Moderátor: Moderátori
devil napísal:menej oproti ktoremu prechodu s akou dlzkou a akou nadmorskou vyskou (?)...to je drzanie sa temy, nie odbacanie...
devil napísal:lebo na certovici a vernari to zdaleka neviazne tak ako na donovaloch. to je odpoved pre teba, mna zaujima ktory prechod v tych krajoch kde sa udajne staraju lepsie je porovnatelny s donovalmi, ze ci sa do niecoho vyznas alebo nie - to moze povedat hocikto na fore, staci si precitat par veci z netu.
johhan napísal:Keď to porovnáš tak vychádza že cestári Donovaly jednoducho flákajú aj policajti
Dialniciar napísal:Donovaly sú menej vyťažená cesta I. triedy a faktom je, že nezjazdné sú hlavne od BB strany. ZA VÚC má viac horských priechodov a predsa zvláda údržbu lepšie.
Andrej napísal:devil, na slovensku je viac prechodov porovnatelnych (prevysenim, stupanim, nadm, vyskou...) s Donovalmi - vymenujem ti tie, ktore nespravuje BB kraj - Vychylovka-Kykula, Vernar zo S strany, Certovica zo S strany, Branisko... a zaujimave je, ze zimna udrzba je tam naozaj lepsia ako na Donovaloch, M. Sturci ci J strane Certovice, ktore spravuje BB kraj.
devil, na slovensku je viac prechodov porovnatelnych (prevysenim, stupanim, nadm, vyskou...) s Donovalmi - vymenujem ti tie, ktore nespravuje BB kraj - Vychylovka-Kykula, Vernar zo S strany, Certovica zo S strany, Branisko... a zaujimave je, ze zimna udrzba je tam naozaj lepsia ako na Donovaloch, M. Sturci ci J strane Certovice, ktore spravuje BB kraj.
devil napísal:certovica zdaleka take problemy nema, to ti oznamujem ked uz "nevidís denne správy o nezjazdnosti horských priechodov".
devil napísal:este nieco, ja sa tu nebavim o tunely a ani nan nenarazam len mi neda ked niekto porovnava neporovnatelne, popri tom vsetkom si myslim ze ta situacia nie je tragicka
joe1024 napísal:Ciste hypoteticky - vzhladom na financnu nerealizovatelnost sci-fi planov o 11 tuneloch a 36 estakadach, ake su moznosti zmeny trasy pre medzinarodnu dopravu ? Z toho co som tu dosial cital mi vyplyva, ze lokalna doprava je tam uplne minimalna, cize je tam hlavne tranzit.
Donovaly (960 m.n.m.) lze porovnávat s Braniskem před spuštěním tunelu, s Čertovicí (1230 m.n.m) a Vernárem (990 m.n.m., ale to vše je stejný kraj), ale taky třeba s Bumbálkou (asi 820 m.n.m., střed významnějšího pohoří, mezinárodní tah, silnice I. tř., solidní inenzity) a takové srovnání je myslím ze všech nejlepší ...
Dialniciar napísal:wizard112: kľudne sa aj schuti zasmej, ak si myslíš, že tým všetko vyriešiš. Teba už tu ani vážne neberiem. A ako tak sledujem iné témy, vidím, že nie som sám.
To, že treba cestný tunel na Donovaloch - to ja nespochybňujem. Ale rozhodne to nie je podmienené tým, čo uviedol devil.
Dialniciar napísal:Donovaly potrebujú zo strany od BB, aby tam non-stop boli k dispozícii min. 2 nové stroje, ktoré majú výkon, ktoré unesú pluh, ktorým sa nikdy nezasekne rozmetacie zariadenie (viem, že sa nesolí, ale aj tak sa sype iný materiál) a cestári tu musia byť po 2 v aute. A to je jedno, či tam bude tatrovka, man, mercedes, ale nesmie tam byť liazka a už vôbec nie liazka staršia ako 15 rokov. ... A v tomto si je na vine BB VÚC a nie štát.
