Najpotrebnejsi tunel

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Najpotrebnejsi tunel je podla vas...

Branisko 2. rura
4
4%
Horelica 2. rura
2
2%
Sitina
5
5%
Visnove
86
77%
Korbelka
7
6%
Iny tunel na D1
2
2%
D4 Karpaty
2
2%
nejaky cestny/zeleznicny tunel
1
1%
neviem/kazda ina odpoved
2
2%
 
Celkový počet hlasov : 111

Odoslaťod zoom » 20. Nov 2008 19:09

Sergej napísal:Preco by mala byt? Ved je v 3. baliku PPP.

Ale podľa www.highways.sk sa v najbvližších rokoch s ním nepočíta.
Sergej napísal:BTW Ovčiarsko, nie Ovčiarisko...

Dík za opravu chyby.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Odoslaťod kaviarista » 20. Nov 2008 19:12

Dialniciar,
odbremenenie Strecna je len druhotny efekt Donovalov. Ten prvotny vzdy zostane riesenie problemov prave na samotnych Donovaloch.

ak mali Donovaly v roku 2005 intenzitu 6650 , tak mi hadam nechces povedat, ze mojich predpokladanych 7000 v roku 2008 je odtrhnutych od reality?

Visnove je ovela potrebnejsie len pre tych, ktori jazdia len cez Strecno. To, co je viac potrebnejsie zavisi od toho, ako postavis otazku a ake kriteria zoberies za berne mince.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 20. Nov 2008 19:13

Vzhľadom na to, že Strečnom prejde viac áut, tak aj podľa tvojich slov je to Strečno, ktoré sa musí riešiť skôr.

Nezmenil si sa (a istotne v tvojich očiach ani ja) :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Nov 2008 19:16

a ešte čosi ... počkajme do r. 2100, až všetky súčasné cesty I. triedy budú totálne plné, všetky D mimo D2 totálne plné, lebo tu neexistuje okrem D2 žiadna kompletne dokončená a non-stop budú kolóny odvšadiaľ ... potom sa tu zrazu všade uživí PPP, všade budeme môcť NARAZ všetko stavať, aj Donovaly aj Strečno (idem podľa abecedy, tak asi postupuje aj kaviarista :-) ) ... len otázka je, aký stav ekonomiky tu bude v r. 2100 ak okolo r. 2025 uvidia investori ten dopravný kolaps celej krajiny ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 20. Nov 2008 19:22

Dialniciar napísal:
kaviarista napísal:ale zaujima ma co u teba znamena , ze problem je usek MT-ZA ? lebo , ked si spomeniem na mojich cca 5-6 prejazdov tymto usekom pred sanaciou v kratkom case a v roznych casovych usekoch (cca v priebehu mesiaca), tak som nezazil radikalne zdrzanie aj napriek hustej premavke ani raz . dokonca okrem jednej nehody som tu radikalne zdrziavania nezazival asi nikdy.


zaujímavé je, že toto tvrdí pravidelne aj devil ... :idea: .... :roll:


toto su subjektivne skusenosti, fakty by zrejme mali k dispozicii niekde v stella servise, ale asi nikomu sa to spatne vyhodnocovat nebude chciet.

ale chcel by som vidiet toho uzivatela, ktory by tiez subjektivne tvrdil, ze pomaly kazdy druhy prejazd Strecnom stal v zapche. (samozrejme pred obmedzeniami)

ty osobne mas ake skusenosti?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 20. Nov 2008 19:32

Dialniciar napísal:Vzhľadom na to, že Strečnom prejde viac áut, tak aj podľa tvojich slov je to Strečno, ktoré sa musí riešiť skôr.

Nezmenil si sa (a istotne v tvojich očiach ani ja) :-)


Ano, Strecno by sa malo riesit skor . Docasne. Prekreslit ciary na 2+1 :) To za predpokladu, ze sa bude davat na dialnice tych tvojich 0,5 % HDP. Ak by sa PPP realne spustilo, tak samozrejme to riesit Visnovym. Ale zaroven neodsunut Donovaly na ten rok 2100 ... Ja nerozumiem hlavne jednej veci, preco sa Donovaly stavaju vzdy do pozicie "bud-alebo" . Je potrebne to riesit "aj-aj", komplexne v zavislosti od dostupnych financnych zdrojov.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod sergej » 20. Nov 2008 20:00

zoom napísal:
Sergej napísal:Preco by mala byt? Ved je v 3. baliku PPP.

