Soroška
...

Vymenoval som ich dosť.

A už sme sa devil aj dozvedeli o tom, koľko km má ktorý kraj - na to je sekcia CS, v ktorej si bol teraz vlezený ...

Ale stále je problémom veta, ktorá hovorí o tom, že keď kraj nezvláda opravy a údržbu ciest II. a III. triedy, tak nemôže zvládnuť ani štátom zaplatenú údržbu ciest I. triedy ... toto akosi nemôžeš pochopiť, alebo nechceš, lebo ti to ide na nervy.

PO aj KE kraj majú podobne veľkú sieť ciest a predsa dali po 2 mld. SKK iba na opravy a BB dodnes nedala ani 50%.
ZA VÚC dal na 1500 km na nové stroje o 100% viac financií ako BB VÚC na 2500 km - to si potvrdil teraz ty.

Mňa zas nezaujímajú tvoje pseudodôvody že čo sa má najprv všetko spraviť na Donovaloch (vrátane dostavby 2. balíka PPP, ktorý s tým má fakt mnoho spoločného) a potom sa to má porovnávať so Strečnom. :-)

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2008 20:45
od Dialniciar
A ono vôbec, BB VÚC má problémy sám so sebou:

*privatizácia nemocníc a polikliník
*divné uprednostňovanie SAD ZV pred SAD BB
*divné odmeňovanie privilegovaných
*...