Dialniciar napísal:Aj fakt, že na HPD Donovaly je pravidelne až 12cm vrstva utlačeného snehu ... kdesi je chyba V Tatrách sa tiež nesolí, ale je tam max. 8cm a 4 cm su obrovský rozdiel, len na to majú gréder, ktorým cez deň odstraňujú všetko, čo sa trošku roztopí a potom znovu sypú kameňa, koľko to len ide. Ten gréder tam kúpila ešte SSC v r. 2001.
ok79 napísal:Podle scitani v roce 2005 je tam intenzita 2096 aut/24 hod...neni rozliseno osobni a nakladni..viz http://www.scitani2005.rsd.cz/html/zl/f_zl.htm
wizard112 napísal:Samozrejme, je to podmienené intenzitou na HP. Hlavne kvôli tomu je to potrebné. To, že sa vyriešia aj problémy so zjazdnosťou, je pozitívny efekt tunela.
wizard112 napísal:Na Donovaly keď už tak Tatru, nie Mercedes ani nič podobné.
wizard112 napísal:Inak aký je rozdiel, či ideš po 8 cm alebo 12 cm vrstve utlačeného snehu? Nie je to jedno?
wizard112 napísal:Zdôrazňujem, že sa bavíme o utlačenom snehu, nie čerstvom!
wizard112 napísal:Dialniciar, SSC previedla vo všetkých krajoch povinnosť udržiavať cesty I. triedy na VÚC (resp. NDS) alebo bol na to dáky kľúč?
Dialniciar napísal:Na tomto krásne vidno, ako tomu (ne)rozumieš. Mercedes Actros 6x4 nemôže mať žiadny problém. Na spevnenom teréne je dokonca lepší ako tatra, lebo zvláda pred sebou takú istú záťaž a má nižšiu spotrebu.
Dialniciar napísal:Asi na údržbe sedia takí odborníci ako ty.
Dialniciar napísal:Beriem to ako od laika, takže ti to aj vysvetlím okrem toho, že nie, nie je to jedno. Nejde totiž o osobné auto, ale o kamión. So záťažou a ten skutočne do 8cm žiadny problém nemá. Ani v stúpaní, ani v zákrute.
Dialniciar napísal:Konečne otázka, pri ktorej to celé začína.
Štát previedol tzv. decentralizáciu verejnej správy na samosprávu. Pôvodne pán Nižňanský navrhol nejakých 16 VÚC, zostalo ich 8 podľa vtedajších aj dnešných štátnych krajov: BA, TT, TN, ZA, NR, BB, PO a KE.
Štát sa v r. 1993-2001 celkom slušne staral o svoju sieť cestárkych zariadení. Staral sa o areály budov, pravidelne robil tendre po 1 mld. SKK na nákup nových sypačov, traktorov atď. Ale už od r. 2000 boli vidieť snahy, že technika stárne rýchlejšie, ako sa stíha obnovovať. A tak pri rozdelení kompetencií ciest prišlo k zásadnej reforme (ja som to vtedy kritizoval, čo sa týka údržby), že:
Diaľnice, rýchlostné cesty a vybrané úseky ciest I. triedy - NDS
Cesty I. triedy - SSC (výnimku tvoria mestá BA a KE)
Cesty II. a III. triedy - 8 VÚC
NDS - má svoje strediská údržby a veľmi dobré technické vybavenie.
SSC - všetky svoje budovy, areály a stroje previedla na VÚC. Okrem sídla v BA a IV v ZA, BB a KE. Plus SSC má meracie vozidlá, osobné automobily atď. Ale ani 1 sypač, traktor atď.
8 VÚC - kraje ZDEDILI obrovský majetok v podobe ciest II. a III. triedy, aj keď 2/3 pozemkov pod cestami sú nevysporiadané (nedajú sa na ne teraz čerpať eurofondy). A taktiež zdedili celú sieť cestárskych zariadení, vrátane strojov údržby. Samozrejme je to lepšie riešenie ako keby si to mali budovať. Ale zdedili obrovské problémy a nedostatatky, lebo investičný dlh bol po min. 800 mil. SKK na jeden kraj (zatekali strechy, rozsýpali sa sklady posypových materiálov, chýbali nakladače, málo sypačov, staré sypače, staré traktory, nepojazdné vysprávkové autá atď.).
Dohoda medzi štátom (SSC) a VÚC je jasná: keďže SSC nevlastní žiadny sypač, tak údržbu ciest I. triedy v správe SSC (nie NDS ) budú vykonávať VÚC. Tie sa aj tak musia postarať o oveľa väčšiu sieť ciest, aj si ju sami budú opravovať a za údržbu ciest I. triedy bude štát všetkým 8 VÚC platiť.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.