Ale podľa www.highways.sk sa v najbvližších rokoch s ním nepočíta.

Vrat sa na stranku, kde si to cital a pozri si vpravo dole datum poslednej upravy: Posledná úprava: 3.september 2002.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 20. Nov 2008 20:02

ale tam nejde o skúsenosti, ale o fakty ... koľko sa tam zdržia dopravcovia, aké sú tam intenzity atď. - a nie o prejazd 10x v roku, ja mám mimochodom skúsenosti také, že 1x z 3 som musel ísť kvôli DN cez Terchovú a to neprajem nikomu

Vidíš, Strečno skôr na 2+1 ... štedrý štát toto začal v r. 2006 na Donovaloch. Vlastne kviarista ty by si mal byť spokojný, ale nie si, pretože nenávidíš región ZA, to už nemá s rozumom nič spoločné ... všetky argumenty idú proti tebe.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 20. Nov 2008 21:49

kaviarista, sorry ale prestan uz s tym premalovanim a 'ja som presiel 5-6x bez zdrzania'. Mam ja pod tvoj kazdy prispevok pisat 'a ja som presiel minule cez donovaly bez zastavenia'? Lebo toto je argument na urovni tvojho. Inak raz sa mi stalo, ze som presiel cez donovaly po celonocnom snezeni po suvislej hlbokej snehovej pokryvke bez problemov. Mam z toho vyvodit, ze na donovaloch to nie je az take zle, naco tam ti tupci stavaju treti pruh, vobec tam nie je intenzita 7000 apod?

Pre vsetkych, ktori chcu presunut tranzit zo Strecna na Donovaly (pripadne si pouzivajte hocijake ine sloveso, zmysel je rovnaky) dam nadherny priklad, ako to odklonenie dopravy na Donovaly dopadne: v meste na sidlisku su dva body, ktore nie su spojene chodnikom pre pesich. Obyvatelia sa ale potrebuju dostat z A do B, tak si teda chodnik vychodia tak ako im to vyhovuje. Nasledne sa mesto rozhodne, ze kedze tam chodi tolko ludi, chodnik treba vybudovat. Nepaci sa mu vychodena trasa, chce tam mat travnik, atd, a tak vyasfaltuje prepojenie inou trasou a vychodeny chodnik zasype resp. zatravni. Viete co sa stane? Zo zaciatku budu ludia po novom vyasfaltovanom ale zistia, ze to nie je ono a vychodia si opat povodnu trasu. Ak mi neverite, kludne si to overte v praxi. Toto je doprava v malom, a da sa velmi pekne extrapolovat na dopravu vo velkom.

Cudujete sa, preco sa cely tento problem stavia do roviny bud Visnove alebo Donovaly. Nepovedal by som. Objektivne treba prednostne riesit severnu trasu Z-V a nikto ma nepresvedci o opaku, tie dlhorocne argumenty, ktore sa tu pouzivaju ma nikdy nepresvedcia. BB si neuvedomuje (a po tych x rokoch vam to uz mohlo dojst), ze cim viac sa bude bojovat proti Visnovemu, tym viac sa odkladaju aj Donovaly. Visnove uz mohlo stat a davno sa mohlo robit na trase S-J. Takto sa vsetko usilie odporcov sustredi na ZA a Donovaly stoja. Ani len EIA nemaju, aby sme sa mohli bavit o niecom realnom. V pravidelne opakujucich sa cykloch sa tu zacne narazovo bluznit o spojeni cez BB namiesto D1, vzdy to dopadne s rovnakym vysledkom. Uz x rokov je to tak. A bude to tak aj teraz. PPP padne, Visnove sa odlozi s tym, ze o rok uz urcite na 1000% zacneme, BB bude spokojna a stichne, po case sa to opat vytiahne a takto dookola. Myslite, ze to este niekoho bavi?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 20. Nov 2008 21:55

presne tak sergej, len doplním, že D1 bude súvisle po ZA, kým v r. 2010 len ťažko bude R1 hotová ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 21. Nov 2008 00:04

kaviarista, sorry ale prestan uz s tym premalovanim a 'ja som presiel 5-6x bez zdrzania'.


a preco by mal prestat, tu sa vytvara nazor, ze strecno kolabuje, a to nie je pravda. normalne sa tadial chodi 70-kou.

BB si neuvedomuje (a po tych x rokoch vam to uz mohlo dojst), ze cim viac sa bude bojovat proti Visnovemu, tym viac sa odkladaju aj Donovaly.


prave naopak, ked stat bude platit 10-15 mld. rocne koncesionarovi tak na dalsiu vystavbu dialnic mozeme zabudnut, mozno to tempo do 20 km vratane poloprofilov za rok. a to este nam VUD bude tvrdit ze aj tak uz mame slusnu dialnicnu "siet". dialnicna koncepcia je od zaciatku pokazena a jedine pozitivum je ze za poslednych 10 rokov platila rozpoctova disciplina. ziadny strach z tunelov tu nie je, jednoducho dialnice za dzurindu staval min. financii.

pokial ide o nejake prioritne tunely tak fakt nevyhnutny je tunel cebrat, uz len z dovodu ze velmi odlahci RK, uvadzal by som ho aj v pripade keby tam neboli intenzity cez 20.000 (dokonca trochu vyssie ako pod strecnom), celospolocensky prinos obchvatov sa len tazko prekonava... dalej by to mohol aj PO ale skor nie, lebo bude nabrezna. pri ostatnych tuneloch si uz neviem vybrat co skor....iba ak by bola znama dlzka sorosky, keby sa dalo posunut jej portal trochu vyssie a tym padom ho skratit pod 2 km.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 21. Nov 2008 02:08

Dialniciar,
keby si vyhodnotil a porovnal udaje za posledny rok zo stella servisu o neprejazdnosti na Donovaloch a pod Strecnom, tak mojim odhadom by si urcite v pohode prekonal aj 5 nasobok casu oproti Strecnu. a mozno by to bolo aj 10 nasobok. fakt netusim, len tipujem na zaklade subjektivneho sledovania dopravneho servisu. ale tento udaj sa da realne overit.

ked do toho zaratame kratkodobejsie nepredvidane zdrzania, kedy nezastanes stat v zapche v dosledku neprejazdnosti, ale si len nuteny znizit rychlost pod 20 km/h, Donovaly by nazbierali dalsie cierne body.

ked do toho zaratame dlhodobe statistiky smrtelnych dopravnych nehod, som si skoro isty, ze by Strecno zase tahalo za kratsi koniec.

kolko sa zdrziavaju jednotlivi dopravcovia na oboch trasach je overitelny udaj (aspon priblizne od dispecerov vacsich firiem). intenzity z roku 2005 su zname, ale podla mna ich musime este vynasobit koeficientom, ktory zohladnuje podiel lokalnej dopravy.

to, ze nenavidim ZA region je len tvoja scestna interpretacia. nenavidim len zbytocne a neefektivne rozhadzovanie verejnymi financiami. ak by viedla D3 cez kosicky kraj, urcite by sa ma musel dnes obvinovat, ze nenavidim KE region :)
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mel » 21. Nov 2008 09:18

Pani ... toto je deja vu ako vysite ...

Donovaly samozrejme treba riesit ale to je tranzit s-j ... slovensko potrebuje vnutorne prioritne vyriesit tranzit v-z, a toto donovaly neporiesia skor ako visnove. Samozrejme visnove nie je vsetko, ale na D1 su veci pripravene lepsie a da sa stavat ihned. Samozrejme peniaze treba riesit, ale ked si niekto mysli, ze riesenie Donoval bude lacne ci dokonca radovo lacnejsie ako riesenie trasy cez visnove, tak si myslim, ze je na omyle.

devil tvrdi, ze sa zopsulo planovanie ... o tom by sme sa mohli bavit ale je to minulost ... ako hovori moja babka "neskoro ric bic, kec se uz posrala" ...

dnes je situacia taka, ze R1 parametrami a kapacitou nemoze potiahnut tranzit vychod - zapad bez toho aby sa riesili uz postavene useky. D1 to riesi ... taky bol plan, takto sa to stavia. Menit teraz koncepciu je populisticke ficoisticke zalep-hubu riesenie na oko ... a len presunie realne problemy na buduce vlady ...

prestanme si malovat vzdusne zamky a pozerajme sa na veci komplexne ... stavia sa D1, pod strecnom su velke problemy (kaviarista: ja som isiel popod strecno par krat v porovnani s tym kolko chodim cez zvolen, ale stal som tam takmer vzdy), problemy su aj na donovaloch a scasti sa riesia, aj ked finalne to vyriesi az obidenie donoval. ma to byt R-ka? ... nech je ... ale nech sa tym nebrzdi riesenie problemov inde a nech sa nemaluje vizia, ze ked bude pod donovalmi tunel tak mame dialnicnu siet poriesenu...

Ako pisal johhan, trasa s-j je riesitelna cez turiec, ja sa priklanam tiez k tejto trase ... RK-BB je dolezita trasa samozrejme ale by mala byt poriesena prelozkou cesty prvej triedy.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod devil » 21. Nov 2008 10:37

kaviarista,

na to podla mna netreba nic exaktne zistovat, mapa nehod existuje, samozrejme ze cez rok je viac nehod pod strecnom, donovaly su zase viac nehodove ako strecno klasicky 3-4 zimne mesiace. to je uplne jasne. podiel smrtelnych nehod sa uz zistuje tazsie ale si nemyslim zeby tam boli az take extremne rozdiely. aj keby bolo povedzme 10 smrtelnych nehod na donovaloch a 5 pod strecnom tak ani tych 5 nie je malo.

argument ze pod strecnom je vacsina a mozno drviva vacsina lokalnej dopravy vyuzivam velmi casto ale to sa neda pouzit v prospech donovalov, nechcem sa natahovat ze kolko % je miestnych aut na donovaloch urcite viac ako len 1.000, vsetkych nakladiakov vratanie avii a pod. je 2.000 zvysok su osobaky.... stavanie tunela musi by inac odovodnene, keby to zaroven sluzilo ako obchvat niecoho tak by to bolo ine, alebo keby tam bol vacsi podiel smeru z-v.... kaviarista, pokial bude usek okolo NR a ZM naozaj hotovy do 3 rokov tak auta na RK az PO ci dalej na BJ atd. pojdu tadial, 7-8 mesiacov v roku nabeton a zvysok sa uvidi (ani na donovaloch nesnezi 3 mesiace v kuse), ziadna ina trasa nebude mat sancu konkurovat, stale vsak nie je dokoncene pridavanie pruhov ani nie su vycerpane moznosti urobit poriadok s darebakmi.

dnes je situacia taka, ze R1 parametrami a kapacitou nemoze potiahnut tranzit vychod - zapad bez toho aby sa riesili uz postavene useky.


a vies to aj vyargumentovat ? o 25 cm sirsi jazdny pruh je take terno ze D dokaze potiahnut par tisic aut navyse a RC nie ? alebo na co si vlastne myslel ?
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mel » 21. Nov 2008 12:23

devil,

komfort cestovania na dialnici a rychlostnej ceste je rozdielny. Ine parametre zakrut, bez odstavneho pruhu a aj tych 25 cm niekedy citit ... atd ... V zasade som vsak skor myslel konkretne veci ako prebudovanie krizovatky R1/D1, upravu useku ZH-ZV plus dalsie nie stastne riesene useky, ktore by mohli sposobovat komplikacie pre plynulost a komfort. Komfort citis, ked ides 350-450 km po dialnici alebo RC... na to som myslel. R1 nie je pripravena .... nema ani odpocivadla pre kamiony atd. to su veci, ktore by popri R1 do RK bolo treba doriesit.

Len aby sa nezabudlo.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod kaviarista » 21. Nov 2008 12:54

mel napísal:Pani ... toto je deja vu ako vysite ...

Donovaly samozrejme treba riesit ale to je tranzit s-j ... slovensko potrebuje vnutorne prioritne vyriesit tranzit v-z, a toto donovaly neporiesia skor ako visnove.


ja dorazne nesuhlasim, aby sa Donovaly charakterizovali jednoducho ako S-J tranzit. Donovaly su zmesou roznych tranzitov roznymi smermi, kde podiel miestnej dopravy je nizky, nakolko v okoli nie je ziadna vacsia konglomeracia. skus si len tak namatkovo nahodne vytelefonovat 10 tel. cisel presovcanov a spravit anketu, ktorou trasou cestuju do BA. ak by to mal byt len S-J tranzit, tak by som v zivote nepotreboval cestovat cez Donovaly ani ja osobne. nech nas to nemyli, ze tento usek vedie viacmenej S-J smerom, pri dialkovych trasach to moze predstavovat len jej malu cast. toto je dost velky omyl, ktory je v podvedomi mnohych hlboko zakoreneny.

mel napísal:Samozrejme visnove nie je vsetko, ale na D1 su veci pripravene lepsie a da sa stavat ihned. Samozrejme peniaze treba riesit, ale ked si niekto mysli, ze riesenie Donoval bude lacne ci dokonca radovo lacnejsie ako riesenie trasy cez visnove, tak si myslim, ze je na omyle.


Radovo lacnejsie nebude, ale neodskriepitelna vyhoda je ta, ze aj ciastkovym financovanim radikalne zlepsis plynulost trasy. Kdezto za 15 mld. postavis Visnove a mas nasledne problem v ZA , MT aj RK. Cely usek HP-Ivachnova by sa mal riesit komplexne (urcite cez PPP), lebo pri financovani zo statneho rozpoctu pri dnesnej miere vydavkov by to trvalo aj 20 rokov (ak nechces uplne ochromit dialnicnu vystavbu v inych regionoch)

mel napísal:devil tvrdi, ze sa zopsulo planovanie ... o tom by sme sa mohli bavit ale je to minulost ... ako hovori moja babka "neskoro ric bic, kec se uz posrala" ...

dnes je situacia taka, ze R1 parametrami a kapacitou nemoze potiahnut tranzit vychod - zapad bez toho aby sa riesili uz postavene useky. D1 to riesi ... taky bol plan, takto sa to stavia. Menit teraz koncepciu je populisticke ficoisticke zalep-hubu riesenie na oko ... a len presunie realne problemy na buduce vlady ...


vies mel, ono koncepcia je sice pekna, len narazila na realne ekonomicke bariery nakladovosti D1 cez Fatry. a to este mozme dakovat Ruskovi a Kii, inac by sme este dnes sedeli na nedokoncenej estakade na Sverepci a hompalali si gulami

mel napísal:prestanme si malovat vzdusne zamky a pozerajme sa na veci komplexne ... stavia sa D1, pod strecnom su velke problemy (kaviarista: ja som isiel popod strecno par krat v porovnani s tym kolko chodim cez zvolen, ale stal som tam takmer vzdy), problemy su aj na donovaloch a scasti sa riesia, aj ked finalne to vyriesi az obidenie donoval. ma to byt R-ka? ... nech je ... ale nech sa tym nebrzdi riesenie problemov inde a nech sa nemaluje vizia, ze ked bude pod donovalmi tunel tak mame dialnicnu siet poriesenu...



myslel som pred sanaciou brala. teraz som pod Strecnom stal na semaforoch aj ja.
ak by sa stavala R v poloprofile pod Donovalmi, samozrejme ze by to pribrzdilo riesenie problemov inde, ale urcite by to totalne neparalyzovalo ostatne regiony ako financovanie D1 medzi ZA a RK zo statneho rozpoctu. je rozdiel 2,5 mld. rocne na Donovaly a 15 mld. rocne na Strecno.

mel napísal:Ako pisal johhan, trasa s-j je riesitelna cez turiec, ja sa priklanam tiez k tejto trase ... RK-BB je dolezita trasa samozrejme ale by mala byt poriesena prelozkou cesty prvej triedy.


ved aj dnes je trasa S-J riesitelna cez Turiec , tak preco su tam polovicne intenzity? zeby polovica vodicov boli idioti ? :) prelozka cesty je len nic neriesitelna hlupost. bezvyznamne zalepenie oci. ohladom nakladovosti sucasnej trasy bude v buducnosti problematicky usek BB-Jelenec, ale ten dnes nekolabuje a este dlho nebude, takze nechapem, preco by sa mal prelozkou riesit hlavne on a to hned.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 21. Nov 2008 13:03

mel,
ale najprv poriesme plynulost, az potom komfort. lebo pri financovani zo statneho rozpoctu nemame na to riesit to naraz.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mel » 21. Nov 2008 14:16

kaviarista napísal:ja dorazne nesuhlasim, aby sa Donovaly charakterizovali jednoducho ako S-J tranzit. .

ok, to beriem ale V/Z obsluzi D1, ci nie? potom ostane na donovaloch lokalka a tranzit S/J ... to som tym myslel a preto som to zjednodusil.

kaviarista napísal:Radovo lacnejsie nebude, ale neodskriepitelna vyhoda je ta, ze aj ciastkovym financovanim radikalne zlepsis plynulost trasy. Kdezto za 15 mld. postavis Visnove a mas nasledne problem v ZA , MT aj RK. Cely usek HP-Ivachnova by sa mal riesit komplexne (urcite cez PPP), lebo pri financovani zo statneho rozpoctu pri dnesnej miere vydavkov by to trvalo aj 20 rokov (ak nechces uplne ochromit dialnicnu vystavbu v inych regionoch) .


suhlas. ja som za PPP. nerozumiem co myslis ciastkovym financovanim a co tym vyriesis. nechapem privlastok radikalne

kaviarista napísal:vies mel, ono koncepcia je sice pekna, len narazila na realne ekonomicke bariery nakladovosti D1 cez Fatry. a to este mozme dakovat Ruskovi a Kii, inac by sme este dnes sedeli na nedokoncenej estakade na Sverepci a hompalali si gulami.


suhlas ... toto sme vedeli ale uz niekolko rokov, ze tunely okolo ziliny budu drahe ... preto sa predpokladalo, ze budu iba jednorurove. Kedze sa s tym ale stale nic nedialo treba hned dve rury ... toto je dosledok toho, ze sa tieto potrebne useky oddialovali.

kaviarista napísal:myslel som pred sanaciou brala. teraz som pod Strecnom stal na semaforoch aj ja.

ja som tiez myslel pred sanaciou brala

kaviarista napísal:ak by sa stavala R v poloprofile pod Donovalmi, samozrejme ze by to pribrzdilo riesenie problemov inde, ale urcite by to totalne neparalyzovalo ostatne regiony ako financovanie D1 medzi ZA a RK zo statneho rozpoctu. je rozdiel 2,5 mld. rocne na Donovaly a 15 mld. rocne na Strecno.


prepac, ale toto vyzera na z brucha cisla ... ak ma mat visnove cenu 25 mld a stavat sa ma 5 rokov, tak sa bavime o 5 mld/rok hore/dole miliarda. donovaly 2,5 mld/rok by som tiez chcel vediet ako to myslis ...

kaviarista napísal:ved aj dnes je trasa S-J riesitelna cez Turiec , tak preco su tam polovicne intenzity? zeby polovica vodicov boli idioti ? :) prelozka cesty je len nic neriesitelna hlupost. bezvyznamne zalepenie oci. ohladom nakladovosti sucasnej trasy bude v buducnosti problematicky usek BB-Jelenec, ale ten dnes nekolabuje a este dlho nebude, takze nechapem, preco by sa mal prelozkou riesit hlavne on a to hned.


ja som hovoril o vedeni R3 teda o rychlostnej ceste ... usek BB- Jelenec je OK, ale prelozka riesi prechod cez donovaly, nie tento usek. alebo mi nieco uslo?
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod kaviarista » 21. Nov 2008 16:04

mel napísal:ok, to beriem ale V/Z obsluzi D1, ci nie? potom ostane na donovaloch lokalka a tranzit S/J ... to som tym myslel a preto som to zjednodusil.

slovensko je prirodnymi podmienkami odsudene, aby stred a vychod bol deleny na severnu a juznu trasu. lenze kvoli spravnej logistike potrebujes tie trasy aj medzi sebou poprepajat a na to sluzia Donovaly. zo severovychodu na juhozapad budes potrebovat Donovaly (resp. inu prepojku) podobne ako z juhovychodu na severozapad. cize pod V/Z tranzitom sa to neda chapat ze bud riesis os PP-MT alebo NR-RV. musis brat do uvahy aj krizovania PP-NR a MT-RV. po dokonceni D1 by sa vyznam Donovalov pre V/Z tranzit znizil, ale nie uplne odstranil
mel napísal:
kaviarista napísal:Radovo lacnejsie nebude, ale neodskriepitelna vyhoda je ta, ze aj ciastkovym financovanim radikalne zlepsis plynulost trasy. Kdezto za 15 mld. postavis Visnove a mas nasledne problem v ZA , MT aj RK. Cely usek HP-Ivachnova by sa mal riesit komplexne (urcite cez PPP), lebo pri financovani zo statneho rozpoctu pri dnesnej miere vydavkov by to trvalo aj 20 rokov (ak nechces uplne ochromit dialnicnu vystavbu v inych regionoch) .


suhlas. ja som za PPP. nerozumiem co myslis ciastkovym financovanim a co tym vyriesis. nechapem privlastok radikalne


ciastkove financovanie znamena eliminaciu horskeho prechodu. useky RK-L.Osada ani BB-Jelenec by sa zatial neriesili, lebo by tam nehrozilo , ze ti klesne priemerna rychlost pod 60km/h. odstranenim bodovej zavady tunelom by si trasu RK-BB dostal do porovnatelneho stavu, ako je dnes pod Strecnom, akurat , ze by si tam nemal take vysoke intenzity.
radikalne znamena to, ze by si tym dosiahol odstranenie neprejazdnosti bez ohladu na rocne obdobie a nepredvidatelne vlecenie sa v kolone rychlostou 10 km/h
cize s 10 mld. spravis medzi RK a BB vela muziky, medzi RK a ZA ich utopis a ani nespoznas rozdiel.
mel napísal:
kaviarista napísal:ak by sa stavala R v poloprofile pod Donovalmi, samozrejme ze by to pribrzdilo riesenie problemov inde, ale urcite by to totalne neparalyzovalo ostatne regiony ako financovanie D1 medzi ZA a RK zo statneho rozpoctu. je rozdiel 2,5 mld. rocne na Donovaly a 15 mld. rocne na Strecno.


prepac, ale toto vyzera na z brucha cisla ... ak ma mat visnove cenu 25 mld a stavat sa ma 5 rokov, tak sa bavime o 5 mld/rok hore/dole miliarda. donovaly 2,5 mld/rok by som tiez chcel vediet ako to myslis ...


Myslel som to tak, ze 10 mld. na usek Jelenec-L.Osada by postacovalo za jedno volebne obdobie a dosiahlo by sa zjavne zlepsenie. Kdezto na Strecno by muselo ist 100 % z vydavkov statneho rozpoctu a to zlepsenie by aj tak nebolo zjavne.

mel napísal:
kaviarista napísal:ved aj dnes je trasa S-J riesitelna cez Turiec , tak preco su tam polovicne intenzity? zeby polovica vodicov boli idioti ? :) prelozka cesty je len nic neriesitelna hlupost. bezvyznamne zalepenie oci. ohladom nakladovosti sucasnej trasy bude v buducnosti problematicky usek BB-Jelenec, ale ten dnes nekolabuje a este dlho nebude, takze nechapem, preco by sa mal prelozkou riesit hlavne on a to hned.


ja som hovoril o vedeni R3 teda o rychlostnej ceste ... usek BB- Jelenec je OK, ale prelozka riesi prechod cez donovaly, nie tento usek. alebo mi nieco uslo?


uslo ti to, ze Nizke Tatry sa daju prejst pomocou tunela aj popod Velky Sturec a nie len cez mostenicku alebo hriadelsku dolinu :) 95% problemov na trase BB-RK sposobuje usek Jelenec-L.Osada . ten treba prednostne riesit a nie celu trasu BB-RK a najlepsie rovno na 2+2 v parametroch R26/130 :) ... v tom ma johhan pravdu, ak je pravda, ze to takto banskobystricania stavaju, len si skodia.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2008 13:01

stále to isté dookola ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 24. Nov 2008 13:21

Dialniciar napísal:stále to isté dookola ...


suhlasim :)

Visnove JE najpotrebnejsi tunel

ak by uprednostnili Donovaly, isty cas budu trvat pripravne prace a po ziskani stavebneho povolenia sa objavi ten isty problem, ako pri Visnovom - niet za co stavat, neda sa to dokoncit za volebne obdobie
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod stanog » 24. Nov 2008 17:11

Trafil si klinec po hlavičke, neotvorí to táto vláda a preto to nie je zaujímavé začínať.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod devil » 24. Nov 2008 18:06

neotvorí to táto vláda a preto to nie je zaujímavé začínať.


to je predsa nezmysel. vsetko co je zacate v druhej polovici volebneho obdobia otvara dalsia vlada, npr. 100 km v programovom vyhlaseni. :wink:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2008 18:23

všetko nie
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod 1palob1 » 29. Dec 2008 14:04

No moj názor a to názor vačšiny je Tunel Višnové a mala by byť priorita vlády a nie pichnúť ho do 3 balíka PPP projektov
http://www.youtube.com/watch?v=PcU6FRQB ... re=related toto je vážene čo sa deje každodenne pod strečnom ešte že nemáme tvrdé zimy lebo by to bola situácia velmi zlá aj ked úsek strečno je po akej takej rekonštrukcii ale na tolko aút to vobec nestačí .
A to že vláda chce úsek BA - KE sprejazdniť cez Donovaly je pritiahnutá za vlasy ved http://natankuj.sme.sk/c/4182389/centim ... ovaly.html takže tunel Višnové je doležitý
1palob1
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 15. Dec 2008 16:48

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.